abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86958886
Ze zijn rond meldt teletekst. *O*

18 miljard bezuinigen. |:(

1 keer raden wie de klos zijn? Niet de rijken, want die mogen hun villa's gewoon maximaal blijven af trekken. *O*

En bonussen mogen gewoon weer.

http://www.telegraaf.nl/d(...)etalen__.html?p=19,1

*O*
pi_86969649
Tja door de massa immigratie zijn alle voorzieningen zo topzwaar geworden dat het niet meer op te brengen valt en moet er nu bezuinigd worden. Daar mag je de PvdA voor bedanken. Als we niet zoveel kanslozen die niks toevoegen hadden geimporteerd zag Nederland er heel anders (beter) uit in een hoop opzichten. Als we de zorgstaat uitkleden gaan al die profiteurs hopenlijk opzoek naar een ander luilekkerland in Europa.
"they know nothing about me and i really doubt they care
but that's alright cause by myself i do fine anywhere"
pi_86970036
Het is de steeds hogere levensverwachting die ons de das omdoet. Nu zijn er nog 4 werkenden per AOW-gerechtigde. In 2040 zijn dat er bij ongewijzigd beleid nog maar 2,2. Dat is er de reden van dat de AOW-leeftijd wordt opgeschroefd van 65 naar 67 jaar. Daar komt bovenop dat de zorg veel duurder wordt. Ook rijzen de PGB-lasten de pan uit. Zou een betere diagnosestelling van autisme en ADHD daar ook aan bijdragen, vraag ik me af.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_86972311
quote:
Op woensdag 29 september 2010 08:38 schreef RandyMcRanderson het volgende:
Tja door de massa immigratie zijn alle voorzieningen zo topzwaar geworden dat het niet meer op te brengen valt en moet er nu bezuinigd worden. Daar mag je de PvdA voor bedanken. Als we niet zoveel kanslozen die niks toevoegen hadden geimporteerd zag Nederland er heel anders (beter) uit in een hoop opzichten. Als we de zorgstaat uitkleden gaan al die profiteurs hopenlijk opzoek naar een ander luilekkerland in Europa.
Klopt. Dat is misschien het enige postieve dat je van de nieuwe regering kan verwachten. Want de immigratie is/was te gek voor woorden.
pi_86972408
quote:
Op woensdag 29 september 2010 09:00 schreef schaal_9 het volgende:
Het is de steeds hogere levensverwachting die ons de das omdoet. Nu zijn er nog 4 werkenden per AOW-gerechtigde. In 2040 zijn dat er bij ongewijzigd beleid nog maar 2,2. Dat is er de reden van dat de AOW-leeftijd wordt opgeschroefd van 65 naar 67 jaar. Daar komt bovenop dat de zorg veel duurder wordt. Ook rijzen de PGB-lasten de pan uit. Zou een betere diagnosestelling van autisme en ADHD daar ook aan bijdragen, vraag ik me af.
Dat mensen ouder worden, betekent idd hogere zorgkosten.

Maar er is iets anders: het zou een stuk eerlijker zijn dat iedereen naar rato van het inkomen premie gaat betalen. De rijken lachen zich nu kapot, en voor de onderkant wordt eea nu onbetaalbaar. Dankzij Hoogervorst uit de prachtpartij"" dat VVD heet.

In de peilingen is die partij nog de grootste ook. :{
pi_86973964
quote:
Op woensdag 29 september 2010 10:41 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat mensen ouder worden, betekent idd hogere zorgkosten.

Maar er is iets anders: het zou een stuk eerlijker zijn dat iedereen naar rato van het inkomen premie gaat betalen. De rijken lachen zich nu kapot, en voor de onderkant wordt eea nu onbetaalbaar. Dankzij Hoogervorst uit de prachtpartij"" dat VVD heet.

In de peilingen is die partij nog de grootste ook. :{
Hier ben ik het mee eens. Dat veel dingen van de inkomen moeten afhangen. Zo vindt ik het deels onzin dat iedereen dezelfde premie moet betalen voor de basis. Want voor de een is het lastiger om het geld voor de premie op te brengen dan voor de ander.
En tuurlijk je hebt ook zorgtoeslag, wat wel helpt. Maar als de premie inkomensafhankelijk zou zijn, dan zou de zorgtoeslag niet nodig zijn, en zou er niet op andere dingen bezuinigd moeten worden of in ieder geval minder.

Maar goed, het wordt afwachten wat er gebeurd :{
pi_86974146
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:33 schreef francis998 het volgende:

[..]

Hier ben ik het mee eens. Dat veel dingen van de inkomen moeten afhangen. Zo vindt ik het deels onzin dat iedereen dezelfde premie moet betalen voor de basis. Want voor de een is het lastiger om het geld voor de premie op te brengen dan voor de ander.
En tuurlijk je hebt ook zorgtoeslag, wat wel helpt. Maar als de premie inkomensafhankelijk zou zijn, dan zou de zorgtoeslag niet nodig zijn, en zou er niet op andere dingen bezuinigd moeten worden of in ieder geval minder.

Maar goed, het wordt afwachten wat er gebeurd :{
Precies.

Ik zeg dat een basisvoorziening als zorg volledig inkomensafhankelijk moet zijn. De zorgtoeslag wordt steeds verder op beknibbeld.

Ik vraag me echt af of ik hier nog wil blijven, maar waar kan ik heen? Ik ben het zat om steeds verder gemarginaliseerd te worden. Heb ik het nog niet over die nare reacties die ik krijg, de suggesties dat ik een profiteur ben.

Dit was een leuk land. Niet meer, allang niet meer. Maar dit is het absolute keerpunt. :{

Er wordt steeds meer een klimaat geschapen, waarin mensen die inactief zijn zich teveel moeten gaan voelen en tot last zijn voor de ander...

[ Bericht 2% gewijzigd door EchtGaaf op 29-09-2010 11:44:25 ]
pi_86974627
wij hebben voor minima's een aparte (aanvullende) verzekering, die scheelt toch weer 50,- met wat ik aan premie betaal, hebben ze dat niet overal?
pi_86974725
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:52 schreef Cassandra87 het volgende:
wij hebben voor minima's een aparte (aanvullende) verzekering, die scheelt toch weer 50,- met wat ik aan premie betaal, hebben ze dat niet overal?
De mensen net boven die minima lopen alles mis.

En wat te denken dat t/m 2012 het eigen risico met 50 euro toeneemt?
pi_86975018
volgens mij zit daar nog een redelijke marge in
Maar op andere vlakken zijn we weer erg streng.. Bij de ldt mag je maar ¤1,50 afwijken van de norm bijvoorbeeld.

Ik moet nog steeds tot mijn schaamte zeggen dat ik mij nog steeds niet met de politiek bezig houd. Moet eigenlijk wel, Detroit zit ook in de ww. Kleine dingen zoals de hypotheekaftrek interesseren mij dan wel omdat dat actueel is. Ik moet mij toch maar wat gaan inleven in de actualiteit, sowieso voor mijn school straks
*voelt zich een beetje dom
pi_86975092
Je hoeft je niet dom te voelen. Ach ik weet niet of je alles zou moeten weten....

Wat mij het meeste zorgen baart, is dat mensengroepen met de nek worden aangekeken.

Hoe lang zit Detroit in de WW?
pi_86975108
Sinds augustus, tot juni
pi_86975306
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:03 schreef Cassandra87 het volgende:
Maar op andere vlakken zijn we weer erg streng.. Bij de ldt mag je maar ¤1,50 afwijken van de norm bijvoorbeeld.

Ik moet nog steeds tot mijn schaamte zeggen dat ik mij nog steeds niet met de politiek bezig houd. Moet eigenlijk wel, Detroit zit ook in de ww. Kleine dingen zoals de hypotheekaftrek interesseren mij dan wel omdat dat actueel is. Ik moet mij toch maar wat gaan inleven in de actualiteit, sowieso voor mijn school straks
Ach, je hoeft je niet dom te voelen omdat je politiek niet bijhoudt.

Ik hou het ook niet bij, alleen maar de grote lijnen. Mede doordat ik politiek gewoon stom vindt, maar zonder politiek en regering zou het allemaal ook maar een bende worden.
Maar iedereen houdt vooral bij wat hem of haar zorgen baart en wat ze belangerijk vinden ;)
pi_86984733
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:03 schreef Cassandra87 het volgende:

Anders kom je gezellig hier bij het ministerie van szw werken... ^O^
Al is het wel de politiek die het raamwerk maakt (beleid in grote lijnen), de ministeries werken dat uit naar concrete wetsvoorstellen.
pi_86986383
En geen gewetensbezwaren? Het zijn toch perverse voorstellen, het gaat over mensen afknijpen.
pi_86988137
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:06 schreef Cassandra87 het volgende:
Sinds augustus, tot juni
Het is snel juni... :{
  woensdag 29 september 2010 @ 18:47:08 #42
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_86990490
quote:
Op woensdag 29 september 2010 09:00 schreef schaal_9 het volgende:
Ik denk heel eerlijk dat de PGB lasten ook de pan uitrijzen omdat het een zak met geld is die aangeboden wordt.

Waar zorg in natura alleen zorgbehoevenden aantrekt, trekt een pot met geld veel meer mensen aan.
pi_86991655
quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:52 schreef EchtGaaf het volgende:
En geen gewetensbezwaren? Het zijn toch perverse voorstellen, het gaat over mensen afknijpen.
Iedereen zal de bezuinigingen gaan voelen in zijn portomonnee. Helaas zullen de zwakste het hardst getroffen worden. Daar kan je helaas niets aan veranderen. Zeker niet met een recht kabinet. Alleen als ambtenaar kan je er wel voor zorgen dat het leed van de zwakste beperkt blijft. En als het alleen echt te erg komt het volk(wij) vanzelf in opstand.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_86992095
Precies. Het is een keuze om steeds weer de zwakken het hardste te treffen. Het zegt alles over de huidige volksmentaliteit. Dit is intussen geen leuk land meer.
pi_86992554
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:24 schreef EchtGaaf het volgende:
Precies. Het is een keuze om steeds weer de zwakken het hardste te treffen. Het zegt alles over de huidige volksmentaliteit. Dit is intussen geen leuk land meer.
Dat zeg je nu al wat langer. In welk land denk jij dat het beter is dan Nederland?
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_86993654
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:34 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Dat zeg je nu al wat langer. In welk land denk jij dat het beter is dan Nederland?
Scandinavië.
pi_86993871
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:00 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Scandinavië.
Welk land? Aan gezien Scandinavië geen land is. Spreek je de taal? Heb je inkomen? Beide nee dan maak je geen enkele kans daar.
14 SHADES OF GREY
pi_86993980
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:03 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Welk land? Aan gezien Scandinavië geen land is. Spreek je de taal? Heb je inkomen? Beide nee dan maak je geen enkele kans daar.
Precies. Vluchten kan dus niet.
pi_86994399
Voor volledig arbeidsongeschikten is er in Nederland een goede inkomensvoorziening, de IVA (75% van het oude inkomen). Het is mogelijk dat volledig en duurzaam arbeidsongeschikten (financieel) beter af zijn met een IVA-uitkering dan een WAO-vervolguitkering. Maar IVA is alleen voor mensen die vanaf 2006 ao zijn geraakt. We kennen voor de lagere inkomens huur- en zorgtoeslag, kwijtschelding van gemeentelijke lasten. 350 euro eindejaarsuitkering voor mensen met een ao-uitkering.

Ik geloof niet dat het in andere landen voor arbeidsongeschikten veel beter is. De uitkering ligt vaak minder hoog. En het autisme blijft. Een zeker persoon sprak eens uit: `I wish I could live on Planet Autistic´.
Bron: Interactive Autism Network

Veel stoerder lijkt mij om te zeggen: I wish I was not autistic.

Ik voel me eigenlijk helemaal geen Aspie meer...

[ Bericht 14% gewijzigd door schaal_9 op 29-09-2010 20:22:03 ]
pi_86996215
Waar is satsuma eigenlijk? :)
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')