abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87032196
Leuk en aardig, dat verhaal van Douwe de Boer. Maar die is dus allang bezig met het verdedigen van Contador. Als het nodig is schrijft hij eenzelfde stukje, met precies de tegenovergestelde strekking of trekt hij een van de vele andere mogelijke scenario's uit de kast.
pi_87032255
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:54 schreef DeeBee het volgende:
Wat ik in m'n vorige post ook al zei over dat artikel en wat in deze sectie gedetailleerd staat:

http://www.velonation.com(...)614/mediaid/572.aspx

Alle andere besmettingsgevallen met vlees daarin zijn veeeel hogere concentraties van clenbuterol aangetroffen, 13-18 ng/mL. En dan beweert De Boer direct dat het dus van vlees komt, maar dat kan dus alleen als het vlees maar heeel weinig verontreiniging bevat, echt een honderste van de concentratie die in de gevallen die gedocumenteerd worden bekend was. Maar dat is ook onlogisch, want als je je beesten wilt laten groeien geef je ze niet een minieme/te lage dosis zodat het geen effect heeft... Of Contador heeft dus een lokaal, heel klein beetje vervuild, miniem stukje gegeten van een toevallig voor 1/100e dosis geinjecteerde koe, zodat zijn concentraties dus zo laag konden worden... Eehm, yeah right...
Er wordt nergens gesproken over wat voor vlees toch? :P Als het gehakt is komt het van meerdere beesten tegelijkertijd..
Where facts are few, experts are many.
pi_87032270
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:54 schreef DeeBee het volgende:
Wat ik in m'n vorige post ook al zei over dat artikel en wat in deze sectie gedetailleerd staat:

http://www.velonation.com(...)614/mediaid/572.aspx

Alle andere besmettingsgevallen met vlees daarin zijn veeeel hogere concentraties van clenbuterol aangetroffen, 13-18 ng/mL. En dan beweert De Boer direct dat het dus van vlees komt, maar dat kan dus alleen als het vlees maar heeel weinig verontreiniging bevat, echt een honderste van de concentratie die in de gevallen die gedocumenteerd worden bekend was. Maar dat is ook onlogisch, want als je je beesten wilt laten groeien geef je ze niet een minieme/te lage dosis zodat het geen effect heeft... Of Contador heeft dus een lokaal, heel klein beetje vervuild, miniem stukje gegeten van een toevallig voor 1/100e dosis geinjecteerde koe, zodat zijn concentraties dus zo laag konden worden... Eehm, yeah right...
Is dat dezelfde Douwe de Boer die net in het sportjournaal zei dat het zeer goed mogelijk is dat Contador juist wel op deze manier positief is getest?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_87032354
Tja echt vertrouwen doe ik Bertje niet :P
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_87032646
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:03 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Er wordt nergens gesproken over wat voor vlees toch? :P Als het gehakt is komt het van meerdere beesten tegelijkertijd..
Mja, maar dat wordt ook niet gezegd bij die voorbeelden, niet alsof die mensen toen per se van 1 beest het aten natuurlijk (al was dat misschien wel zo). Maar het vage is dat er dus sowieso niet gezegd wordt wat voor vlees het uberhaupt was, maar dat de redenatie nu loopt van: 'ja, er zijn beesten met concentraties ooit geweest in Spanje' -> 'die hebben mensen besmet' -> 'het moet dat zijn!'

Terwijl in de voorbeelden hele andere symptomen er ook waren en het dus inderdaad uitmaakt wat voor vlees het evt. is enzo. Gehakt of iets zou die concentratie heel erg kunnen verlagen, maar dan is het dus ook wel weer zo dat de kans lager is dan precies Alberto Contador een halve pond gehakt krijgt waar 1 dier voor een deel in is verwerkt wat clenbuterol in zich had...

quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:03 schreef Felagund het volgende:

[..]

Is dat dezelfde Douwe de Boer die net in het sportjournaal zei dat het zeer goed mogelijk is dat Contador juist wel op deze manier positief is getest?
Mja, zelfde man.

Plus wat wimderon zeg, dit artikel is volgens mij geschreven toen de positieve test al bekend was en hij schrijft alles perfect om de verdediging van Bertje te steunen. :)
Jack does it in real time...
pi_87034409
Douwe de Boer is een beetje de hoer van de dopingbestrijding. Elke betrapte sporter die graag iemand met een dokterstitel wil die hem vrijpleit kan de Boer inhuren. Hij verdedigde Valverde ook al voor het TAS, niet dat die er een zak mee opgeschoten is (of Li, in een bijna vergelijkbare situatie).
pi_87034973
Li is trouwens nog niet geschorst maar riskeert wel een schorsing van 2 jaar (meest logische imo)
Voetbalhistorische bedenkingen: https://metcruijffopstap.wordpress.com/
pi_87037104
Wat een verhaal
pi_87037378
wat een nieuws.. Dat doen ze toch allemaal.
pi_87041485
Cancellara lust er ook pap van
http://yfrog.com/0qy2xj
pi_87043063
Was wel schrikken toen ik het vanmorgen op de radio hoorde. :o Lastige zaak als de concentratie zo klein is, maar dat verhaal van besmet voedsel is ook wel zwak.

Picogram per wat eigenlijk? Liter neem ik aan?
pi_87043182
quote:
Op donderdag 30 september 2010 22:41 schreef Bolkesteijn het volgende:
Was wel schrikken toen ik het vanmorgen op de radio hoorde. :o Lastige zaak als de concentratie zo klein is, maar dat verhaal van besmet voedsel is ook wel zwak.

Milliliter dacht ik.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_87043201
quote:
Op donderdag 30 september 2010 22:41 schreef Bolkesteijn het volgende:

Nee, ml meen ik me te herinneren. Per liter is het dan dus nog 1000 keer zo veel. (nog steeds weinig).
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  donderdag 30 september 2010 @ 22:44:53 #164
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_87043267
quote:
Op donderdag 30 september 2010 22:12 schreef DutchSL het volgende:
Cancellara lust er ook pap van
http://yfrog.com/0qy2xj
Dat ziet er zelfs niet eens lekker uit ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_87043574
quote:
Op donderdag 30 september 2010 22:43 schreef marcodej het volgende:

[..]

Milliliter dacht ik.
Aha, dat scheelt nogal.
pi_87046538
quote:
Keisse: "Contador? Twee maten en twee gewichten"

Iljo Keisse, die nog altijd vecht tegen zijn tweejarige schorsing, heeft ook al gereageerd op de positieve controle van Alberto Contador. "Dit is werken met twee maten en twee gewichten", vindt Keisse. "Het WADA kan het niet maken om hem vrijuit te laten gaan."

"Twee zaken zijn moeilijk te vergelijken met elkaar", geeft Keisse toe. "Maar als het om verontreinigd voedsel en een minieme hoeveelheid gaat dan zijn er gelijkenissen met mijn zaak. Als ik vergelijk, dan zijn de UCI en het WADA wel heel erg mild."

"Ik heb alles zelf moeten bekostigen en ik heb bewezen van waar het komt en dat het niet prestatiebevorderend is. Toch gaan ze in beroep en ben ik geschorst."

"Maar bij Contador zegt de UCI dat er verder wetenschappelijk onderzoek moet gebeuren voor de juiste conclusie", gaat Keisse voort. "Maar wie ben ik?"

"Misschien is het wel goed dat zoiets nu gebeurt bij een echte topper", denkt Keisse. "Misschien kan dat iets veranderen. Voor mij komt het zeker te laat, ik ben al te lang bezig met mijn zaak."

"Ik wens Contador veel succes, want het wordt een moeilijke weg die ik mijn ergste vijand niet toewens. Hij heeft meer middelen. Maar het WADA zal zijn reglementen strikt toepassen en kan het niet maken om hem vrijuit te laten gaan."
pi_87047372
quote:
German journalist claims UCI denied Alberto Contador positive test, says rider may have received transfusions

Alleges traces of a plasticizer in blood bags were found in rider’s blood sample
Hans Joachim Seppelt, a journalist with the German TV station ARD, has cast doubts on Alberto Contador’s explanation for his Clenbuterol positive, making the explosive claim that chemical traces in samples taken during the 2010 Tour de France suggest he may have received a blood transfusion.

Seppelt, who specializes in doping matters and who was German sports journalist of the year in 2007, was speaking on ARD’s Mittags Magazin programme. He claimed that they contacted UCI president Pat McQuaid yesterday and received a complete denial that Contador was being investigated.

“We have been on this case for weeks and we knew a few days ago,” he said during the television interview. “We tried to contact the UCI yesterday, but they said they won't give a comment. We then called Pat McQuaid. He said 'I don't even know what you are talking about'."Then later the press release came out. So the UCI was lying yesterday.”

The news that ARD was poised to break the story could explain why Contador’s press agent released the news hours before the Elite world championship time trial.

Seppelt felt that the governing body was deliberately stalling. “The UCI has had many problems with credibility in the last few years, like in the case of Lance Armstrong. [In Contador's case] the A and B sample were already taken, the procedure was done and still the public wasn't informed. It appears they want to keep this case under the covers or give Alberto Contador the opportunity to find arguments for his innocence. This should not happen. To me it appears to be a cartel from those who want to conceal.”

A more explosive claim relates to another matter. Contador held a press conference today and said that the most likely source for the Clenbuterol traces found in his urine sample was from a piece of tainted meat someone brought across the border from Spain.

ARD’s contention is that the traces could be in blood that was taken out of the rider during a non-competitive period, then reinfused back in around the time of the second rest day, when the urine sample in question was taken. The inference is that not enough care was taken to ensure that Contador was clear of the substance when the blood was taken out.

Even if this was checked in a laboratory, the Cologne lab used for analysing Tour samples has far more sensitive equipment when it comes to looking for substances such as Clenbuterol.

“ARD has obtained the exact values from Spain. This shows that it is not very likely that we are dealing with contaminated foods, especially in light of the fact that in Europe, it is highly unlikely that foods, such as meat, are contaminated with clenbuterol. It happens in Asian countries, but it is strictly prohibited in Europe. Also, there were no other positive test cases with contaminated meat, so the statement from Contador is not credible.

“There are other, very, very incriminating suspicious facts against Contador. Other values have appeared that are ten times over the higher value from so-called plasticizers [such as di-(2-ethylhexyl)phthalate (DEHP) – ed.] which are used in blood bags. These values were measured one day before the positive dope control. These blood bag softener values could indicate that autologous blood doping may have been performed.”

“The UCI completely kept this under the covers,” he continued. “They didn't say anything to this yesterday. Again the question about the credibility of the UCI comes up.” Seppelt didn’t reveal the source for his information about the plasticizer values, or explain why the urine sample that pinpointed this didn’t also show high levels of Clenbuterol.

Contador has provided supporting evidence from experts he has commissioned, and said that he is confident that he will be cleared. He argues that the levels concerned, 50 trillionths of a gram, are 400 time less than what antidoping laboratories accredited by WADA must be capable of detecting, and are so miniscule as to confer no possible benefit.

Despite this assertion, Seppelt argues that the rider will ultimately be both disqualified and suspended.

“If the other incriminating factors are added, if potential autologous blood doping was used and if it can be proved - which is currently strongly debated - then there is the question if Alberto Contador can keep his yellow jersey. I am pretty certain that just like Floyd Landis, the title will be taken away from him in the foreseeable future. It is not only the Tour winner who looks to stand in a shady light, but especially the UCI, which couldn't prove its credibility.”

When asked if it was a serious issue for cycling, he suggested that it could be wider than that. “You can ask the question if it is a cycling problem or a problem of organised sports,” he said. “I think the UCI has a problem and a president who lies. He clearly stated that there is no doping case, only to say the opposite the next day.”

Rasmus Damsgaard, who previously ran the internal anti-doping programme in the Astana team, has already suggested that the Clenbuterol traces might be linked to a transfusion of blood taken out earlier in the season.

“If the data is correct then it’s most likely that it is a ‘Landis’,” Damsgaard told Danish TV station TV2 via SMS. “It would suggest that he has received a transfusion of his own blood, taken out a few months earlier when he used clenbuterol, which he has gotten back into his body.”

Germany has a history of being tough on doping matters. Contador is certain to dispute what ARD is claiming, but Seppelt’s claims add another dimension to the debate. They also indicate that the Tour winner may have a very tough fight on his hands.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 00:37:46 #168
pi_87047484
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 00:30 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Interessant ... vooral dit eigenlijk : ARD has obtained the exact values from Spain. This shows that it is not very likely that we are dealing with contaminated foods

En het is dus door de ARD dat deze zaak naar buiten is gekomen. Anders hadden we er nog niks van gehoord ... Het verklaart wel tegelijk waarom Contador sinds einde augustus geen wedstrijd meer gereden heeft. (overeenkomstje met de UCI ??)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 1 oktober 2010 @ 00:44:17 #169
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_87047584
*O* de beerput gaat open *O*
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 08:18:08 #170
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_87049979
quote:

[..]

"It appears they want to keep this case under the covers or give Alberto Contador the opportunity to find arguments for his innocence. This should not happen."

Hoezo niet, eigenlijk?
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 08:23:08 #171
pi_87050040
Oh, en hoor ik nu vanmorgen op de radio wel een prof van de Universiteit Gent verklaren dat hij twijfelt aan Contador zijn versie.

1. Voor een verontreiniging via vlees is die "minieme waarde" die in zijn bloed gevonden is eigenlijk wél erg groot. De prof heeft in Europa van niemand weet die na het eten van verontreinigd vlees zo'n waarde in z'n bloed zou optekenen.

2. Om die waarde theoretisch te kunnen bereiken moet Contador een héél groot stuk varkensvlees gegeten hebben. Dergelijke verontreiniging kan niet via steak of ander rundsvlees bij de mens over gebracht worden. (of je moet een halve koe opgegeten hebben). Alleen komen hormoonpreparaten bij varkens véél minder voor omdat die beesten zich sowieso al snel genoeg laten vetmesten zonder je daarvoor hormonen nodig hebt ...

3. Er is weliswaar nog gebruik van clenbuterol in de hormoonindustrie in Europa, maar de prof heeft geen weet van stukken vlees in de handel waarvan de concentratie clenbuterol hoog genoeg zou zijn om deze waarde te bereiken. Bij de controles in België is de laatste 20 jaar geen enkel zo'n stuk vlees aangetroffen. En hij ziet eigenlijk niet in waarom dat in Frankrijk (waar de controles even streng zijn) anders zou zijn ...
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 08:24:32 #172
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_87050053
Toch wel heel erg krom dat de UCI (inclusief de ondertussen blijkbaar zelfs flagrant liegende McKwaak) het krampachtig op "voordeel van de twijfel" probeert te gooien, terwijl ze dat in het verleden nooit hebben gedaan. Vermoeden van onschuld bestaat niet eens in dopingzaken, daar is vermoeden van schuld al meer dan genoeg om te veroordelen.

Indien Contador niet 100% onweerlegbaar kan bewijzen dat het door dat stukje vlees kwam, hoort hij geschorst te worden. Elk ander resultaat is klassenjustitie.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_87050083
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 08:18 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Hoezo niet, eigenlijk?
Tuurlijk mag Bertje zich verdedigen... Maar ze bedoelen het meer dat het media optreden van gister etc. even zorgvuldig geregisseerd kon worden. Ook is dat stuk van Douwe de Boer helemaal op maat geschreven nadat de test dus al bekend was. Plus dat het dus lijkt alsof de UCI deze test intern wilde oplossen en onder de 'foutmarge' wilde vegen, terwijl Contador dus maar z'n seizoen stilletjes moest 'beëindigen'.

Verder wel leuk dat het artikel van de ARD hierboven ook al z'n vraagtekens zet bij de vleesbesmetting met clenbuterol, net wat ik eerder ook al gezegd heb. Het is in Europa verboden en er zijn een handvol gevallen van 'besmetting' bekend, met heele andere testwaarden en symptomen dus. :) Wat Joost hierboven ook nog eens aangeeft wat de expert op de radio erover verklaarde.

Als er dan ook nog extra 'identifiers' gevonden lijken te zijn die dus op transfusie duiden, want het verhaal van Damsgaarf bevestigt, dan begint het verhaal van gisteren alleen maar ongeloofwaardiger te worden. Denk dat 'zfero-zfero-zfero-zfero-zfero-zfero'-Alberto een stuk groter probleem heeft...
pi_87050105
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 08:18 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Hoezo niet, eigenlijk?
Normaal gesproken wordt een renner nadat zijn A-staal positief is geschorst en wordt dit direct in de publiciteit gebracht. Bij Contador waren zijn A en B-staal positief, en zelfs toen werd alles nog binnenskamers gehouden, en kreeg Contador alle tijd om een juridisch team samen te stellen. Blijkbaar is het kamp Contador hier pas mee naar buiten gekomen nadat de Duitsers erachterkwamen. Het is niet zo dat Contador geen recht heeft om zich te verdedigen, het is alleen vreemd dat hij zoveel meer rechten heeft dan welke willekeurige andere renner.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 08:32:42 #175
pi_87050162
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 08:27 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Normaal gesproken wordt een renner nadat zijn A-staal positief is geschorst en wordt dit direct in de publiciteit gebracht. Bij Contador waren zijn A en B-staal positief, en zelfs toen werd alles nog binnenskamers gehouden, en kreeg Contador alle tijd om een juridisch team samen te stellen. Blijkbaar is het kamp Contador hier pas mee naar buiten gekomen nadat de Duitsers erachterkwamen. Het is niet zo dat Contador geen recht heeft om zich te verdedigen, het is alleen vreemd dat hij zoveel meer rechten heeft dan welke willekeurige andere renner.
Het doet mij allemaal ook teveel denken aan die geruchten over die positieve dopingtest die Armstrong ook eens "afgekocht" zou hebben bij de UCI ... De gelijkenissen in het verhaal zijn treffend , de reacties van de UCI zelfs nog meer ...
pi_87050263
En vergelijkbare situatie: beste ronderenner van de wereld met zo'n 3 Tour overwinnigen op zak op dat moment toch? :P

Maar verder lijkt het verdacht veel op dat UCI-Armstrong verhaal wat voorbij kwam hier ook... Schandelijke klassenjustitie als het zo is natuurlijk. :)

Wordt dan toch tijd dat WADA of zo alle testresultaten maar beheert en naar buiten gaan brengen of zo...
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 09:19:43 #177
40566 Ericr
Livewrong
pi_87050888
Als er daadwerkelijk sporen gevonden zijn van DEHP zal het toch lastig worden om de onschuld van Contador te bewijzen. Astana en bloeddoping, what else is new? Die hele ploeg had al nooit mogen bestaan en het zoveelste positieve geval bewijst dat het nog steeds niet goed zit bij Astana. Of zou Bertje op eigen initiatief hebben gehandeld? Lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Voor bloeddoping heb je wel iets meer nodig qua facliteiten dan een spuitje testosteron op de rustdag.

2 jaar schorsen en gelet op de ASO zal het dan nog wel minimaal een jaar langer duren voordat Contador weer een Tour rijdt. Dat wordt dan 2014 op zijn vroegst als hij daadwerkelijk wordt geschorst.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 09:30:36 #178
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_87051080
quote:

[..]

daar komen de Duitse journalisten weer. :')

Die schrijven een heel jaar door niets over wielrennen, maar als er een dopinggeval opduikt zijn ze er als de kippen bij.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 09:31:13 #179
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_87051091
Trouwens, stop maar met discussiëren, jongens, Bruyneel zegt dat Contador onschuldig is.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 09:44:19 #180
107405 DarkY.NL
www.darky.nl
pi_87051405
kan bijna niet geloven dat het bewuste doping is.
Hoe dom ben je om voor een bloedtest dit spul door bloedtransfusie over te pompen.
Dat doe je toch direct na de test.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 09:55:31 #181
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_87051700
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 09:44 schreef DarkY.NL het volgende:
Hoe dom ben je om voor een bloedtest dit spul door bloedtransfusie over te pompen.
meeste labs kunnen dergelijke hoeveelheid niet testen.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 09:55:42 #182
pi_87051706
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 09:44 schreef DarkY.NL het volgende:
Tja , "hoe dom ben je" ook Landis en Vinokourov werden gepakt na een foutje bij de bloedtransfusie hé ...
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 09:58:17 #183
pi_87051790
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 10:13:39 #184
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_87052221
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 09:19 schreef Ericr het volgende:
Als er daadwerkelijk sporen gevonden zijn van DEHP zal het toch lastig worden om de onschuld van Contador te bewijzen. Astana en bloeddoping, what else is new? Die hele ploeg had al nooit mogen bestaan en het zoveelste positieve geval bewijst dat het nog steeds niet goed zit bij Astana. Of zou Bertje op eigen initiatief hebben gehandeld? Lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Voor bloeddoping heb je wel iets meer nodig qua facliteiten dan een spuitje testosteron op de rustdag.

2 jaar schorsen en gelet op de ASO zal het dan nog wel minimaal een jaar langer duren voordat Contador weer een Tour rijdt. Dat wordt dan 2014 op zijn vroegst als hij daadwerkelijk wordt geschorst.
Ik ben bang dat DEHP niet geheel selectief is en dat het dus als test geen echte waarde heeft. Anders zou DEHP al lang als test worden gebruikt om bloedtransfusies aan te tonen en dit wordt niet gedaan. Hij kan ook aan Chinees speelgoed hebben gesabbeld en er is een bovengrens voor drinkwater, dus daar kan het ook in zitten.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_87052416
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 09:30 schreef Beregd het volgende:

[..]

daar komen de Duitse journalisten weer. :')

Die schrijven een heel jaar door niets over wielrennen, maar als er een dopinggeval opduikt zijn ze er als de kippen bij.
de duitse media heeft hierbij ook een zekere 'frustratie' omdat die in de tijd van het Grote Team Telekom heel bewust doping-geruchten genegeerd heeft doordat Deutsche Telekom als zeer grote sponsor ook de media stevig kon beinvloedden...
Zeker de ARD, daarvan is bij het grote schandaal ook aangetoond dat die welbewust verhalen in de 'doofpot' gestopt had omdat Telekom dreigde met het stoppen met adverteren bij al te kritische pers....

Momenteel is het zo dat de duitse pers juist een beetje doorgeslagen is in het kritisch zijn, alhoewel ook wel degelijk met goede grond en vaker komen er ook opvallende feiten naar boven, niet alleen over wielrennen maar ook bv bij andere olympische sporten.

je merkt daaraan nog steeds dat de 'erfenis' van de DDR nog steeds in de duitse sport sterk aanwezig is, waarbij ook veel DDR-dopingpraktijken ook in de Bondsrepubliek na de Wende overgenomen zijn, en bv ook duitse universiteiten zeker een 'bron' van dopingkennis zijn, zowel voor 'speurders' maar evengoed bij de verstrekking en toepassing.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_87052885
Ah kijk nu komt de aap toch wel weer uit de mouw. Gisteren had ik nog zoiets van dat het wel niets zou zijn, maar nu begin ik toch wel te denken dat hij een transfusietje heeft gehad. Zeker het moment is zeer verdacht, op de 2e rustdag. Alsof hij dan net op dat moment een besmette steak heeft gegeten.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 10:49:23 #187
40566 Ericr
Livewrong
pi_87053371
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:13 schreef No-P het volgende:

[..]

Ik ben bang dat DEHP niet geheel selectief is en dat het dus als test geen echte waarde heeft. Anders zou DEHP al lang als test worden gebruikt om bloedtransfusies aan te tonen en dit wordt niet gedaan. Hij kan ook aan Chinees speelgoed hebben gesabbeld en er is een bovengrens voor drinkwater, dus daar kan het ook in zitten.
Maar nu heb je ook nog het positieve geval van de dag er na, dat maakt het op zijn minst verdacht. Zeker als andere samples van Contador minder of geen DEHP bevatten.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:06:40 #188
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_87053933
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:49 schreef Ericr het volgende:

[..]

Maar nu heb je ook nog het positieve geval van de dag er na, dat maakt het op zijn minst verdacht. Zeker als andere samples van Contador minder of geen DEHP bevatten.
Dat maakt het zeker verdacht, waterdicht is het nog niet.

Koch H, Drexler H, Angerer J. An estimation of the daily intake of di(2-ethylhexyl)phthalate (DEHP) and other phthalates in the general population. Int J Hyg Environ Health 2003;206:77-83.
quote:
For DEHP we determined a median intake of 13.8 micrograms/kg body weight/day and an intake at the 95th percentile of 52.1 micrograms/kg body weight/day. The tolerable daily intake (TDI) value settled by the EU Scientific Committee for Toxicity, Ecotoxicity and the Environment (CSTEE) is 37 micrograms/kg body weight/day. Twelve percent of the subjects (10 out of 85 samples) within our collective of the general population are exceeding this value. Thirty-one percent of the subjects (26 out of 85 samples) had values higher than the reference dose (RfD) of 20 micrograms/kg body weight/day of the U.S. Environmental Protection Agency (EPA).
Is er ergens gepubliceerd welke DEHP waarden Contador had? 10 x normaal, maar er wordt niet gezegd welke normaal waarde ze nemen.

Even kort gezocht maar voor de meeste medische apparatuur is wel een non-DEHP alternatief. Of het voor bloedzakken ook geld kon ik zo snel niet vinden maar dat kunnen ze wel oplossen waarschijnlijk. Het DEHP in de bloedzakken zorgt er wel voor dat de houdbaarheidsdatum van de rode bloedcellen verhoogd, maar daar kunnen ze ook wel wat op vinden.
Sei wachsam,
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:40:21 #189
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_87055050
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 08:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
Toch wel heel erg krom dat de UCI (inclusief de ondertussen blijkbaar zelfs flagrant liegende McKwaak) het krampachtig op "voordeel van de twijfel" probeert te gooien, terwijl ze dat in het verleden nooit hebben gedaan. Vermoeden van onschuld bestaat niet eens in dopingzaken, daar is vermoeden van schuld al meer dan genoeg om te veroordelen.

Indien Contador niet 100% onweerlegbaar kan bewijzen dat het door dat stukje vlees kwam, hoort hij geschorst te worden. Elk ander resultaat is klassenjustitie.
Zelden zo eens geweest met een post
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:41:39 #190
pi_87055091
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 09:31 schreef Beregd het volgende:
Trouwens, stop maar met discussiëren, jongens, Bruyneel zegt dat Contador onschuldig is.
:D

Het lijstje Ex-Bruyneel renners die betrapt worden na hun periode bij USPostal, Discovery, Astana, Shack, ... begint trouwens wel héél indrukwekkend te worden eigenlijk.
pi_87056577
quote:
In de dopingzaak rond Alberto Contador, die door de Internationale Wielerunie (UCI) voorlopig geschorst is nadat bij een controle tijdens de Tour minieme sporen van clenbuterol werden gevonden in zijn urine, komt de Franse sportkrant L'Equipe met de hypothese van een bloedtransfusie. Volgens de informatie van L'Equipe zijn er bij de analyse van Contadors staal in het laboratorium van Keulen nog andere stoffen aangetroffen. Het zou gaan om residu dat gelijkt op wat men ook kan aantreffen na een bloedtransfusie, en dat voortkomt uit de plastic zak waarin het afgenomen bloed werd bewaard.

Bloedtransfusie
Die vaststelling steunt de hypothese dat Contador op 21 juli in Pau een bloedtransfusie, een niet-toegelaten methode, zou ondergaan hebben, en dat de UCI die mogelijkheid onderzoekt. De minieme sporen van clenbuterol zouden dan als volgt kunnen verklaard worden: op het moment dat bij Contador bloed werd afgenomen om te bewaren en hem op 21 juli opnieuw toe te dienen, zou de Spanjaard nog clenbuterol in zijn lichaam gehad hebben.

Voorzichtigheid
Wat de zaken echter compliceert, is dat de methode om dit residu te detecteren, op punt gezet door het dopinglabo van Barcelona en bedoeld om bloedtransfusies op te sporen, nog niet is goedgekeurd door het Wereldantidopingagentschap (WADA). Dat feit maant aan tot voorzichtigheid bij verdere conclusies, maar het zou wel verklaren waarom de UCI en het WADA bijkomende tijd nodig hebben om de 'niet-normale' controle om te zetten in een positieve controle. (belga/lpb)
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 12:56:04 #192
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_87057725
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 12:21 schreef TheArt het volgende:

[..]

Die laatste zin vind ik een beetje vreemd. Bij Li werd er toch ook gelijk gesproken over een "positieve test" en dat er een hoge waarde DEHP wordt gevonden veranderd toch niks aan de bevindingen over Clenbuterol.
Over een bloedtransfusie snap ik dat ze geen uitspraken kunnen doen, maar dat ze daarom over de Clenbuterol uitslag niet van een "positieve testuitslag" spreken maar van een "niet-normale uitslag" is onzin.
Sei wachsam,
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:01:04 #193
67205 Colplay
How you doin??
pi_87065120
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 12:56 schreef No-P het volgende:

[..]

Die laatste zin vind ik een beetje vreemd. Bij Li werd er toch ook gelijk gesproken over een "positieve test" en dat er een hoge waarde DEHP wordt gevonden veranderd toch niks aan de bevindingen over Clenbuterol.
Over een bloedtransfusie snap ik dat ze geen uitspraken kunnen doen, maar dat ze daarom over de Clenbuterol uitslag niet van een "positieve testuitslag" spreken maar van een "niet-normale uitslag" is onzin.
Waarom dit anders dan bij Li is weet ik niet. Waarschijnlijk omdat Contador een erg grote naam is.

De vraag is nu natuurlijk wat de UCI aan het uitzoeken is. Proberen ze iets te vinden waardoor Contador inderdaad vrijgepleit kan worden of hebben ze echt meer tijd nodig om te kijken of ze het bewijs voor een bloedtransfusie rond kunnen krijgen. Uit berichten van gisteren leek het eerste het geval te zijn, nu wijzen uitspraken misschien toch op het laatste.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
pi_87069354
quote:
The Swedish doping expert Mats Garle, says in an interview with Swedish television SVT, that Contador's claim that he got Clenbuterol through contaminated meat is an unreasonable claim. Mats Garle says that a person needs to eat enormous quantities of meat to get an indication of Clenbuterol in a doping test. He says he has talked to other doping experts and they agree that Contador's claim is false and that the only reason for the test result has to be that Contador has doped.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 1 oktober 2010 @ 18:06:01 #195
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_87069384
Er is dus eigenlijk maar "expert" die zegt dat het kan......... en dat is de man die hem verdedigd
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_87069720
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 09:55 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Tja , "hoe dom ben je" ook Landis en Vinokourov werden gepakt na een foutje bij de bloedtransfusie hé ...
Maar we weten niet wie er niet gepakt zijn.
pi_87070611
Gisteren had ik nog mijn twijfels, maar na het lezen van reacties van diverse experts ben ik er van overtuigd dat Contador schuldig is.
pi_87070612
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 18:06 schreef rubbereend het volgende:
Er is dus eigenlijk maar "expert" die zegt dat het kan......... en dat is de man die hem verdedigd
En die beweerde eerst het tegenovergestelde van de Zweedse expert: dat de concentraties, dat de concentraties die normaal bij geïnfecteerde gevallen van verkeerd vlees veel hoger liggen dan dat bij Contador is aangetroffen.
Album top 100 2024
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 19:06:14 #199
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_87071314
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 09:19 schreef Ericr het volgende:
Als er daadwerkelijk sporen gevonden zijn van DEHP zal het toch lastig worden om de onschuld van Contador te bewijzen.

Is blijkbaar(?) pas op getest nadat Contador postief was op Clen.

Wordt er vaker op DEHP getest, of pas als men het gebruik van bloeddoping vermoedt?
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 21:11:13 #200
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_87076545
*haalt nog een zak popcorn*

Chavanel says Contador must prove his innocence

By:
Barry Ryan
Published:
October 1, 19:25,
Updated:
October 1, 19:31

Offredo says that riders are "not unduly surprised

Sylvain Chavanel (Quick Step) has said that Alberto Contador must prove his innocence and satisfactorily explain his positive test for Clenbuterol during July’s Tour de France. The Frenchman is currently in Geelong ahead of Sunday's world championships road race.

“[Contador] is falling. The big champions are falling: it’s like that,” Chavanel told RMC.fr. “It’s always disappointing to see things like this, but it’s good that we’ve reached a point where things are being found. The levels [of Clenbuterol] might be low, but there are traces there all the same. It’s up to Contador to prove his innocence.”

Chavanel took two fine stage victories and enjoyed two spells in yellow at the Tour before going on to finish 31st overall, almost an hour behind Contador.

Sympathy for Contador's current plight was in short supply in the French camp. Chavanel's countryman Yoann Offredo (FDJ) offered his own candid assessment of the Contador case, saying that he was not surprised by the news.

“It’s a story that we’ve been expecting,” Offredo said to RMC.fr. “We’re not unduly surprised. A little [surprised] about the Clenbuterol because we’d really have expected something else. It’s like the tree that hides the forest.

“Right now, amongst the riders, I can tell you that we’re not that shocked.”
c_/

Follow Cyclingnews on Twitter for the very latest coverage of events taking place in the cycling world - twitter.com/cyclingnewsfeed
pi_87077972
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 18:18 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Maar we weten niet wie er niet gepakt zijn.
Denk ook niet dat Contador - mits schuldig, maar ik geloof weinig van zijn excuus - deze truc voor het eerst uithaalt. Het binnen de grenzen optimaliseren van het bloed is de meest veilig manier van doping zonder gepakt te worden... tenzij je een foutje maakt.
pi_87078596
Is dat stuk vlees eigenlijk al gehoord in deze zaak? Ook wel verdacht natuurlijk dat het bewijsmateriaal zelf is omgelegd door Contador.
pi_87085209
Volgens de laatste berichten heeft AC van dit stukje vlees van gesnoept. Tsja, dan heb je wel kans dat er wat clenbuterol in je bloed komt...
En dit wereldse leven is niets dan vermaak en spel (Sourat Al Ankabout: 64)
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 00:17:03 #204
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_87085682
tpv
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_87086037
Het is toch de grootst mogelijke tijdsverspilling om nog naar wielrennen te kijken? Zie je iemand eens een epische prestatie leveren blijkt het weer een soort frankenstein project geweest te zijn en heb je al die tijd naar een valsspelert zitten kijken. Het is mij een raadsel waarom sponsors nog met wielrennen geassocieerd willen worden.
"they know nothing about me and i really doubt they care
but that's alright cause by myself i do fine anywhere"
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 07:40:42 #206
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_87089637
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 19:06 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Is blijkbaar(?) pas op getest nadat Contador postief was op Clen.

Wordt er vaker op DEHP getest, of pas als men het gebruik van bloeddoping vermoedt?
Niemand? Lijkt me namelijk "interessant" om renners regelmatig te testen op DEHP - en ik heb zo een vermoeden dat dat nu niet gebeurd, tenzij...
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 11:58:02 #207
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_87093004
Goh, zou het?

Contador says he probably should have informed Riis earlier

By:
Cycling News
Published:
October 2, 10:15,
Updated:
October 2, 10:24

Spaniard says he has suffered the last six weeks

Alberto Contador has said that he should probably have told Bjarne Riis earlier of his positive doping control from the Tour de France. The Spaniard was informed of the news on August 24, but didn't inform the Team Saxo bank owner until hours before the news was made public earlier this week. He signed a contract shortly after the Tour to join the Danish team for two years.

Contador could understand Riis's surprise. “It must have come as a big shock to him. Perhaps I should have told him sooner, but I decided ultimately that it was best for all parties not to say anything,” Contador told the Danish newspaper BT and its website, sporten.dk.

As to their future relationship, the 27-year-old said, “I hope for the best and good cooperation. And I hope that he will trust me and show confidence in me so we can get over this.”

“I know that those suspicions do not make me very popular in Denmark, but I will do everything in my power to have good relations with the Danes,” he said.

Contador, “on the verge of tears”, according to the newspaper, added that “I feel very bad. I'm so sorry, and words can not describe what I have gone through the past six weeks. I have not had anyone to talk to about it and it has been extremely hard to keep it to myself.“
pi_87095924
Wel te vertrouwen, deze Spanjaard.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 20:05:17 #209
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_87111382
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 07:40 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Niemand? Lijkt me namelijk "interessant" om renners regelmatig te testen op DEHP - en ik heb zo een vermoeden dat dat nu niet gebeurd, tenzij...
Nee, nog niet goedgekeurd door de WADA.

Eerste publicatie die ik even snel kan vinden over de methode is van 18 augustus 2009. Voor deze methode konden ze alleen bloedtransfusies opsporen in het bloed en dan alleen de allogene transfusies (transfusies van iemand anders) en niet de autologe transfusie (bloed van je zelf). Met deze methode zouden ze en de autologe transfusies kunnen opsporen en ze kunnen urinesamples gebruiken. Urine wordt veel vaker afgenomen dan bloed. Opzich een behoorlijke doorbraak. W
at ze in het artikel aangeven is dat het wel als "alert marker" gebruikt kan worden voor bloedtransfusies, maar of het echt als een alleenstaande test gebruikt kan worden is nog maar de vraag omdat het stofje ook op andere manieren (food contamination, food packaging, plastic toys, furniture,automobiles, etc) in je lichaam kan komen. Het kan dus warschijnlijk alleen als screeningsmethode gebruikt worden.
Tot 48 uur na de transfusie zijn de verhoogde DEHP metabolieten nog opspoorbaar.
Sei wachsam,
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 2 oktober 2010 @ 21:08:42 #210
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_87113576
Heb hem nog nooit gemogen, nu weet ik waarom. :')
  zondag 3 oktober 2010 @ 08:29:17 #211
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_87124620
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 20:05 schreef No-P het volgende:

[..]

Nee, nog niet goedgekeurd door de WADA.

Eerste publicatie die ik even snel kan vinden over de methode is van 18 augustus 2009. Voor deze methode konden ze alleen bloedtransfusies opsporen in het bloed en dan alleen de allogene transfusies (transfusies van iemand anders) en niet de autologe transfusie (bloed van je zelf). Met deze methode zouden ze en de autologe transfusies kunnen opsporen en ze kunnen urinesamples gebruiken. Urine wordt veel vaker afgenomen dan bloed. Opzich een behoorlijke doorbraak. W
at ze in het artikel aangeven is dat het wel als "alert marker" gebruikt kan worden voor bloedtransfusies, maar of het echt als een alleenstaande test gebruikt kan worden is nog maar de vraag omdat het stofje ook op andere manieren (food contamination, food packaging, plastic toys, furniture,automobiles, etc) in je lichaam kan komen. Het kan dus warschijnlijk alleen als screeningsmethode gebruikt worden.
Tot 48 uur na de transfusie zijn de verhoogde DEHP metabolieten nog opspoorbaar.
Dank.
pi_87124712
De clenbuterollades waren in de aanbieding deze week.
  zondag 3 oktober 2010 @ 10:44:56 #213
40566 Ericr
Livewrong
pi_87125889
Vraag me af als Contador geschorst wordt of hij terug kan komen als een Basso of eerder met de nek wordt aangekeken zoals een Vino of een Ricco. 2 jaar schorsing is meestal 3 jaar van je carriere naar de vaantjes en niet meer de voordelen van de middelen die je ooit gebruikte. Dit kan wel eens het einde zijn van de ronderenner Contador.

Misschien toch nog maar eens heel goed gaan graven in de Fuentes-zaak, als Contador aantoonbaar gebruikt heeft dan zal dat niet de eerste keer zijn geweest.
  zondag 3 oktober 2010 @ 12:24:06 #214
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_87128086
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 10:44 schreef Ericr het volgende:
Vraag me af als Contador geschorst wordt of hij terug kan komen als een Basso of eerder met de nek wordt aangekeken zoals een Vino of een Ricco.

Eerder dat laatste, vrees ik. In Frankrijk zal hij sowieso gehaat gaan worden.

Al moet het nu onderhand wel duidelijk zijn dat Contador - ook in 2010 - geen uitzondering is. Toch in ieder geval wat de klassementsmannen betreft.

[ Bericht 0% gewijzigd door SuikerVuist op 03-10-2010 13:16:43 ]
pi_87128400
De top 5 van het eindklassement dit jaar vertrouw ik sowieso niet. Daarna is het een ander verhaal.
  zondag 3 oktober 2010 @ 13:13:37 #216
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_87129657
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 12:34 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
De top 5 van het eindklassement dit jaar vertrouw ik sowieso niet. Daarna is het een ander verhaal.
Hoezo vertrouw je VDB2 niet, maar Gesink misschien wel?
pi_87131906
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 13:13 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Hoezo vertrouw je VDB2 niet, maar Gesink misschien wel?
Het was een beetje gechargeerd natuurlijk. Al vind ik VDB2 wel een zeer vage gast, niet te peilen.

Je weet gewoon nooit zeker of iemand niet aan de doping zit. Je hebt alleen vermoedens. Bij Gesink heb ik een zeer sterk vermoeden, omdat ik hem qua persoonlijkheid iemand vind die zich wel in een knechtenrol zou schikken als hij geen topper was (en geen risico's zou nemen).
pi_87132049
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 14:26 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]
Bij Gesink heb ik een zeer sterk vermoeden, omdat ik hem qua persoonlijkheid iemand vind die zich wel in een knechtenrol zou schikken als hij geen topper was (en geen risico's zou nemen).
:|W
pi_87132154
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 14:31 schreef nodisch18 het volgende:

[..]

:|W
Jij denkt dat Gesink aan de doping zit?
pi_87132451
excuus, niet juist gelezen. Ik denk niks over Gesink maar je redenatie, zoals ik die las, sloeg naar mijn mening nergens op. Maar goed, ik ben abuis
  zondag 3 oktober 2010 @ 14:45:47 #221
67640 SaintOfKillers
pi_87132515
Basso leek me ook zo'n brave renner die geen risico's zou nemen, dus ik weet niet of dat iets betekent.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_87133025
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 14:45 schreef SaintOfKillers het volgende:
Basso leek me ook zo'n brave renner die geen risico's zou nemen, dus ik weet niet of dat iets betekent.
Maar dat was toch meer een doping tijdperk dan nu heb ik het idee.
En ik ken Gesink ongetwijfeld een stuk beter dan jij Basso kende 8-)

Goed, misschien blijkt dit verhaal over een aantal jaren de grootste onzin te zijn, wie zal het zeggen.
  zondag 3 oktober 2010 @ 15:08:01 #223
67640 SaintOfKillers
pi_87133216
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 15:02 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Maar dat was toch meer een doping tijdperk dan nu heb ik het idee.
Mja, Contador, Mosquera, Di Luca, Rebellin, Pellizotti en Valjavec waren toch allemaal de laatste jaren (Valverde en Ricco even negerend, naast die wazige Lampre-zaak met Ballan en Cunego)
pi_87133578
Kohl leek ook zo'n sympathieke renner, die zo verschrikkelijk kon afzien. Moest je hem eens zien op de top van de Alp D'Huez, volledig kapot, zoals we dat voor het EPO-tijdperk ook zagen ;)

De schuld of onschuld van renners bepalen op basis van hun karakter zou ik niet snel doen, uiteindelijk ken je de meeste renner niet of nauwelijks, en ook brave jongens kunnen in hun eerzucht te ver gaan. Er zijn natuurlijk uitzonderingen. Je hoeft maar één interview met Riccò te lezen om te weten dat hij geen enkele morele scrupules heeft ;)
pi_87134864
Persoonlijkheid is niet de enige reden om iemand te veroordelen dan wel vrij te pleiten, maar het zegt toch wel degelijk wat. En als je talloze interviews met iemand leest en kijkt, dan krijg je toch echt wel een beeld van of iemand doping gebruikt. Boogerd is nooit betrapt en heeft nooit bekend, maar als je interviews met 'em las zag je echt wel dat hij om de hete brij heen draaide. Ik wel iig.

En Kohl had ook toen al de persoonlijkheid domme, ietwat wanhopige wielrenner, die zou je op basis van zijn persoonlijkheid al verdenken. Het gaat niet om aardig he.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')