Dat moet ook gefinancierd worden. Het is dus wel degelijk subsidie.quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:06 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het is geen subsidie he, de HRA is een verlaging van het belastbaar inkomen.
quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:09 schreef Holograph het volgende:
[..]
Oke Oke. Cohen heeft zich buitengewoon constructief opgesteld tijdens de onderhandelingen van het midden-kabinet.
Maar ik geniet vooral van de reacties. Nu is het nog wachten op de reacties van Halsema, Pechtold en Cohen. Laten we raden wat hun reacties zijn
Ik gok dat Pechtold tenminste deze woorden zal gebruiken in zijn reactie: "Racist, fascist, Extreem-Rechts", je weet wel, de gebruikelijke retoriek
IEDEREEN is benieuwdquote:Op dinsdag 28 september 2010 22:14 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Ik ben toch wel erg benieuwd naar het akkoord.
Ja dat las en hoorde ik ook.quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:46 schreef horned_reaper het volgende:
Gaat het kabinet nu Rutte-Verhagen heten
Nee, het is geen subsidie. En aftrekken hoeven ook niet gefinancieerd te worden, ze verlagen de inkomsten maar verhogen niet de uitgaven.quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:14 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat moet ook gefinancierd worden. Het is dus wel degelijk subsidie.
Dat laatste klopt wel, maar hoe zich dit verhoudt tot de inhoud van het akkoord zal moeten blijken.quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:06 schreef De_Hertog het volgende:
De uitkomst zal verschillen, de CDA-lijn minder. De CDA blijft zichzelf nota bene graag als middenpartij zien.
Deze constructie van minderheid en gedogen noopt het kabinet een intensievere samenwerking met de Tweede Kamer. Dat klopt.quote:Ik vind het al erg genoeg dat dat soort uitspraken blijkbaar niet meer schockerend zijn. Maar blijkbaar willen we af van op een normale manier met elkaar praten en af en toe met andere partijen samenwerken. Want juist in een minderheidskabinet hebben we de oppositie niet nodig, toch?
Je weet dat het subsidiėren van onderwijs een uitermate perverse subsidie is omdat het sterk in het voordeel van de mensen met de hoogste inkomen is? De spinoff effecten voor mensen met een laag inkomen maken het bij lange niet goed dat velen voor 1500 euro per jaar een universitaire opleiding kunnen genieten.quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:14 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Ik ben toch wel erg benieuwd naar het akkoord. Vooral op gebied van onderwijs. Maar op dit gebied vertrouw ik de VVD en het CDA totaal niet.
En jij ze niet kan beantwoorden. Nogmaals, hoe weet jij dat je slimmer bent dan de vvd'ers op Fok. Je deponeert het, nu hard maken.quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:14 schreef gelly het volgende:
[..]
Omdat je dit soort simpele vragen stelt.
Vind het wel meevallen nadat die 3 in alle nieuwsprogramma's van de daken hebben geschreeuwd hoe slecht deze coalitie wel niet is voor Nederland.quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:03 schreef Balisto het volgende:
http://www.rtl.nl/compone(...)21.formatie_rond.xml
Wat een walgelijk, kinderachtig mannetje is Wilders ook.Hij moet weer meteen beginnen over dat Cohen en Halsema niet aan de macht zijn gekomen.
Ik krijg trouwens steeds meer het idee dat de bindende factor tussen de drie partijen vooral een collectieve haat tegen links is.
Een eigen woning leidt tot zelfredzaamheid. Immers, met enige vorm van overwaarde heb je geen recht op bijstand. Bovendien worden wijken met koopwoningen vaak beter bijgehouden dan huurwijken. Mensen voelen zich vaak meer veranrwoordelijk.quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:10 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Jij hebt zeker een eigen huis he.De overheid moet bezit niet gaan subsidiėren daar zorgen de mensen zelf maar voor.
Inkomsten die er niet zijn moeten ook gefinancierd wordenquote:Op dinsdag 28 september 2010 22:14 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat moet ook gefinancierd worden. Het is dus wel degelijk subsidie.
Ja want volgens Rutte is het "normaal dat een kabinet naar de premier en de vice-premier genoemd wordt"quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:15 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ja dat las en hoorde ik ook.
quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:15 schreef clumsy_clown het volgende:
Ach, ik bedenk me net dat we binnenkort bijzonder vaak de stemmen van Verhagen én Wilders aan moeten horen.
Blugh.
Net zoals het huidige kabinet Balkenende-Rouvoetquote:Op dinsdag 28 september 2010 22:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja want volgens Rutte is het "normaal dat een kabinet naar de premier en de vice-premier genoemd wordt"
![]()
Oh, de VVD is de grootste partij, ze zullen zeker wel wat van hun punten uitgevoerd zien worden.quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:09 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Er kan redelijk bezuinigd worden op het uitgavenpatroon van de overheid is mijn verwachting, dat is een aspect waar veel VVD'ers blij mee zullen zijn denk ik.
Misschien om de rol van het CDA wat meer te benadrukken? Dat lijkt me het meest logischequote:Op dinsdag 28 september 2010 22:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja want volgens Rutte is het "normaal dat een kabinet naar de premier en de vice-premier genoemd wordt"
![]()
En volgens een andere bron omdat "er mee duidelijk gemaakt wordt dat Wilders niet mee regeert".
Volgens mij beiden nonsens
Stufi afschaffen en collgeld halveren, zou ik zeggen. Scheelt veel ambtenaren.quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Je weet dat het subsidiėren van onderwijs een uitermate perverse subsidie is omdat het sterk in het voordeel van de mensen met de hoogste inkomen is? De spinoff effecten voor mensen met een laag inkomen maken het bij lange niet goed dat velen voor 1500 euro per jaar een universitaire opleiding kunnen genieten.
Lagere inkomsten moeten ook gefinancierd worden. Als een bedrijf verlies maakt dan moet zo'n verlies ook gefinancierd worden. Hetzelfde geldt voor lagere inkomsten. Zorg en onderwijs mogen straks opdraaien voor de kosten van de HRA.quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:15 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, het is geen subsidie. En aftrekken hoeven ook niet gefinancieerd te worden, ze verlagen de inkomsten maar verhogen niet de uitgaven.
Precies jaquote:Op dinsdag 28 september 2010 22:18 schreef Balisto het volgende:
[..]
Net zoals het huidige kabinet Balkenende-Rouvoet![]()
Zou wat zijn met paars+quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:18 schreef Balisto het volgende:
[..]
Net zoals het huidige kabinet Balkenende-Rouvoet![]()
Ja precies: een veer in de reet van Verhagen..quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:19 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Misschien om de rol van het CDA wat meer te benadrukken? Dat lijkt me het meest logische
.Edit! Bij Kabinet Balkenende was dat ook zo/ Balkenende-Rouvoet. Inderdaad beide nonsens.. Nu op Nieuwsuur..Straks bij #penwquote:Op dinsdag 28 september 2010 22:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
![]()
En volgens een andere bron omdat "er mee duidelijk gemaakt wordt dat Wilders niet mee regeert".
Volgens mij beiden nonsens
Ach wat hebben al die hervormingen in het onderwijs gebracht? Mammoetscholen met rugnummers. Een achteruitgang in basiskennis. Misschien gewoon weer eens die mensen laten leren die er de capaciteiten voor hebben. Weg met al die managerscursussen we hebben al managers genoeg.quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:14 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Ik ben toch wel erg benieuwd naar het akkoord. Vooral op gebied van onderwijs. Maar op dit gebied vertrouw ik de VVD en het CDA totaal niet.
Heb je helemaal gelijk in.Ik ben dan ook sterk voorstander van het Scandinavische systeem. Maar ik vrees dat de pijlers van VVD en CDA gericht zijn op het in stand houden van het huidige systeem, zonder extra geld uit te trekken. Ik heb zowel de VVD als het CDA met geen woord horen reppen over enige vorm van hervormingen in het onderwijs.quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Je weet dat het subsidiėren van onderwijs een uitermate perverse subsidie is omdat het sterk in het voordeel van de mensen met de hoogste inkomen is? De spinoff effecten voor mensen met een laag inkomen maken het bij lange niet goed dat velen voor 1500 euro per jaar een universitaire opleiding kunnen genieten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |