Inderdaad.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 14:36 schreef oeke het volgende:
Ik snap trouwens wel dat je er liever niet over praat omdat de schok anders te groot is. Alhoewel het natuurlijk belachelijk is.
Het antwoord dat een koe anders ook geen melk drinkt, was wel weer mooiquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 14:43 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Inderdaad.
Ik vind het echt bizar hoe weinig artsen meekrijgen over borstvoeding tijdens hun opleiding, terwijl de opleiding erop gericht is mensen gezond te maken en te houden. En dat ik op het andere forum las dat sommige artsen niet eens begrijpen dat melk uit bloed gemaakt wordt en denken dat je om borstvoeding te kunnen geven koemelk moet drinken, vind ik echt schokkend. Dat is basiskennis van de biologie die een arts toch zou moeten hebben?
quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 16:07 schreef WupWup het volgende:
[..]
Het antwoord dat een koe anders ook geen melk drinkt, was wel weer mooi
Oh, dat klinkt wel logisch. Maar een kalfje heeft er in principe dus geen last van dat de uiers mega groot zijn? Of weet niemand dat omdat het nooit meer uitgeprobeerd wordtquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 17:49 schreef pessie het volgende:
Een biologische veehouder haalt ook het kalfje weg bij de moeder. Het probleem is namelijk dat door de melkmachine de tepels erg klein blijven. Bij met de hand melken blijven de tepels groter en kan het kalfje eruit drinken.
Hm, krijgen peuters van 2/3 dat? Ik weet het echt nietquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 17:29 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik heb alleen het idee dat ze dat nou nooit zal denken/zeggen over opvolgmelk...
Tegenwoordig bestaat er peutermelk. Dat is ook een soort opvolgmelk. Ik heb er nooit echt diepgaand naar gekeken, ik maak mijn eigen dreumes/peutermelk.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 18:19 schreef Morretje het volgende:
[..]
Hm, krijgen peuters van 2/3 dat? Ik weet het echt nietIn dat geval is het een argument van Jan Kont
Tuurlijk, dat is het ook, maar ik durf te wedden dat over een jaar of vijf á tien je het advies gaat krijgen over te stappen op dreumesmelk, in plaats van koemelk.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 19:02 schreef Ticootje het volgende:
Dreumesmelk is gewoon een truuk van de fabrikant om melk duurder te kunnen verkopen. Grote onzin.
De ouders van een hele goede vriendin van mij hebben een bio-dynamisch tuinbedrijf en een paar koeien om deze tuin met bio-dynamische mest te kunnen bemesten. Deze koeien zijn altijd met de hand gemolken en hebben dus grote tepels. Er wordt uit 2 tepels gemolken terwijl de overige 2 voor het kalf zijn. Deze heeft absoluut (juist) geen 'last' van grote tepels. Bek van een kalf is vrij groot hequote:Op zaterdag 16 oktober 2010 18:00 schreef Twinkly het volgende:
hihi wupwup, steeds als jij reageert denk ik dat ik het ben door je avatar![]()
[..]
Oh, dat klinkt wel logisch. Maar een kalfje heeft er in principe dus geen last van dat de uierstepels mega groot zijn? Of weet niemand dat omdat het nooit meer uitgeprobeerd wordt
En paté mag een bepaald percentage vlieg bevatten.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 20:04 schreef Ssserpente het volgende:
Wist je trouwens dat er in een liter koeienmelk ongeveer een eierdopje pus zit?
hihi ja ik bedoel juist dat het kalf bedolven wordt door de enormous uierquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 19:44 schreef pessie het volgende:
[..]
De ouders van een hele goede vriendin van mij hebben een bio-dynamisch tuinbedrijf en een paar koeien om deze tuin met bio-dynamische mest te kunnen bemesten. Deze koeien zijn altijd met de hand gemolken en hebben dus grote tepels. Er wordt uit 2 tepels gemolken terwijl de overige 2 voor het kalf zijn. Deze heeft absoluut (juist) geen 'last' van grote tepels. Bek van een kalf is vrij groot he.
En de uier is zeg maar de borst van een koe, de tepel is de tepel.
Ik geloof echt dat je alleen je eigen ervaring als maatstaf kunt nemen. Het is zó verschillend bij iedereen, bij ieder kindje en ook bij iedere leeftijd. Als het weinig is, moet je misschien weer ongesteld worden? offeh, (beroepsdeformatie,) zwanger?quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 21:08 schreef Twinkly het volgende:
Niels wil nog steeds niet drinkenWe zijn net samen in bad geweest, maar behalve mijn navel was ik niet interessant.
Is 's morgens 150 en 's middags en 's avonds beide keren 50 ml kolven normaal?
Whaha! Geweldig!quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 21:34 schreef p_iglet het volgende:
Overigens antwoord Pepijn op de vraag hoe mama melk dan smaakt nog wel eens met "een beetje naar banaan", of soms met "gewoon als mama melk" en "mamamelk is lekkerder dan gewone melk, maar niet zo lekker als chocolademelk".
Nee en neequote:Op zaterdag 16 oktober 2010 21:56 schreef WupWup het volgende:
[..]
Ik geloof echt dat je alleen je eigen ervaring als maatstaf kunt nemen. Het is zó verschillend bij iedereen, bij ieder kindje en ook bij iedere leeftijd. Als het weinig is, moet je misschien weer ongesteld worden? offeh, (beroepsdeformatie,) zwanger?
Inderdaad zeg. Pff...quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 17:00 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik zie dat 'dan krijgt het wel genoeg binnen' juist als een voordeel bij 'slechte eters', eigenlijk...
quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 23:16 schreef DaviniaHR het volgende:
(nu maar hopen dat de tweede boventand snel komt, anders ziet het er ook zo dom uit)
Ik zal Jen eens vragen hoe het smaakt.. Maar na 1 rare blik van haar klokt ze toch fles na fles leeg, die eigenlijk voor Leyla zijn.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 21:34 schreef p_iglet het volgende:
Ik had iedereen ook voor gek verklaard hoor als ze verteld hadden dat ik met ruim 3 jaar en 3 maanden nog zou voeden. Ik heb vanaf het begin gezegd, ik wil ruim een jaar voeden zodat ik geen kv nodig heb...
En vervolgens groeiden we daar samen in mee, en werd zoals miss_sly ook al zegt stoppen lastiger als doorgaan.
Ik ben overdag VEEEEEEL weg (fulltime co-schappen + parttime baan), dus ben er helaas dan niet zoveel voor Pepijn. Pepijn heeft zichzelf aangeleerd, als ik 's nachts wakker wordt is mama er altijd... Ik vermoed dat dat de reden van zijn iedere nacht wakker worden is. Ik dat kan ik me nog goed voorstellen ook! Daarom hebben we daar ook nooit een probleem van gemaakt. Al bied ik al een hele tijd niet meer actief aan om te drinken, om hem echt alle kans te geven zelf te stoppen, wanneer het hem genoeg is. En als ik 's nachts echt geen puf heb is de reactie ook nog wel eens "mama's drinken slaapt nu ook, het is midden in de nacht en daar staat een beker water" En dat wordt dan vaak ook wel voldoende gevonden. Dan drinkt hij wat water en kruipt tegen me aan.
Zo gaat het afbouwen heel geleidelijk. Erg prettig.
En voor wat betreft de stabielheid van mijn productie, ik denk dat de laatste keer dat ik gekolft heb 1,5 jaar geleden is ofzo... Ik vermoed dat Pepijn hooguit nog een paar slokken binnenkrijgt als hij drinkt, hij is ook binnen een paar minuten klaar en soms zelfs binnen een paar seconde. Ook dat is geleidelijk aan steeds minder geworden. Het is nu echt het momentje bij mama hangen ipv voor voeding.
Overigens antwoord Pepijn op de vraag hoe mama melk dan smaakt nog wel eens met "een beetje naar banaan", of soms met "gewoon als mama melk" en "mamamelk is lekkerder dan gewone melk, maar niet zo lekker als chocolademelk".
Weet ze nu wel dat ze mamamelk drinkt?quote:Op zondag 17 oktober 2010 12:53 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik zal Jen eens vragen hoe het smaakt.. Maar na 1 rare blik van haar klokt ze toch fles na fles leeg, die eigenlijk voor Leyla zijn.
Volgens mij wel, want ze ziet me kolven en dan in een fles doen... En dan wilt ze meteen de fles pakken. Dan moet ik haar dus vertellen dat Leyla eerst moet drinken. Bijna zeker dat ze het weet. Misschien kan ze het zich later ook nog herinneren.quote:Op zondag 17 oktober 2010 21:49 schreef Morretje het volgende:
[..]
Weet ze nu wel dat ze mamamelk drinkt?![]()
Hier vandaag de eerste keer: Ben je al aan het afbouwen? (Isabel is bijna 5 maand)
Nee zei ik, dat wilde ik haar eigenlijk laten regelen. Nou, hoe ik dat dan van plan was..Vond het niet erg, weet dat haar perspectief bepaalt wordt door een enkele andere schoonzus die dus per 6 maanden stopte ivm bijvoeding..
Ben benieuwd of ik die vraag nog vaker ga krijgen..
Ik weet het nog precies!quote:Op maandag 18 oktober 2010 11:45 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Volgens mij wel, want ze ziet me kolven en dan in een fles doen... En dan wilt ze meteen de fles pakken. Dan moet ik haar dus vertellen dat Leyla eerst moet drinken. Bijna zeker dat ze het weet. Misschien kan ze het zich later ook nog herinneren.
Whaha, nou misschien verteld Jen later dus ook dat ze tot haar 3e ofzo moedermelk heeft gedronken.quote:Op maandag 18 oktober 2010 12:03 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Ik weet het nog precies!
Toen ik 2,5 was werd mijn broertje geboren en tijdens de kraamweek kolfde mijn moeder de stuwing weg in een theeglas met een oranje handvat () en dat mocht ik opdrinken. Ik vond het lekker zoetig en het was lauw. Daarna vroeg ik of ik nog meer mocht en ik vond het maar flauw van mijn moeder dat ze niet meer wilde kolven
Die twee van mij ook.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 14:22 schreef p_iglet het volgende:
Best unieke constructie hier denk ik, want ipv de 1e voeding die afgebouwd wordt, is de nachtvoeding hier de laatste die wegvalt... Pepijn drinkt eigenlijk alleen nog 's nachts of in de vroege ochtend.
quote:Op maandag 18 oktober 2010 13:53 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind het nergens naar smaken.. Het lijkt in elk geval in de verste verte niet op koeienmelk.
Wil je ons soms iets vertellen Bass-Miss??quote:Op maandag 18 oktober 2010 18:38 schreef Bass-Miss het volgende:
Hoe noemen ze het trouwens als je drie kindjes hebt die borstvoeding krijgen?
Ze heeft drie borsten!quote:Op maandag 18 oktober 2010 18:40 schreef Saffier het volgende:
[..]
Wil je ons soms iets vertellen Bass-Miss??
Ben je echt zwanger?!quote:Op maandag 18 oktober 2010 18:49 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Dat zou wel eens handig kunnen zijn, ja!
Ik vond zelf wel dat er een melkachtige smaak aan zat. Vond het in ieder geval niet vies.quote:Op maandag 18 oktober 2010 13:53 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind het nergens naar smaken.. Het lijkt in elk geval in de verste verte niet op melk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |