klinkt op zich niet verkeerd. hoor alleen dat ze wel aangeven 6 mld te willen bezuinigen op de overheid, alleen zeggen ze niet hoe.quote:Op donderdag 30 september 2010 17:18 schreef Jian het volgende:
[..]
Okee, dat is puur persoonlijk dus, niets mis mee hoor, kijk ik ook naar, maar met dit lijstje (uit ander topic) heb ik nou niet direct op voorhand grote problemen.
- Denaturalisatie allochtonen met dubbele nationaliteit bij bepaalde soorten criminaliteit
- Boerkaverbod
- AOW-leeftijd 66
- 3000 extra politieagenten
- 6 miljard besparen op de overheid
- 1 miljard besparen op Europa
- 1 miljard minder voor ontwikkelingshulp
- fors minder geld voor de publieke omroep
- mes in subsidies
- 2,2 miljard bezuinigen op zorgtoeslag
- 200 miljoen minder naar Publieke Omroep
Ja, dat zei ik ook al, de uitvoering, maar ja aan de andere kant, ben je wel eens naar binnen geweest bij de gemiddelde gemeentelijke instantie? Als ik zie dat ze in het front-office al geen flikker uitvoeren dan vraag ik me wel eens af hoe het in het back-office is, waar niemand ze zietquote:Op donderdag 30 september 2010 17:59 schreef gomi het volgende:
[..]
klinkt op zich niet verkeerd. hoor alleen dat ze wel aangeven 6 mld te willen bezuinigen op de overheid, alleen zeggen ze niet hoe.
moet dus maar zien of t niet alleen loze woorden zijn
Nee dus, want de wet is voor alle Nederlandse burgers gelijk. Je kan dus niet de ene wel het Nederlanderschap ontnemen en de ander niet voor hetzelfde vergrijp.quote:Op donderdag 30 september 2010 17:55 schreef Jian het volgende:
[..]
Als het alternatief 6 jaar de bak in is ? Volgens mij kun je dat wel rondbreien hoor. De vraag is natuurlijk kun je iemand de Nederlandse nationaliteit ontnemen?
oh ja, ik heb zo t idee dat je t makkelijk moet kunnen doen, ben alleen bang dat ze t niet zullen doen.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:02 schreef Jian het volgende:
[..]
Ja, dat zei ik ook al, de uitvoering, maar ja aan de andere kant, ben je wel eens naar binnen geweest bij de gemiddelde gemeentelijke instantie? Als ik zie dat ze in het front-office al geen flikker uitvoeren dan vraag ik me wel eens af hoe het in het back-office is, waar niemand ze ziet
Ja, maar dat wordt je dus niet met een dubbele nationaliteit (een dubbele nationaliteit is sec kijkend naar de Nederlandse Wetgeving ook ongewenst en niet toegestaan)quote:Op donderdag 30 september 2010 18:03 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee dus, want de wet is voor alle Nederlandse burgers gelijk. Je kan dus niet de ene wel het Nederlanderschap ontnemen en de ander niet voor hetzelfde vergrijp.
En volgens internationale verdragen mag iemand nooit statenloos worden.
statenloos worden zal niet gebeuren omdat t alleen geldt voor mensen met een dubbel paspoort.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:03 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee dus, want de wet is voor alle Nederlandse burgers gelijk. Je kan dus niet de ene wel het Nederlanderschap ontnemen en de ander niet voor hetzelfde vergrijp.
En volgens internationale verdragen mag iemand nooit statenloos worden.
Dat laatste zou ik dus echt bij de beesten af vinden. Stel dat uit gedegen onderzoek blijkt dat je met minder eerste en tweede kamerleden toe kan, welke partij haalt het dan in zijn botte harses om daar tegen stemmen?quote:Op donderdag 30 september 2010 18:04 schreef gomi het volgende:
[..]
oh ja, ik heb zo t idee dat je t makkelijk moet kunnen doen, ben alleen bang dat ze t niet zullen doen.
net als minder eerste en tweede kamerleden bv. moet makkelijk kunnen.
en t klinkt ook leuk, maar is onhaalbaar omdat je er een grondwetswijziging voor nodig hebt geloof ik.
dat kun je dus nu al schrappen
De Rechterlijke macht voert de wet uit, wetten worden niet door de Rechterlijke Macht gemaakt/gewijzigd. Dus dat kan welquote:Op donderdag 30 september 2010 18:06 schreef Leandra het volgende:
Er staan wel meer zaken in het akkoord die helemaal niet door de regering geregeld kunnen worden....
Instroom TBS verlagen, een inbreker mogen slaan.... beslist een rechter daar niet over?
Het is geen simpel wetsvoorstelletje dat je daarvoor moet indienen, de politieke structuur van het land is vastgelegd in de grondwet..... daar moet dus een wijziging van de grondwet voor komen, en dat lijkt me van een iets andere orde en zwaarte dan een "simpel" wetje goed- of afkeuren.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:08 schreef Jian het volgende:
[..]
Dat laatste zou ik dus echt bij de beesten af vinden. Stel dat uit gedegen onderzoek blijkt dat je met minder eerste en tweede kamerleden toe kan, welke partij haalt het dan in zijn botte harses om daar tegen stemmen?
al die gasten in de 1e kamer die er wel lekker zittenquote:Op donderdag 30 september 2010 18:08 schreef Jian het volgende:
[..]
Dat laatste zou ik dus echt bij de beesten af vinden. Stel dat uit gedegen onderzoek blijkt dat je met minder eerste en tweede kamerleden toe kan, welke partij haalt het dan in zijn botte harses om daar tegen stemmen?
Ja, maar de rechterlijke macht bepaalt wel of iemand TBS krijgt....quote:Op donderdag 30 september 2010 18:11 schreef Jian het volgende:
[..]
De Rechterlijke macht voert de wet uit, wetten worden niet door de Rechterlijke Macht gemaakt/gewijzigd. Dus dat kan wel
yeah precies. wil wel zien hoe t kabinet ff regelt dat dat zal verminderenquote:Op donderdag 30 september 2010 18:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, maar de rechterlijke macht bepaalt wel of iemand TBS krijgt....
Ik heb het ook niet over een simpel wetje. Maar los daarvan denk ik dat het aantal kamerleden helemaal niet zo'n issue is, om hoeveel mensen gaat het nu eigenlijk. Het gaat natuurlijk meer om overheden en hun medewerkers in het algemeenquote:Op donderdag 30 september 2010 18:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is geen simpel wetsvoorstelletje dat je daarvoor moet indienen, de politieke structuur van het land is vastgelegd in de grondwet..... daar moet dus een wijziging van de grondwet voor komen, en dat lijkt me van een iets andere orde en zwaarte dan een "simpel" wetje goed- of afkeuren.
Binnen de kaders van de wet die wordt uitgevaardigd door de regering. Daarnaast ging het in dit geval volgens mij niet zo zeer om TBS op zich, maar meer om hoe daar met bijv. verloven wordt omgesprongen.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
kamerleden is ook maar een voorbeeld om aan te geven hoe leuk t klinkt, maar hoe anders t in t echie zal gaan.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:15 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet over een simpel wetje. Maar los daarvan denk ik dat het aantal kamerleden helemaal niet zo'n issue is, om hoeveel mensen gaat het nu eigenlijk. Het gaat natuurlijk meer om overheden en hun medewerkers in het algemeen
Mag nu ook al, alleen moet je nu heel hard slaan en daarna zorgen dat ze m nooit meer terugvinden, want anders ga je de bak in.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:16 schreef PietjePuk007 het volgende:
Mag je een inbreker gaan slaan, cool
.
meteen een nieuwe set honkbalknuppels halen morgen?quote:Op donderdag 30 september 2010 18:16 schreef PietjePuk007 het volgende:
Mag je een inbreker gaan slaan, cool
.
Op basis van een psychologisch rapport. Zou een mooie boel worden als een jurist gaat oordelen over iemands geestelijke toestand.quote:Op donderdag 30 september 2010 18:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
nou een inbreker schop ik helemaal lek, en wie mij dan de bak in wil sleuren doet maar, maar kom niet binnen zonder kloppen hierquote:Op donderdag 30 september 2010 18:19 schreef Jian het volgende:
[..]
Mag nu ook al, alleen moet je nu heel hard slaan en daarna zorgen dat ze m nooit meer terugvinden, want anders ga je de bak in.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |