Ja ben veel moe, maar dat komt door die medicijnen, ben ook flink aangekomen door die pillen, die andere punten komen me niet bekend voor.quote:Op dinsdag 2 november 2010 23:13 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat je jezelf gaat herkennen in de volgende lijst:
[..]
I know. Was dan ook aan ConnerJohn gerichtquote:
& dat laatste zou toch te denken moeten geven.quote:Dat zijn allemaal beschrijvingen geschreven door mensen die alleen de symptomen kennen, de werkelijke oorzaak weten ze niet, ja chemische wanorde in je hoofd of stemmen uit het verleden, verder komen ze niet en zolang ze het "spirituele" uitsluiten, zullen ze ook niet verder komen.
Maar gelukkig hebben hun medicijnen wel effect.
Dit is wel een beetje tricky & ligt uiteraard nogal gevoelig, zeker hier in TRU (& BNW)quote:Hij ontwikkelt typische ideeën die een ander niet kan volgen: Hij beweert bijvoorbeeld paranormaal begaafd te zijn of een zesde zintuig te hebben of hij vraagt zich af of hij wel het kind is van zijn ouders en hij voelt dat hij zijn eigen 'ik' verloren heeft, enz.
Mij boeit het ook hoor, kende dit hele verhaal nog niet. Maar ik ben wel benieuwd hoe dit allemaal dan tot stand gekomen was. Je zei dat je geesten had opgeroepen ofzo? Via zo'n ouija bord? Hoe oud was je toen, en waarom deed je het? En uiteraard wens ik je ook heel erg veel sterkte met alles.quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:48 schreef Manke het volgende:
Het is ook niet zinnig, het is de simpele waarheid
Ik vind het dus niet interessant, het is een onaangename werkelijkheid, zoals wat het kindje van de TS Larzzzman ervaart. Misschien dat het bij veel kinderen wel ingebeeld is.
Hoe ik ze hoor is zoals ik anderen hoor, dus echt geluid, en ze vertonen hoge intelligentie.
Maar zoals ik zei, als je zou horen wat ik allemaal hoor (of wat anderen ervaren), dan zou je overtuigd zijn, maar dat kan niet. Ik kan je wel laten horen wat ik toen heb opgenomen, maar dan wordt er "pareidolie" geroepen (waar ik ook wel gevoelig voor ben.)
Zolang je er niet voor open gaat staan, zal je ze niet ervaren, want, toen ik ze vroeg "waarom ik?" zeiden ze heel duidelijk "jij staat open".
Toen ik die zelfde dag naar de huisarts ging, werden ze stil, maar 1 hoorde ik kakelend lachen, toen was ik er van overtuigd dat het ingebeeld was; en om er zeker van te zijn dat het allemaal ingebeeld was, wou ik nog 1 keer een stemmen-opname maken, en toen hoorde ik in m'n oor "gvd hij begint weer", toen vlogen ze naar m'n hoofd om te blijven, toen draaide ik door omdat elke gedachte herhaald werd samen met gelach.
(moet het eens afleren om die geschiedenis te vertellen, niemand boeit t volgens mij)
helemaal nietquote:Op woensdag 3 november 2010 00:39 schreef R0N1N het volgende:
& dat laatste zou toch te denken moeten geven.
In hoeverre zou een geest zich door wat chemische stofjes laten tegenhouden ?
eensquote:Het 'spirituele' wordt overigens niet uitgesloten, het wordt als een mogelijk symptoom gezien
[..]
Dit is wel een beetje tricky & ligt uiteraard nogal gevoelig, zeker hier in TRU (& BNW)
Dit komt er namelijk op neer dat, volgens de psychiatrie, ongeveer alle 'believers' op dit forum min of meer schizofreen zijn. (Varierend van zeer mild tot hevig)
Dat gaat mij persoonlijk een beetje te ver.
& inderdaad ook vooral omdat je daarmee 'het spirituele' e.d. in weze per definitie uitsluit (als zijnde 'mogelijk') wat puur wetenschappelijk gezien, niet kan. (Ook al kun je dit redelijkerwijs wel aannemen.)
Één ding is zeker, gek zijn we allemaal
Of ze zien het als paranormaal en kunnen er niks mee ,quote:Op donderdag 4 november 2010 14:53 schreef Loodje het volgende:
In Nederland zijn de psychologen/psychiaters niet opgeleid in het paranormale. Ze zien het altijd als borderline, schizofreen of een andere mentale/psychische stoornis.
Echter komt het wel steeds meer ter sprake dus hopend dat dit beeld ooit zal veranderen.
Weinig kans. Wanneer blijkt dat het gros van de patienten bovennatuurlijke ervaringen heeft en dus niet ziek is in hun hoofd kunnen psychiaters & co hun baan vrijwel vaarwel zeggen.quote:Op donderdag 4 november 2010 14:53 schreef Loodje het volgende:
In Nederland zijn de psychologen/psychiaters niet opgeleid in het paranormale. Ze zien het altijd als borderline, schizofreen of een andere mentale/psychische stoornis.
Echter komt het wel steeds meer ter sprake dus hopend dat dit beeld ooit zal veranderen.
Het scheelt dat daar totaal geen aanwijzingen voor zijn en dat wel vast staat dat genoeg mensen ziek zijn en er hinder van ondervinden.quote:Op donderdag 4 november 2010 17:47 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Weinig kans. Wanneer blijkt dat het gros van de patienten bovennatuurlijke ervaringen heeft en dus niet ziek is in hun hoofd kunnen psychiaters & co hun baan vrijwel vaarwel zeggen.
Dom is misschien een groot woord, maar je voelt je als patient niet serieus genomen als het onderwerp verder aan de kant geschoven wordt.quote:Op maandag 8 november 2010 13:15 schreef _Led_ het volgende:
Bizar om te lezen dat mensen de psychiaters dom vinden "omdat ze me niet geloven".
O o wat zijn ze dom dat ze geesten niet voor mogelijk houden en van mening zijn dat er misschien gewoon iets niet helemaal lekker zit bij de patient, hoe komen ze er op, right...?
Tenslotte komt die patient daar zonder aanleiding, die is gewoon daar naar binnen gelopen omdat ie er toevallig langskwam...
Voorlopig is er geen enkele reden om dat aan te nemen; 'bovennatuurlijke ervaringen' falen elke keer dat er kritisch naar gekeken wordt.quote:Op donderdag 4 november 2010 17:47 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Weinig kans. Wanneer blijkt dat het gros van de patienten bovennatuurlijke ervaringen heeft en dus niet ziek is in hun hoofd kunnen psychiaters & co hun baan vrijwel vaarwel zeggen.
de betreffende psychotherapeut heeft in dit geval gezegd: "Hij zei eerlijk tegen mij dat hij er niks mee kon, en dat ik daarvoor hulp moest zoeken in t alternatieve"quote:Op maandag 8 november 2010 13:23 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dom is misschien een groot woord, maar je voelt je als patient niet serieus genomen als het onderwerp verder aan de kant geschoven wordt.
Besteed er dan op zijn minst aandacht aan en hoor de patient uit
Ja eens.. zoals een medium ook altijd zou moeten zeggen " ben je al bij de reguliere gezondheidszorg geweest".quote:Op maandag 8 november 2010 13:48 schreef RM-rf het volgende:
[..]
de betreffende psychotherapeut heeft in dit geval gezegd: "Hij zei eerlijk tegen mij dat hij er niks mee kon, en dat ik daarvoor hulp moest zoeken in t alternatieve"
dat is ook de enige juist en correcte aanpak die een therapeurt _moet_ doen... hij kan die patient helpen op bepaalde terreinen waarvoor hij geleerd heeft en waar hij ook kan helpen, maar juist daarbij is een 'eerlijke' houding naar de patient toe belangrijk; ook over de persoon en ideen van die therapeut zélf, en de grenzen aan wat hij _kan_ doen.
Dus juist _niet_ een patient naar de mond praten en opeens te gaan geloven in iets 'omdat de patient dat ter sprake brengt', of iig nét te doen alsof je erin gelooft...
Deze therapeut deed ook precies datgene wat hij in zijn opleiding geleerd zal hebben qua 'opstelling tegenover een patient'... namelijk heel duidelijk op een moment als iemand aankomt met verklaringen waar hij zichzelf niet in kon vinden en waarschijnlijk heel andere ideen over had (bv over een mogelijk 'placebo-effect' dat zulke paragnosten misschien hebben) niet die discussie erover aangaan en ok niet gaan 'meespraten' maar heel duidelijk en direkt een grens stellen dat hij de patient daarmee verder niet kon helpen en haar juist wél doorverwijzen naar iemand die dat wel kan doen (omdat, zelfs als de therapeur vermoed dat een positief effect van en paragnost een 'placebo-werking' heeft, is het nog steeds iets dat voor de patient zal 'helpen'... enkel moet hij zichzelf er dan _niet_ mee bemoeien omdat hij juist bij dat onderwerp verder niet behulpzaam 'kàn' zijn)
dat is je goed recht om daarin te geloven, maar je kunt niet iemand anders dat 'dwingen' ook te geloven en een psychotherapeut moet gewoon ook enkel meegaan met bepaalde therapieen waarin hij zelf ook achter de werking staat..quote:Op maandag 8 november 2010 13:51 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ja eens.. zoals een medium ook altijd zou moeten zeggen " ben je al bij de reguliere gezondheidszorg geweest".
Echter, er zijn ook zat mensen daar ben ik van overuigd, die stemmen horen en dingen zien, die echt in hun verbeelding blijven bestaan. Geestenziektes, bestaat wel echt.
Niet helemaal juist. Als je met bijvoorbeeld psychotische mensen werkt behoor je juist niet aan deze gevoelens en denkbeelden toe te geven, omdat dat ontzettend verwarrend is.quote:Op maandag 8 november 2010 14:20 schreef RM-rf het volgende:
[..]
dat is je goed recht om daarin te geloven, maar je kunt niet iemand anders dat 'dwingen' ook te geloven en een psychotherapeut moet gewoon ook enkel meegaan met bepaalde therapieen waarin hij zelf ook achter de werking staat..
Het is aangetoond dat een arts geen therapie kan geven waarbij hij zelf bepaalde 'twijfels' heeft over de exacte werking ...
En ook als hij 'ingaat' tegen de gevoelens van 'geesten' die zn client juist ter sprake brengt zal hij weer zijn opvatting daarover haar 'opdringen'... ook dat hoort hij juist niet te doen.
Dat is inderdaad wel een discussie waard: help je mensen door hen in bepaalde waanbeelden te bevestigen, of help je hen daarmee van de wal in de sloot?quote:Beter had die therapeut daar niet kunnen helpen, én hij is heel eerlijk en oprecht erin en helpt de client verder door haar naar het alternatieve circuit te verwijzen, waar ze waarschijnlijk wél een bevestiging van die ideeen zal vinden en inderdaad Kàn daar iemand zeker verder helpen (los van de 'discussie' die je dan kunt hebben wàt precies het effect is dat daar helpt)
quote:Op maandag 8 november 2010 20:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Niet helemaal juist. Als je met bijvoorbeeld psychotische mensen werkt behoor je juist niet aan deze gevoelens en denkbeelden toe te geven, omdat dat ontzettend verwarrend is.
En toen ging de wetenschap verder, en toen geloofden er amper nog wetenschappers in geesten/demonen.quote:Op maandag 8 november 2010 18:34 schreef Manke het volgende:
Leuk boek gevonden:
new-birth.net/booklet/30_years_among_the_dead.PDF
Veel wetenschappers en zelfs Homerus en Plato geloofden in geesten/demonen
Psychiaters zijn net mensen , ze hebben zelf wel of geen ervaring met geesten en staan er wel of niet open voor en constateren niet bij iedereen een psychose die geesten ervaart .quote:Op maandag 8 november 2010 20:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel een discussie waard: help je mensen door hen in bepaalde waanbeelden te bevestigen, of help je hen daarmee van de wal in de sloot?
Het zal je maar gebeuren, kom je met psychische problemen by een psychiater, suggereert ie dat het door geesten komtquote:Op dinsdag 9 november 2010 21:06 schreef Summers het volgende:
[..]
Psychiaters zijn net mensen , ze hebben zelf wel of geen ervaring met geesten en staan er wel of niet open voor en constateren niet bij iedereen een psychose die geesten ervaart .
Welke geestelijke aandoeningen er ook bestaan , je zal aan meer dan 1 symptoom moeten voldoen anders is iedereen gek .
Och, er zijn imho wel meer gewone artsen die doorverwijzen naar alternatieve geneeskunde als daarvan mogelijk een verbetering te verwaachten is en zeker bij bv chronische pijnen en stressbestrijding is dat zeker zo ....quote:Op woensdag 10 november 2010 11:34 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Het zal je maar gebeuren, kom je met psychische problemen by een psychiater, suggereert ie dat het door geesten komt![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |