abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87014157
Een kennis van mij is sinds vandaag afgesloten van water. Ze heeft een kind van 2, en zit nu met haar handen in het haar. Ze dacht al eerder een betalingsregeling te hebben getroffen, maar het bedrijf wist van niets. Er moet een bedrag van ¤ 500 worden betaald. (Inclusief afsluitkosten a ¤ 220.. wtf? :') ¤ 220 om afte sluiten....) Maar nu heb ik een vraag. Mag water überhaupt wel worden afgesloten? Want het is toch levensbehoefte nummer één. Maar ja.. dat er betaald moet worden is een feit en dat zal ook gebeuren.

Kutreacties kunnen achterwege blijven.
Ik ben illegaal!
Op woensdag 1 december 2010 16:07 schreef honkeytonk het volgende:Ik denk zelfs dat ze achter de schermen een fantopic over mij hebben geopend :Y
pi_87014246
Ja er mag water worden afgesloten. Maar ze heeft toch ergens een bevestiging van een betalingsregeling? Daar moet ze dan gewoon mee op de proppen komen.
pi_87014316
Afsluiten gebeurd echt niet zomaar...

Dan is er toch herhaaldelijk niet betaald en niet gereageerd...

Als ze "denkt" een betalingsregeling te hebben getroffen..
Dan moet ze toch weten wat ze betaald heeft de afgelopen maanden.

Tja en ¤ 220 afsuitkosten is natuurlijk veel geld..
Zal met name de kosten zijn voor aan te sluiten..

Denk niet dat zij er onderuit komt..
Of ze moet bewijs hebben, dag/datum en naam medewerker, waarmee ze "denkt" de betalingsregeling te hebben getroffen...
Quod Sis, Esse Velis, Nihilque Malis
pi_87014340
Nee hoor ze mag dan nog ook weer vernieuwde aansluitkosten betalen.
pi_87014345
quote:
Mag water überhaupt wel worden afgesloten? Want het is toch levensbehoefte nummer één.
Ja tuurlijk maar wie niet betaald, krijgt ook niks.
Anders zou niemand meer betalen wanneer er geen consequenties zijn.
pi_87014351
http://www.rijksoverheid.(...)t-is-drinkwater.html

Citaat: "Afsluiten waterleiding bij niet betalen

Het waterbedrijf heeft een leveringsplicht. Er staat wel altijd een plicht om te betalen tegenover. Dit staat in het contract of in de voorwaarden die bij het contract zitten. Een waterbedrijf kan en mag uw waterleiding dus afsluiten als u uw rekening niet betaalt. "
No one gets remembered
For the things they didn't do
pi_87014514
Water kan ze ook nog in de supermarkt halen.
  donderdag 30 september 2010 @ 11:29:44 #9
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_87014571
quote:
Op donderdag 30 september 2010 11:22 schreef NeetNormaal het volgende:
Afsluiten gebeurd echt niet zomaar...

Dan is er toch herhaaldelijk niet betaald en niet gereageerd...

Als ze "denkt" een betalingsregeling te hebben getroffen..
Dan moet ze toch weten wat ze betaald heeft de afgelopen maanden.

Tja en ¤ 220 afsuitkosten is natuurlijk veel geld..
Zal met name de kosten zijn voor aan te sluiten..

Denk niet dat zij er onderuit komt..
Of ze moet bewijs hebben, dag/datum en naam medewerker, waarmee ze "denkt" de betalingsregeling te hebben getroffen...
Dit dus.
Bij het waterleidingbedrijf waar ik werk, gebeurt zoiets ook echt niet zomaar, dan zijn er genoeg kansen geweest om te reageren en/of te betalen. En er zou dan idd een bevestiging gestuurd moet worden van de regeling. Wel is het hier zo dat als er 1 termijn te laat betaald wordt dat dan de regeling eruit gehaald word en er geen nieuwe meer wordt ingezet.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_87014610
quote:
Op donderdag 30 september 2010 11:29 schreef LadyS het volgende:

[..]

Dit dus.
Bij het waterleidingbedrijf waar ik werk, gebeurt zoiets ook echt niet zomaar, dan zijn er genoeg kansen geweest om te reageren en/of te betalen. En er zou dan idd een bevestiging gestuurd moet worden van de regeling. Wel is het hier zo dat als er 1 termijn te laat betaald wordt dat dan de regeling eruit gehaald word en er geen nieuwe meer wordt ingezet.
Nou ja... dan schiet ik het voor. Ik kan het eigenlijk niet missen, maar zal haar wel even op dr flikker geven, maar ik doe het vooral voor haar zoontje.
Ik ben illegaal!
Op woensdag 1 december 2010 16:07 schreef honkeytonk het volgende:Ik denk zelfs dat ze achter de schermen een fantopic over mij hebben geopend :Y
  donderdag 30 september 2010 @ 11:36:12 #11
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_87014785
Als er een betalingsregeling is getrofen dan heeft ze daar een schriftelijke bevestiging van gehad. Dus dan kan ze die erbij pakken en even bellen naar het bedrijf.

Heeft ze geen bevestiging dan liegt ze.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
pi_87015064
Je moet het wel heel bont maken wil men je water afsluiten.
pi_87015232
quote:
Op donderdag 30 september 2010 11:30 schreef Ploertendoder het volgende:

[..]

Nou ja... dan schiet ik het voor. Ik kan het eigenlijk niet missen, maar zal haar wel even op dr flikker geven, maar ik doe het vooral voor haar zoontje.
Moet je zelf weten, ik zou het niet doen.
Zonder water kan je best overleven, hygiëne is alleen minder...
pi_87015236
quote:

[..]

Dat is lief van je.
Denk dat je haar ook nog moet helpen haar administratie inzichtelijk te maken.
Want nu kun je wel geld geven maar wie weet zijn de problemen nog veel groter en is het volgende maand weer feest.
pi_87015280
Sowieso is water redelijk goedkoop, dus zal wel grotere problemen zijn idd.
pi_87015309
quote:
Op donderdag 30 september 2010 11:48 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Moet je zelf weten, ik zou het niet doen.
Zonder water kan je best overleven, hygiëne is alleen minder...
Met een kind. Kom op zeg. :{w .
Maar ik vermoed dat ze niet eerlijk is en er meer aan de hand is. In dat geval zou hij beter haar administratie oppakken en met haar naar de schuldhulpverlening kunnen gaan.
pi_87015344
Dan heeft ze ook ongeveer 1 jaar helemaal niks betaald.
pi_87015441
quote:
Op donderdag 30 september 2010 11:50 schreef Stali het volgende:

[..]

Maar ik vermoed dat ze niet eerlijk is en er meer aan de hand is. In dat geval zou hij beter haar administratie oppakken en met haar naar de schuldhulpverlening kunnen gaan.
Haha daar ben ik zelf ook niet een enorme ster in :P Ik vergeet soms ook dingen te betalen, maar het gaat gelukkig allemaal nog net goed. En bij haar op zich ook wel, maar ze heeft zich alleen flink vergist met de waterrekeningen. Ze is daar gewoon erg slordig in geweest.. Nou ja.. laat dit een les voor haar zijn.
Ik ben illegaal!
  donderdag 30 september 2010 @ 11:56:29 #19
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_87015493
quote:
Op donderdag 30 september 2010 11:54 schreef Ploertendoder het volgende:

[..]

Haha daar ben ik zelf ook niet een enorme ster in :P Ik vergeet soms ook dingen te betalen, maar het gaat gelukkig allemaal nog net goed. En bij haar op zich ook wel, maar ze heeft zich alleen flink vergist met de waterrekeningen. Ze is daar gewoon erg slordig in geweest.. Nou ja.. laat dit een les voor haar zijn.
Wel een behoorlijke vergissing als ze ¤500 achter loopt.

Water kost namelijk geen reet.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
pi_87015535
quote:
Op donderdag 30 september 2010 11:50 schreef Stali het volgende:

[..]

Ja is toch niet haar probleem?
Zijn zoveel opties, 2e baan nemen, minder luxe spullen kopen zoals tv/kleding/schoenen/ besparing op energie/water enz..
Koop je paar flessen water, kan je het kind daar mee wassen, warm je het ff in waterkoker op.
Net of alle landen water uit hun kraan kunnen krijgen...
Deze kinderen en volwassene overleven toch ook?

Creatief met geld om gaan, want als je er niks veranderd kan je volgende maand weer voorschieten.
pi_87015558
je kan haar natuurlijk over die 500 een betalings regeling laten treffen en dan aanbieden dat jij de aansluitkosten voorschiet voor haar. aan gezien jij blijkbaar ook niet al dat geld kan missen?
pi_87015559
quote:
Op donderdag 30 september 2010 11:54 schreef Ploertendoder het volgende:

[..]

Het gaat bij jou allemaal net goed en nu ga je geld geven dat je eigenlijk helemaal niet kunt missen. Vind je dit echt een goed idee?

En wrs. los je hiermee haar problemen niet op en je hoeft er geen ster in te zijn om hulp te zoeken.
pi_87015572
quote:
Op donderdag 30 september 2010 11:56 schreef HugoBaas het volgende:

[..]

Wel een behoorlijke vergissing als ze ¤500 achter loopt.

Water kost namelijk geen reet.
Ik weet het. Maar ja... het wordt nu opgelost en ik blijf dit ook niet doen, want ik heb ook geen bodemloze bankrekening. Zou wat zijn zeg dat ik dalijk zonder die troep zit als ik haar wil helpen.
Ik ben illegaal!
pi_87015587
quote:
DEN HAAG - De prijs van het Nederlandse water blijft in 2009 gelijk. Vewin, de vereniging van waterbedrijven, heeft dat donderdag bekendgemaakt. Mensen betalen inclusief belastingen 1,68 euro per kubieke meter (1000 liter water).
Waterprijs in 2009... 500 euro aan water over het hoofd gezien.
Lekker verantwoordelijk met een kind...
pi_87015634
quote:
Op donderdag 30 september 2010 11:58 schreef Stali het volgende:

[..]

Het gaat bij jou allemaal net goed en nu ga je geld geven dat je eigenlijk helemaal niet kunt missen. Vind je dit echt een goed idee?

En wrs. los je hiermee haar problemen niet op en je hoeft er geen ster in te zijn om hulp te zoeken.
Spaarrekening. Ik heb haar echt op dr sodeflikker gegeven, want ¤ 500 achter lopen is toch echt te gortig.
Ik ben illegaal!
pi_87015694
quote:
Op donderdag 30 september 2010 12:01 schreef Ploertendoder het volgende:

[..]

Spaarrekening. Ik heb haar echt op dr sodeflikker gegeven, want ¤ 500 achter lopen is toch echt te gortig.
Weet niet hoe goed je haar kent.
Want misschien zit ze je gewoon te naaien, om ff lekker 500 te krijgen...
  donderdag 30 september 2010 @ 12:03:18 #27
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_87015702
Hoe krijg je het voor elkaar om 500,- aan fokking WATER niet te betalen?! Neem dan ook godverdomme geen kind zeg! Hoelang doe je met 500,- aan water.. een paar jaar toch?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_87015709
quote:
Op donderdag 30 september 2010 12:01 schreef Ploertendoder het volgende:

[..]

Iemand op zijn sodemieter geven is geen oplossing.
Je moet het allemaal lekker zelf weten maar ik vrees dat je je geld in een put gooit.
  donderdag 30 september 2010 @ 12:05:50 #29
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_87015772
quote:
Op donderdag 30 september 2010 11:43 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Je moet het wel heel bont maken wil men je water afsluiten.
Dit dus.

De vorige bewoonster van mijn huidige woning had ook een betalingsachterstand, maar toen ik er in kwam had ik gewoon water. Daarna heb ik pas mijn leverancier gebeld om de naamswijziging te regelen.
pi_87015776
quote:
Op donderdag 30 september 2010 12:03 schreef Maanvis het volgende:
Hoe krijg je het voor elkaar om 500,- aan fokking WATER niet te betalen?! Neem dan ook godverdomme geen kind zeg! Hoelang doe je met 500,- aan water.. een paar jaar toch?
Continu een douche aan laten staan :')
pi_87015954
Brabantwater int ook de diftar.

Zo kan je schuld snel hoog worden :)
pi_87018155
Wellicht een handig idee om automatische betalingen te laten doen voor dit soort dingen, kan ze het ook niet meer vergeten. :P Tevens zou ik adviseren om een huishoudboekje aan te leggen wat je maandelijks kwijt bent aan (vaste) lasten want met een kind kun je je dit soort "slordigheden" niet veroorloven (of er klopt hier en daar iets niet aan haar verhaal, dat kan ook >:) )
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_87018215
quote:

[..]

Die taak lijkt me eerder weggelegd voor de vader van het zoontje...
pi_87018243
quote:
Op donderdag 30 september 2010 12:03 schreef Maanvis het volgende:
500 - 220 afsluitkosten is maar 280 euro water. Dat is 2 jaar ongeveer bij normaal gebruik.
pi_87018362
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:22 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

500 - 220 afsluitkosten is maar 280 euro water. Dat is 2 jaar ongeveer bij normaal gebruik.
2 jaar geen water betalen over het hoofd zien... geloof er niks van.
pi_87019092
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:25 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

2 jaar geen water betalen over het hoofd zien... geloof er niks van.
Ik ook niet, maar ik heb dan ook een automatische incasso :D
pi_87032026
quote:
Op donderdag 30 september 2010 11:29 schreef LadyS het volgende:

[..]

Dit dus.
Nou moet ik ook zeggen dat je het vrij bont moet maken wil je niet je waterrekening kunnen betalen. Water kost wat, 15 euro per maand? Riolering zit iig hier bij de gemeentebelastingen en kan dus evt. worden kwijtgescholden...
  donderdag 30 september 2010 @ 19:11:05 #38
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_87032584
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:57 schreef Sessy het volgende:

[..]

Nou moet ik ook zeggen dat je het vrij bont moet maken wil je niet je waterrekening kunnen betalen. Water kost wat, 15 euro per maand? Riolering zit iig hier bij de gemeentebelastingen en kan dus evt. worden kwijtgescholden...
Wij rekenen met een gemiddeld verbruik van 50m³ per persoon per maand, wat neerkomt op 10 euro per persoon per maand. Dat is zonder rioolrecht inderdaad. Er is één gemeente in ons leveringsgebied voor wie wij het gezamenlijk factureren, en dan kom je op 20 euro per maand p.p.

Wij sluiten bij wanbetaling echt zelden af. Dan moet je het inderdaad bijzonder bont hebben gemaakt. En we sluiten ook alleen af in de gevallen dat er door een rechter is bepaald dat de klant wel had kúnnen betalen, en ook genoeg kansen heeft gehad om te betalen of een regeling te treffen, of op zijn minst te reageren.
pi_87033831
En wanneer zie jij dan die 500 euro terug? Nooit?
pi_87034102
Heeft zij een schriftelijke bevestiging van die betalingsregeling? Zo nee, waarom meent ze dan dat er een betalingsregeling is?

Waar komt verder het bedrag van 500 euro vandaan? We gebruiken hier enorm veel water en zitten nog niet eens aan zo'n bedrag in een jaar. :o
  donderdag 30 september 2010 @ 19:54:09 #41
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_87034255
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:50 schreef Alicey het volgende:
Heeft zij een schriftelijke bevestiging van die betalingsregeling? Zo nee, waarom meent ze dan dat er een betalingsregeling is?

Waar komt verder het bedrag van 500 euro vandaan? We gebruiken hier enorm veel water en zitten nog niet eens aan zo'n bedrag in een jaar. :o
Het zou kunnen dat ze meerdere jaren haar stand niet heeft doorgegeven en daardoor te laag is ingeschat, en dat dat verschil er bij een werkelijke meterstand is uitgekomen. Of een doorlopend toilet (ja, dat lijkt weinig, maar kan flink oplopen :o), of een andere lekkage in de binnenleiding.
En tel daarbij de incassokosten op, de heraansluitkosten, enz enz enz.
pi_87034369
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:54 schreef LadyS het volgende:

Het zou kunnen dat ze meerdere jaren haar stand niet heeft doorgegeven en daardoor te laag is ingeschat, en dat dat verschil er bij een werkelijke meterstand is uitgekomen. Of een doorlopend toilet (ja, dat lijkt weinig, maar kan flink oplopen :o), of een andere lekkage in de binnenleiding.
En tel daarbij de incassokosten op, de heraansluitkosten, enz enz enz.
Kortom, ze heeft dus niet geprobeerd om een betalingsregeling te treffen direct nadat ze een correctienota kreeg?
  donderdag 30 september 2010 @ 20:39:19 #43
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_87036330
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:57 schreef Alicey het volgende:

[..]

Kortom, ze heeft dus niet geprobeerd om een betalingsregeling te treffen direct nadat ze een correctienota kreeg?
Nou ja, dat kan ik natuurlijk niet zeggen.
Ik weet uit ervaring dat veel mensen toch een regeling treffen in zo'n geval (ligt uiteraard aan het bedrag). En wellicht heeft ze die regeling wel getroffen, maar 1x te laat betaald. Bij ons wordt de regeling dan opgeschort en wordt je geacht het resterende bedrag in 1x te betalen. Er kan van alles aan de hand zijn (geweest).

En ik weet ook dat degene die je aan de telefoon krijgt een stuk coulanter is als je redelijk snel contact opneemt en vertelt dat je iets niet kan betalen. Dan verlenen we óf uitstel óf een betalingsregeling. En niet pas met de brief van Intrum Justitia belt en vertelt dat je de oorspronkelijke acceptgiro niet hebt gekregen, de herinnering niet hebt gekregen en óók de aanmaning niet. En opeens de brief van Intrum wel.
pi_87037160
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:39 schreef LadyS het volgende:

Nou ja, dat kan ik natuurlijk niet zeggen.
Ik weet uit ervaring dat veel mensen toch een regeling treffen in zo'n geval (ligt uiteraard aan het bedrag). En wellicht heeft ze die regeling wel getroffen, maar 1x te laat betaald. Bij ons wordt de regeling dan opgeschort en wordt je geacht het resterende bedrag in 1x te betalen. Er kan van alles aan de hand zijn (geweest).
Het is wel heel belangrijk om te weten hoe de situatie precíes ligt om advies te geven. Zeker omdat de feiten die nu wel bekend zijn nogal afwijken van het gemiddelde..

quote:
En ik weet ook dat degene die je aan de telefoon krijgt een stuk coulanter is als je redelijk snel contact opneemt en vertelt dat je iets niet kan betalen. Dan verlenen we óf uitstel óf een betalingsregeling. En niet pas met de brief van Intrum Justitia belt en vertelt dat je de oorspronkelijke acceptgiro niet hebt gekregen, de herinnering niet hebt gekregen en óók de aanmaning niet. En opeens de brief van Intrum wel.
Hoewel er ook dan nog het nodige te regelen valt. Over het algemeen geldt bij dit soort bedrijven dat procedures worden doorgezet, maar zo lang je regelmatig betaalt word je meestal niet afgesloten.
  donderdag 30 september 2010 @ 21:01:37 #45
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_87037512
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:54 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het is wel heel belangrijk om te weten hoe de situatie precíes ligt om advies te geven. Zeker omdat de feiten die nu wel bekend zijn nogal afwijken van het gemiddelde..
Idd, We zitten nu een beetje te gissen hier.

quote:
[..]

Hoewel er ook dan nog het nodige te regelen valt. Over het algemeen geldt bij dit soort bedrijven dat procedures worden doorgezet, maar zo lang je regelmatig betaalt word je meestal niet afgesloten.
Over het algemeen werkt het bij ons dus zo dat als de vordering bij Intrum ligt, dat ze voor regelingen bij Intrum moeten zijn. Hoofdsom kan (uiteraard ;)) gewoon rechtstreeks bij ons voldaan worden, maar Intrum zal wel zijn kosten willen ontvangen, en dus alsnog de kosten bij de debiteur proberen te achterhalen

Anyway, ik zit maar aan de Klantenservice, weet van een heleboel dingen een klein beetje, en van sommige dingen wat meer. Maar voor de exacte gang van zaken op incasso-gebied ben ik niet de juiste persoon :@. Daar weet ik alleen globaal wat vanaf, ik behandel dat soort dingen niet inhoudelijk....
  donderdag 30 september 2010 @ 21:06:30 #46
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_87037744
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:11 schreef LadyS het volgende:

[..]
Wij sluiten bij wanbetaling echt zelden af. Dan moet je het inderdaad bijzonder bont hebben gemaakt. En we sluiten ook alleen af in de gevallen dat er door een rechter is bepaald dat de klant wel had kúnnen betalen, en ook genoeg kansen heeft gehad om te betalen of een regeling te treffen, of op zijn minst te reageren.
Als dit zo is, nou dan lekkere verantwoordelijkheid neemt ze voor haar kind :r :r
All she wants and needs is just a little taste..
pi_87038197
quote:

[..]

Nou ja... dan schiet betaal ik het voor haar. Ik kan het eigenlijk niet missen, maar zal haar wel even op dr flikker geven, maar ik doe het vooral voor haar zoontje.
In het begin is het misschien voorschieten, maar al gauw wordt het iets wat je niet meer terug gaat zien.
  donderdag 30 september 2010 @ 21:23:37 #48
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_87038614
Jij bent gek dat je zoveel geld gaat geven. :') Dat zie je nooit meer terug. :')
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_87041011
Maar waar is pappie van het zoontje nou om te helpen?
  donderdag 30 september 2010 @ 22:22:04 #50
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_87042046
quote:
Op donderdag 30 september 2010 22:03 schreef Tha_Duck het volgende:
Maar waar is pappie van het zoontje nou om te helpen?
a - gevangenis
b - bij z'n nieuwe vrouw
c - dood (in dat geval heb ik deze post niet gemaakt)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')