Definieer de gewone man...ik voel me namelijk niet gepakt.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 14:49 schreef Verburg_K het volgende:
Kortom we hebben weer een oorlogskabinet en het bezuinigen dat gaat over de rug van de gewone man.

nee??quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 14:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Definieer de gewone man...ik voel me namelijk niet gepakt.

Jan Modaal wordt indien niet rechts danwel links gepakt. Netto blijft het ongeveer hetzelfde.quote:

Dta vrees ik ook.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 15:27 schreef kawotski het volgende:
[..]
Jan Modaal wordt indien niet rechts danwel links gepakt. Netto blijft het ongeveer hetzelfde.

Natuurlijk blijven de rijken buiten schot dat is al duizenden jaren zo. Net zo als het normaal is dat Christenen met een racist gaan samen werken en zijn wapens zegenen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:18 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
Dta vrees ik ook.
Rutte zei ook dit akkoord zal iedereen treffen (behalve de rijken met een woning boven de 1.000.000, zorgverzekeraars en corporaties), maar dat fluisterde hij

Je noemt een oud model, een stokoud model wat al 25 jaar niet meer wordt geproduceerd en twee helicopters met volkomen andere doeleinden.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 13:04 schreef Breetai het volgende:
De F16's kunnen doorvliegen tot 2020. Daarna kunnen we gewoon de JSF aanschaffen. ipv. een gefundeerde keuze maken voor een goed vliegtuig.
We hadden nu al een goede keuze kunnen maken.
Doe maar een paar Saab Grippen, A10 thunderbolts, apaches en Chinooks.
Allemaal te koop op dit moment en het kost een hoop minder.

Eerlijk waar je hebt echt geen flauw idee waarover je praat.
  Eerlijk waar je hebt echt geen flauw idee waarover je praat. 

Ja zoals het er nu uitziet kan is stoppen met mijn master. Terwijl ik nominaal studeer een een 8,5 sta. Want ik heb veel vertraging in de bachelor.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 08:18 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Kan iemand even uitleggen hoe het in elkaar steekt met studiefinanciering? Het wordt ingekort met 1 jaar zodat het 3 jaar wordt?
Heeft iedereen nu maar 4 jaar recht op studiefinanciering dan? En is dat per opleiding? Ik krijg nu al 2 jaar studiefinanciering maar volgend jaar ga ik een andere opleiding doen.
Met Google kom ik nergens.

zo is dat stem jij maar op een partij die nooit een enkel woord zeggenschap zal krijgen in een kabinetquote:Op zondag 3 oktober 2010 11:40 schreef ouderejongere het volgende:
Volgende keer stem ik gewoon weer op Partij voor de Dieren.

We krijgen nu wel 114quote:Op zondag 3 oktober 2010 11:45 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
zo is dat stem jij maar op een partij die nooit een enkel woord zeggenschap zal krijgen in een kabinet

Inderdaad, je kan stoppen en een pauperbaan nemen, waarmee je maximaal modaal verdient op je 66e of je leent een paar duizend euro en begint bij modaal en je kan eindigen bij een paar ton per jaar. Aan jou de keuze.quote:Op zondag 3 oktober 2010 10:39 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ja zoals het er nu uitziet kan is stoppen met mijn master. Terwijl ik nominaal studeer een een 8,5 sta. Want ik heb veel vertraging in de bachelor.

Naar wat ik heb begrepen gaan mensen met een inkomen boven de 50k erop vooruit. Jan Modaal gaat er alleen op vooruit indien zijn vrouw ook geld binnenharkt. De rest krijgt te maken met een koopkrachtverlies van 0,5-1,5 procent. De AOW'ers hebben het helemaal goed voor elkaar. Die zijn hun koopkracht dalen met vijf procent. En vergeet niet dat er ook nog eens 110.000 werklozen bijkomen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 14:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Definieer de gewone man...ik voel me namelijk niet gepakt.

Het zijn niet alleen die twee groepen die fors moeten inleveren. En om de oude van dagen weg te zetten als subsidieslurpers, vind ik tamelijk respectloos. Die mensen hebben hun complete leven gewerkt voor hun AOW'tje.quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:33 schreef Picchia het volgende:
Die ambtenaren en subsidieslurpers waren toch al afhankelijk van de overheid. Nu mogen ze eindelijk eens een rendabele baan gaan zoeken.

50k p.p. of 50k per huishouden?quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Naar wat ik heb begrepen gaan mensen met een inkomen boven de 50k erop vooruit. Jan Modaal gaat er alleen op vooruit indien zijn vrouw ook geld binnenharkt. De rest krijgt te maken met een koopkrachtverlies van 0,5-1,5 procent. De AOW'ers hebben het helemaal goed voor elkaar. Die zijn hun koopkracht dalen met vijf procent. En vergeet niet dat er ook nog eens 110.000 werklozen bijkomen.
Maar hej, gelukkig komt er een burqaverbod.

Voor de AOW van zichzelf hebben ze nooit zelf betaald. En ze hebben te weinig betaald om hun eigen pensioen te kunnen dekken, aangezien de mensen nu ouder worden en die extra jaren ook betaald moeten worden. Dat is de hele crux van de pensioencrisis en vergrijzing.quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het zijn niet alleen die twee groepen die fors moeten inleveren. En om de oude van dagen weg te zetten als subsidieslurpers, vind ik tamelijk respectloos. Die mensen hebben hun complete leven gewerkt voor hun AOW'tje.

Huishouden.quote:

En dat is de schuld van de AOW'ers. Mijn ouders gaan over een paar jaar met pensioen. Zij moeten dus boeten voor het beleid van hun regering. Beleid dat zij mogelijk nooit hebben ondersteund. Wat een onzin. Dat de oudjes een beetje inleveren is een ding, maar vijf procent koopkrachtverlies, is wel heel fors.quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:44 schreef Picchia het volgende:
[..]
Voor de AOW van zichzelf hebben ze nooit zelf betaald. En ze hebben te weinig betaald om hun eigen pensioen te kunnen dekken, aangezien de mensen nu ouder worden en die extra jaren ook betaald moeten worden. Dat is de hele crux van de pensioencrisis en vergrijzing.

Ik zie met het nieuwe coffeeshopbeleid een grote stimulans voor criminaliteit. Nu andere landen steeds meer overgaan op de Nederlandse manier van drugsbeleid gaat Nederland weer vrolijk terug naar de jaren 30 van de vorige eeuw.quote:Op donderdag 30 september 2010 20:30 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
wat vind je er zo goed aan dan?
Om het goed te vinden (of slecht) moet er substantieel iets veranderen maar dat gebeurt nergens.
Ik zie geen enkele regeling die criminaliteit aan pakt, onderwijs wordt niets aan gedaan, etc.
Ik vind het overigens niet echt slecht, maar dat komt meer omdat er gewoon helemaal niks in staat.

Dit dus. Softdrugs wordt de criminaliteit ingeduwd met alle mogelijke gevolgen van dien. Waardeloos kabinet.quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:13 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik zie met het nieuwe coffeeshopbeleid een grote stimulans voor criminaliteit. Nu andere landen steeds meer overgaan op de Nederlandse manier van drugsbeleid gaat Nederland weer vrolijk terug naar de jaren 30 van de vorige eeuw.

Hoezo te weinig betaald? Als de 'crisis' iets heeft duidelijk gemaakt, dan is het wel dat al die zwaarbetaalde mensen bij banken, verzekeraars, pensioenfondsen en overheden niet capabel genoeg waren/zijn.quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:44 schreef Picchia het volgende:
[..]
Voor de AOW van zichzelf hebben ze nooit zelf betaald. En ze hebben te weinig betaald om hun eigen pensioen te kunnen dekken, aangezien de mensen nu ouder worden en die extra jaren ook betaald moeten worden. Dat is de hele crux van de pensioencrisis en vergrijzing.
Hé, maar we krijgen 3.000 extra agenten, de poltie wordt weer een rijkspolitie aangestuurd door de superminister van veiligheid, dus reken er maar op dat binnen 3-4 jaar alle criminaliteit verdwenen is.quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:13 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik zie met het nieuwe coffeeshopbeleid een grote stimulans voor criminaliteit. Nu andere landen steeds meer overgaan op de Nederlandse manier van drugsbeleid gaat Nederland weer vrolijk terug naar de jaren 30 van de vorige eeuw.

http://www.telegraaf.nl/d(...)omroep__.html?p=26,1quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:33 schreef Picchia het volgende:
Die ambtenaren en subsidieslurpers waren toch al afhankelijk van de overheid. Nu mogen ze eindelijk eens een rendabele baan gaan zoeken.

Ja, maar van die 3000 beloofde-maar-niet-haalbare-dus-niet-komende agenten moeten er 500 beestjes gaan redden en de rest moet gaan flitsen op die 130 km om hun eigen salaris te gaan betalen, want van de begroting zoals die er ligt voor de politie kunnen geen 3000 agenten extra worden betaald.quote:Op zondag 3 oktober 2010 16:49 schreef Stupendous76 het volgende:
Hé, maar we krijgen 3.000 extra agenten, de poltie wordt weer een rijkspolitie aangestuurd door de superminister van veiligheid, dus reken er maar op dat binnen 3-4 jaar alle criminaliteit verdwenen is.
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |