abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87017240
quote:
Op donderdag 30 september 2010 12:45 schreef TheGeneral het volgende:
Tja, we hebben natuurlijk al 100 van deze persconferenties gezien waarna ze uiteindelijk gewoon toch schuldig waren.
Inderdaad, het 'vleesargument' komt veel vaker voor. Wie helpt mee:

- Simon Vroeme
- PDM (hoewel er hierbij geen doping in het spel was)
- De duivenvlees van Adri van der Poel
(...)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  donderdag 30 september 2010 @ 12:50:51 #102
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_87017243
quote:
Op donderdag 30 september 2010 12:47 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Er werd eerst gesproken over een hoeveelheid die 400x kleiner is dan wat een WADA lab moet kunnen aantonen, als dan uiteindelijk een hoeveelheid van 4x zo groot voor iemand als Douwe de Boer (die er ongeveer zijn beroep van heeft gemaakt om betrapte sporters te helpen) al genoeg is om van een positief geval te spreken, vind ik dat niet zo'n geringe hoeveelheid als eerst werd gesuggereerd.
dat vindt jij, inderdaad, want jij vindt dit allemaal zeer kostelijk, maar objectief is er een groot verschil tussen 50 en 200

als iemand 4 keer zoveel verdient als mij vind ik dat toch een significant verschil.
pi_87017271
Lekker ongeloofwaardig verhaal over die biefstuk, barBertje moet maar hangen dan.
pi_87017278
quote:
Op donderdag 30 september 2010 12:49 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Reden te meer waarom ik destijds Filip Meirhaeghe zo'n held vond. Die had als wereldkampioen MTB en topfavoriet voor de komende OS tenminste de moed om de pers bijeen te roepen en te verklaren: "Ik ben betrapt op EPO. Ik wilde Olympisch kampioen worden en heb gegokt en verloren. Sorry."
Of Alex Zulle:

"Ik heb EPO gebruikt. Ik ben wielrenner."
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_87017348
quote:
Op donderdag 30 september 2010 12:44 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ja , alsof je aan een stuk vlees kunt zien of er clenbuterol inzit.

Het feit dat ze met dergelijke compleet overbodige details komen, die ze zich nu nog altijd herinneren, maakt zijn verhaal compleet ongeloofwaardig.
Idd, het zijn juist de allergrootste ontkenners, die het minst geloofwardig zijn.... Virenque was ook zo eentje die maar bleef ontkennen, zelfs toen alles bekend was bleef hij beweren dat hij doping gekregen had 'buiten zijn medeweten'.

Enkel, de wielrenners zijn er bijna toe gedwongen, toegeven dat je welbewust doping gebruikt hebt kan zwaarder bestraft worden (en ook veel commerciele consequenties hebben, sponsoren willen sporters die 'doen' alsof ze schoon zijn, maar winnen moeten ze ook) en heeft veel negatievere gevolgen dan te blijven liegen...
die wielren sport is zelfs als een alcoholist die niet probeert te stopen met drinken, maar vooral zelf ook liever meer moeite doet het nog meer te 'verstoppen' en er niet over te praten.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_87017367
quote:
Op donderdag 30 september 2010 12:49 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Reden te meer waarom ik destijds Filip Meirhaeghe zo'n held vond. Die had als wereldkampioen MTB en topfavoriet voor de komende OS tenminste de moed om de pers bijeen te roepen en te verklaren: "Ik ben betrapt op EPO. Ik wilde Olympisch kampioen worden en heb gegokt en verloren. Sorry."
Nou, volgens mij kwam hij ook niet verder dan een 'op het einde van mijn carrière wou ik nog één keer vlammen' verhaal. Eerder de categorie Basso/Museeuw, maar dan alleen wat sneller met een bekentenis (wat hem natuurlijk siert).
  donderdag 30 september 2010 @ 12:55:15 #107
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_87017372
dat hele verhaal van dat stuk vlees is ninderdaad erg geloofwaardig. Dat hij meteen weet waar het vandaan komt is op zijn minst verdacht.
  donderdag 30 september 2010 @ 12:56:16 #108
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_87017407
quote:
Op donderdag 30 september 2010 12:47 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik denk dat Lance er achter zit... :P
Idd Bert is pas 27 en al 3x gewonnen,, die zou zomaar wel eens die 7x kunnen gaan slechten.. Zal me niks verbazen als lance wat extra centjes naar dat lab heeft gestuurd...

Ps. Wielrennen = Doping en doping = wielrennen het hoort er gewoon bij
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
  donderdag 30 september 2010 @ 12:57:45 #109
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_87017444
quote:
Op donderdag 30 september 2010 12:54 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Idd, het zijn juist de allergrootste ontkenners, die het minst geloofwardig zijn.... Virenque was ook zo eentje die maar bleef ontkennen, zelfs toen alles bekend was bleef hij beweren dat hij doping gekregen had 'buiten zijn medeweten'.

Enkel, de wielrenners zijn er bijna toe gedwongen, toegeven dat je welbewust doping gebruikt hebt kan zwaarder bestraft worden (en ook veel commerciele consequenties hebben, sponsoren willen sporters die 'doen' alsof ze schoon zijn, maar winnen moeten ze ook) en heeft veel negatievere gevolgen dan te blijven liegen...
die wielren sport is zelfs als een alcoholist die niet probeert te stopen met drinken, maar vooral zelf ook liever meer moeite doet het nog meer te 'verstoppen' en er niet over te praten.
Ik weet het niet ... Als Contador nu gewoon zwijgt of toegeeft en zich laat schorsen rijdt hij binnen een jaar of 2 jaar al terug opnieuw mee. Zoals Vinokourov of Basso ...

Als hij zich gaat keihard verzetten, een bataljon advocaten gaat inzetten en niet meteen z'n slag thuishaalt , dan wacht hem een verdere cariëre in C-ploegen zoals bij Landis, Mancebo, Sevilla, en co het geval was, denk ik ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  donderdag 30 september 2010 @ 12:58:54 #110
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_87017480
quote:
Op donderdag 30 september 2010 12:56 schreef DAMH het volgende:

[..]

Idd Bert is pas 27 en al 3x gewonnen,, die zou zomaar wel eens die 7x kunnen gaan slechten.. Zal me niks verbazen als lance wat extra centjes naar dat lab heeft gestuurd...

Ps. Wielrennen = Doping en doping = wielrennen het hoort er gewoon bij
Of een dopingkoe gekweekt, de middelen heeft hij wsch nog gewoon staan, en dan geslacht en de biefstuk aan contador gegeven op de rustdag, vermomd weliswaar.

Armstrong is de boze heks.
  donderdag 30 september 2010 @ 12:59:37 #111
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_87017509
quote:
Op donderdag 30 september 2010 12:57 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ik weet het niet ... Als Contador nu gewoon zwijgt of toegeeft en zich laat schorsen rijdt hij binnen een jaar of 2 jaar al terug opnieuw mee. Zoals Vinokourov of Basso ...

Als hij zich gaat keihard verzetten, een bataljon advocaten gaat inzetten en niet meteen z'n slag thuishaalt , dan wacht hem een verdere cariëre in C-ploegen zoals bij Landis, Mancebo, Sevilla, en co het geval was, denk ik ...
ricco, vino en rasmussen hebben ook steeds blijven ontkennen
  donderdag 30 september 2010 @ 13:00:10 #112
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_87017527
quote:
Op donderdag 30 september 2010 12:55 schreef Beregd het volgende:
dat hele verhaal van dat stuk vlees is ninderdaad erg geloofwaardig. Dat hij meteen weet waar het vandaan komt is op zijn minst verdacht.
Niet zo vreemd toch? Als je op de 20e niet positief bent en op de 21e wel, weet je al precies welke dag je het moet zoeken. Als je dan nagaat op welke manieren je clenbuterol binnen zou kunnen krijgen, blijven er niet zoveel opties meer over.
pi_87017577
Hahahaha Contador tocht. Eaund
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 30 september 2010 @ 13:17:27 #114
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_87018071
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:00 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Niet zo vreemd toch? Als je op de 20e niet positief bent en op de 21e wel, weet je al precies welke dag je het moet zoeken. Als je dan nagaat op welke manieren je clenbuterol binnen zou kunnen krijgen, blijven er niet zoveel opties meer over.
En dan ook nog met een zeer minieme hoeveelheid........ of het was op de andere dagen goed gemaskeerd. Valt clenbuterol goed te maskeren met andere middelen?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 30 september 2010 @ 13:19:26 #115
pi_87018138
quote:
Op donderdag 30 september 2010 12:59 schreef Beregd het volgende:

[..]

ricco, vino en rasmussen hebben ook steeds blijven ontkennen
Ricco heeft bekent tov het CONI in Italië. Vino bekende nooit , maar legde zich uiteindelijk ook neer bij z'n schorsing.

Dat bedoel ik , het zijn de renners die hun schorsing aanvaarden die terugkeren bij de top. Het zijn de renners genre Rasmussen, Mancebo, Keisse, Landis , ... die hun schorsing aanvechten en glashard blijven ontkennen met steeds maar weer nieuwe "medische bewijzen van onschuld" , die nooit terugkeren op het hoogste niveau ...
pi_87018204
Bovendien is hij al een maand bezig met tegenweer. Tenminste, zolang heeft hij al contact met die Nederlandse arts. Hij heeft dus een maand de tijd gehad om mogelijke oorzaken/excuses te vinden ;)
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  donderdag 30 september 2010 @ 13:22:27 #117
pi_87018241
Volgens Bjarne Riis is clenbuterol een "oud preparaat" en heeft het "enkel maar nevenwerkingen"

Hij zal het wel kunnen weten zeker ...
pi_87018535
edit. lama, niet goed gelezen ):O
pi_87018577
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:22 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Volgens Bjarne Riis is clenbuterol een "oud preparaat" en heeft het "enkel maar nevenwerkingen"

Hij zal het wel kunnen weten zeker ...
Klopt, ook al kan het als vetverbrander nog wel een doel hebben. Maar ook dan is gelet op de dosis het niet echt een middel dat valt aan te raden.
  donderdag 30 september 2010 @ 13:34:26 #120
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_87018692
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:30 schreef DutchSL het volgende:
edit. lama, niet goed gelezen ):O
quote:
De concentratie die in het laboratorium van Keulen werd gevonden werd geschat op 50 picogram
http://www.nu.nl/sport/23(...)uik-clenbuterol.html

te laat zie ik al :+
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_87018926
Trouwens, als Contador het al op 24 augustus wist.. hoe lang wist Riis dit dan al? Lekker begin van de samenwerking..
pi_87019147
Ik moest vooral lachen door dit bericht, gister stond dit nog op NU.nl:

quote:
Contador denkt dat dopinggebruik verleden tijd is
Uitgegeven: 29 september 2010 13:24
Laatst gewijzigd: 29 september 2010 13:24
BERLIJN - De Spaanse wielrenner Alberto Contador heeft er genoeg van dat dopingdiscussies de wielersport blijven beheersen. Dat meldde de drievoudige winnaar van de Ronde van Frankrijk woensdag in de Duitse krant Bild.
© ANP

''Het gebruik van verboden middelen is verleden tijd'', aldus Contador. De Spanjaard verwees onder meer naar de afgelopen Ronde van Frankrijk, waarin geen enkel geval van doping bekend werd.

''De wielersport kent de strengste controles. Het wordt tijd dat de sport zelf weer op de voorgrond komt te staan.''

Contador heeft altijd verklaard zelf nooit bij doping betrokken te zijn geweest. Zijn naam is in het verleden wel herhaaldelijk in verband gebracht met Eufemiano Fuentes, de arts die de spil is in een groot Spaans dopingschandaal.
http://www.nu.nl/sport/23(...)k-verleden-tijd.html

Dag later is hij gepakt _O-
pi_87019208
quote:
Dopingekspert Rasmus Damsgaard sig lighedstegn mellem Contador-sagen og den doping-sag, der fældede Floyd Landis.

At Alberto Contadors positive prøve faldt på en hviledag i Tour de France tyder på bloddoping. Det mener dopingeksperten Rasmus Damsgaard, der i en årrække testede rytterne på Bjarne Riis cykelhold.

- Hvis datoen er rigtig, så er det mere sandsynligt, at det er en Landis (den dopingdømte cykelrytter Floyd Landis, red.) Det vil sige, at han har fået en blodtransfusion med sit eget blod taget ud nogle måneder tidligere, hvor han brugte clenbuterol, som han så har fået tilbage i kroppen, skriver Rasmus Damsgaard i en sms til TV 2 Sporten.

- Eneste anden forklaring er, at laboratoriet har lavet en fejl i både A-og B-prøven, mener eksperten.

Vertaling:

Dopingexpert Rasmus Damsgaard ziet gelijkenissen met de dopingzaak die Floyd Landis velde

Het feit dat Contador positief test op een rustdag wijst in de richting van bleoddoping. Dit meent dopingexpert Rasmus Damsgaard, die een aantal jaar de renners van Riss's team gestest heeft.

-als de datum klopt, dan is het meer waarschijnlijk dat het een Landis is. Dat wil zeggen, dat hij een bloedtransfusie heeft genomen met zijn eigen bloed, afgetapt een paar maanden eerder, toen hij clenbuterol gebruikte, wat hij nu dus weer in zijn lichaam heeft gekregen, schrijft Rasmus Damsgaard in en sms aan TV 2 Sport

- De enige andere verklaring is dat het laboratorium een fout heeft gemaakt in zowel A als B test, meent de ekspert

Bron: [www.sporten.dk]

[ Bericht 1% gewijzigd door husq op 30-09-2010 14:00:27 ]
  donderdag 30 september 2010 @ 14:01:53 #124
67205 Colplay
How you doin??
pi_87019883
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:45 schreef husq het volgende:

[..]

Ik vind dit het meest logische verhaal. Teams hebben tijdens de Tour een eigen kok mee om dit te voorkomen. Maar als er bloed afgetapt is waar nog wat resten clenbuterol in zaten (vanwege de maskerende werking) dan kan dat op deze manier in het bloed van Contador terecht komen.

Contador wordt al langer in verband gebracht met Fuentes en Spanje is nu eenmaal een van de landen waar de controle het minst streng is. Er is hier wel een dopingwet, maar dat is net als onze kraakwet gaat worden. Voor de vorm stellen we een wet op, maar aan naleving doen we niet. De laatste twee factoren mogen misschien niet meewegen, maar ik denk wel dat AC schuldig is ja.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
pi_87020257
quote:
Op donderdag 30 september 2010 14:01 schreef Colplay het volgende:

[..]

Ik vind dit het meest logische verhaal. Teams hebben tijdens de Tour een eigen kok mee om dit te voorkomen. Maar als er bloed afgetapt is waar nog wat resten clenbuterol in zaten (vanwege de maskerende werking) dan kan dat op deze manier in het bloed van Contador terecht komen.
ergens vermoed ik eerder dat men tijdens de 'voorbereiding' als men dat bloed aftapt ook makkelijker meer verboden middelen toepast, wetende dat men toch kan controleren of die middelen in de afgetapte bloedresten nog vindbaar zijn, of juist om in korte tijd zoveelmogelijk bloed te kunnen afnemen (clenbutorol verhoogt het interne metabolisme)... eventueel kan men zelfs verschillende bloedvoorraden 'aanmengen' om onder detecteerbare waardes te blijven.

wat dat betreft zal idd hun test geen clenbutorol gevonden hebben omdat de miniem kleine hoeveelheid inderdaad voor die test goed gemaskeerd bleef, en men gedacht hebben dat die bloed-voorraad prima bruikbaar was
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')