Mijn gedachte.quote:Op woensdag 29 september 2010 19:54 schreef Louis22 het volgende:
Ik hoop dat er gauw nieuwe verkiezingen komen en het CDA de genadeklap krijgt.
Leuk! Ik doe mee! Ik stel voor, ik tel tot 3 en op 3 komen we allemaal tegelijk in opstand, oké?quote:Op woensdag 29 september 2010 20:20 schreef Maitje het volgende:
Ach, we worden allemaal in de zeik genomen... eigenlijks zouden we in opstand moeten komen!
Vanwege de hoge heren, je weet toch?quote:
Eigenlijk wel, maar sinds we internet hebben doet iedereen zijn zegje, het land wordt ondertussen kapot gemaakt en de machthebbers Rutte-Verhagen-Wilders in het torentje lachen zich een kriek.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:20 schreef Maitje het volgende:
Ach, we worden allemaal in de zeik genomen... eigenlijks zouden we in opstand moeten komen!
waar is dat van?quote:Op woensdag 29 september 2010 22:09 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Eigenlijk wel, maar sinds we internet hebben doet iedereen zijn zegje, het land wordt ondertussen kapot gemaakt en de machthebbers Rutte-Verhagen-Wilders in het torentje lachen zich een kriek.
Goed je mag demonstreren, maar met je rug tegen de muur
En alleen als je geld hebt, is de vrijheid niet duur.
Het antwoord is Verhagen.quote:Op woensdag 29 september 2010 19:50 schreef tong80 het volgende:
Het CDA heeft de grootste nederlaag geleden in hun historie. Hun aantal zetels is gehalveerd. Volgens de laatste peilingen zouden ze nog maar 10 kabinetszetels hebben.
Maar toch hebben ze 6 ministers in het aankomende kabinet. Net zoveel als de winnaar van de verkiezingen.
Als ik eerlijk mag zijn was er dit jaar geen enkele partij dat zich presenteerde met een programma waar Nederland behoefte aan heeft.quote:Op woensdag 29 september 2010 22:06 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Vanwege de hoge heren, je weet toch?![]()
Rutte, Verhagen en Wilders behoren namelijk niet tot de hoge heren, dit in tegenstelling tot PvdA-ers natuurlijk.
Je bedoelt kadetjes?quote:Op woensdag 29 september 2010 19:52 schreef De_Hertog het volgende:
Rutte wilde heel heel graag met het CDA regeren en heeft dus hier en daar wat kadotjes gegeven.
Alsjeblieft niet zeg.. Dan is er geen lol meer aanquote:Op donderdag 30 september 2010 00:26 schreef vosss het volgende:
Ik vind het ook raar dat een partij die gehalveerd is qua zetels opnieuw mag en kan regeren.
Het CDA is compleet uitgekotst door de Nederlandse bevolking en een van de grote winnaars levert geen ministers maar alleen gedoogsteun. Jaja, lekker dan.
Eik zouden gewoon procentueel gezien de grootste 2 of 3 winnende partijen moeten regeren vind ik en dat ze er maar samen uitkomen.
procentueel gezien is een partij die van 2 naar 3 zetels stijgt een grotere winnaar dan een partij die van 20 naar 25 zetels stijgt, lijkt mij ook niet echt een werkbare optiequote:Op donderdag 30 september 2010 00:26 schreef vosss het volgende:
Ik vind het ook raar dat een partij die gehalveerd is qua zetels opnieuw mag en kan regeren.
Het CDA is compleet uitgekotst door de Nederlandse bevolking en een van de grote winnaars levert geen ministers maar alleen gedoogsteun. Jaja, lekker dan.
Eik zouden gewoon procentueel gezien de grootste 2 of 3 winnende partijen moeten regeren vind ik en dat ze er maar samen uitkomen.
Heerlijk he, statistiekquote:Op donderdag 30 september 2010 00:28 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
procentueel gezien is een partij die van 2 naar 3 zetels stijgt een grotere winnaar dan een partij die van 20 naar 25 zetels stijgt, lijkt mij ook niet echt een werkbare optie
Hhmz, zover had ik nog niet gedacht. Het was ook maar een ideetje he. Ik moet het nog verder uitwerkenquote:Op donderdag 30 september 2010 00:28 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
procentueel gezien is een partij die van 2 naar 3 zetels stijgt een grotere winnaar dan een partij die van 20 naar 25 zetels stijgt, lijkt mij ook niet echt een werkbare optie
Waarom? Er blijven nog steeds een hoop mensen op CDA stemmen, waarom zouden die minder "macht" krijgen omdat ze minder medestanders hebben? Als partij X 10 zetels minder heeft en stabiel is gebleven, waarmo zouden die meer macht moeten krijgen terwijl ze minder stemmers hebben?quote:Op donderdag 30 september 2010 00:26 schreef vosss het volgende:
Het is al laat zeker???? Hoe kun je nu stabiel blijven en tig zetels verliezen tegelijkertijd?? Bovendien is het CDA op dit moment werkelijk het schoolvoorbeeld van een partij die NIET stabiel is..quote:Op donderdag 30 september 2010 00:46 schreef Mr.Houdoe het volgende:
[..]
Waarom? Er blijven nog steeds een hoop mensen op CDA stemmen, waarom zouden die minder "macht" krijgen omdat ze minder medestanders hebben? Als partij X 10 zetels minder heeft en stabiel is gebleven, waarmo zouden die meer macht moeten krijgen terwijl ze minder stemmers hebben?
Het CDA is opzich stabiel, zo nu en dan vinden er binnen de partij alleen lynchpartijen plaats.quote:Op donderdag 30 september 2010 00:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is al laat zeker???? Hoe kun je nu stabiel blijven en tig zetels verliezen tegelijkertijd?? Bovendien is het CDA op dit moment werkelijk het schoolvoorbeeld van een partij die NIET stabiel is..
Al worden er zeer (opzichtige) krampachtige pogingen gedan om dat anders voor te stellen...
Klets nietquote:Op donderdag 30 september 2010 00:51 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Het CDA is opzich stabiel, zo nu en dan vinden er binnen de partij alleen lynchpartijen plaats.
Vergeet het maar, Tong. Die staan zo weer op 40 zetels.quote:Op woensdag 29 september 2010 19:56 schreef tong80 het volgende:
Het CDA bestaat eigenlijk al niet meer.
Al die prominenten die afscheid nemen.
Erg zat dunkt me.quote:Op donderdag 30 september 2010 01:17 schreef Arcee het volgende:
[..]
Vergeet het maar, Tong. Die staan zo weer op 40 zetels.
Inderdaad, wat mij betreft gaan al hun zetels naar VVD/D66.quote:
Nou, ik hoop eigenlijk op 0 (nul) zetels..quote:Op woensdag 29 september 2010 20:31 schreef xandra47 het volgende:
Joh, laat ze hun tijd maar uitzitten. Langer dan een klein jaartje zal het niet duren. Daarna houdt het CDA max. 15 zetels over en zijn ze meteen helemaal uitgespeeld en Verhagen kan een andere baan zoeken.
Gaat pas lukken als de baby-boomers onder de grond liggen, zolang die generatie nog leeft zal het CDA tussen de 20 en de 40 zetels zweven bij verkiezingen.quote:Op donderdag 30 september 2010 01:20 schreef Arcee het volgende:
[..]
Inderdaad, wat mij betreft gaan al hun zetels naar VVD/D66.
Dat is het Bos/Cohen effect!quote:Op woensdag 29 september 2010 19:50 schreef tong80 het volgende:
Het CDA heeft de grootste nederlaag geleden in hun historie. Hun aantal zetels is gehalveerd. Volgens de laatste peilingen zouden ze nog maar 10 kabinetszetels hebben.
Maar toch hebben ze 6 ministers in het aankomende kabinet. Net zoveel als de winnaar van de verkiezingen.
Ik bedoelde 10 zetels minder dan het CDAquote:Op donderdag 30 september 2010 00:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is al laat zeker???? Hoe kun je nu stabiel blijven en tig zetels verliezen tegelijkertijd?? Bovendien is het CDA op dit moment werkelijk het schoolvoorbeeld van een partij die NIET stabiel is..
Al worden er zeer (opzichtige) krampachtige pogingen gedan om dat anders voor te stellen...
Het heeft er vast mee te maken dat er maar twee partijen in het kabinet vertegenwoordigd zijn. Door iedere partij een gelijk aantal ministersposten te geven, kan geen partij de andere overstemmen in de ministerraad.quote:Op woensdag 29 september 2010 19:50 schreef tong80 het volgende:
Ze gaan 6 ministers leveren zoals je zegt, dus daar zijn de nieuwe prominentenquote:Op woensdag 29 september 2010 19:56 schreef tong80 het volgende:
[..]
Mijn gedachte.
Het CDA bestaat eigenlijk al niet meer.
Al die prominenten die afscheid nemen.
Vergeet de staatssecretarissen niet. Die fiftyfifty verdeling van de ministersposten vind zijn grondslag dan ook in het omkopen van de CDA fractie. Koppejan en Ferrier kunnen nu emotioneel gechanteerd worden met het beroven van collega's van hun kans om excellentie te worden.quote:Op donderdag 30 september 2010 08:35 schreef boofer het volgende:
Verhagen moet toch een of andere stok achter de stok de deur hebben bij het CDA-congres aankomende zaterdag. 6 ministers moet vast wel weer wat pluche-geile CDA-ers over de streep trekken.
toen is ook eerst gekeken naar de optie cda met sp(en pvda als logische 3e erbij), en werd overal geroepen dat dat moest omdat zij de grote winnaars waren. is dus echt niets nieuws.quote:Op donderdag 30 september 2010 00:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Heerlijk he, statistiek![]()
Valt mij trouwens op dat dat "winnaarsgedoe" er dit jaar ineens met de haren bijgesleept is en als traditie gepresenteert (NOT TRUE).
Waarom glodt dat voor de SP allemaal niet toen zij 25 (ja, 1 meer dan de PVV nu) gehaald hadden in 2006 )was het 2008??).??
Neuken ?quote:Op donderdag 30 september 2010 00:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
Tong80, liefie
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |