http://www.nu.nl/sport/23(...)gelijk-ingekort.htmlquote:SJANGHAI - De vakbond voor proftennissers onderzoekt of de internationale kalender kan worden ingekort. Een woordvoerster van de ATP zei dit vrijdag bij het toernooi in Sjanghai.
''We gaan heel goed kijken naar de kalender en hopen een manier te vinden om het seizoen korter te maken, zodat de spelers meer tijd krijgen om te rusten en te trainen'', aldus de zegsvrouw.
Rafael Nadal, de Spaanse nummer één van de wereld, had na zijn verrassende nederlaag donderdag in de kwartfinales tegen de Oostenrijker Jürgen Melzer, kritiek op de overvolle kalender en klaagde over vermoeidheid na een lang seizoen.
De kritiek op het volle seizoen is niet nieuw, maar de ATP wil er nu echt iets aan doen. ''We willen voorkomen dat de tennissers een burn-out krijgen.'' De kalender voor 2011 is al klaar, maar voor 2012 en 2013 kunnen nog wel aanpassingen worden gedaan.
Goh, ik ben zo moe, na onverslagen uit het gravelseizoen te komen, meteen door te gaan met Queens en vervolgens niet alleen Wimbledon maar ook nog de US Open te winnen dacht ik dat het een goed idee was drie hardcourt toernooien achter elkaar te spelen.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 15:11 schreef Outlined het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/sport/23(...)gelijk-ingekort.html
Dan speel je toch gewoon minder toernooien???? Snap het nooit zo goed
quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 15:22 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Goh, ik ben zo moe, na onverslagen uit het gravelseizoen te komen, meteen door te gaan met Queens en vervolgens niet alleen Wimbledon maar ook nog de US Open te winnen dacht ik dat het een goed idee was drie hardcourt toernooien achter elkaar te spelen.
En nu ben ik moe.
quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 15:26 schreef Szura het volgende:
Nadal jankerd
Deel je kalender maar eens beter in mafketel
En nog 1.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 15:43 schreef TheGeneral het volgende:
Ah goed Federer![]()
Direct een vroege break.
quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 15:49 schreef Mykonos het volgende:
Waarom is Söderling nooit in vorm als ik kijk? Op de een of andere manier vind ik het wel een sympathieke gast, echt pijnlijk om te zien dit..
nee nee nee nee, dat doet Nadal met Federerquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 15:51 schreef Federer-fan het volgende:
Federer slaat Soderling weg als een klein meisje.
Si senoooooooor.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 15:51 schreef Outlined het volgende:
[..]
nee nee nee nee, dat doet Nadal met Federer
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |