Levenspatroon niet aanpassen en sparen!!!!quote:Op dinsdag 28 september 2010 12:26 schreef Viking84 het volgende:
Salaris gekregen en het is meer dan ik verwachtte![]()
. Veel meer
.
Doe ik ookquote:Op dinsdag 28 september 2010 12:31 schreef loveli het volgende:
[..]
Levenspatroon niet aanpassen en sparen!!!!
Ik dacht dat je daar gister iets over zeiquote:Op dinsdag 28 september 2010 12:36 schreef Viking84 het volgende:
Ik ga nu even niks kopen, hoor. Gewoon sparen. Over 2 maanden moet Pippa geholpen worden en ik verwacht een dure tandartsrekening. En ik moet nog een bankje hebben. Maar alles op z'n tijd
.
quote:
Wat ben je aan het studeren nu? Misschien ken ik het boekquote:Op dinsdag 28 september 2010 12:47 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Pfffff mijn studieboek is zo VAAG. Bleh!
Dus je bent geen lekker wijf?quote:Op dinsdag 28 september 2010 12:48 schreef shinydiscoball het volgende:
Coco: dat beeld is zeer overdreven, slankies zijn gewoon super complimenteus. Volgens bestaan dat soort meisjes sowieso alleen op tv. Dus zou je dat willen bijstellen voordat we elkaar ooit eens meeten, dat voorkomt teleurstellingen
Dus daar is mijn ¤500 gebleven!quote:Op dinsdag 28 september 2010 12:51 schreef shinydiscoball het volgende:
Ik had deze maand 500 meer, maar daar gaat alweer 416 collegegeld vanaf
Ja dankjewel he!quote:Op dinsdag 28 september 2010 12:53 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Dus daar is mijn ¤500 gebleven!
Het boek heet commerciele calculaties 1quote:Op dinsdag 28 september 2010 12:49 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Wat ben je aan het studeren nu? Misschien ken ik het boek
Oh. Dat ken ik niet. Klinkt wel erg saaiquote:Op dinsdag 28 september 2010 13:04 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Het boek heet commerciele calculaties 1
Is om je nima A te halen? Maar het is geschreven voor mensen die 30 jaar geleden algebra hebben gehad. En de vraagstellingen zijn zoo onduidelijk..quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:05 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Oh. Dat ken ik niet. Klinkt wel erg saai
Ik krijg al de rillingen bij het idee dat er ook een deel 2 moet zijnquote:Op dinsdag 28 september 2010 13:05 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Oh. Dat ken ik niet. Klinkt wel erg saai
Machtsverheffen Vermenigvuldigen Delen W? Optellen Aftrekkenquote:Op dinsdag 28 september 2010 13:07 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Kent u hem nog 'Meneer Van Dale Wacht Op Antwoord'
eh, nee?
Ja maar die is achterhaald toch.....quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:09 schreef loveli het volgende:
[..]
Machtsverheffen Vermenigvuldigen Delen W? Optellen Aftrekken
Niet?quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:07 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Kent u hem nog 'Meneer Van Dale Wacht Op Antwoord'
eh, nee?
Ik heb het niet gehad, mijn vader welquote:Op dinsdag 28 september 2010 13:10 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Niet?Dat heb ik al op de basisschool gehad. En zo oud ben ik nou ook weer niet (29). [sub]
Worteltrekken.quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:09 schreef loveli het volgende:
[..]
Machtsverheffen Vermenigvuldigen Delen W? Optellen Aftrekken
Nou, ik heb het toevállig net niet bij de hand!quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:09 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Heeft iemand toevallig dit pakje over
[ afbeelding ]
quote:De plaats van de w in het oude, achterhaalde ezelsbruggetje Meneer van Dalen wacht op antwoord laat zien dat enkele toonaangevende 19e eeuwse leerboeken een andere opvatting verkondigden over de gangbare volgorde.
Dat zei ik tochquote:Op dinsdag 28 september 2010 13:12 schreef Cocotrimonium het volgende:
Van wiki:
[..]
Edit: ik ben toch ouder dan ik dacht![]()
Doe mij maar wat erin zit!quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:09 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:12 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Dat zei ik toch!!!
nu lucht eruitkneden, en dan in de koelkast zetten...Dan vanavond nog een keer...In de koelkast rijst het vaak nogwel na..quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:19 schreef uniekhoorn het volgende:
Mo, of iemand die verstand heeft van pizza's....
Mijn deeg heeft nu 2 uur gerezen... maar heb het pas vanavond nodig... Nu lucht eruit kneden of de hele bol in de koelkast zetten en vlak voor het bakken lucht eruit?
Totaal geen ervaring met Mazda. Maar hij is Japans en dus betrouwbaar. Ligt er ook aan hoe de vorige eigenaar ermee is omgesprongen, als een Japanner slecht is behandeld kan 'ie ook kapot.quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:12 schreef Phaidra het volgende:
Die is mooi PF! Maar nee, helaas heb ik 'm niet over...
loveli, nu je hier bent, graag advies: Mazda MX5, doen of niet? Heb gehoord dat de onderdelen vrij goedkoop zijn en er goede garages voor zijn. Nadeel: wel wat duurder in wegenbelasting/verzekering. Maar het lijkt me ook wel een stoer autootje.
Ik heb er tweequote:Op dinsdag 28 september 2010 13:09 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[ afbeelding ]
ik word sowieso rete chagrijnig van alle politiek op het momentquote:Op dinsdag 28 september 2010 13:35 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb er zo de pest over in dat die enge glijer van een Verhagen gaat meeregeren terwijl z'n partij de afgelopen verkiezingen gehalveerd is.
Echt!
Jij gaat even op en neer naar het oosten met je OV?quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:47 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Geniaal! Heb vanavond een feestje en kwam er net achter dat het met verkleeds is
goed hoorquote:Op dinsdag 28 september 2010 13:54 schreef motorbloempje het volgende:
zo, een alternatieve Evy les gelopen
2,3,5,6 en 8 minuten hardgelopen met 2 minuten elke keer er tussen en na de 8 de boodschapjes gedaan en naar huis gewandeld
erg fijn en ben trots dat ik gegaan ben!
Zo maar s douchen en dan aan de slag voor 't avondeten!
Post nog eens een lijstje voor de nieuwelingen, dan weten ze wat ze moeten doen voor ondergewicht.quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:57 schreef uniekhoorn het volgende:
Was vanochtend 53.8 kg... da's wat te weinig
Bedankt! Goedkoper in wegenbelasting dan bijvoorbeeld een ford ka, fiat seicento, opel corsa. Zeg maar de standaard goedkope startersautootjes. 40 euro per kwartaal vs 70 euro per kwartaal. Verzekering is ca. 10 euro per maand duurder. Crashtest is een goed idee. ANWB aankoopkeuring heb ik over nagedacht, maar dat kan alleen in Den Haag of Utrecht. Hoe werkt dat in de praktijk dan? Tegen de tijd dat ik daar aankom, weet ik wel of de auto het doet, zeg maar.quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:28 schreef loveli het volgende:
[..]
Totaal geen ervaring met Mazda. Maar hij is Japans en dus betrouwbaar. Ligt er ook aan hoe de vorige eigenaar ermee is omgesprongen, als een Japanner slecht is behandeld kan 'ie ook kapot.
Duurder in de wegenbelasting dan wat? Daar zou ik me niet veel van aantrekken denk ik. Wegenbelasting zal minder zijn dan drie tientjes in de maand. Wat scheelt het met een kleinere auto? Tien euro per maand? Daar koop je lol voor. Verzekering is op basis vannieuwprijs van de auto, zou ik me ook niet veel van aantrekken. No claim opbouwen enjaarlijks minder betalen.
Zoek eens op een mazdaforum, er is vast wel een hoekje met mx5-eigenaren die je de voor- en nadelen kunnen vertellen. Vaak weten ze ook goede garages of 'mannetjes'.
En kijk naar veiligheid, even youtube filmpjes kijken van crashtests. Er is heel veel verschil tussen de verschillende cabrio's. Pas een paar filmpjes gezien en ik schrok van de een en was aangenaam verrast van een ander.
Mijn idee: kijk of je de veiligheid OK vindt, bedenk of 'ie praktisch genoeg is en doe een aankoopkeuring van de ANWB. Kost je +/- 200 euro die je heeeeeel snel terugverdient als het een miskoop blijkt te zijn. Wegenbelasting en verzekering kan nooit zo veel zijn dat je 'em daarom moet laten staan. Daarna kopen en lol hebben
400 gram vla/yoghurtquote:Op dinsdag 28 september 2010 14:06 schreef loveli het volgende:
[..]
Post nog eens een lijstje voor de nieuwelingen, dan weten ze wat ze moeten doen voor ondergewicht.
Dat er sinds de vorige APK niet iets duurs kapot is gegaan ofzo? Zodat je bij de volgende keuring niet voor een dure verassing komt te staan.quote:Op dinsdag 28 september 2010 14:12 schreef Phaidra het volgende:
Wat is trouwens het grote voordeel van een aankoopkeuring ten opzichte van gewoon APK? Worden er meer/andere dingen gecheckt? Of onafhankelijker?
ANWB weety als het goed is zwakker punten van de auto en kijkt ook naar de algehele staat van onderhoud. Soort uitgebreide APK die je meer zekerheid geeft geen miskoop te doen. Leuke sportieve dakloze autootjes kunnen afgeragd zijn of alleen in het zomerseizoen gebruikt. Dat en evt. aankomende reparaties en onderhoudsbeurten kan een ANWB-keuring aan het licht brengen. Versleten koppeling kost je klauwen met geld aan arbeidsloon, daar kom je als leek niet zo snel zelf achter.quote:Op dinsdag 28 september 2010 14:07 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Bedankt! Goedkoper in wegenbelasting dan bijvoorbeeld een ford ka, fiat seicento, opel corsa. Zeg maar de standaard goedkope startersautootjes. 40 euro per kwartaal vs 70 euro per kwartaal. Verzekering is ca. 10 euro per maand duurder. Crashtest is een goed idee. ANWB aankoopkeuring heb ik over nagedacht, maar dat kan alleen in Den Haag of Utrecht. Hoe werkt dat in de praktijk dan? Tegen de tijd dat ik daar aankom, weet ik wel of de auto het doet, zeg maar.
Ik heb er wel een paar gezien die qua prijs in aanmerking komen, eentje staat zelfs om de hoek (echt letterlijk)! Maar die heeft stomme stickers op de motorkap. Beetje sneu gezicht vind ik altijd.
Ik wil een nieuwe APK bij aflevering, dat is bij veel autobedrijven ook standaard (dat zie ik tenminste veel in hun advertenties). Daarom vroeg ik het me ook afquote:Op dinsdag 28 september 2010 14:14 schreef neen het volgende:
[..]
Dat er sinds de vorige APK niet iets duurs kapot is gegaan ofzo? Zodat je bij de volgende keuring niet voor een dure verassing komt te staan.
Oh, ik dacht dat is iets voor wanneer je een auto particulier koopt ofzo.quote:Op dinsdag 28 september 2010 14:16 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik wil een nieuwe APK bij aflevering, dat is bij veel autobedrijven ook standaard (dat zie ik tenminste veel in hun advertenties). Daarom vroeg ik het me ook af.
Voor de APK mag je radiator lek zijn. Bij een aankoopkeuring van de ANWB zijn ze daar minder blij mee. APK betekent dat je remmen, lichten en gordels het doen. Daar wordt geen tip gegeven over aankomend onderhoud en hoe je slijtageonderdelen erbij staan.quote:Op dinsdag 28 september 2010 14:12 schreef Phaidra het volgende:
Wat is trouwens het grote voordeel van een aankoopkeuring ten opzichte van gewoon APK? Worden er meer/andere dingen gecheckt? Of onafhankelijker?
I rest my case.quote:Op dinsdag 28 september 2010 14:09 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
400 gram vla/yoghurt
200 ml melk
4 - 5 boterhammen mager beleg (2 met dun boter)
min. 3 x fruit
tomaat en komkommer.
ruim 500 gram groente, 200 gr. vlees beetje carbs ..en vanaf nu weer wat extra rijst/aardappel ofzo.
blokje pure choco
kom soep met gehaktballen
Uurtje wandelen per dag
Ok, duidelijk. Dan moet ik idd maar een blokje om rijden voor een aankoopkeuring... Nog een n00b-vraag: kunnen die keuringen dan echt op korte termijn worden ingepland als er maar 2 locaties zijn? Je kan moeilijk 2 weken wachten, dan heb je grote kans dat de auto al aan iemand anders is verkocht..quote:Op dinsdag 28 september 2010 14:18 schreef loveli het volgende:
[..]
Voor de APK mag je radiator lek zijn. Bij een aankoopkeuring van de ANWB zijn ze daar minder blij mee. APK betekent dat je remmen, lichten en gordels het doen. Daar wordt geen tip gegeven over aankomend onderhoud en hoe je slijtageonderdelen erbij staan.
Geen idee, nooit gedaanquote:Op dinsdag 28 september 2010 14:22 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ok, duidelijk. Dan moet ik idd maar een blokje om rijden voor een aankoopkeuring... Nog een n00b-vraag: kunnen die keuringen dan echt op korte termijn worden ingepland als er maar 2 locaties zijn? Je kan moeilijk 2 weken wachten, dan heb je grote kans dat de auto al aan iemand anders is verkocht..
Dat is waarquote:Op dinsdag 28 september 2010 14:25 schreef loveli het volgende:
[..]
Geen idee, nooit gedaan
Of je kijkt op het mazda-forum, zijn ook wel liefhebbers die mee willen gaan om te kijken. Vriend van me heeft een motor gekocht met aankoopkeuring (niet ANWB), dat was iemand die voor 200 euro meeging en de motor op locatie checkte. Of je koopt een auto onder voorbehoud van aankoopkeuring, kan ook.
Koop je bij particulier of garage? Het is nu zowat winter, jij koopt een cabrio. Hoe groot is de kans dat 'ie volgende week weg is? En dan nog, er zijn er meer...
no problem..rillerigheid is wat wispelturig...Ach, het gaat vanzelf over denk ik...Zo maar eens naar de super voor een tussendoortje...heb vandaag ook een hongerige dag!quote:Op dinsdag 28 september 2010 13:29 schreef uniekhoorn het volgende:
Dank je Nynke!
Hoest met je rillerigheid?
quote:Op dinsdag 28 september 2010 14:24 schreef DarkElf het volgende:
Hoi
Nynke, rode paprika's bevatten enorm veel vit Cdie kan je de komende dagen meer eten. En lekker op tijd slapen vanavond? na een hete douche ofzo.. en anders kan je altijd nog een hete grog maken met een flinke scheut sterke drank, dan zweet je vannacht wel iets eruit wrs
Nee, maar ik hou het in gedachte voor een volgende keerquote:Op dinsdag 28 september 2010 13:48 schreef loveli het volgende:
[..]
Jij gaat even op en neer naar het oosten met je OV?
Awww, DaDquote:Op dinsdag 28 september 2010 15:02 schreef DevilsAndDust het volgende:
Zo, ik heb vanochtend in de docentenkamer even zitten huilen na een les die compleet uit de hand liep. Volgens m'n coach viel het mee en merkte ze ook niets aan me, maar wat vond ik dat vreselijk zeg...
Ik kreeg gewoon geen enkele grip op de klas... ik had een aantal werkvormen bedacht om het huiswerk te bespreken, en dat vonden ze ook wel leuk (ik had verwacht mensen aan te moeten wijzen, maar ze zaten te springen om voor de klas te mogen komen), maar het werd er vreselijk rumoerig van en ik kreeg het gewoon niet meer voor elkaar om ze stil te laten zijn toen ik dat wilde.quote:Op dinsdag 28 september 2010 15:05 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Awww, DaD. Wat gebeurde er? (als je het hier wilt vertellen)
Dat klinkt inderdaad niet fijn. Maar je wordt er vast snel beter in, want dit soort dingen leer je toch ook op de opleiding? Wel leuk dat ze zo enthousiast meededen!quote:Op dinsdag 28 september 2010 15:11 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik kreeg gewoon geen enkele grip op de klas... ik had een aantal werkvormen bedacht om het huiswerk te bespreken, en dat vonden ze ook wel leuk (ik had verwacht mensen aan te moeten wijzen, maar ze zaten te springen om voor de klas te mogen komen), maar het werd er vreselijk rumoerig van en ik kreeg het gewoon niet meer voor elkaar om ze stil te laten zijn toen ik dat wilde.
Het voelde gewoon naar.
Volgende week vrijdag sowieso, hoezo?quote:Op dinsdag 28 september 2010 15:18 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Goodbijtje, ben je binnenkort eens in Adam?
Is goed, alleen drink ik dan thee. Of een écht goed cappuccino, dat lust ik dan nog welquote:Op dinsdag 28 september 2010 15:23 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Kunnen we koffie drinken als je zin hebt!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |