Eyeopener dit hoor.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 11:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ehm, nee ze zijn zich pas met de tweede wereld oorlog gaan bemoeien na de aanval op Pearl Harbour, dus omdat de Japanners aan de zijde van de Nazi's stonden.... maar het neemt niet weg dat ze iig op een gegeven moment wel een reden hadden tot ingrijpen, en dat was in eerste instantie nota bene samen met de USSR.
Mooi toch?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 11:39 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Wat nu als je dat andere huisje niet op kunt zeggen?
Dan heb je pech. Vrijheid is een groot goed.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 11:35 schreef mlg het volgende:
[..]
Rare kleertjes is een van de redenen waarom iemand anders moet zorgen voor onderdak en eten op hun bord. Het kan ook andere redenen hebben, maar om misverstanden te voorkomen moet je het verbieden.
quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 11:38 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik ben geboren in het ziekenhuis, ben ik nu ook eigendom van het ziekenhuis?
Ja, laten we bij het onderwerp blijven.... wat was dat ook alweer??quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 11:39 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Eyeopener dit hoor.
Grapje.
Maar om nu de de Tweede Wereldoorlog erbij te halen.. net al die homoseksuelen.. blijft nu toch eens bij het onderwerp mensen.
Ik geef ze de vrijheid, maar niet de vrijheid over mijn geld.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 11:40 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Dan heb je pech. Vrijheid is een groot goed.
Ik zou dan gewoon geen messen trekken.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 11:42 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Wat nou als jij in die positie zou zitten?
Misschien wel, maar hij heeft eigenlijk alles in jouw huis staan en wonen, zijn familie en vrienden, zijn opleiding heeft hij er gevolgd en hij werkt er ook. Zijn andere huis is leeg.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 11:37 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Maar die heeft nog een ander huisje. Mijn kind niet.
Dan zit je dus ook niet in dezelfde positie, slimmerd.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 11:43 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ik zou dan gewoon geen messen trekken.
Ja, hij gaat er op achteruit, net zoals hij zorgt dat de rest van de bevolking erop achteruit gaat.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 11:44 schreef djenneke het volgende:
[..]
Misschien wel, maar hij heeft eigenlijk alles in jouw huis staan en wonen, zijn familie en vrienden, zijn opleiding heeft hij er gevolgd en hij werkt er ook. Zijn andere huis is leeg.
Vrouwen in burqa's heb ik dat ook nog nooit zien doen, of daar ook maar iets over vernomen in het nieuws of iets degelijks, jij wel?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 11:43 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ik zou dan gewoon geen messen trekken.
Ojee.. nu doe je net alsof ze geen keuze hebben en die messen wel moeten trekken.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 11:44 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Dan zit je dus ook niet in dezelfde positie, slimmerd.
Het lijkt mij logischer dat je mensen die in jouw huis wonen opvoedt. In plaats van dat je ze naar dat lege huis schopt. Dat zou je met adoptiekinderen toch ook niet doen? Huh, kind bevalt niet, hoppa terug naar China.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 11:45 schreef mlg het volgende:
[..]
Ja, hij gaat er op achteruit, net zoals hij zorgt dat de rest van de bevolking erop achteruit gaat.
Lees je mijn posts eigenlijk wel?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 11:46 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ojee.. nu doe je net alsof ze geen keuze hebben en die messen wel moeten trekken.
Als ik een Chinees geadopteerd kind heb die me bedreigd, aanvalt en mijn geld steelt, nou geloof mij, die is sneller in China dan je denkt. Ik laat mijn eenmalige leven vol met kansen op gelukkig te zijn niet verstieren door dat soort mensen.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 11:48 schreef djenneke het volgende:
[..]
Het lijkt mij logischer dat je mensen die in jouw huis wonen opvoedt. In plaats van dat je ze naar dat lege huis schopt. Dat zou je met adoptiekinderen toch ook niet doen? Huh, kind bevalt niet, hoppa terug naar China.
Maar eerlijk gezegd, vind ik die hele kind-allochtoon vergelijking nogal onpassend. Dus van mij mogen we er nu wel mee ophouden.
Wees dan een paar posts terug wijzer om er niet over mee te praten.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 11:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik mis de link met Marokkanen ook even, maar dat zal aan mijn oogkleppen liggen
quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 11:51 schreef mlg het volgende:
[..]
Als ik een Chinees geadopteerd kind heb die me bedreigd, aanvalt en mijn geld steelt, nou geloof mij, die is sneller in China dan je denkt. Ik laat mijn eenmalige leven vol met kansen op gelukkig te zijn niet verstieren door dat soort mensen.
Even dimmen, het zijn wel onze straatterroristjes.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 11:55 schreef KingOfMars het volgende:
Nou, hier zullen al die straatterroristjes waar we wél last van hebben onder de indruk zijn hoor.:').
Als jij een Chinees meisje adopteert, en tegen de tijd dat ze puber of volwassen is bedreigt ze jou, dan heb je iets fout gedaan in haar opvoeding..... dus aan wie ligt het dan?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 11:51 schreef mlg het volgende:
[..]
Als ik een Chinees geadopteerd kind heb die me bedreigd, aanvalt en mijn geld steelt, nou geloof mij, die is sneller in China dan je denkt. Ik laat mijn eenmalige leven vol met kansen op gelukkig te zijn niet verstieren door dat soort mensen.
Tsja... als er vergelijkingen gemaakt worden dan kan ik ook gewoon aan de discussie mee blijven doen natuurlijk, maar dat neemt niet weg dat het allang niet meer over het onderwerp van het topic gaat.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 11:52 schreef mlg het volgende:
[..]
Wees dan een paar posts terug wijzer om er niet over mee te praten.
Ja, en volgens de vergelijking ben 'ik' de 'overheid'. Daarom moet de overheid dat tuig ook is aanpakken.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 11:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als jij een Chinees meisje adopteert, en tegen de tijd dat ze puber of volwassen is bedreigt ze jou, dan heb je iets fout gedaan in haar opvoeding..... dus aan wie ligt het dan?
Formulier het dan ook niet verwijtend naar anderen toe.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 11:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Tsja... als er vergelijkingen gemaakt worden dan kan ik ook gewoon aan de discussie mee blijven doen natuurlijk, maar dat neemt niet weg dat het allang niet meer over het onderwerp van het topic gaat.
En daar mag af en toe wel wat van gezegd worden, al was het alleen met als doel weer on-topic te gaan.
Ja klopt, en terugsturen is geen optie, en al helemaal niet als is wegens een gebrekkige opvoeding waar je zelf schuldig aan bent.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 11:59 schreef mlg het volgende:
[..]
Ja, en volgens de vergelijking ben 'ik' de 'overheid'. Daarom moet de overheid dat tuig ook is aanpakken.
Verwijtend?? Hoeveel Marokkaanse vrouwen dragen er een burka?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 12:00 schreef mlg het volgende:
[..]
Formulier het dan ook niet verwijtend naar anderen toe.
Hmm, het ligt dus aan de Nederlanders zelf, niet aan de overlast veroorzakende allochtonen. We moeten nog maar een paar buurthuizen neerzetten en spelletjes met ze spelen zodat ze zich niet gaan vervelen.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 12:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja klopt, en terugsturen is geen optie, en al helemaal niet als is wegens een gebrekkige opvoeding waar je zelf schuldig aan bent.
Gaat het nu ineens alleen over Marokkaanse vrouwen?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 12:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Verwijtend?? Hoeveel Marokkaanse vrouwen dragen er een burka?
Gewoon berechten zoals iedere andere Nederlander al in je opgekomen?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 12:04 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Hmm, het ligt dus aan de Nederlanders zelf, niet aan de overlast veroorzakende allochtonen. We moeten nog maar een paar buurthuizen neerzetten en spelletjes met ze spelen zodat ze zich niet gaan vervelen.
Nee, we moeten mensen die overlast veroorzaken en de wet overtreden gewoon oppakken en straffen. En dat laatste mag best strenger van mij, maar niet strenger voor de ene groep dan voor de andere. Het is niet veel lastiger dan dat. Maar goed, als je als VVD en CDA (mede) jarenlang de politie uitgekleed hebt en door quota's op te leggen het lachertje van de straat hebt gemaakt...quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 12:04 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Hmm, het ligt dus aan de Nederlanders zelf, niet aan de overlast veroorzakende allochtonen. We moeten nog maar een paar buurthuizen neerzetten en spelletjes met ze spelen zodat ze zich niet gaan vervelen.
Nee, het gaat al een half topic over vermeende kutMarokkanen, terwijl het topic over een burkaverbod gaat..... het een heeft dus niets met het ander te maken.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 12:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Gaat het nu ineens alleen over Marokkaanse vrouwen?
Dat dus.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 12:05 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Nee, we moeten mensen die overlast veroorzaken en de wet overtreden gewoon oppakken en straffen. En dat laatste mag best strenger van mij, maar niet strenger voor de ene groep dan voor de andere. Het is niet veel lastiger dan dat. Maar goed, als je als VVD en CDA (mede) jarenlang de politie uitgekleed hebt en door quota's op te leggen het lachertje van de straat hebt gemaakt...
Vandaar dat het voor mijn gevoel ook zulke enorme symboolpolitiek is. Bedenk je eens wat voor enorm misdrijf je moet begaan in Nederland om meer dan 12 jaar te krijgen. En hoeveel zullen er in hun eerste paar jaar er daar 2 (!) van begaan? Waardeloze rommel dit soort maatregelen die alleen voor meer regeltjes en meer papierwerk gaat zorgen.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 12:11 schreef DrDentz het volgende:
Maar ja.. van iemand die hier als immigrant binnenkomt mag je toch verwachten dat zo iemand zijn of haar best doet om ook iets van het 'nieuwe' bestaan te maken. Als je dan meteen al forse overtredingen begaat waar jarenlange gevangenisstraf op staat vind ik het helemaal niet gek om zo iemand terug te sturen. Het moet wel van twee kanten komen.
Ik vind iemand het land uitsturen niet per definitie strenger en eigenlijk is dat ook niet zo. Hij kan in zijn eigen land zijn leven voortzetten en gebruik maken van de voorzieningen in dat land. Aangezien er geen "betere" of "slechtere" landen zijn, want dat is een mening, is de straf niet strenger.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 12:05 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Nee, we moeten mensen die overlast veroorzaken en de wet overtreden gewoon oppakken en straffen. En dat laatste mag best strenger van mij, maar niet strenger voor de ene groep dan voor de andere. Het is niet veel lastiger dan dat. Maar goed, als je als VVD en CDA (mede) jarenlang de politie uitgekleed hebt en door quota's op te leggen het lachertje van de straat hebt gemaakt...
Het is iig 'anders' straffen. En dat zorgt voor rechtsongelijkheid.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 12:13 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik vind iemand het land uitsturen niet per definitie strenger en eigenlijk is dat ook niet zo. Hij kan in zijn eigen land zijn leven voortzetten en gebruik maken van de voorzieningen in dat land. Aangezien er geen "betere" of "slechtere" landen zijn, want dat is een mening, is de straf niet strenger.
Maar bij één van de huisjes kan dat wel, bedoel je... en waarom zou je het niet op kunnen zeggen? Je bent Nederlander als je hier bent, toch? Dat ben je overtuigd, of je twijfelt. Bij twijfel mag daar twee kanten uit gebruik van worden gemaakt, dat moge duidelijk zijn.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 11:39 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Wat nu als je dat andere huisje niet op kunt zeggen?
Hoezo "twijfelen" mensen met meerdere nationaliteiten?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 12:15 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Maar bij één van de huisjes kan dat wel, bedoel je... en waarom zou je het niet op kunnen zeggen? Je bent Nederlander als je hier bent, toch? Dat ben je overtuigd, of je twijfelt. Bij twijfel mag daar twee kanten uit gebruik van worden gemaakt, dat moge duidelijk zijn.
Het gaat ook meer om het signaal dat dit akkoord afgeeft aan de bevolking. Mensen hebben weer het gevoel dat hun problemen gehoord worden door de politiek. Dat Henk en Ingrid over een jaar nog steeds in dezelfde kutbuurt wonen weet ik ook wel. Maar alles beter dan het 'linkse geknuffel' waar ze alleen maar bozer door worden.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 12:13 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Vandaar dat het voor mijn gevoel ook zulke enorme symboolpolitiek is. Bedenk je eens wat voor enorm misdrijf je moet begaan in Nederland om meer dan 12 jaar te krijgen. En hoeveel zullen er in hun eerste paar jaar er daar 2 (!) van begaan? Waardeloze rommel dit soort maatregelen die alleen voor meer regeltjes en meer papierwerk gaat zorgen.
Hé, waarom heeft de PvdA daar in de laatste regeerperiode dan niets aan gedaan om het terug te draaien? Omdat het wel beviel?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 12:05 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Dat gebeurt nu ook hoor.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 12:14 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Het is iig 'anders' straffen. En dat zorgt voor rechtsongelijkheid.
Het linkse geknuffel is dan uitgevoerd door voornamelijk midden en conservatieve kabinetten. Paars uitgezonderd wellicht. Raar is dat toch he?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 12:17 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Het gaat ook meer om het signaal dat dit akkoord afgeeft aan de bevolking. Mensen hebben weer het gevoel dat hun problemen gehoord worden door de politiek. Dat Henk en Ingrid over een jaar nog steeds in dezelfde kutbuurt wonen weet ik ook wel. Maar alles beter dan het 'linkse geknuffel' waar ze alleen maar bozer door worden.
Alsof de VVD en het CDA het niet prettig vinden dat de politie zorgt voor een constante stroom inkomsten. Hint: de boetes voor snelheidsovertredingen gaan iig niet omlaag de komende tijd!quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 12:17 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Hé, waarom heeft de PvdA daar in de laatste regeerperiode dan niets aan gedaan om het terug te draaien? Omdat het wel beviel?
Ella Vogelaar vergeten?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 12:19 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Het linkse geknuffel is dan uitgevoerd door voornamelijk midden en conservatieve kabinetten. Paars uitgezonderd wellicht. Raar is dat toch he?
Wat snap je niet aan voornamelijk of denk je echt nog steeds dat Nederland de afgelopen 50 jaar uitsluitend linkse regeringen heeft gekend? Die mythe is toch ondertussen wel voldoende ontkracht dacht ik?quote:
Het knuffelen heeft in Balkenende IV het toppunt bereikt. Is het niet vreemd dat na een kabinet met PVDA altijd de rechtse partij naar voren schuiven?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 12:22 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan voornamelijk of denk je echt nog steeds dat Nederland de afgelopen 50 jaar uitsluitend linkse regeringen heeft gekend? Die mythe is toch ondertussen wel voldoende ontkracht dacht ik?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |