abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 november 2010 @ 23:16:25 #251
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_88271001
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 23:13 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat je jezelf gaat herkennen in de volgende lijst:
[..]

Ja ben veel moe, maar dat komt door die medicijnen, ben ook flink aangekomen door die pillen, die andere punten komen me niet bekend voor.
  woensdag 3 november 2010 @ 00:39:28 #252
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_88274119
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 23:13 schreef Manke het volgende:
Ja die ken ik al, standaard reactie ;)
I know. Was dan ook aan ConnerJohn gericht ;)

& Uiteraard ziet niemand dit zelf zo:
Inzicht
Inzicht in het ziek-zijn is bij de acuut psychotische patiënt meestal afwezig, omdat hij overtuigd is van de werkelijkheid en juistheid van zijn wanen. Er zijn maar weinig patiënten die het besef hebben dat ze ziek zijn.

quote:
Dat zijn allemaal beschrijvingen geschreven door mensen die alleen de symptomen kennen, de werkelijke oorzaak weten ze niet, ja chemische wanorde in je hoofd of stemmen uit het verleden, verder komen ze niet en zolang ze het "spirituele" uitsluiten, zullen ze ook niet verder komen.
Maar gelukkig hebben hun medicijnen wel effect. :)
& dat laatste zou toch te denken moeten geven.
In hoeverre zou een geest zich door wat chemische stofjes laten tegenhouden ?

Het 'spirituele' wordt overigens niet uitgesloten, het wordt als een mogelijk symptoom gezien ;)

quote:
Hij ontwikkelt typische ideeën die een ander niet kan volgen: Hij beweert bijvoorbeeld paranormaal begaafd te zijn of een zesde zintuig te hebben of hij vraagt zich af of hij wel het kind is van zijn ouders en hij voelt dat hij zijn eigen 'ik' verloren heeft, enz.
Dit is wel een beetje tricky & ligt uiteraard nogal gevoelig, zeker hier in TRU (& BNW) ;)

Dit komt er namelijk op neer dat, volgens de psychiatrie, ongeveer alle 'believers' op dit forum min of meer schizofreen zijn. (Varierend van zeer mild tot hevig)

Dat gaat mij persoonlijk een beetje te ver.
& inderdaad ook vooral omdat je daarmee 'het spirituele' e.d. in weze per definitie uitsluit (als zijnde 'mogelijk') wat puur wetenschappelijk gezien, niet kan. (Ook al kun je dit redelijkerwijs wel aannemen.)

Één ding is zeker, gek zijn we allemaal :P
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_88278975
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 20:48 schreef Manke het volgende:
Het is ook niet zinnig, het is de simpele waarheid :)
Ik vind het dus niet interessant, het is een onaangename werkelijkheid, zoals wat het kindje van de TS Larzzzman ervaart. Misschien dat het bij veel kinderen wel ingebeeld is.

Hoe ik ze hoor is zoals ik anderen hoor, dus echt geluid, en ze vertonen hoge intelligentie.
Maar zoals ik zei, als je zou horen wat ik allemaal hoor (of wat anderen ervaren), dan zou je overtuigd zijn, maar dat kan niet. Ik kan je wel laten horen wat ik toen heb opgenomen, maar dan wordt er "pareidolie" geroepen (waar ik ook wel gevoelig voor ben.)

Zolang je er niet voor open gaat staan, zal je ze niet ervaren, want, toen ik ze vroeg "waarom ik?" zeiden ze heel duidelijk "jij staat open".

Toen ik die zelfde dag naar de huisarts ging, werden ze stil, maar 1 hoorde ik kakelend lachen, toen was ik er van overtuigd dat het ingebeeld was; en om er zeker van te zijn dat het allemaal ingebeeld was, wou ik nog 1 keer een stemmen-opname maken, en toen hoorde ik in m'n oor "gvd hij begint weer", toen vlogen ze naar m'n hoofd om te blijven, toen draaide ik door omdat elke gedachte herhaald werd samen met gelach.
(moet het eens afleren om die geschiedenis te vertellen, niemand boeit t volgens mij)
Mij boeit het ook hoor, kende dit hele verhaal nog niet. Maar ik ben wel benieuwd hoe dit allemaal dan tot stand gekomen was. Je zei dat je geesten had opgeroepen ofzo? Via zo'n ouija bord? Hoe oud was je toen, en waarom deed je het? En uiteraard wens ik je ook heel erg veel sterkte met alles.
pi_88281588
Er is zoveel meer dan wij op het eerste oog kunnen zien, de moderne wetenschap weigert dingen te begrijpen, als ze het bijna niet vast kunnen houden met hun eigen handen, dat slaat natuurlijk nergens op, vroeger probeerden ze het met stroomschokken en nu met medicijnen maar het lijkt weinig te helpen. Ik keur de moderne wetenschap zeker niet af maar wel dat ze iets flexibeler tegen dit aan moeten kijken en hun ogen moeten openen voor zaken die misschien niet in eerste instantie zo duidelijk zijn.
Cola
  woensdag 3 november 2010 @ 19:46:05 #255
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_88299056
Ik zat anderhalf jaar geleden deze video's te bekijken:
http://www.youtube.com/user/MadHobbit
en daardoor begon ik me open te stellen. Toen werd ik nieuwsgierig, pakte een microfoon erbij en maakte geluidsopnames, het was meteen raak. Dit heet bandstemmen of EVP wat staat voor electronic voice phenomenon.
Na 3 dagen ermee gespeeld te hebben en veel doorgekregen te hebben, hadden ze er genoeg van en vlogen ze naar m'n hoofd, dat voelde als koude wind. Maanden voordat ik dit deed gebeurde er al rare dingen, zoals in bed wind in m'n gezicht, of wakker schrikken en handen die m'n schouders naar achteren trokken. Toen ik die filmpjes zat te bekijken hoorde ik al stemmen door m'n koptelefoon wat daarvoor nooit gebeurde, nu hoor ik het constant door m'n koptelefoon, ik versta ze en het zijn duidelijk die geesten. Ook komen er steeds nieuwe bij, voel dan een klap tegen m'n linker oor.

Oh ja, die dag dat ze massaal naar m'n hoofd waren gevlogen, was ik in paniek en een kerk was het eerste wat in me opkwam :) via een kennis van m'n pa die een kerkganger is (die kennis), had een groepje gelovigen een soort exorcisme gedaan, die stemmen schreeuwde het uit en vlogen allemaal weg, maar ze vonden hun weg weer terug, nu zeggen ze dat ze alsof deden.
  woensdag 3 november 2010 @ 19:48:49 #256
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_88299167
quote:
Op woensdag 3 november 2010 00:39 schreef R0N1N het volgende:
& dat laatste zou toch te denken moeten geven.
In hoeverre zou een geest zich door wat chemische stofjes laten tegenhouden ?
helemaal niet :) hoor ze alleen minder waardoor ik me op andere zaken kan focussen.
quote:
Het 'spirituele' wordt overigens niet uitgesloten, het wordt als een mogelijk symptoom gezien ;)
[..]

Dit is wel een beetje tricky & ligt uiteraard nogal gevoelig, zeker hier in TRU (& BNW) ;)

Dit komt er namelijk op neer dat, volgens de psychiatrie, ongeveer alle 'believers' op dit forum min of meer schizofreen zijn. (Varierend van zeer mild tot hevig)

Dat gaat mij persoonlijk een beetje te ver.
& inderdaad ook vooral omdat je daarmee 'het spirituele' e.d. in weze per definitie uitsluit (als zijnde 'mogelijk') wat puur wetenschappelijk gezien, niet kan. (Ook al kun je dit redelijkerwijs wel aannemen.)

Één ding is zeker, gek zijn we allemaal :P
eens :P
  donderdag 4 november 2010 @ 14:53:27 #257
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_88327025
In Nederland zijn de psychologen/psychiaters niet opgeleid in het paranormale. Ze zien het altijd als borderline, schizofreen of een andere mentale/psychische stoornis.
Echter komt het wel steeds meer ter sprake dus hopend dat dit beeld ooit zal veranderen.
Be dance |Be real| Be You
  donderdag 4 november 2010 @ 17:25:08 #258
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_88332843
quote:
Op donderdag 4 november 2010 14:53 schreef Loodje het volgende:
In Nederland zijn de psychologen/psychiaters niet opgeleid in het paranormale. Ze zien het altijd als borderline, schizofreen of een andere mentale/psychische stoornis.
Echter komt het wel steeds meer ter sprake dus hopend dat dit beeld ooit zal veranderen.
Of ze zien het als paranormaal en kunnen er niks mee ,
ik was ooit onder behandeling van een psychiater voor een depressie
en toen ik over geesten begon keek hij naar de grond en gaf geen antwoord en wilde
zich alleen richten op de depressie en de daarbij horende symptomen .
Slimme man :P
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  † In Memoriam † donderdag 4 november 2010 @ 17:47:17 #259
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_88333628
quote:
Op donderdag 4 november 2010 14:53 schreef Loodje het volgende:
Weinig kans. Wanneer blijkt dat het gros van de patienten bovennatuurlijke ervaringen heeft en dus niet ziek is in hun hoofd kunnen psychiaters & co hun baan vrijwel vaarwel zeggen.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_88334067
quote:
Op donderdag 4 november 2010 17:47 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

Weinig kans. Wanneer blijkt dat het gros van de patienten bovennatuurlijke ervaringen heeft en dus niet ziek is in hun hoofd kunnen psychiaters & co hun baan vrijwel vaarwel zeggen.
Het scheelt dat daar totaal geen aanwijzingen voor zijn en dat wel vast staat dat genoeg mensen ziek zijn en er hinder van ondervinden.
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
pi_88373968
Ik ben ook eens bij een psychiater gewest, ook ik vertelde m over de geesten die ik zie. Hij zei eerlijk tegen mij dat hij er niks mee kon, en dat ik daarvoor hulp moest zoeken in t alternatieve. Ik heb met een paragnost geschreven en keerg het advies om me af te sluiten. Dit doe je door wit licht om jezelf heen te visualiseren, het moet bij je voeten en hoofd dicht zijn, ik beeld me altijd in dat ik boven mn hoofd een knoop erin leg, niks kan daarin, dat is je eigen veilige plekje. Misschien heb jij hier ook wat aan Manke. En als je contact met de grond wil hebben beeld je je in dat er een soort bloem wortel van uit je stuitje de grond in gaat, je kan daar alle negatieve dingen, gevoelens etc lozen. De aarde neem t op en recycled het in schone energie.
Ik hoor dan geen stemmen, maar zag altijd wel vanalles (schimmen, overleden dieren die door t huis liepen) en nu is het een stuk rustiger en voel ik me lekker. Sterkte
  maandag 8 november 2010 @ 13:15:54 #262
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_88470038
Bizar om te lezen dat mensen de psychiaters dom vinden "omdat ze me niet geloven".

O o wat zijn ze dom dat ze geesten niet voor mogelijk houden en van mening zijn dat er misschien gewoon iets niet helemaal lekker zit bij de patient, hoe komen ze er op, right...?
Tenslotte komt die patient daar zonder aanleiding, die is gewoon daar naar binnen gelopen omdat ie er toevallig langskwam...
zzz
  maandag 8 november 2010 @ 13:23:27 #263
8372 Bastard
Persona non grata
pi_88470333
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 13:15 schreef _Led_ het volgende:
Bizar om te lezen dat mensen de psychiaters dom vinden "omdat ze me niet geloven".

O o wat zijn ze dom dat ze geesten niet voor mogelijk houden en van mening zijn dat er misschien gewoon iets niet helemaal lekker zit bij de patient, hoe komen ze er op, right...?
Tenslotte komt die patient daar zonder aanleiding, die is gewoon daar naar binnen gelopen omdat ie er toevallig langskwam...
Dom is misschien een groot woord, maar je voelt je als patient niet serieus genomen als het onderwerp verder aan de kant geschoven wordt.
Besteed er dan op zijn minst aandacht aan en hoor de patient uit 8-)
The truth was in here.
  maandag 8 november 2010 @ 13:29:41 #264
31101 _Led_
pi_88470522
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 17:47 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

Voorlopig is er geen enkele reden om dat aan te nemen; 'bovennatuurlijke ervaringen' falen elke keer dat er kritisch naar gekeken wordt.

"Psychiaters kunnen hun baan wel gedag zeggen als blijkt dat er inderdaad veel mensen bestaan die Napoleon zijn !" :P
zzz
pi_88471059
quote:
17s.gif Op maandag 8 november 2010 13:23 schreef Bastard het volgende:

[..]

Dom is misschien een groot woord, maar je voelt je als patient niet serieus genomen als het onderwerp verder aan de kant geschoven wordt.
Besteed er dan op zijn minst aandacht aan en hoor de patient uit 8-)
de betreffende psychotherapeut heeft in dit geval gezegd: "Hij zei eerlijk tegen mij dat hij er niks mee kon, en dat ik daarvoor hulp moest zoeken in t alternatieve"

dat is ook de enige juist en correcte aanpak die een therapeurt _moet_ doen... hij kan die client helpen op bepaalde terreinen waarvoor hij geleerd heeft en waar hij ook kan helpen, maar juist daarbij is een 'eerlijke' houding naar de patient toe belangrijk; ook over de persoon en ideen van die therapeut zélf, en de grenzen aan wat hij _kan_ doen.
Dus juist _niet_ een client naar de mond praten en opeens te gaan geloven in iets 'omdat de client dat ter sprake brengt', of iig nét te doen alsof je erin gelooft...

Deze therapeut deed ook precies datgene wat hij in zijn opleiding geleerd zal hebben qua 'opstelling naar een client toe'... namelijk heel duidelijk op een moment als iemand aankomt met verklaringen waar hij zichzelf niet in kon vinden en waarschijnlijk heel andere ideen over had (bv over een mogelijk 'placebo-effect' dat zulke paragnosten misschien hebben) niet die discussie erover aangaan en ok niet gaan 'meespraten' maar heel duidelijk en direkt een grens stellen dat hij de client daarmee verder niet kon helpen en haar juist wél doorverwijzen naar iemand die dat wel kan doen (omdat, zelfs als de therapeut vermoed dat een positief effect van en paragnost een 'placebo-werking' heeft, is het nog steeds iets dat voor de patient zal 'helpen'... enkel moet hij zichzelf er dan _niet_ mee bemoeien omdat hij juist bij dat onderwerp verder niet behulpzaam 'kàn' zijn)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 8 november 2010 @ 13:51:03 #266
8372 Bastard
Persona non grata
pi_88471139
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 13:48 schreef RM-rf het volgende:

[..]

de betreffende psychotherapeut heeft in dit geval gezegd: "Hij zei eerlijk tegen mij dat hij er niks mee kon, en dat ik daarvoor hulp moest zoeken in t alternatieve"

dat is ook de enige juist en correcte aanpak die een therapeurt _moet_ doen... hij kan die patient helpen op bepaalde terreinen waarvoor hij geleerd heeft en waar hij ook kan helpen, maar juist daarbij is een 'eerlijke' houding naar de patient toe belangrijk; ook over de persoon en ideen van die therapeut zélf, en de grenzen aan wat hij _kan_ doen.
Dus juist _niet_ een patient naar de mond praten en opeens te gaan geloven in iets 'omdat de patient dat ter sprake brengt', of iig nét te doen alsof je erin gelooft...

Deze therapeut deed ook precies datgene wat hij in zijn opleiding geleerd zal hebben qua 'opstelling tegenover een patient'... namelijk heel duidelijk op een moment als iemand aankomt met verklaringen waar hij zichzelf niet in kon vinden en waarschijnlijk heel andere ideen over had (bv over een mogelijk 'placebo-effect' dat zulke paragnosten misschien hebben) niet die discussie erover aangaan en ok niet gaan 'meespraten' maar heel duidelijk en direkt een grens stellen dat hij de patient daarmee verder niet kon helpen en haar juist wél doorverwijzen naar iemand die dat wel kan doen (omdat, zelfs als de therapeur vermoed dat een positief effect van en paragnost een 'placebo-werking' heeft, is het nog steeds iets dat voor de patient zal 'helpen'... enkel moet hij zichzelf er dan _niet_ mee bemoeien omdat hij juist bij dat onderwerp verder niet behulpzaam 'kàn' zijn)
Ja eens.. zoals een medium ook altijd zou moeten zeggen " ben je al bij de reguliere gezondheidszorg geweest".

Echter, er zijn ook zat mensen daar ben ik van overuigd, die stemmen horen en dingen zien, die echt in hun verbeelding blijven bestaan. Geestenziektes, bestaat wel echt.
The truth was in here.
pi_88472173
quote:
14s.gif Op maandag 8 november 2010 13:51 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ja eens.. zoals een medium ook altijd zou moeten zeggen " ben je al bij de reguliere gezondheidszorg geweest".

Echter, er zijn ook zat mensen daar ben ik van overuigd, die stemmen horen en dingen zien, die echt in hun verbeelding blijven bestaan. Geestenziektes, bestaat wel echt.
dat is je goed recht om daarin te geloven, maar je kunt niet iemand anders dat 'dwingen' ook te geloven en een psychotherapeut moet gewoon ook enkel meegaan met bepaalde therapieen waarin hij zelf ook achter de werking staat..
Het is aangetoond dat een arts geen therapie kan geven waarbij hij zelf bepaalde 'twijfels' heeft over de exacte werking ...
En ook als hij 'ingaat' tegen de gevoelens van 'geesten' die zn client juist ter sprake brengt zal hij weer zijn opvatting daarover haar 'opdringen'... ook dat hoort hij juist niet te doen.

Om die reden is het gewoon nutteloos om bepaalde gevoelens over 'geesten' te bespreken met een therapeut die daar zelf niks mee kan, daar zélf niet in gelooft en juist vanuit een respectvolle omgang met zulke gevoelens bij een client bestaat gewoon de regel dat een therapeut zo iemand netjes moet doorverwijzen naar een alternatieve therapeut die met zulke gevoelens wél behulpzaam kan zijn, juist omdat die daarin wel gelooft.

Daarom zeg ik duidelijk dat wat die therapeut gedaan heeft, nl. gewoon die client doorverwijzen en eerlijk vertellen dat hij zelf daar verder niet veel mee kan helpen, de enige juiste en correcte omgangswijze is.

Beter had die therapeut daar niet kunnen helpen, én hij is heel eerlijk en oprecht erin en helpt de client verder door haar naar het alternatieve circuit te verwijzen, waar ze waarschijnlijk wél een bevestiging van die ideeen zal vinden en inderdaad Kàn daar iemand zeker verder helpen (los van de 'discussie' die je dan kunt hebben wàt precies het effect is dat daar helpt)

[ Bericht 3% gewijzigd door RM-rf op 08-11-2010 14:27:10 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 8 november 2010 @ 18:34:31 #268
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_88481732
Leuk boek gevonden:
new-birth.net/booklet/30_years_among_the_dead.PDF

Veel wetenschappers en zelfs Homerus en Plato geloofden in geesten/demonen
pi_88487606
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 14:20 schreef RM-rf het volgende:

[..]

dat is je goed recht om daarin te geloven, maar je kunt niet iemand anders dat 'dwingen' ook te geloven en een psychotherapeut moet gewoon ook enkel meegaan met bepaalde therapieen waarin hij zelf ook achter de werking staat..
Het is aangetoond dat een arts geen therapie kan geven waarbij hij zelf bepaalde 'twijfels' heeft over de exacte werking ...
En ook als hij 'ingaat' tegen de gevoelens van 'geesten' die zn client juist ter sprake brengt zal hij weer zijn opvatting daarover haar 'opdringen'... ook dat hoort hij juist niet te doen.
Niet helemaal juist. Als je met bijvoorbeeld psychotische mensen werkt behoor je juist niet aan deze gevoelens en denkbeelden toe te geven, omdat dat ontzettend verwarrend is.

quote:
Beter had die therapeut daar niet kunnen helpen, én hij is heel eerlijk en oprecht erin en helpt de client verder door haar naar het alternatieve circuit te verwijzen, waar ze waarschijnlijk wél een bevestiging van die ideeen zal vinden en inderdaad Kàn daar iemand zeker verder helpen (los van de 'discussie' die je dan kunt hebben wàt precies het effect is dat daar helpt)
Dat is inderdaad wel een discussie waard: help je mensen door hen in bepaalde waanbeelden te bevestigen, of help je hen daarmee van de wal in de sloot?
pi_88498966
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 20:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Niet helemaal juist. Als je met bijvoorbeeld psychotische mensen werkt behoor je juist niet aan deze gevoelens en denkbeelden toe te geven, omdat dat ontzettend verwarrend is.
:? waarop doel je, zou ik dat gezegd hebben of is dat een voorbeeld dat gerelateerd aan het vorbeeld van iemand die gewoon wegens een psychotherapeut opzoekt ?

met alle respect, het voorbeeld erbij halen van iemad in een psychose heeft daarbij juist weinig te maken en is een situatie van een hele andere grootte...in zulke gevallen is medicatie de enige mogelijke oplossing en imho maken ook alternatieve therapeuten zich strafbaar als ze iemand met aanwijzingen voor een psychose niet doorverwijzen naar een psychiatrische nooddienst en 'alternatief' proberen te 'genezen'.
  dinsdag 9 november 2010 @ 10:10:17 #271
31101 _Led_
pi_88506225
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 18:34 schreef Manke het volgende:
Leuk boek gevonden:
new-birth.net/booklet/30_years_among_the_dead.PDF

Veel wetenschappers en zelfs Homerus en Plato geloofden in geesten/demonen
En toen ging de wetenschap verder, en toen geloofden er amper nog wetenschappers in geesten/demonen.
Da's het punt van de wetenschap, dat ze zelfcorrigerend is.
zzz
  dinsdag 9 november 2010 @ 19:12:10 #272
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_88526419
Ja, dat blijf je houden, ondanks dat ze gelijk hadden :P
  dinsdag 9 november 2010 @ 21:06:48 #273
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_88531973
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 20:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wel een discussie waard: help je mensen door hen in bepaalde waanbeelden te bevestigen, of help je hen daarmee van de wal in de sloot?
Psychiaters zijn net mensen , ze hebben zelf wel of geen ervaring met geesten en staan er wel of niet open voor en constateren niet bij iedereen een psychose die geesten ervaart .
Welke geestelijke aandoeningen er ook bestaan , je zal aan meer dan 1 symptoom moeten voldoen anders is iedereen gek .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  woensdag 10 november 2010 @ 11:34:02 #274
31101 _Led_
pi_88548982
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:06 schreef Summers het volgende:

[..]

Psychiaters zijn net mensen , ze hebben zelf wel of geen ervaring met geesten en staan er wel of niet open voor en constateren niet bij iedereen een psychose die geesten ervaart .
Welke geestelijke aandoeningen er ook bestaan , je zal aan meer dan 1 symptoom moeten voldoen anders is iedereen gek .
Het zal je maar gebeuren, kom je met psychische problemen by een psychiater, suggereert ie dat het door geesten komt _O- :')
zzz
pi_88549299
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 11:34 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Het zal je maar gebeuren, kom je met psychische problemen by een psychiater, suggereert ie dat het door geesten komt _O- :')
Och, er zijn imho wel meer gewone artsen die doorverwijzen naar alternatieve geneeskunde als daarvan mogelijk een verbetering te verwaachten is en zeker bij bv chronische pijnen en stressbestrijding is dat zeker zo ....
Ik heb daar in mn omgeving ook meerdere voorbeelden van gezien (en nee, ik ben zelf niet zo'n aanhanger van die 'alternatieve' theorieen)

Of dat 'ergens door komt' of iets een wetenschappelijke basis heeft is dan niet zo héél interssant, belangrijker is dat iets 'helpt'... Een eventuele 'verklaring wààrom iets helpt is bij uitvoerende geneeskunde lang niet altijd zo heel belangrijk: Als het helpt, is dat het eerste en allerbelangrijkste.

Het placebo-effect is ook bij reguliere geneeskunde bekend en aangetoond en eveneens is bewezen dat ook bv het 'vertrouwen' van een patient in de arts aantoonbaar invloed heeft op de effectiviteit van een behandeling. (naar ik meen zijn ergens tussen de 8 en 10% van de voorgeschreven medicijnen Placebo's, ook omdat patienten van en arts veelal 'verwachten' dat hij een pilletje uitschrijft dat 'helpt')
Ook dat bv bij het optreden van Placebo-effecten ook het vertrouwen van de arts zélf in een bepaale behandelmethode meewerkt in de effectiviteit (dat betekent dat een arts bv géén alternatieve therapie moet geven, als hij stiekem ook mar vind dat het hunbug is, maar wél kan doorverwijzen naar alternatieve artsen als bv een patient waarschijnlijk een groot vertrouwen in zulk een therapie zal hebben)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')