Ja tuurlijk maar wie niet betaald, krijgt ook niks.quote:Mag water überhaupt wel worden afgesloten? Want het is toch levensbehoefte nummer één.
Dit dus.quote:Op donderdag 30 september 2010 11:22 schreef NeetNormaal het volgende:
Afsluiten gebeurd echt niet zomaar...
Dan is er toch herhaaldelijk niet betaald en niet gereageerd...
Als ze "denkt" een betalingsregeling te hebben getroffen..
Dan moet ze toch weten wat ze betaald heeft de afgelopen maanden.
Tja en ¤ 220 afsuitkosten is natuurlijk veel geld..
Zal met name de kosten zijn voor aan te sluiten..
Denk niet dat zij er onderuit komt..
Of ze moet bewijs hebben, dag/datum en naam medewerker, waarmee ze "denkt" de betalingsregeling te hebben getroffen...
Nou ja... dan schiet ik het voor. Ik kan het eigenlijk niet missen, maar zal haar wel even op dr flikker geven, maar ik doe het vooral voor haar zoontje.quote:Op donderdag 30 september 2010 11:29 schreef LadyS het volgende:
[..]
Dit dus.
Bij het waterleidingbedrijf waar ik werk, gebeurt zoiets ook echt niet zomaar, dan zijn er genoeg kansen geweest om te reageren en/of te betalen. En er zou dan idd een bevestiging gestuurd moet worden van de regeling. Wel is het hier zo dat als er 1 termijn te laat betaald wordt dat dan de regeling eruit gehaald word en er geen nieuwe meer wordt ingezet.
Moet je zelf weten, ik zou het niet doen.quote:Op donderdag 30 september 2010 11:30 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Nou ja... dan schiet ik het voor. Ik kan het eigenlijk niet missen, maar zal haar wel even op dr flikker geven, maar ik doe het vooral voor haar zoontje.
Dat is lief van je.quote:Op donderdag 30 september 2010 11:30 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Nou ja... dan schiet ik het voor. Ik kan het eigenlijk niet missen, maar zal haar wel even op dr flikker geven, maar ik doe het vooral voor haar zoontje.
Met een kind. Kom op zeg.quote:Op donderdag 30 september 2010 11:48 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Moet je zelf weten, ik zou het niet doen.
Zonder water kan je best overleven, hygiëne is alleen minder...
Haha daar ben ik zelf ook niet een enorme ster inquote:Op donderdag 30 september 2010 11:50 schreef Stali het volgende:
[..]
Met een kind. Kom op zeg..
Maar ik vermoed dat ze niet eerlijk is en er meer aan de hand is. In dat geval zou hij beter haar administratie oppakken en met haar naar de schuldhulpverlening kunnen gaan.
Wel een behoorlijke vergissing als ze ¤500 achter loopt.quote:Op donderdag 30 september 2010 11:54 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Haha daar ben ik zelf ook niet een enorme ster inIk vergeet soms ook dingen te betalen, maar het gaat gelukkig allemaal nog net goed. En bij haar op zich ook wel, maar ze heeft zich alleen flink vergist met de waterrekeningen. Ze is daar gewoon erg slordig in geweest.. Nou ja.. laat dit een les voor haar zijn.
Ja is toch niet haar probleem?quote:Op donderdag 30 september 2010 11:50 schreef Stali het volgende:
[..]
Met een kind. Kom op zeg..
Maar ik vermoed dat ze niet eerlijk is en er meer aan de hand is. In dat geval zou hij beter haar administratie oppakken en met haar naar de schuldhulpverlening kunnen gaan.
Het gaat bij jou allemaal net goed en nu ga je geld geven dat je eigenlijk helemaal niet kunt missen. Vind je dit echt een goed idee?quote:Op donderdag 30 september 2010 11:54 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Haha daar ben ik zelf ook niet een enorme ster inIk vergeet soms ook dingen te betalen, maar het gaat gelukkig allemaal nog net goed. En bij haar op zich ook wel, maar ze heeft zich alleen flink vergist met de waterrekeningen. Ze is daar gewoon erg slordig in geweest.. Nou ja.. laat dit een les voor haar zijn.
Ik weet het. Maar ja... het wordt nu opgelost en ik blijf dit ook niet doen, want ik heb ook geen bodemloze bankrekening. Zou wat zijn zeg dat ik dalijk zonder die troep zit als ik haar wil helpen.quote:Op donderdag 30 september 2010 11:56 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Wel een behoorlijke vergissing als ze ¤500 achter loopt.
Water kost namelijk geen reet.
Waterprijs in 2009... 500 euro aan water over het hoofd gezien.quote:DEN HAAG - De prijs van het Nederlandse water blijft in 2009 gelijk. Vewin, de vereniging van waterbedrijven, heeft dat donderdag bekendgemaakt. Mensen betalen inclusief belastingen 1,68 euro per kubieke meter (1000 liter water).
Spaarrekening. Ik heb haar echt op dr sodeflikker gegeven, want ¤ 500 achter lopen is toch echt te gortig.quote:Op donderdag 30 september 2010 11:58 schreef Stali het volgende:
[..]
Het gaat bij jou allemaal net goed en nu ga je geld geven dat je eigenlijk helemaal niet kunt missen. Vind je dit echt een goed idee?
En wrs. los je hiermee haar problemen niet op en je hoeft er geen ster in te zijn om hulp te zoeken.
Weet niet hoe goed je haar kent.quote:Op donderdag 30 september 2010 12:01 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Spaarrekening. Ik heb haar echt op dr sodeflikker gegeven, want ¤ 500 achter lopen is toch echt te gortig.
Iemand op zijn sodemieter geven is geen oplossing.quote:Op donderdag 30 september 2010 12:01 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Spaarrekening. Ik heb haar echt op dr sodeflikker gegeven, want ¤ 500 achter lopen is toch echt te gortig.
Dit dus.quote:Op donderdag 30 september 2010 11:43 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Je moet het wel heel bont maken wil men je water afsluiten.
Continu een douche aan laten staanquote:Op donderdag 30 september 2010 12:03 schreef Maanvis het volgende:
Hoe krijg je het voor elkaar om 500,- aan fokking WATER niet te betalen?! Neem dan ook godverdomme geen kind zeg! Hoelang doe je met 500,- aan water.. een paar jaar toch?
Die taak lijkt me eerder weggelegd voor de vader van het zoontje...quote:Op donderdag 30 september 2010 11:30 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
500 - 220 afsluitkosten is maar 280 euro water. Dat is 2 jaar ongeveer bij normaal gebruik.quote:Op donderdag 30 september 2010 12:03 schreef Maanvis het volgende:
Hoe krijg je het voor elkaar om 500,- aan fokking WATER niet te betalen?! Neem dan ook godverdomme geen kind zeg! Hoelang doe je met 500,- aan water.. een paar jaar toch?
2 jaar geen water betalen over het hoofd zien... geloof er niks van.quote:Op donderdag 30 september 2010 13:22 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
500 - 220 afsluitkosten is maar 280 euro water. Dat is 2 jaar ongeveer bij normaal gebruik.
Ik ook niet, maar ik heb dan ook een automatische incassoquote:Op donderdag 30 september 2010 13:25 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
2 jaar geen water betalen over het hoofd zien... geloof er niks van.
Nou moet ik ook zeggen dat je het vrij bont moet maken wil je niet je waterrekening kunnen betalen. Water kost wat, 15 euro per maand? Riolering zit iig hier bij de gemeentebelastingen en kan dus evt. worden kwijtgescholden...quote:Op donderdag 30 september 2010 11:29 schreef LadyS het volgende:
[..]
Dit dus.
Bij het waterleidingbedrijf waar ik werk, gebeurt zoiets ook echt niet zomaar, dan zijn er genoeg kansen geweest om te reageren en/of te betalen. En er zou dan idd een bevestiging gestuurd moet worden van de regeling. Wel is het hier zo dat als er 1 termijn te laat betaald wordt dat dan de regeling eruit gehaald word en er geen nieuwe meer wordt ingezet.
Wij rekenen met een gemiddeld verbruik van 50m³ per persoon per maand, wat neerkomt op 10 euro per persoon per maand. Dat is zonder rioolrecht inderdaad. Er is één gemeente in ons leveringsgebied voor wie wij het gezamenlijk factureren, en dan kom je op 20 euro per maand p.p.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:57 schreef Sessy het volgende:
[..]
Nou moet ik ook zeggen dat je het vrij bont moet maken wil je niet je waterrekening kunnen betalen. Water kost wat, 15 euro per maand? Riolering zit iig hier bij de gemeentebelastingen en kan dus evt. worden kwijtgescholden...
Het zou kunnen dat ze meerdere jaren haar stand niet heeft doorgegeven en daardoor te laag is ingeschat, en dat dat verschil er bij een werkelijke meterstand is uitgekomen. Of een doorlopend toilet (ja, dat lijkt weinig, maar kan flink oplopenquote:Op donderdag 30 september 2010 19:50 schreef Alicey het volgende:
Heeft zij een schriftelijke bevestiging van die betalingsregeling? Zo nee, waarom meent ze dan dat er een betalingsregeling is?
Waar komt verder het bedrag van 500 euro vandaan? We gebruiken hier enorm veel water en zitten nog niet eens aan zo'n bedrag in een jaar.
Kortom, ze heeft dus niet geprobeerd om een betalingsregeling te treffen direct nadat ze een correctienota kreeg?quote:Op donderdag 30 september 2010 19:54 schreef LadyS het volgende:
Het zou kunnen dat ze meerdere jaren haar stand niet heeft doorgegeven en daardoor te laag is ingeschat, en dat dat verschil er bij een werkelijke meterstand is uitgekomen. Of een doorlopend toilet (ja, dat lijkt weinig, maar kan flink oplopen), of een andere lekkage in de binnenleiding.
En tel daarbij de incassokosten op, de heraansluitkosten, enz enz enz.
Nou ja, dat kan ik natuurlijk niet zeggen.quote:Op donderdag 30 september 2010 19:57 schreef Alicey het volgende:
[..]
Kortom, ze heeft dus niet geprobeerd om een betalingsregeling te treffen direct nadat ze een correctienota kreeg?
Het is wel heel belangrijk om te weten hoe de situatie precíes ligt om advies te geven. Zeker omdat de feiten die nu wel bekend zijn nogal afwijken van het gemiddelde..quote:Op donderdag 30 september 2010 20:39 schreef LadyS het volgende:
Nou ja, dat kan ik natuurlijk niet zeggen.
Ik weet uit ervaring dat veel mensen toch een regeling treffen in zo'n geval (ligt uiteraard aan het bedrag). En wellicht heeft ze die regeling wel getroffen, maar 1x te laat betaald. Bij ons wordt de regeling dan opgeschort en wordt je geacht het resterende bedrag in 1x te betalen. Er kan van alles aan de hand zijn (geweest).
Hoewel er ook dan nog het nodige te regelen valt. Over het algemeen geldt bij dit soort bedrijven dat procedures worden doorgezet, maar zo lang je regelmatig betaalt word je meestal niet afgesloten.quote:En ik weet ook dat degene die je aan de telefoon krijgt een stuk coulanter is als je redelijk snel contact opneemt en vertelt dat je iets niet kan betalen. Dan verlenen we óf uitstel óf een betalingsregeling. En niet pas met de brief van Intrum Justitia belt en vertelt dat je de oorspronkelijke acceptgiro niet hebt gekregen, de herinnering niet hebt gekregen en óók de aanmaning niet. En opeens de brief van Intrum wel.
Idd, We zitten nu een beetje te gissen hier.quote:Op donderdag 30 september 2010 20:54 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het is wel heel belangrijk om te weten hoe de situatie precíes ligt om advies te geven. Zeker omdat de feiten die nu wel bekend zijn nogal afwijken van het gemiddelde..
Over het algemeen werkt het bij ons dus zo dat als de vordering bij Intrum ligt, dat ze voor regelingen bij Intrum moeten zijn. Hoofdsom kan (uiteraardquote:[..]
Hoewel er ook dan nog het nodige te regelen valt. Over het algemeen geldt bij dit soort bedrijven dat procedures worden doorgezet, maar zo lang je regelmatig betaalt word je meestal niet afgesloten.
Als dit zo is, nou dan lekkere verantwoordelijkheid neemt ze voor haar kindquote:Op donderdag 30 september 2010 19:11 schreef LadyS het volgende:
[..]
Wij sluiten bij wanbetaling echt zelden af. Dan moet je het inderdaad bijzonder bont hebben gemaakt. En we sluiten ook alleen af in de gevallen dat er door een rechter is bepaald dat de klant wel had kúnnen betalen, en ook genoeg kansen heeft gehad om te betalen of een regeling te treffen, of op zijn minst te reageren.
In het begin is het misschien voorschieten, maar al gauw wordt het iets wat je niet meer terug gaat zien.quote:Op donderdag 30 september 2010 11:30 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Nou ja... dan schiet betaal ik het voor haar. Ik kan het eigenlijk niet missen, maar zal haar wel even op dr flikker geven, maar ik doe het vooral voor haar zoontje.
a - gevangenisquote:Op donderdag 30 september 2010 22:03 schreef Tha_Duck het volgende:
Maar waar is pappie van het zoontje nou om te helpen?
Het zou net zo goed een crimineel kunnen zijn...quote:Op donderdag 30 september 2010 22:03 schreef Tha_Duck het volgende:
Maar waar is pappie van het zoontje nou om te helpen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |