Levenspatroon niet aanpassen en sparen!!!!quote:Op dinsdag 28 september 2010 12:26 schreef Viking84 het volgende:
Salaris gekregen en het is meer dan ik verwachtte![]()
. Veel meer
.
Doe ik ookquote:Op dinsdag 28 september 2010 12:31 schreef loveli het volgende:
[..]
Levenspatroon niet aanpassen en sparen!!!!
Ik dacht dat je daar gister iets over zeiquote:Op dinsdag 28 september 2010 12:36 schreef Viking84 het volgende:
Ik ga nu even niks kopen, hoor. Gewoon sparen. Over 2 maanden moet Pippa geholpen worden en ik verwacht een dure tandartsrekening. En ik moet nog een bankje hebben. Maar alles op z'n tijd
.
quote:
Wat ben je aan het studeren nu? Misschien ken ik het boekquote:Op dinsdag 28 september 2010 12:47 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Pfffff mijn studieboek is zo VAAG. Bleh!
Dus je bent geen lekker wijf?quote:Op dinsdag 28 september 2010 12:48 schreef shinydiscoball het volgende:
Coco: dat beeld is zeer overdreven, slankies zijn gewoon super complimenteus. Volgens bestaan dat soort meisjes sowieso alleen op tv. Dus zou je dat willen bijstellen voordat we elkaar ooit eens meeten, dat voorkomt teleurstellingen
Dus daar is mijn ¤500 gebleven!quote:Op dinsdag 28 september 2010 12:51 schreef shinydiscoball het volgende:
Ik had deze maand 500 meer, maar daar gaat alweer 416 collegegeld vanaf
Ja dankjewel he!quote:Op dinsdag 28 september 2010 12:53 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Dus daar is mijn ¤500 gebleven!
Het boek heet commerciele calculaties 1quote:Op dinsdag 28 september 2010 12:49 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Wat ben je aan het studeren nu? Misschien ken ik het boek
Oh. Dat ken ik niet. Klinkt wel erg saaiquote:Op dinsdag 28 september 2010 13:04 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Het boek heet commerciele calculaties 1
Is om je nima A te halen? Maar het is geschreven voor mensen die 30 jaar geleden algebra hebben gehad. En de vraagstellingen zijn zoo onduidelijk..quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:05 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Oh. Dat ken ik niet. Klinkt wel erg saai
Ik krijg al de rillingen bij het idee dat er ook een deel 2 moet zijnquote:Op dinsdag 28 september 2010 13:05 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Oh. Dat ken ik niet. Klinkt wel erg saai
Machtsverheffen Vermenigvuldigen Delen W? Optellen Aftrekkenquote:Op dinsdag 28 september 2010 13:07 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Kent u hem nog 'Meneer Van Dale Wacht Op Antwoord'
eh, nee?
Ja maar die is achterhaald toch.....quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:09 schreef loveli het volgende:
[..]
Machtsverheffen Vermenigvuldigen Delen W? Optellen Aftrekken
Niet?quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:07 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Kent u hem nog 'Meneer Van Dale Wacht Op Antwoord'
eh, nee?
Ik heb het niet gehad, mijn vader welquote:Op dinsdag 28 september 2010 13:10 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Niet?Dat heb ik al op de basisschool gehad. En zo oud ben ik nou ook weer niet (29). [sub]
Worteltrekken.quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:09 schreef loveli het volgende:
[..]
Machtsverheffen Vermenigvuldigen Delen W? Optellen Aftrekken
Nou, ik heb het toevállig net niet bij de hand!quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:09 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Heeft iemand toevallig dit pakje over
[ afbeelding ]
quote:De plaats van de w in het oude, achterhaalde ezelsbruggetje Meneer van Dalen wacht op antwoord laat zien dat enkele toonaangevende 19e eeuwse leerboeken een andere opvatting verkondigden over de gangbare volgorde.
Dat zei ik tochquote:Op dinsdag 28 september 2010 13:12 schreef Cocotrimonium het volgende:
Van wiki:
[..]
Edit: ik ben toch ouder dan ik dacht![]()
Doe mij maar wat erin zit!quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:09 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:12 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Dat zei ik toch!!!
nu lucht eruitkneden, en dan in de koelkast zetten...Dan vanavond nog een keer...In de koelkast rijst het vaak nogwel na..quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:19 schreef uniekhoorn het volgende:
Mo, of iemand die verstand heeft van pizza's....
Mijn deeg heeft nu 2 uur gerezen... maar heb het pas vanavond nodig... Nu lucht eruit kneden of de hele bol in de koelkast zetten en vlak voor het bakken lucht eruit?
Totaal geen ervaring met Mazda. Maar hij is Japans en dus betrouwbaar. Ligt er ook aan hoe de vorige eigenaar ermee is omgesprongen, als een Japanner slecht is behandeld kan 'ie ook kapot.quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:12 schreef Phaidra het volgende:
Die is mooi PF! Maar nee, helaas heb ik 'm niet over...
loveli, nu je hier bent, graag advies: Mazda MX5, doen of niet? Heb gehoord dat de onderdelen vrij goedkoop zijn en er goede garages voor zijn. Nadeel: wel wat duurder in wegenbelasting/verzekering. Maar het lijkt me ook wel een stoer autootje.
Ik heb er tweequote:Op dinsdag 28 september 2010 13:09 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[ afbeelding ]
ik word sowieso rete chagrijnig van alle politiek op het momentquote:Op dinsdag 28 september 2010 13:35 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb er zo de pest over in dat die enge glijer van een Verhagen gaat meeregeren terwijl z'n partij de afgelopen verkiezingen gehalveerd is.
Echt!
Jij gaat even op en neer naar het oosten met je OV?quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:47 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Geniaal! Heb vanavond een feestje en kwam er net achter dat het met verkleeds is
goed hoorquote:Op dinsdag 28 september 2010 13:54 schreef motorbloempje het volgende:
zo, een alternatieve Evy les gelopen
2,3,5,6 en 8 minuten hardgelopen met 2 minuten elke keer er tussen en na de 8 de boodschapjes gedaan en naar huis gewandeld
erg fijn en ben trots dat ik gegaan ben!
Zo maar s douchen en dan aan de slag voor 't avondeten!
Post nog eens een lijstje voor de nieuwelingen, dan weten ze wat ze moeten doen voor ondergewicht.quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:57 schreef uniekhoorn het volgende:
Was vanochtend 53.8 kg... da's wat te weinig
Bedankt! Goedkoper in wegenbelasting dan bijvoorbeeld een ford ka, fiat seicento, opel corsa. Zeg maar de standaard goedkope startersautootjes. 40 euro per kwartaal vs 70 euro per kwartaal. Verzekering is ca. 10 euro per maand duurder. Crashtest is een goed idee. ANWB aankoopkeuring heb ik over nagedacht, maar dat kan alleen in Den Haag of Utrecht. Hoe werkt dat in de praktijk dan? Tegen de tijd dat ik daar aankom, weet ik wel of de auto het doet, zeg maar.quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:28 schreef loveli het volgende:
[..]
Totaal geen ervaring met Mazda. Maar hij is Japans en dus betrouwbaar. Ligt er ook aan hoe de vorige eigenaar ermee is omgesprongen, als een Japanner slecht is behandeld kan 'ie ook kapot.
Duurder in de wegenbelasting dan wat? Daar zou ik me niet veel van aantrekken denk ik. Wegenbelasting zal minder zijn dan drie tientjes in de maand. Wat scheelt het met een kleinere auto? Tien euro per maand? Daar koop je lol voor. Verzekering is op basis vannieuwprijs van de auto, zou ik me ook niet veel van aantrekken. No claim opbouwen enjaarlijks minder betalen.
Zoek eens op een mazdaforum, er is vast wel een hoekje met mx5-eigenaren die je de voor- en nadelen kunnen vertellen. Vaak weten ze ook goede garages of 'mannetjes'.
En kijk naar veiligheid, even youtube filmpjes kijken van crashtests. Er is heel veel verschil tussen de verschillende cabrio's. Pas een paar filmpjes gezien en ik schrok van de een en was aangenaam verrast van een ander.
Mijn idee: kijk of je de veiligheid OK vindt, bedenk of 'ie praktisch genoeg is en doe een aankoopkeuring van de ANWB. Kost je +/- 200 euro die je heeeeeel snel terugverdient als het een miskoop blijkt te zijn. Wegenbelasting en verzekering kan nooit zo veel zijn dat je 'em daarom moet laten staan. Daarna kopen en lol hebben
400 gram vla/yoghurtquote:Op dinsdag 28 september 2010 14:06 schreef loveli het volgende:
[..]
Post nog eens een lijstje voor de nieuwelingen, dan weten ze wat ze moeten doen voor ondergewicht.
Dat er sinds de vorige APK niet iets duurs kapot is gegaan ofzo? Zodat je bij de volgende keuring niet voor een dure verassing komt te staan.quote:Op dinsdag 28 september 2010 14:12 schreef Phaidra het volgende:
Wat is trouwens het grote voordeel van een aankoopkeuring ten opzichte van gewoon APK? Worden er meer/andere dingen gecheckt? Of onafhankelijker?
ANWB weety als het goed is zwakker punten van de auto en kijkt ook naar de algehele staat van onderhoud. Soort uitgebreide APK die je meer zekerheid geeft geen miskoop te doen. Leuke sportieve dakloze autootjes kunnen afgeragd zijn of alleen in het zomerseizoen gebruikt. Dat en evt. aankomende reparaties en onderhoudsbeurten kan een ANWB-keuring aan het licht brengen. Versleten koppeling kost je klauwen met geld aan arbeidsloon, daar kom je als leek niet zo snel zelf achter.quote:Op dinsdag 28 september 2010 14:07 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Bedankt! Goedkoper in wegenbelasting dan bijvoorbeeld een ford ka, fiat seicento, opel corsa. Zeg maar de standaard goedkope startersautootjes. 40 euro per kwartaal vs 70 euro per kwartaal. Verzekering is ca. 10 euro per maand duurder. Crashtest is een goed idee. ANWB aankoopkeuring heb ik over nagedacht, maar dat kan alleen in Den Haag of Utrecht. Hoe werkt dat in de praktijk dan? Tegen de tijd dat ik daar aankom, weet ik wel of de auto het doet, zeg maar.
Ik heb er wel een paar gezien die qua prijs in aanmerking komen, eentje staat zelfs om de hoek (echt letterlijk)! Maar die heeft stomme stickers op de motorkap. Beetje sneu gezicht vind ik altijd.
Ik wil een nieuwe APK bij aflevering, dat is bij veel autobedrijven ook standaard (dat zie ik tenminste veel in hun advertenties). Daarom vroeg ik het me ook afquote:Op dinsdag 28 september 2010 14:14 schreef neen het volgende:
[..]
Dat er sinds de vorige APK niet iets duurs kapot is gegaan ofzo? Zodat je bij de volgende keuring niet voor een dure verassing komt te staan.
Oh, ik dacht dat is iets voor wanneer je een auto particulier koopt ofzo.quote:Op dinsdag 28 september 2010 14:16 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik wil een nieuwe APK bij aflevering, dat is bij veel autobedrijven ook standaard (dat zie ik tenminste veel in hun advertenties). Daarom vroeg ik het me ook af.
Voor de APK mag je radiator lek zijn. Bij een aankoopkeuring van de ANWB zijn ze daar minder blij mee. APK betekent dat je remmen, lichten en gordels het doen. Daar wordt geen tip gegeven over aankomend onderhoud en hoe je slijtageonderdelen erbij staan.quote:Op dinsdag 28 september 2010 14:12 schreef Phaidra het volgende:
Wat is trouwens het grote voordeel van een aankoopkeuring ten opzichte van gewoon APK? Worden er meer/andere dingen gecheckt? Of onafhankelijker?
I rest my case.quote:Op dinsdag 28 september 2010 14:09 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
400 gram vla/yoghurt
200 ml melk
4 - 5 boterhammen mager beleg (2 met dun boter)
min. 3 x fruit
tomaat en komkommer.
ruim 500 gram groente, 200 gr. vlees beetje carbs ..en vanaf nu weer wat extra rijst/aardappel ofzo.
blokje pure choco
kom soep met gehaktballen
Uurtje wandelen per dag
Ok, duidelijk. Dan moet ik idd maar een blokje om rijden voor een aankoopkeuring... Nog een n00b-vraag: kunnen die keuringen dan echt op korte termijn worden ingepland als er maar 2 locaties zijn? Je kan moeilijk 2 weken wachten, dan heb je grote kans dat de auto al aan iemand anders is verkocht..quote:Op dinsdag 28 september 2010 14:18 schreef loveli het volgende:
[..]
Voor de APK mag je radiator lek zijn. Bij een aankoopkeuring van de ANWB zijn ze daar minder blij mee. APK betekent dat je remmen, lichten en gordels het doen. Daar wordt geen tip gegeven over aankomend onderhoud en hoe je slijtageonderdelen erbij staan.
Geen idee, nooit gedaanquote:Op dinsdag 28 september 2010 14:22 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ok, duidelijk. Dan moet ik idd maar een blokje om rijden voor een aankoopkeuring... Nog een n00b-vraag: kunnen die keuringen dan echt op korte termijn worden ingepland als er maar 2 locaties zijn? Je kan moeilijk 2 weken wachten, dan heb je grote kans dat de auto al aan iemand anders is verkocht..
Dat is waarquote:Op dinsdag 28 september 2010 14:25 schreef loveli het volgende:
[..]
Geen idee, nooit gedaan
Of je kijkt op het mazda-forum, zijn ook wel liefhebbers die mee willen gaan om te kijken. Vriend van me heeft een motor gekocht met aankoopkeuring (niet ANWB), dat was iemand die voor 200 euro meeging en de motor op locatie checkte. Of je koopt een auto onder voorbehoud van aankoopkeuring, kan ook.
Koop je bij particulier of garage? Het is nu zowat winter, jij koopt een cabrio. Hoe groot is de kans dat 'ie volgende week weg is? En dan nog, er zijn er meer...
no problem..rillerigheid is wat wispelturig...Ach, het gaat vanzelf over denk ik...Zo maar eens naar de super voor een tussendoortje...heb vandaag ook een hongerige dag!quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:29 schreef uniekhoorn het volgende:
Dank je Nynke!
Hoest met je rillerigheid?
quote:Op dinsdag 28 september 2010 14:24 schreef DarkElf het volgende:
Hoi
Nynke, rode paprika's bevatten enorm veel vit Cdie kan je de komende dagen meer eten. En lekker op tijd slapen vanavond? na een hete douche ofzo.. en anders kan je altijd nog een hete grog maken met een flinke scheut sterke drank, dan zweet je vannacht wel iets eruit wrs
Nee, maar ik hou het in gedachte voor een volgende keerquote:Op dinsdag 28 september 2010 13:48 schreef loveli het volgende:
[..]
Jij gaat even op en neer naar het oosten met je OV?
Awww, DaDquote:Op dinsdag 28 september 2010 15:02 schreef DevilsAndDust het volgende:
Zo, ik heb vanochtend in de docentenkamer even zitten huilen na een les die compleet uit de hand liep. Volgens m'n coach viel het mee en merkte ze ook niets aan me, maar wat vond ik dat vreselijk zeg...
Ik kreeg gewoon geen enkele grip op de klas... ik had een aantal werkvormen bedacht om het huiswerk te bespreken, en dat vonden ze ook wel leuk (ik had verwacht mensen aan te moeten wijzen, maar ze zaten te springen om voor de klas te mogen komen), maar het werd er vreselijk rumoerig van en ik kreeg het gewoon niet meer voor elkaar om ze stil te laten zijn toen ik dat wilde.quote:Op dinsdag 28 september 2010 15:05 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Awww, DaD. Wat gebeurde er? (als je het hier wilt vertellen)
Dat klinkt inderdaad niet fijn. Maar je wordt er vast snel beter in, want dit soort dingen leer je toch ook op de opleiding? Wel leuk dat ze zo enthousiast meededen!quote:Op dinsdag 28 september 2010 15:11 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik kreeg gewoon geen enkele grip op de klas... ik had een aantal werkvormen bedacht om het huiswerk te bespreken, en dat vonden ze ook wel leuk (ik had verwacht mensen aan te moeten wijzen, maar ze zaten te springen om voor de klas te mogen komen), maar het werd er vreselijk rumoerig van en ik kreeg het gewoon niet meer voor elkaar om ze stil te laten zijn toen ik dat wilde.
Het voelde gewoon naar.
Volgende week vrijdag sowieso, hoezo?quote:Op dinsdag 28 september 2010 15:18 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Goodbijtje, ben je binnenkort eens in Adam?
Is goed, alleen drink ik dan thee. Of een écht goed cappuccino, dat lust ik dan nog welquote:Op dinsdag 28 september 2010 15:23 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Kunnen we koffie drinken als je zin hebt!
Ik kan pas vanaf een uur of vier, studie is dan pas afgelopen. Komt dat jou nog uit?quote:Op dinsdag 28 september 2010 15:34 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik kan vanaf het middaguur, mits geen deadlines!
Oké, we spreken die donderdag van te voren nog wel even af hoe en wat?quote:Op dinsdag 28 september 2010 15:37 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ja hoor, moet toch weer tennissen om 8 dus blijf in Adam
Oeh, lekker vooruitzicht!quote:Op dinsdag 28 september 2010 15:58 schreef Merel het volgende:
Niet bijgelezen, maar... Morgen kan ik m'n nieuwe fiets ophalen![]()
![]()
Nou heb ik vrijdag pas tijd om bij de fietswinkel langs te gaan, maar vanavond maandag kan ik dus weer naar m'n werk fietsen O +
Rumoerig is misschien niet fijn, maar je hebt ze in ieder geval enthousiast gekregenquote:Op dinsdag 28 september 2010 15:11 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik kreeg gewoon geen enkele grip op de klas... ik had een aantal werkvormen bedacht om het huiswerk te bespreken, en dat vonden ze ook wel leuk (ik had verwacht mensen aan te moeten wijzen, maar ze zaten te springen om voor de klas te mogen komen), maar het werd er vreselijk rumoerig van en ik kreeg het gewoon niet meer voor elkaar om ze stil te laten zijn toen ik dat wilde.
Het voelde gewoon naar.
Ik las er gewoon overheen en begreep het alsnogquote:Op dinsdag 28 september 2010 16:00 schreef Merel het volgende:
Heel handig hoe m'n iPhone "vanaf" verandert in "vanavond"..
Whehe, bij mij doet hij heel vaak hè ipv héquote:Op dinsdag 28 september 2010 16:00 schreef Merel het volgende:
Heel handig hoe m'n iPhone "vanaf" verandert in "vanavond"..
Awww!quote:Op dinsdag 28 september 2010 15:02 schreef DevilsAndDust het volgende:
Zo, ik heb vanochtend in de docentenkamer even zitten huilen na een les die compleet uit de hand liep. Volgens m'n coach viel het mee en merkte ze ook niets aan me, maar wat vond ik dat vreselijk zeg...
Toch niet uitgelekt naar de studenten he?quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:09 schreef neen het volgende:
[..]
Whehe, bij mij doet hij heel vaak hè ipv hé/care
Ow dear.. hier als in Slank of op school?quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:22 schreef Viking84 het volgende:
Ja, mijn woordzoeker liep ook in de soep.
We gaan dus niet weer 'iets leuks' doen. En ik baal een beetje, want iets wat ik in vertrouwen aan iemand had verteld hier is waarschijnlijk uitgelekt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet meer actief op Fok!
Doe mij maar meer van dat soort komkommers!quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:27 schreef XcUZ_Me het volgende:
Mijn komkommer is ook miraculeus veranderd in 2 koekjes tijdens het werkoverleg.
moet ik nog doen! ben t van plan maar vergeet t steeds... even kijken of mn mama me lid kan maken en er dan nog een kadootje voor krijgt ofzo...quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:05 schreef Syrena het volgende:
Vik en DaD en Kwakz, zijn jullie al lid van de vakbond?Dan hoef je bv. bij werktrubbels geen rechtsbijstand, maar kun je hun juristen raadplegen.
http://www.aob.nl/home.aspx
quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:28 schreef Viking84 het volgende:
Even tussen spoilertags:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Twee van die kleine koffiekoekjes zeker? Ik heb een hele reep chocola zitten eten tijdens het studeren, dat dan weer welquote:Op dinsdag 28 september 2010 16:27 schreef XcUZ_Me het volgende:
Mijn komkommer is ook miraculeus veranderd in 2 koekjes tijdens het werkoverleg.
Naar gevoel inderdaad. Heb zelf (nog?) geen last gehad van tranen wel 1x echt boos geworden uit frustratie, en dat voelt ook niet goed. Maar goed, klinkt alsof jouw leerlingen er niets/weinig van gemerkt hebben en dus volgende keer beter (cliché maar waar ook nog eens - vooral in jouw geval waarschijnlijk want volgens mij ligt het vak jou echt!)!quote:Op dinsdag 28 september 2010 15:11 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Het voelde gewoon naar.
quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:28 schreef Viking84 het volgende:
Even tussen spoilertags:Gat, wat onhandig ook weer als mensen jouw woorden wel even 'goed' over weten te brengenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:30 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet meer actief op Fok!
Ja, van die voorverpakte kantoorkoekies.quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:30 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Twee van die kleine koffiekoekjes zeker? Ik heb een hele reep chocola zitten eten tijdens het studeren, dat dan weer wel![]()
Dat idd en ik ging ervan uit dat het gesprek vertrouwelijk was.quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:33 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Gat, wat onhandig ook weer als mensen jouw woorden wel even 'goed' over weten te brengen
Wat doe je!quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:30 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Twee van die kleine koffiekoekjes zeker? Ik heb een hele reep chocola zitten eten tijdens het studeren, dat dan weer wel![]()
same here...quote:Op dinsdag 28 september 2010 15:02 schreef DevilsAndDust het volgende:
precies hetzelfde probleem hier. mavo2. het duurde 35. 35!!!!!!!! minuten!!!!!! voor ik íets met ze kon doen deze les. ik kon mn tranen tijdens de les inhouden maar toen ze de deur uitliepen was ik echt helemaal in tranen...quote:Op dinsdag 28 september 2010 15:11 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Het voelde gewoon naar.
Ze begonnen heel zoetjes en vervolgens gingen ze elkaars woordzoekers afpakken, bekrassen, doorprikken en verscheurenquote:Op dinsdag 28 september 2010 16:33 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik vind het zo fijn dat ik hier gewoon zoveel steun van jullie krijg!. M'n vakcoach was ook vreselijk lief.
Vik, wat ging er mis bij je leuke opdracht?
Nou, dat zet ook geen zoden aan de dijk. Dus nu ga je wel weer wat meer eten overdag, yesss?quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:34 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja, van die voorverpakte kantoorkoekies.
Sorry, maar ik voel me er wel slecht over hoorquote:Op dinsdag 28 september 2010 16:34 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Wat doe je!Don't mention zeh evil!!!!
Klinkt een beetje als die collega waar ik het over had, al is die niet zó tactloos.quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:35 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
same here...ben naar huis gestuurd ipv naar de studiemiddag te gaan. nadat ik had uitgehuid bij de nieuwe docentencoach en net weer een beetje was bijgekomen kreeg ik er namelijk nog wat botte "feedback" overheen van een niet zo tactische collega. Over een klas die wat mij betreft goed gaat. Dat wilde ze even rechtzetten, want dat gaat namelijk helemaal niet goed want blablablabla. Ok. Bedankt.
quote:toen was ik pas écht overstuur. Echt balen, mn eerste uur ging fantastisch en nu overschaduwt dit mn hele dag (ik probeer t van me af te zetten, maar t lukt niet goed)
Niet normaal. En dan klaag ik over 1 of 2 stoorzenders in 2 klassen...quote:precies hetzelfde probleem hier. mavo2. het duurde 35. 35!!!!!!!! minuten!!!!!! voor ik íets met ze kon doen deze les. ik kon mn tranen tijdens de les inhouden maar toen ze de deur uitliepen was ik echt helemaal in tranen...
qft.quote:we zijn te perfectionistisch DaD, en als ik je zo hoor heb jij je klasjes véél beter in de hand dan ik, dus wees maar trots!
Overkwam mij op m'n eerste dag - het was nog een soort goed bedoeld maar net voor ik mijn laatste les in ging met 1 van de moeilijkste groepen. Hielp niet, verrassend genoeg.quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:35 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
same here...ben naar huis gestuurd ipv naar de studiemiddag te gaan. nadat ik had uitgehuid bij de nieuwe docentencoach en net weer een beetje was bijgekomen kreeg ik er namelijk nog wat botte "feedback" overheen van een niet zo tactische collega. Over een klas die wat mij betreft goed gaat. Dat wilde ze even rechtzetten, want dat gaat namelijk helemaal niet goed want blablablabla. Ok. Bedankt.
Heb zelf een klas waar ik gewoon in general niets mee gedaan krijg. Is een soort spel geworden waar snel een oplossing voor gevonden moet worden. Gelukkig ligt 't daar niet alleen aan mij, maar weet wel 100% zeker dat een ander er 100x meer uit zou halen. En nee, dat is niet 't meest prettige gevoel...quote:precies hetzelfde probleem hier. mavo2. het duurde 35. 35!!!!!!!! minuten!!!!!! voor ik íets met ze kon doen deze les. ik kon mn tranen tijdens de les inhouden maar toen ze de deur uitliepen was ik echt helemaal in tranen...
Hier op school hebben wij ook zo'n klas. Ze spelen de hele les lang, elke minuut, een spelletje. Dan ben je als docent volkomen leeg aan het eind van dat uur (ik heb ze zelf gelukkig niet).quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:40 schreef ihatefastcars het volgende:
[..]
Overkwam mij op m'n eerste dag - het was nog een soort goed bedoeld maar net voor ik mijn laatste les in ging met 1 van de moeilijkste groepen. Hielp niet, verrassend genoeg.
[..]
Heb zelf een klas waar ik gewoon in general niets mee gedaan krijg. Is een soort spel geworden waar snel een oplossing voor gevonden moet worden. Gelukkig ligt 't daar niet alleen aan mij, maar weet wel 100% zeker dat een ander er 100x meer uit zou halen. En nee, dat is niet 't meest prettige gevoel...
t was een vrouwquote:
Oh zo herkenbaar dit. En het prijzen van mijn voorgangster, en het aangaan van discussies. Heb echt klassen die uit zijn op de discussies en dan hap ik soms toch weer. Zo jammer. Ook de 'wat leuks doen' discussie trouwens - want met voorgangster deden ze dat ook altijd natuurlijk (niet waar, maar dat spreekt bijna voor zich, haha).quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:43 schreef kwakz0r het volgende:
had ik al verteld dat ze deze les ook hardop begonnen te zeggen dat ze hun vorige docent missen?
"ik mis mevrouw S." - toen kon ik even niet zo kalm blijven als ik wilde, en riep ik iets van "oh, J. en, wat was er allemaal zoveel leuker bij mevrouw S.?" waarna een meisje dat heel erg moeilijk was in t begin voor me wél heel hard riep: "het was helemáál niet leuker bij mevrouw S. wat een onzin!"
ik heb er daarna niks mee over gezegd, tot een jongen een liedje begon te zingen over hoe hij mevrouw S. miste.... Ik heb hem gevraagd of hij dacht dat dat leuk voor mij was, om dat te horen. Nee, dat was t niet, en daarna begon hij te slijmen dat ie mij nog niet zo goed kende maar als ik weg zou gaan zou hij ook een lied voor me zingen
maar ja die discussies moet ik helemaal niet aangaan natuurlijk en ik moet t me niet aantrekken, maar t was onmogelijk om iets klasiskaals te bereiken de eerste 35 minuten. telkens weer een spaak of drie in t wiel. tegelijk. tegen elkaar. tegen mij. boos om alles..... bah...
Bij valt 't wel mee qua 'leegheid', heb een hele gladde rug wat dat betreft blijkbaar. Weet alleen dat 't deels ook mijn schuld is omdat ik niet van meet af aan streng genoeg (lees: heel streng) geweest ben en dat er leerlingen tussen zitten die wel willen en die ik nu niet bereik, en dat doet me soms een beetje twijfelen tbh!quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:42 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hier op school hebben wij ook zo'n klas. Ze spelen de hele les lang, elke minuut, een spelletje. Dan ben je als docent volkomen leeg aan het eind van dat uur (ik heb ze zelf gelukkig niet).
Je kunt het nog veranderen, hoor, zeker nu, nog zo vroeg in het schooljaar. Maar dan moet je ze nu wel echt aanpakken en ook niet twijfelen. Gewoon denken: "Als ik NU streng ben, heb ik daar later profijt van". En dat is echt zo. Hier helpt het al goed om de deur open te zetten en te zeggen: "Wegwezen!". Dan schrikken ze en weten ze dat ze nog 1 kans krijgen en zijn ze poeslief.quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:50 schreef ihatefastcars het volgende:
[..]
Bij valt 't wel mee qua 'leegheid', heb een hele gladde rug wat dat betreft blijkbaar. Weet alleen dat 't deels ook mijn schuld is omdat ik niet van meet af aan streng genoeg (lees: heel streng) geweest ben en dat er leerlingen tussen zitten die wel willen en die ik nu niet bereik, en dat doet me soms een beetje twijfelen tbh!
ik vind het lastig, omdat je op de opleiding ook leert dat heel erg streng en afstandelijk zijn ook nadelig kan werken.... ik probeer rechtvaardig en duidelijk te zijn, maar dat lukt blijkbaar niet.quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Je kunt het nog veranderen, hoor, zeker nu, nog zo vroeg in het schooljaar. Maar dan moet je ze nu wel echt aanpakken. Hier helpt het al goed om de deur open te zetten en te zeggen: "Wegwezen!". Dan schrikken ze en weten ze dat ze nog 1 kans krijgen en zijn ze poeslief.
ik heb er in elke klas, behalve de brugklas, al wel kinderen uitgestuurd hoor, en ook één op ééntjes gehad na de les, en wat nablijvers.quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:58 schreef Viking84 het volgende:
Ik zat de hele tijd tegen dat moment aan te hikken: het moment dat ik leerlingen moet laten terugkomen, het moment dat ik leerlingen eruit moet sturen. En als je het eenmaal één keer gedaan hebt, ben je ook niet beschroomd het nog een keer te doen.
quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:59 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ben er in 6 jaar middelbare school 1x uitgestuurd. Wegens gegiechel.
ik wegens kletsen. 1 keer. het was ons laatste uur. vriendinnetje en ik hebben t huiswerk gemaakt en zijn de stad in gegaan, heerlijk. volgende dag kregen we natuiurlijk als eerste de beurt en hadden allebei alles gedaan en goed. vond de docent wel jammer...quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:59 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ook 1x in mijn 6 jaar. Boeken niet bij me.quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:59 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja, ik was zonet ook zo boos tijdens die woordzoekersles. Dan ga ik met m'n vuist op tafel slaan en dan lachen ze alleen maarquote:Op dinsdag 28 september 2010 16:59 schreef ihatefastcars het volgende:
Het helpt juist om niet boos te doen (en al helemaal niet echt boos te zijn), want dan denken ze vaak dat ze 'gewonnen' hebben, schijnt (aldus mijn collega's). Maar goed, ik ben op sommige vlakken logischerwijs nog zoekende - binnenkort intervisie, hoop daar ook nog wat goede adviezen aan over te houden!
Ja, zou ik ook doen op die leeftijd denk ik. Boze leraren zijn lachwekkend zo af en toequote:Op dinsdag 28 september 2010 17:02 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, ik was zonet ook zo boos tijdens die woordzoekersles. Dan ga ik met m'n vuist op tafel slaan en dan lachen ze alleen maar.
Dat is wel een beetje overdreven van de LIO natuurlijk, maar als je van iedereen moet bijhouden of ze al 2 keer gewaarschuwd zijn, mag je ook wel een assistent inhurenquote:Op dinsdag 28 september 2010 17:01 schreef Goodbye het volgende:
Ik ben er één keer uitgestuurd door een LIO die ook moeite had met het handhaven van de klas (allemaal veertienjarigen, wat wil je). Er was de hele tijd al geroezemoes, maar ik was redelijk braaf aan het opletten want het wasgeschiedenis
. Vroeg alleen tussendoor even aan mijn buurvrouw hoe laat het was en toen mocht ik gaan
En had hij het over dat ik het proefwerk noooooooooooit zou halen omdat ik alleen maar zat te kletsen
9,3 overigens
![]()
Maar als ik het zo lees zijn jullie gelukkig nog niet op dat punt aanbeland en gaat dat ook niet gebeuren
Ja, dat realiseren zij zich niet. Ik maak Powerpoints met uitgebreide uitleg en het enige wat zij doen is dubbelliggen om een foutje in zo'n PPquote:Op dinsdag 28 september 2010 17:04 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ja, zou ik ook doen op die leeftijd denk ik. Boze leraren zijn lachwekkend zo af en toe![]()
Maar ik begrijp dat het voor jou wel kut is, heb je al die moeite er in gestoken..
Doen!quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:05 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, dat realiseren zij zich niet. Ik maak Powerpoints met uitgebreide uitleg en het enige wat zij doen is dubbelliggen om een foutje in zo'n PP. Miss moet ik hen als strafwerk een keer zo'n PP laten maken
.
Bereid je je er wel geestelijk op voor dat dat ongeveer 5% van je leerlingen zal zijn?quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:06 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik ben er zelf nog nooit uitgestuurd. Ben ook nooit te laat geweest en had ook altijd m'n huiswerk af.
quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:06 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik ben er zelf nog nooit uitgestuurd. Ben ook nooit te laat geweest en had ook altijd m'n huiswerk af.
Gadver!quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:07 schreef conleche het volgende:
Wij hadden vroeger in de eerste meneer Roorda voor Nederlands en die werd me toch een partij gepest. In een gemiddeld lesuur werden er propjes over en weer geschoten, werd er door alle stelletjes uitgebreid getongzoend, vroeg er eentje of meneer Roorda één van zijn vele puisten beschikbaar wilde stellen, bij wijze van mayo op zijn frietje
quote:en zat de halve klas achterstevoren en werd er op luide toon gekletst. Normaal gesproken zou ik het misschien zielig hebben gevonden, maar hij had één van mijn opstellen bestempeld als stuiverroman* en ik had altijd tienen voor opstellen, dus ik was zwaar gepikeerd en tot mijn schande moet ik bekennen dat ik meedeed met de pesterijen. (Ik had net het tongzoenen ontdekt, dus dat kwam mooi uit.)
*Stuiverroman!!Het was een prachtig liefdesverhaal, meneer Roorda was gewoon te lelijk om zelf een vrouw te krijgen en de jaloezie droop er van af. Ik geloof dat ik die mening ook zo ongeveer heb weergegeven als commentaar op de schamele 7 die ik kreeg.
Gewoon de krant gaan lezen en de volgende week een so geven over de nietbehandelde lesstof, begeleid door een briefje aan de ouders/de leerlingen dat deze stof vorige les behandeld zou worden, maar dat de kinderen er voor kozen niet te luisteren. Waardoor de onvoldoende geheel en alleen aan hunzelf te wijten is. Wel zo moeilijk maken dat iedereen een onvoldoende haalt, anders schiet het zijn doel alsnog voorbij.quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:11 schreef Goodbye het volgende:
De écht goede docenten die ik heb gehad konden inderdaad heel relaxt omgaan met de klas en kregen ons in no time stil. En als ze dan boos werden was je ook wel onder de indruk, zeg maar.
Maar jeetje, hoe je dat bereikt, geen idee!
Dat is wel een goeiequote:Op dinsdag 28 september 2010 17:14 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Gewoon de krant gaan lezen en de volgende week een so geven over de nietbehandelde lesstof, begeleid door een briefje aan de ouders/de leerlingen dat deze stof vorige les behandeld zou worden, maar dat de kinderen er voor kozen niet te luisteren. Waardoor de onvoldoende geheel en alleen aan hunzelf te wijten is. Wel zo moeilijk maken dat iedereen een onvoldoende haalt, anders schiet het zijn doel alsnog voorbij.
De braverikjes zullen misschien wel gaan miepen, maar ook daar kom je wel uit.
Ik heb 4 boterhammen, een appel en 2 koekjes op!! Hoeveel meer moet kan het worden?!quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:36 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Nou, dat zet ook geen zoden aan de dijk. Dus nu ga je wel weer wat meer eten overdag, yesss?
Je gaat er echt niet dood aan. Ik was zo een nare calculerende student. Voor geschiedenis haalde ik op het HBO bijvoorbeeld alleen maar negens maar schreef geen scriptie. Voor de scriptie kreeg ik dan een 1, maar het totaal kwam dus toch op een voldoende uit. Wat mijn docent overigens heel erg vondquote:Op dinsdag 28 september 2010 17:17 schreef MariaEtcetera het volgende:
Omg Tink, dat zou echt een nachtmerrie voor mij geweest zijnonvoldoendes
Nog twee boterhammen, avondeten en een bakje rauwkost en yoghurt of kwarkquote:Op dinsdag 28 september 2010 17:20 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik heb 4 boterhammen, een appel en 2 koekjes op!! Hoeveel meer moet kan het worden?!
O ja, rekenenquote:Op dinsdag 28 september 2010 17:20 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Je gaat er echt niet dood aan. Ik was zo een nare calculerende student. Voor geschiedenis haalde ik op het HBO bijvoorbeeld alleen maar negens maar schreef geen scriptie. Voor de scriptie kreeg ik dan een 1, maar het totaal kwam dus toch op een voldoende uit. Wat mijn docent overigens heel erg vondwant hij had mij zo graag een hoog eindcijfer gegeven.
Een oudere vrouw die wiskunde geeft, achternaam beginnend met een M? In dat geval: zij is niet in staat om normaal te communiceren en moet je het je echt niet persoonlijk aantrekken. Maar sowieso erg vervelend om op die manier te worden aangesproken.quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:44 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
t was een vrouwmaar wel een van de exacte vakken
de mentor van die klas, die even wat feedback van de leerlingen overbracht....
Nee maar ja hequote:Op dinsdag 28 september 2010 17:20 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Je gaat er echt niet dood aan. Ik was zo een nare calculerende student. Voor geschiedenis haalde ik op het HBO bijvoorbeeld alleen maar negens maar schreef geen scriptie. Voor de scriptie kreeg ik dan een 1, maar het totaal kwam dus toch op een voldoende uit. Wat mijn docent overigens heel erg vondwant hij had mij zo graag een hoog eindcijfer gegeven.
Ik denk dat ze vroeger minder streng waren. Ik was er, nadat ik uit huis was gegaan (op mijn 15e), ook alleen nog maar als ik er zin in had en bij toetsen/tentamens. Ben zelfs een keer opgehaald door mijn lievelingsleraar in zijn kever. Bij hem was ik vaak wel in de les behalve het eerste uur, want ik deed niet aan eerste uren. (o god, ik was echt een puber, zat de hele dag MTV te kijken). Stond hij om 8 uur 's ochtends de hele buurt wakker te toeteren.quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:15 schreef Tinkepink het volgende:
Overigens luisterde ik altijd heel goed in de les (zat altid vooraan) en deed ik heel erg goed mee. Als ik er was.
Huiswerk maken deed ik zeker niet altijd.
Vreemd genoeg heb ik nooit problemen gehad met mijn afwezigheid.
sorry, maar, niet mijn stijl. ik ga geen dingen doen die helemaal niet bij mij passen als docent. SO aan t einde van de les geven is wel een idee waar ik iets mee kan.quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:14 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Gewoon de krant gaan lezen en de volgende week een so geven over de nietbehandelde lesstof, begeleid door een briefje aan de ouders/de leerlingen dat deze stof vorige les behandeld zou worden, maar dat de kinderen er voor kozen niet te luisteren. Waardoor de onvoldoende geheel en alleen aan hunzelf te wijten is. Wel zo moeilijk maken dat iedereen een onvoldoende haalt, anders schiet het zijn doel alsnog voorbij.
De braverikjes zullen misschien wel gaan miepen, maar ook daar kom je wel uit.
precies die ja!quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:25 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Een oudere vrouw die wiskunde geeft, achternaam beginnend met een M? In dat geval: zij is niet in staat om normaal te communiceren en moet je het je echt niet persoonlijk aantrekken. Maar sowieso erg vervelend om op die manier te worden aangesproken.
quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:27 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik denk dat ze vroeger minder streng waren. Ik was er, nadat ik uit huis was gegaan (op mijn 15e), ook alleen nog maar als ik er zin in had en bij toetsen/tentamens. Ben zelfs een keer opgehaald door mijn lievelingsleraar in zijn kever. Bij hem was ik vaak wel in de les behalve het eerste uur, want ik deed niet aan eerste uren. (o god, ik was echt een puber, zat echt de hele dag MTV te kijken). Stond hij om 8 uur 's ochtend de hele buurt wakker te toeteren.
Ik hoop dat ik nooit zo"n boze moeder word (ik weet het was bij jou je moeder niet, maar toch...)quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:26 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Nee maar ja he![]()
Plus in mijn wazige thuissituatie konden er twee dingen gebeuren:
- Of ik kreeg stront aan de knikker wegens onvoldoende
- Of als onschuld mijnerzijds duidelijk was zou pa-lief wel op school gaan klagen![]()
Geen van beide echt fijne vooruitzichten
Misschien is het beter voor jullie om de dingen die je tegenkomt als beginnende docent in het docententopic te posten. De meerderheid hier is natuurlijk geen docent, maar haken wel in met hun schoolherinneringen. Ik snap dat het vervelend is voor jullie, maar natuurlijk wel inherent aan een SC-topic als slank.quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:29 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb ook een beetje moeite met die posts hoor, kwak. Als dat niet is hoe jij bent (als docent), dan kun je zo weinig met die verhalen.
Ergens doe ik wel iets fout, trouwens. Ik heb het vreselijk druk en zit tegelijkertijd meer leuke sociale dingen te plannen dan ooit. Normaal ging ik één keer in de twee maanden uit, nu twee keer per week of zo..
Denk niet dat je daar bang voor hoeft te zijn, want dat is sowieso niet jouw ouderlijke 'stijl' denk ikquote:Op dinsdag 28 september 2010 17:29 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik nooit zo"n boze moeder word (ik weet het was bij jou je moeder niet, maar toch...)
Nou....quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:33 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Denk niet dat je daar bang voor hoeft te zijn, want dat is sowieso niet jouw ouderlijke 'stijl' denk ik
Ja! Ik was zo dol op die man! Hij gaf geschiedenis, kon prachtig vertellen en was supergrappig.quote:
Had ik ook, ja. Ondertussen wel laatste lessen voor morgen voorbereid, en nu gewoon even helemaal niets doen mbt school enzo.quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:27 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
sorry, maar, niet mijn stijl. ik ga geen dingen doen die helemaal niet bij mij passen als docent. SO aan t einde van de les geven is wel een idee waar ik iets mee kan.
overigens moet ik zeggen dat al die "ja, een goeie docent was dit en dit.... " die iedereen nu post mij meer kwaad dan goed doet, qua gemoedstoestand, hoe goedbedoeld ook, dus ik ga even wieberen uit t topic.
Hmh. Da's eigenlijk één van de goede herinneringen aan mn nogal strenge opvoeding: zus en ik werden gepushed om het uiterste te behalen. Was dat mavo of havo of vwo, prima, maar behaal het hoogste wat je kunt halen. Mede vanuit het principe: hier kán je studeren etc., dus maak er gebruik van. En die 'indoctrinatie' werkt nu nog door, zeg maarquote:Op dinsdag 28 september 2010 17:35 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Nou....Stel wel hoge eisen aan mijn kinderen hoor
Helemaal waar. En hoor ik ook altijd van iedereen die ik ken die ooit les gegeven heeft, en natuurlijk de collega's - je groeit in je 'rol', en dat kost logischerwijs tijd. Jaren. En je blijft groeien. Maar dat vergeet je (lees: ik) weleens.quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:31 schreef conleche het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd dat die "goede" docenten dat ook pas in de loop der tijd zijn geworden hoor! In het begin zal je toch altijd wat nerveus zijn en leerlingen pikken dat feilloos op!
Hahahahaquote:Op dinsdag 28 september 2010 17:07 schreef conleche het volgende:
Wij hadden vroeger in de eerste meneer Roorda voor Nederlands en die werd me toch een partij gepest. In een gemiddeld lesuur werden er propjes over en weer geschoten, werd er door alle stelletjes uitgebreid getongzoend, vroeg er eentje of meneer Roorda één van zijn vele puisten beschikbaar wilde stellen, bij wijze van mayo op zijn frietje en zat de halve klas achterstevoren en werd er op luide toon gekletst. Normaal gesproken zou ik het misschien zielig hebben gevonden, maar hij had één van mijn opstellen bestempeld als stuiverroman* en ik had altijd tienen voor opstellen, dus ik was zwaar gepikeerd en tot mijn schande moet ik bekennen dat ik meedeed met de pesterijen. (Ik had net het tongzoenen ontdekt, dus dat kwam mooi uit.)
*Stuiverroman!!Het was een prachtig liefdesverhaal, meneer Roorda was gewoon te lelijk om zelf een vrouw te krijgen en de jaloezie droop er van af. Ik geloof dat ik die mening ook zo ongeveer heb weergegeven als commentaar op de schamele 7 die ik kreeg.
Haha, ja. Alhoewel ik wiskunde sowieso wel een stom vak vindquote:Op dinsdag 28 september 2010 17:43 schreef MevrouwPuff het volgende:
Vakidioten zijn vaak hele leuke docentenwiskunde, biologie, geschiedenis.
Op mijn 1e middelbare school hing de scheikundedouche boven de deuropening. Het trektouwtje hing echter verderop. Een oud-collega van mij -toen brugger- moest nablijven in dat lokaal. Omdat zij nooit schei- of natuurkunde had gehad, kenden ze dat lokaal niet. Helaas voor de docent informatica, die bij ze moest opletten, kende hij het lokaal ook niet (hij gaf er immers nooit les en het lokaal was in een andere vleugel van het gebouw dan zijn computerhok). Hij stond in de deuropening te controleren, toen mijn collega aan hem vroeg: "Meneer, waar is dit touwtje voor?"quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:43 schreef Goodbye het volgende:
Zo hadden wij in de vijfde klas tijdens de les economie (stuk of 15 leerlingen) eens het lumineuze idee om onze leraar, die even koffie aan het halen was, eens even te gaan verrassen. Was een klasgenoot van me boven op de kast geklommen naast de deuropening, leraar komt rustig binnenwandelen en m'n klasgenoot laat een beetje water uit een bekertje op zijn (kale) kop vallen.
Zo simpel, maar mijn leraar had ongeveer tien minuten de slappe lach![]()
Gevalletje 'Je moet er bij zijn geweest' vrees ik![]()
Geweldig!quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:48 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Op mijn 1e middelbare school hing de scheikundedouche boven de deuropening. Het trektouwtje hing echter verderop. een oud-collega van mij -toen brugger- moest nablijven in dat lokaal. Omdat zij nooit schei- of natuurkunde had gehad, kenden ze dat lokaal niet. Helaas voor de docent informatica die bij ze moest opletten kende hij het lokaal ook niet. Hij stond in de deuropening te controleren, toen mijn collega aan hem vroeg: "Meneer, waar is dit touwtje voor?"
"Ja dat weet ik niet."
"Mag ik er aan trekken?"
"Ja, doe maar."
Enfin, docent krijgt een waterval van 80 liter water over zich heenMooiste was nog dat ze geen straf kreeg omdat de docent toestemming had gegeven.
Je moet ook niet met allerhande moeders over hun striae in discussie gaanquote:Op dinsdag 28 september 2010 17:43 schreef loveli het volgende:
En ik ga niet meer in OUD posten denk ik. Ook niet als ik nuttig wetenschappelijk onderzoek onder de aandacht kan brengen.
denken dat een steekproef met 100 mensen niet betrouwbaar isvanaf n = 20 mag je redelijk betrouwbare steekproeven doen, bluh.
/frustratie
Wie weet smaakt het heerlijkquote:Op dinsdag 28 september 2010 17:51 schreef uniekhoorn het volgende:
Pizza ... Ik haal de volgende keer wel... ik kan het niet zo goed
Zit nog in de oven, dus de smaak weet ik nog niet
En toen heeft ie je getroost en jullie waren twee maanden lang gelukkig?quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:48 schreef uniekhoorn het volgende:
Moest 1 x nablijven maar dat kwam omdat mijn leraar erachter kwam dat ik ongelooflijk verliefd op hem was.. (toen viel ik al op oudere mannen)
Hij heeft mij toen maar gezegd dat het nooit iets kon worden enzo... man wat heb ik gejankt
Klinkt goed! Allerhande had ook zoiets, met speculaaskruiden en peer, die wilde ik al eens maken.quote:Op dinsdag 28 september 2010 18:13 schreef DevilsAndDust het volgende:
Trouwens, aanrader: kruidige perencake.
ik ben al verhuisdquote:Op dinsdag 28 september 2010 17:31 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Misschien is het beter voor jullie om de dingen die je tegenkomt als beginnende docent in het docententopic te posten. De meerderheid hier is natuurlijk geen docent, maar haken wel in met hun schoolherinneringen. Ik snap dat het vervelend is voor jullie, maar natuurlijk wel inherent aan een SC-topic als slank.
het is denk ik meer dat ik zelf dat soort dingen ook wel weet, maar als je eenmaal voor een klas staat die zo ongrijpbaar is en waar je totaal niks mee kunt, dan kun je wel charismatisch en streng proberen te zijn, maar dan krijg je precies de oneindige discussie die ik nu heb. geloof me, ik kap hem constant af, maar op alles wat ik zeg komt een weerwoord. uit 20 kelen tegelijk. en t stil genoeg krijgen om iets te zeggen kost me zomaar een paar minuten.quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:29 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb ook een beetje moeite met die posts hoor, kwak. Als dat niet is hoe jij bent (als docent), dan kun je zo weinig met die verhalen.
Ergens doe ik wel iets fout, trouwens. Ik heb het vreselijk druk en zit tegelijkertijd meer leuke sociale dingen te plannen dan ooit. Normaal ging ik één keer in de twee maanden uit, nu twee keer per week of zo..
Het wordt Griekse saladequote:Op dinsdag 28 september 2010 17:21 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Nog twee boterhammen, avondeten en een bakje rauwkost en yoghurt of kwarkMag je de aardappelen of de rijst laten zitten.
Vind 't wel aardig eigenlijk - je merkt wel hoe bepaalde dingen blijven hangen bij mensen. Mooie verhalen. En dan hoop ik zelf natuurlijk uiteindelijk bij mensen te blijven hangen als een inspirerende docent, en liever niet zo'n scheikunde-douche docent van Ewelina, maar toch.quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:31 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Misschien is het beter voor jullie om de dingen die je tegenkomt als beginnende docent in het docententopic te posten. De meerderheid hier is natuurlijk geen docent, maar haken wel in met hun schoolherinneringen. Ik snap dat het vervelend is voor jullie, maar natuurlijk wel inherent aan een SC-topic als slank.
mmm...die staat hier ook weer op het menu, als de duutser er is!quote:Op dinsdag 28 september 2010 18:26 schreef Viking84 het volgende:
Zij die hardgelopen hebben groeten u.
De heer des huizes is nu de lasagne van Nynke aan het klaarmaken.
Niet dat het bij mij altijd goed ging hoor. Ik kon ze ook vaak genoeg achter het behang plakken. En het aller-irritantste: het werkte niet om te dreigen dat ze een onvoldoende voor hun proefwerk zouden halen als ze niet zouden opletten, want ze waren zo slim dat ze het zonder opletten ook wel reddenquote:Op dinsdag 28 september 2010 18:33 schreef Merel het volgende:
Maar dan wil ik toch wel even trots iets vertellen... Een oud-collega van de school waar ik 5,5 jaar gewerkt heb nam laatst afscheid en ik was ook uitgenodigd. De rector heette mij in zijn speech voor haar ook in het bijzonder welkom, en begon een heel verhaal over hoe hij nog steeds aan startende docenten vertelt over dat tweedejaars studentje dat voor de klas werd gedropt en vanaf het eerste moment een natuurtalent bleek te zijn. En dat ging dus over mij!![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ooit een 7 van 'm gekregen na lerarenoverleg voor een scriptie waar ik in eerste instantie al een geflatteerde 3 op had gehad. Om mij, gelijk conleche, te redden van lager wal.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Ik heb er niet zoveel hoorquote:Op dinsdag 28 september 2010 19:01 schreef Ewelina het volgende:
Ik vraag me nu echt af hoe jij aan je diploma's komt, sigmeSorry!
![]()
Doe je goedquote:Op dinsdag 28 september 2010 19:10 schreef sigme het volgende:
Salaris is binnen.
Ik verdien met 16 uur, op 40 fietsminuten afstand iets meer dan bij
de vorig baan: 32 uur, op anderhalf uur reizen.
Hahaha, ik dacht huh, toen dacht ikquote:
Je mag opschrijven wat jou maar nuttig lijkt (en onnuttig mag ookquote:Op dinsdag 28 september 2010 19:13 schreef mango_cream het volgende:
Je mag ook neerzetten wat je je voorneemt morgen te eten toch?
Prima lijstje hoorquote:2 boterhammen met kaas en tomaat
Een appel
2 boterhammen met kipfilet en komkommer
2 boterhammen met 1 gekookt eitje
Een peer
Aardappelen, veel broccoli (gelukkig hou ik daar van:P) en waarschijnlijk zalm
Ik heb gekozen voor 6 boterhammen in plaats van 4 omdat ik anders op de 1000 kcal zat..
Is het zo goed?
Tweede keer is het beterquote:Op dinsdag 28 september 2010 19:18 schreef neen het volgende:
Lekker dan, nieuwe lamp in afzuigkap, PATS, alle stroom eraf, werk op computer weg.
Ik zal het zeker laten weten, en mezelf even een goede schop onder mn (dikke) kont geven,quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:27 schreef sigme het volgende:
[..]
Je mag opschrijven wat jou maar nuttig lijkt (en onnuttig mag ook)
Sommigen hier zetten dagelijk een planlijstje neer, en herhalen dat een dag later, met doorgestreept wat niet gegeten is en vetgedrukt wat erbij gekomen is.
Als je een lijstje plaatst halverwege de dag is het gebruikelijk om het deel wat je nog niet gegeten hebt schuin te noteren.
[..]
Prima lijstje hoor. Meld je morgen of het gelukt is?
Ja, dan heb je toch geen goeie carrièreswitch gemaakt.quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:10 schreef sigme het volgende:
Salaris is binnen.
Ik verdien met 16 uur, op 40 fietsminuten afstand iets meer dan bij
de vorig baan: 32 uur, op anderhalf uur reizen.
Inderdaadquote:
Ja best welquote:
Positiviteit! Goed zo, mister!quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:30 schreef neen het volgende:
[..]
Inderdaad
[..]
Ja best welmaar goed, nu weet ik hoe en wat dus gaat het vast heel snel
En dan zeggen dat ík een kutbaan heb.quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:40 schreef uniekhoorn het volgende:
Volgens mij niet, dat lidl dat heeft standaard....
Kom er erg vaak, mooi assortiment hebben ze!
Tot 2015 heeft mijn meneer óf nachtdienst of vroege dienst met oud&nieuw... en ik heb in 2016 vroege dienst op nieuwjaarsdag
Hmmmm
en ik zou juist zeggen dat dit een slecht lijstje is voor jouw doen!quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:34 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik ben trouwens (op het begin na) best trots op mn lijstje van vandaag! Beste in dagen
Jemig wat een planning!quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:40 schreef uniekhoorn het volgende:
Volgens mij niet, dat lidl dat heeft standaard....
Kom er erg vaak, mooi assortiment hebben ze!
Tot 2015 heeft mijn meneer óf nachtdienst of vroege dienst met oud&nieuw... en ik heb in 2016 vroege dienst op nieuwjaarsdag
Hmmmm
Doe geen moeite.quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:38 schreef MariaEtcetera het volgende:
GeeBee: ik ben allergisch voor Lidl. Iig die van de stad waarin in gewoond hebMaarrrr dat schijnt dus per filiaal te verschillen. Ik zeg: bad memories
![]()
Bio-gehakt. Which reminds me, ik moet dat info-stuk van sigme nog even lezen. *zoekt op*
Hallo, die middenweg is er. Die ligt bij je in de supermarkt, als je een beetje behoorlijke supermarkt hebt. Jumbo heeft vrij veel, AH was bezig dacht ik.quote:mjaah, het mooie zou een soort gulden middenweg. Beest wat een goed leven heeft gehad en een aai over zijn bolletje krijgt voor hij afgemaakt wordt. En dat 't vlees niet friggin duur is.
Totale overzicht wie verkoopt wat: http://beterleven.dierenbescherming.nl/aanbiedersquote:Beter Leven kenmerk
Het Beter Leven kenmerk is van de Dierenbescherming en toont één tot drie sterren, afhankelijk van de verbetering van het dierenwelzijn. Wat een ster precies betekent, hangt af van de diersoort waarvan het vlees afkomstig is, maar algemeen geldt: één ster staat op vleesproducten die een belangrijke stap in de goede richting doen. Twee sterren staan op producten die beter scoren op gebied van dierenwelzijn, maar nog niet zo goed als biologische producten. Drie sterren staan op biologische producten.
De Dierenbescherming wil met het Beter Leven kenmerk diervriendelijke producten ondersteunen. Het diervriendelijkste vlees is vaak ook het duurst. De Dierenbescherming streeft daarom naar tussensegmenten: vleesproducten waarvan het niveau van dierenwelzijn tussen dat van de gangbare en de biologische veehouderij in ligt, met een prijs die maar iets hoger ligt dan de gangbare producten.
Beter Leven 1 ster:
* Varkensvlees van Jumbo Supermarkt, onder de naam Jumbo Bewust. Dit vlees is afkomstig van varkens die gehouden zijn in een 'strooisel'-stal. Hierin hebben de dieren meer ruimte en strooisel (zaagsel). Dit strooisel biedt het nodige ligcomfort en wroetgelegenheid. De strooiselstal is niet alleen goed voor het welzijn van de varkens, maar is ook beter voor het milieu. Daarom heeft het houden van varkens in strooiselstallen ook het Milieukeurmerk.
* Blank kalfsvlees, te koop bij diverse supermarkten. Deze kalveren krijgen (ten opzichte van gangbare kalveren) meer ruwvoer binnen en daardoor meer ijzer. Deze kalveren kunnen daarnaast gelijktijdig eten en drinken, en er zijn afspraken over kortere transporttijden. Gangbaar rosé kalfsvlees is qua dierenwelzijn iets beter dan het blanke kalfsvlees met het Beter Leven kenmerk, omdat de dieren onbeperkt toegang tot ruwvoer hebben.
* De ‘Volwaardkip’. Te koop bij enkele supermarkten. De normen voor dierenwelzijn zijn bijna even hoog als die van scharrelkip. De kippen zijn van een langzamer groeiend en actiever ras dan de gangbare kippen. De kuikens krijgen veertig procent meer ruimte. De kippen hebben toegang tot een overdekte uitloop.
* Scharrelrundvlees Albert Heijn. Deze runderen lopen het grootste deel van het jaar buiten in de wei, en kalfjes mogen 6 maanden bij hun moeder zogen. De dieren worden niet onthoornd, gecoupeerd of gebrandmerkt, maar wel gecastreerd, en het transport naar het slachthuis duurt minder dan 2 uur.
* Scharrelkip van Albert Heijn. Deze kippen hebben meer ruimte, daglicht en een natuurlijk dag- en nachtritme en ze groeien langzamer. Ze krijgen dagelijks gestrooid graan en er zin strobalen. Transport naar het slachthuis duurt minder dan 3 uur. De scharrelkippen worden bedwelmd voor de slacht.
Beter Leven 2 sterren:
* Maïs-Scharrelkip van Kemper. Deze kippen hebben een vrije uitloop naar de buitenlucht.
* Scharrelvarkensvlees van Albert Heijn. De zeugen leven het hele jaar buiten, met schuilmogelijkheid. De mannelijke biggen worden niet gecastreerd. Er is een groepsstal met stro en overdekte uitloop en transport naar het slachthuis duurt meestal minder dan 4 uur.
Beter Leven 3 sterren:
* Logo Beter LevenDe meeste sterren staan op biologische producten die ook het EKO-keurmerk dragen, en op de Label Rouge kip
Echt?quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:42 schreef AKnynke het volgende:
[..]
en ik zou juist zeggen dat dit een slecht lijstje is voor jouw doen!
Gehoorzaam dat ik ben ..................quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:41 schreef Viking84 het volgende:
[..]
En dan zeggen dat ík een kutbaan heb.
Ik wil nu wel graag weten wat jij precies doet dus wil je me even pm'en?.
Hoiquote:Op dinsdag 28 september 2010 19:49 schreef Njosnavelin het volgende:
Hoi mensen, ik ben nieuw in dit topic![]()
Ik probeer wat gezonder te eten maar ik heb wat moeite met volhouden, misschien dat het kan helpen om hier mee te kijken en te lezen wat jullie op een dag eten enzo
Hier alvast mijn lijstje voor vandaag:
O: brinta
L: 2 volkoren boterhammen met gebakken ei, 1 volkoren boterham met smeerkaas, glas melk.
T: banaan, pinda's![]()
D: gebakken aardappels, vegetarische cordon bleu
Hmm geen groente, dat is niet super denk ik zo
Na nog een keer kijken valt het mee..de scone is niet je van het..maar voor de rest...quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:47 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Echt?Vanwege de scone? De hoeveelheid?
Sinds ik in de UK ben is dit denk wel één van de betereMoet nog in ritme komen met nieuwe supermarkt, activiteiten, kookmogelijkheden, etc. Vind ik best lastig
Ja dat ook! En mensen die je ontmoet die voor je koken of met je ergens wat willen drinken/eten, etc. De scone was voornamelijk vanwege beschimmeld brood... Ik heb er nog één, dat wordt een keer een tussendoortjequote:Op dinsdag 28 september 2010 19:54 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Na nog een keer kijken valt het mee..de scone is niet je van het..maar voor de rest...
Het is altijd lastig je ritme te vinden in een nieuw land. Plus, ik vind dan altijd zovee dingen die ik uit moet proberen...
Hoe was je eerste echte college?
Ik wilde te jouwer verdediging al zeggen dat het best een redelijk UK-lijstje wasquote:Op dinsdag 28 september 2010 19:47 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Echt?Vanwege de scone? De hoeveelheid?
Sinds ik in de UK ben is dit denk wel één van de betereMoet nog in ritme komen met nieuwe supermarkt, activiteiten, kookmogelijkheden, etc. Vind ik best lastig
De eerste dag dat ik alleen was dacht ik idd vooral NEEEEEEEEEEEEEquote:Op dinsdag 28 september 2010 20:03 schreef sigme het volgende:
Maria, vind je het al wat minder eng in je eentje? Je klinkt steeds alsof het druk & leuk is, maar dat kan ook je persoonlijkheid zijn.
*braaf*quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:49 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Gehoorzaam dat ik ben ..................
Vooral dat laatste klinkt idd erg ondaterig!quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:09 schreef Viking84 het volgende:
Ik ga binnenkort met iemand afspreken trouwens. En het is heel nadrukkelijk géén date, gewoon een irl kennismaking en dan zien waar het schip strandt
.
quote:Op dinsdag 28 september 2010 20:08 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
De eerste dag dat ik alleen was dacht ik idd vooral NEEEEEEEEEEEEE![]()
![]()
Enzo
Maar het helpt idd om bezig te zijn en leuke/nuttige dingen te doen en te plannen. Er zijn ook wel momenten (zoals nu!) dat ik gewoon achter mn laptopje hang en dingen lees enzo, maar die 'alone-time' heb ik normaliter ook wel nodigEn ik mis het vriendje wel maar ik hou me er wel aan vast dat deze 2,5 maand zo voorbij gaat zijn en dat ik dan maar beter leuke dingen kan doen terwijl ik hier ben
Ja, ik meen het serieus hoor! Juist omdat zij uit zichzelf aangeeft dat ze daar ook zo instaat, durf ik het aan. Iemand anders die wilde afspreken is me iets teveel op een echte date uit, dus ben ik tegenover haar de hele tijd aan het smoezen dat ik het druk heb. Wat ook zo is, maar voor een echt leuke vrouw zonder gedonder heb ik altijd tijd natuurlijkquote:Op dinsdag 28 september 2010 20:15 schreef MariaEtcetera het volgende:
Die dansende broccoliIk was al fan van de banaanvariant
![]()
[..]
Vooral dat laatste klinkt idd erg ondaterig!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |