Het is natuurlijk afhankelijk van de situatie op de werkplek, maar hier is de afspreek dat je elke twee uur een dikke vijf minuten krijgt. Veel werknemers die niet roken hebben dus het gevoel dat er met twee maten gemeten wordt.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 00:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Aangezien de gemiddelde leidinggevende niet in staat is om dat te beoordelen kan je daar dus niets mee. Net als met roddelen, naar de wc gaan en prive bellen.
Ik ook niet. Sterker nog het word aangeraden om elke 2 uur een pauze van 5 minuten te nemen waar je eventjes tot jezelf komt, of je nu rookt of niet. Even opstaan, de benen strekken, even een rondje op de gang, even een momentje stil staan met een kop koffie....quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 00:22 schreef Sloggi het volgende:
Het is natuurlijk afhankelijk van de situatie op de werkplek, maar hier is de afspreek dat je elke twee uur een dikke vijf minuten krijgt. Veel werknemers die niet roken hebben dus het gevoel dat er met twee maten gemeten wordt.
Als je op een kantoor werkt en je doet je werk goed kan ik me er niet druk om maken, voor mijn part rook je een slof per dag.
quote:Op donderdag 30 september 2010 22:57 schreef MouseOver het volgende:
Eigenlijk nemen die rokers gewoon de pauzes die niet-rokers voor hun eigen bestwil ook zouden moeten nemen, zeker in het geval van beeldschermwerk.
Haal dat rokende-niet rokende nou eens weg uit je reacties en verander het eens in 'andere collega's'of 'andere mensen'... Of iemand rookt of niet heeft niets te maken met hoe hard iemand dan wel of niet werkt. No offence, maar iedereen die 'die rokers' meteen slecht vertaalt in 'die luie collega's' is bij mij aan het verkeerde adres, vind t namelijk een nogal hypocriete beredenering, en omdat het woord 'roken' erin voorkomt kunnen we met de vinger wijzen.. NOT! Maak er dan meteen marrokanen van, of moordenaars, of dieven, enz enz.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 00:07 schreef Krantenman het volgende:
[..]
En ik erger me als roker dan weer aan mensen die me storen terwijl ik mijn werk probeer te doen na dat kwartier. Door te roddelen of dingen te vertellen over overleden familieleden of wat dan ook. Ga werken!
Bovendien haal ik altijd mijn resultaten en wil ik daar gerust voor overwerken, wat van sommige niet-rokende collega's niet gezegd kan worden.
En er zijn genoeg niet-rokers die meer dan een uur verlamballen op hun werk..quote:Op donderdag 30 september 2010 13:52 schreef DarkElf het volgende:
[..]
zijn genoeg rokers die op hun werk niet roken hoor. Niet alle rokers nemen t ervan.
Leuk levenquote:Op donderdag 30 september 2010 14:30 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Ik werk 10 uur aan een stuk, ik lunch niet eens (eten op de werkplek achter de PC).
In de avond en in het weekend nog vaak thuis werken.
Omdat het van die aansltellende jankhuilers zijn ga ik tegenwoordig eerder niet-rokers irriteren.quote:Op donderdag 30 september 2010 15:29 schreef Spektor het volgende:
[..]
Boehoe, ik ben roker en ze moeten altijd ons hebben? Je hebt er zelf voor gekozen te gaan roken, accepteer dan ook dat er mensen zijn die het niet doen en er moeite mee hebben of probeer hen in ieder geval niet tot last te zijn.
Dat is het logische gevolg van de tweespalt die is ontstaan na het invoeren van het rookverbod op de werkplek. Hadden ze nooit moeten doen....levert een hoop ellende op en hopelijk komt men tot bezinning de komende tijd en wordt de normale situatie weer in ere hersteld.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 10:59 schreef Keltie het volgende:
[..]
Omdat het van die aansltellende jankhuilers zijn ga ik tegenwoordig eerder niet-rokers irriteren.
Het is toch nooit goed met die mensen.
Wat je nou niet bepaald op je gemak en in alle rust en tijd kunt besteden he, als je zo veel werkt. laat staan er van genieten.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 12:52 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Tjsa het is maar wat je belangrijk vind, ik barst wel van het geld.
Ik hoop in jouw geval dat je niet wordt beoordeeld op het werk dat je verricht, aangezien je nog geen voltooid deelwoord kunt schrijven.quote:[b]Op donderdag 30 september 2010 14:26 schreef HugoBaas het volgende:
Je dient beoordeelt te worden op het werk dat je verricht.
Je doet me denken aan hoe het vroeger bij de PTT ging, als iemand daar druk aan het werk was legde zijn collega's een pakje sigaretten op zijn bureau met de opmerking doe eens rustig aan.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 12:56 schreef Swiffer het volgende:
[..]
Wat je nou niet bepaald op je gemak en in alle rust en tijd kunt besteden he, als je zo veel werkt. laat staan er van genieten.
Niemand leeft om te werken, maar werkt om te leven. Tenminste, dat hoop ik.
Je zou een prima leraar Nederlands kunnen worden, maar dat is wat anders dan werken.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 12:58 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Ik hoop in jouw geval dat je niet wordt beoordeeld op het werk dat je verricht, aangezien je nog geen voltooid deelwoord kunt schrijven.
Ik leg de link niet met mijn situatie, maar fjin dat ik je in elk geval ergens aan doe denkenquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 12:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je doet me denken aan hoe het vroeger bij de PTT ging, als iemand daar druk aan het werk was legde zijn collega's een pakje sigaretten op zijn bureau met de opmerking doe eens rustig aan.
Natuurlijk, anders moesten zij natuurlijk allemaal harder gaan werken om de baas niet te laten merken dat ze eigenlijk geen klap uitvoerden.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 12:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je doet me denken aan hoe het vroeger bij de PTT ging, als iemand daar druk aan het werk was legde zijn collega's een pakje sigaretten op zijn bureau met de opmerking doe eens rustig aan.
Precies, daarom konden er ook zoveel mensen uit bij de PTT toen het KPN werd.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 13:18 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Natuurlijk, anders moesten zij natuurlijk allemaal harder gaan werken om de baas niet te laten merken dat ze eigenlijk geen klap uitvoerden.
En dat allemaal door de rokers!!!quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 13:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Precies, daarom konden er ook zoveel mensen uit bij de PTT toen het KPN werd.
Ik zou zeggen de eerste helft van je leven flink werken en de tweede helft genieten.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 12:56 schreef Swiffer het volgende:
[..]
Wat je nou niet bepaald op je gemak en in alle rust en tijd kunt besteden he, als je zo veel werkt. laat staan er van genieten.
Niemand leeft om te werken, maar werkt om te leven. Tenminste, dat hoop ik.
Dat was de schuld van die PTT-medewerkster die als eerste in Nederland een rechtszaak is begonnen ivm het recht op een rookvrije werkplek...sindsdien is het bergafwaarts gegaan met de PTT/KPN.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 13:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Precies, daarom konden er ook zoveel mensen uit bij de PTT toen het KPN werd.
Hangt er maar vanaf waar je mag roken natuurlijk. Vijf minuten heen, vijf minuten roken, vijf minuten terug = een kwartier.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:09 schreef Son-Goku het volgende:
Alsof iedere roker een KWARTIER per sigaretpauze doet
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |