Ik weet het niet. Als ik zie dat sommge spelers jarenlang in en naast de majors bivakeren. Dat zie ik Rick ook nog wel doen. Voor zover ik het kan beoordelen heeft hij geweldige potentie. Alleen is het té wisselvallig.quote:Op maandag 27 september 2010 17:12 schreef Guard het volgende:
[..]
Ik denk dat ie zo langzamerhand een beetje door zijn kansen aan het heenraken is.
Als je Cardinals fan bent dan zou dat idd mooi zijn maar het zal wel worden:quote:Op dinsdag 28 september 2010 12:52 schreef Slomy het volgende:
MVP NL: Albert Pujols
Cy Young NL: Wainwright
Dat zou dan tenminste nog een beetje een mooie afsluiter voor de cards zijn. Beetje jammer dat Pujols de triple crown in de NL weer niet gaat pakken. Staat op 1 in HR's en RBI, maar z'n avg is net wat te laag met .313
Blijft toch geweldig als je kijkt naar zijn nummers, zeker als je er rekening mee houd dat hij zovaak gewalked wordt en een shitload minder goede pitches krijgt om te raken dan de gemiddelde andere players.
Niet meer dan terecht als het zo gaat.quote:Op dinsdag 28 september 2010 15:55 schreef The_Playmaker het volgende:
[..]
Als je Cardinals fan bent dan zou dat idd mooi zijn maar het zal wel worden:
MVP NL: Joey Votto (misschien CarGo mochten de Rockies het toch halen)
Cy Young NL: Roy Halladay (meer wins, K's en hun ERA is hetzelfde)
Ik ga er ook van uit dat Phillies de WS gaan winnen en dat het redelijk eenvoudig zal gaan ook. Hebben met afstand beste 1-2-3 pitching en een goede line-up. Met thuisvoordeel, dus zie ze wel winnen. In de AL is het eigenlijk een zooitje, want Rays en Yankees zwak op het moment en Twins kunnen goede serie ook niet doorzetten. Rangers komen te kort. Alles bij elkaar hou ik het toch op NY - PHI in de WS en dan 4-1 voor Philllie.quote:Op maandag 4 oktober 2010 09:13 schreef Dos37 het volgende:
Eindelijk is het seizoen voorbij, ik heb weinig vertrouwen in post seasen met betrekking tot de Yankees. Als ik nu een voorspelling moet doen. World Series Phillies tegen de Rays waarbij de Phillies zullen winnen.
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:58 schreef Fredgroes het volgende:
met een mooie matchup: Voor de Rangers Cliff Lee en voor de Rays David Price op de heuvel. Mooi oitcher duel dus en daarna snel naar bed want om 02.30 uur gaan de Yankees van start voor het behalen van hun 28ste titel
Mwa, Rays draaiden laatste maand al niet super en Lee had wel een erg goed september achter de rug. Denk dat de andere starters niet tegen de Rays op kunnen, maar het gaat wel moeilijk worden voor TB.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 22:45 schreef Dos37 het volgende:
Rangers winnen game 1, toch wel verrassend voor mij persoonlijk.
Was te verwachtenquote:
Ja idd.... Ik heb mijn geld gezet op Tampa Bay voor de WS dit jaar.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 22:45 schreef Dos37 het volgende:
Rangers winnen game 1, toch wel verrassend voor mij persoonlijk.
http://en.wikipedia.org/wiki/MLBquote:Op donderdag 7 oktober 2010 23:59 schreef Majkool het volgende:
Is er een goede Nederlandse site met uitleg over de competitie? Ik kijk regelmatig 's nachts naar MLB, snap het spel wel goed, maar heb eerlijk gezegd geen idee hoe de competitie nou in elkaar zit qua systeem...
Sorry, dat woord had ik even over het hoofd gezienquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 00:41 schreef Dos37 het volgende:
Die is niet nederlands
Pettitte start nog niet echt lekker, is al veel pitches nodig.
Gisteren misschien, maar vandaag zijn de Yankees echt gewoon de betere ploeg. Petitte is sterk en de hitters laten kansen liggen. Net bases loaded met 1 uit en geen runs meer. Als Pettitte zo blijft gooien deze playoffs dan zijn de Yankees als enige niet helemaal kansloos tegen de Phillies.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 02:43 schreef popolon het volgende:
Twins.... 't zit in het hoofd. Twins verliezen van de Twins, alweer. Gisteren zoveel kansen ook om het af te maken.
Yanks maken er goed gebruik van maar de Twins, tja, als ze normaal zouden spelen had 't nu 2-0 gestaan ipv 0-2.
Wat gisteren betreft ben ik het wel met je eens, 1-1 was een betere tussenstand geweest. Maar aan de andere kant is t natuurlijk wel kwaliteit van de Yankees om steeds terug te komen. Nu de 5-2 binnen is moet dit natuurlijk gedaan zijn.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 02:53 schreef popolon het volgende:
Had 't vooral over gisteren, had gewoon 1-0 moeten zijn, CC wankelde maar de Twins lieten zoveel RLISP, te gek gewoon.
Wat mij betreft vliegt die poenerige club er natuurlijk meteen uit maar goed, het is helaas vaak anders.
Ja is sinds de maand september echt weer helemaal op CY Young niveau!quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 06:08 schreef popolon het volgende:
Lincecum met een vrij aardig optreden.1-0 in de series voor SF.
Wat een valsspeler zeg.quote:But wait a second. Did that pitch actually hit him?
“I’m not sure,” Utley said coyly. “It was pretty close. At first I thought it was going to hit me in my head. Fortunately, it didn’t. And he throws so hard. I felt like I thought it hit me, so I put my head down and I ran to first.”
Agh, hoort erbij. Ruiz werd trouwens wel naar geraakt op z'n knie, precies op de knieschijf.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 15:59 schreef Version2 het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Wat een valsspeler zeg.![]()
Die 2 vrouwen op de 1e rij trouwens.
Dat is in ieder geval wat minder storend denk ik dan dat zo'n mascotte. Bij de Rockies en volgens mij ook bij Phillies heb ik dat wel eens gezien. Opeens een groot paars of groen gezwel achter homeplatequote:Op zaterdag 9 oktober 2010 16:14 schreef Maravilla het volgende:
[..]
Agh, hoort erbij. Ruiz werd trouwens wel naar geraakt op z'n knie, precies op de knieschijf.En Francisco op z'n hoofd, alleen geloof ik dat alleen het zonneklep van de helm geraakt werd.
En die vrouwen bleven maar bezig inderdaad. Bij elke pitch van de Reds ineens opstaan en met dat handoekje zwaaien.
http://shop.mlb.com/home/index.jsp verkoopt alles wat de spelers dragenquote://edit
Vette trui heeft die wisselspeler van de Giants aan!Iemand enig idee waar dat soort truien te krijgen zijn?
Oei, dat gaat me een bult geld kosten.. $65 voor de trui, en de verzendkosten zullen ook wel weer belachelijk hoog zijnquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 20:05 schreef Fredgroes het volgende:
[..]
http://shop.mlb.com/home/index.jsp verkoopt alles wat de spelers dragen
Maar Jeter mocht 't wel?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 15:59 schreef Version2 het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Wat een valsspeler zeg.![]()
Still alivequote:
Het is op ESPN Americaquote:Op zondag 10 oktober 2010 03:09 schreef The_BoezelaaR het volgende:
MLB.tv heeft natuurlijk uitstekende, betaalde, streams. Iemand een pm oid voor onbetaalde goeie streams?
Ik kijk nu ff SNL, genoeg sport voor vandaag.quote:
Gelijk heb je. Ik ga mijn bed opzoeken voordat het licht wordtquote:Op zondag 10 oktober 2010 05:59 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik kijk nu ff SNL, genoeg sport voor vandaag.
Je hebt een paar minuten.quote:Op zondag 10 oktober 2010 06:02 schreef PirE het volgende:
[..]
Gelijk heb je. Ik ga mijn bed opzoeken voordat het licht wordt![]()
Als Pettitte en Hughes zulke starts hebben zijn de Yankees wel de grote favoriet vind ik.quote:Op zondag 10 oktober 2010 13:52 schreef Dos37 het volgende:
Dit ging een stuk gemakkelijker dan ik had gedacht. Ik zie het alweer wat positiever in vooral omdat ze AJ Burnett uit de rotation hebben getrapt
Echt hequote:
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij geven ze de pitchers expres rust. Een paar innings pitchen is volgens mij al slopend..quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 04:07 schreef Greetings het volgende:
Misschien een domme vaag, maar waarom spelen teams eigenlijk elke wedstrijd met een andere pitcher dan de wedstrijd ervoor?
Zijn daar regels voor of geven de clubs ze vrijwillig rust om en om?
Zo ja; welke regels?
Er zijn geen regels voor maar een pitcher heeft na het gooien een aantal dagen rust nodig voor zijn arm en elleboog. In het reguliere seizoen gebruiken ploegen daarom vijf verschillende starters, zodat iedereen eens in de 5,6 dagen een wedstrijd heeft. In de playoffs zijn er wat meer rustdagen, maar als regel geldt dat er vier dagen rust tussen een start zitten. Alleen als het echt nodig is willen ploegen hun pitchers wel eens gebruiken met drie dagen rust. Maar dit is geen regel. In het verleden heb je genoeg gehad dat toppitchers bijvoorbeeld in wedstrijd 5 of 6 begonnen zijn en in wedstrijd 7 (van de World Series) nog 1 of 2 innings uit de bullpen gooien.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 04:07 schreef Greetings het volgende:
Misschien een domme vaag, maar waarom spelen teams eigenlijk elke wedstrijd met een andere pitcher dan de wedstrijd ervoor?
Zijn daar regels voor of geven de clubs ze vrijwillig rust om en om?
Zo ja; welke regels?
Ja ok, in het reguliere seizoen snap ik het nog wel dat je vaak rust neemt.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:40 schreef Colplay het volgende:
Probeer het uit en gooi eens een bal of 100-120 met een snelheid van 140-160 km/u. Zul je denk ik wel merken dat je dit niet te vaak moet doen.
In de playoffs gebeurt het vaker dat de pitcher 3 dagen tussen z'n starts heeft ,maar dat is wel met minimale rust.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 16:16 schreef Greetings het volgende:
[..]
Ja ok, in het reguliere seizoen snap ik het nog wel dat je vaak rust neemt.
Maar in de playoffs zou ik er gewoon een spuit inzetten en alle wedstrijden spelen.
Is zoiets werkelijk nog nooit voorgekomen?
Volgens dit verhaal niet elke dagquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 16:16 schreef Greetings het volgende:
[..]
Maar in de playoffs zou ik er gewoon een spuit inzetten en alle wedstrijden spelen.
Gaat dit jaar geloof ik niet gebeuren, want Pettitte en Hughes zouden niet op 3 day rest mogen gooien. Waarschijnlijk gaat het er zo ongeveer uitzien:quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 16:21 schreef Dos37 het volgende:
Vorig jaar hebben de Yankees ook met 3 man het postseason gedaan.
Duidelijk een echte liefhebber "Gewoon een spuit inzetten"quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 16:16 schreef Greetings het volgende:
[..]
Ja NL heeft home field advantagequote:Op woensdag 13 oktober 2010 05:04 schreef Greetings het volgende:
Betekent dit dat SF of Philly sowieso het thuisvoordeel in de finale krijgen?
ik ben nog liever voor de Yankees dan voorquote:
Over het algemeen is het altijd wel een aantal dagen van tevoren bekend maar volgens mij is daar geen regel voor. Lineups worden pas officieel als de managers de lineup cards aan de homeplate umpire geven, vlak voor de 1e pitch. Teams kunnen dus 10 minuten voor 1st pitch gewoon van pitchers wisselen als ze dat willen.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 22:11 schreef Colplay het volgende:
Yankees twijfelen nog wie er in wedstrijd 2 gaat starten. Pettitte of Hughes. Wat ik mij nu afvroeg: het is altijd ver van te voren bekend wie er gaat werpen. Is daar een regel voor? Want voor Yankees is het toch handig om zaterdag half uurtje voor de wedstrijd bekend te maken wie er gaat werpen, zodat Texas zich niet te veel hier op voor kan bereiden. Moet je van te voren aangeven wie de pitcher is of niet?
Ja kan me hier wel in vinden. Giants hebben als grootste wapen starting pitching, maar dit is weer niet zo goed als die van de Phillies. Bovendien moeten ze nu al tegen Philadelphia, de grote favoriet voor de titel. Denk ook niet dat de Rangers het gaan redden, maar ik denk dat ze wel meer slagkracht hebben dan SF. Bovendien is de AL in de breedte altijd wat sterker, dus snap wel waarom ze de Giants de minste kans geven.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 05:01 schreef Greetings het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het wel heel raar vind dat bij de bookies de Giants van de 4 overgebleven teams de grootste underdog zijn. Zelfs de Rangers, die het uitnadeel hebben in de finale als ze doorkomen, schijnen nog meer kans te hebben.
Sommige Engelse bookies hebben zelfs odds van 10,50 voor de SF Giants. Zijn jullie het daar mee eens?
de bullpen heeft de geweldige start van cj wilson verkloot. Mo staat al klaar om wedstrijd 1 voor de yankees in winst om te zettenquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 05:16 schreef Levitas het volgende:
Mijn god, Texas, wat heb je gedaan?? (Ik heb het niet gezien, zat op school)
Gods, wat zonde zeg.. Hoe ongelooflijk kun je het verkloten om een 5-0 voorsprong weg te geven?quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 05:36 schreef Fredgroes het volgende:
[..]
de bullpen heeft de geweldige start van cj wilson verkloot. Mo staat al klaar om wedstrijd 1 voor de yankees in winst om te zetten
http://mlb.mlb.com/video/play.jsp?content_id=12833591quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 14:09 schreef rubje het volgende:
heb je daar een screencap van,want wil weer eens kunnen lachen om de slechtse president van de VS ooit.
zit er hard over na te denken om voor deze match up wakker te blijven. Ookal heb ik niks met beide teams.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 18:25 schreef mitt het volgende:
Vanavond al een must-win voor Texas willen ze nog een beetje meedoen.
Halladay - Lincecum, wat een matchup
Daar zullen ze blij mee zijn in Phillyquote:It's time to dust off those TV antennas again for many baseball fans in New York and Philadelphia -- or hope the nearest electronics store has one left.
News Corp.'s Fox pulled its channels off Cablevision early Saturday after the companies' programming deal expired and negotiations for a new one stalled, threatening broadcasts of the National League Championship Series for some 3 million Cablevision subscribers in parts of the two metropolitan areas.
Forcier in voor Robinsonquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 23:22 schreef popolon het volgende:
5-0 (weer)
Hoe gaan ze het nu verknallen?
Dit heeft niks met roest te maken. Ze worden gewoon hard geraakt. Hughes is na de All-Star break beduidend minder gaan pitchen dus zo gek is het niet wat hij vandaag laat zien. CC is thuis beter dan uit.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 23:24 schreef Fredgroes het volgende:
beetje roest op de starters van de Yankees. Leuk dat je de ALDS sweept maar daarna moet je de prijs hiervoor betalen om 6 dagen uit je neus te vreten. Ach ja de bullpen was gisteren juist de kracht van de Yankees
quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 23:42 schreef Fredgroes het volgende:
[..]
dat is begrijp wel de enige reden waarom hij in de bullpen van de rangers zit.
Omdat ie zo leuk is alsnog.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 14:09 schreef rubje het volgende:
heb je daar een screencap van,want wil weer eens kunnen lachen om de slechtse president van de VS ooit.
quote:Op zondag 17 oktober 2010 00:17 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Omdat ie zo leuk is alsnog.
[ afbeelding ]
Wolverines zijn aan het terugkomen, staan nog maar 7 punten achter (35-28).quote:
Ik zit al te zappen tussen Dora the Explorer en baseball. Drie is echt teveel.quote:Op zondag 17 oktober 2010 00:35 schreef PirE het volgende:
[..]
Wolverines zijn aan het terugkomen, staan nog maar 7 punten achter (35-28).
Wel een kans dat het dan al beslist is want Hamilton slaat een 2 -run HR. En dat met Lee op de heuvel.quote:Op maandag 18 oktober 2010 23:34 schreef Dos37 het volgende:
Ik zet de wekker om 4 uur en kijk vanaf daar door. Go Yankees
Ik was wel wakker zonder PC bij de hand, werd er niet echt vrolijk van. Eigenlijk had het gewoon al 3-0 moeten staan. Nou de volgende wedstrijd met AJ Burnettquote:
ik heb nog geen scores uit de USA bekeken maar wil je zeggen dat de yankees in deze playoffs aan het verliezen zijn en wanneer is het over en uit met ze?quote:
Ze willen i.i.g. geen game 7, Lee heeft de Yankees in hun broekzak.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 14:58 schreef rubje het volgende:
[..]
ik heb nog geen scores uit de USA bekeken maar wil je zeggen dat de yankees in deze playoffs aan het verliezen zijn en wanneer is het over en uit met ze?
Maar wie doe je dan in Game 7? Denk trouwens dat het vannacht met Burnett 3-1 wordt. CC, Hughes en Pettitte moeten het dan drie keer op rij doen. Niet onmogelijk maar wel erg lastig, want tegen Lee hebben ze het idd altijd lastig.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:35 schreef The_Playmaker het volgende:
Mochten de Yankees de volgende 2 games winnen in NY (wat ik wel denk dat ze zullen doen) dan ben ik benieuwd of de Rangers dan Lee in Game 6 laten pitchen. Ik denk dat je dan wel moet als manager.
Dan maar gokken op Lewis in Game 7. Als je 3-2 achterstaat dan moet je niet denken aan Game 7. Dan denk je alleen aan het winnen van Game 6. Een voordeel is dat ze Hughes in Game 6 krijgen. Die vind ik stukken minder dan CC en Pettite. Mochten ze toch met Lee in Game 7 gaan dan moeten de Yanks nu drie keer op rij winnen want ik zie Lee niet verliezen in Game 7. De man heeft nog nooit een postseason game verloren.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:36 schreef Colplay het volgende:
[..]
Maar wie doe je dan in Game 7? Denk trouwens dat het vannacht met Burnett 3-1 wordt. CC, Hughes en Pettitte moeten het dan drie keer op rij doen. Niet onmogelijk maar wel erg lastig, want tegen Lee hebben ze het idd altijd lastig.
Ik denk dat je Game 7 niet uit het oog moet verliezen, zeker niet als je naar short-rest gaat. Want dan win je zes misschien wel, maar heb je in zeven hetzelfde probleem.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:56 schreef The_Playmaker het volgende:
[..]
Dan maar gokken op Lewis in Game 7. Als je 3-2 achterstaat dan moet je niet denken aan Game 7. Dan denk je alleen aan het winnen van Game 6. Een voordeel is dat ze Hughes in Game 6 krijgen. Die vind ik stukken minder dan CC en Pettite. Mochten ze toch met Lee in Game 7 gaan dan moeten de Yanks nu drie keer op rij winnen want ik zie Lee niet verliezen in Game 7. De man heeft nog nooit een postseason game verloren.
Ik ook, maar dan wel tijdens de World Series.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 18:57 schreef mitt het volgende:
Maar wat een baas die Cliff Lee. Ben echt geen fan maar dit is echt belachelijk goed.
Ik hoop wel nog steeds dat Texas instort.
Met de series weet ik nog niet zeker hoor. Texas is natuurlijk wel dik favoriet, maar CC moet vanavond natuurlijk gewoon winnen voor New York. Twee keer winnen in Texas, met een keer Lee op de heuvel wordt uiteraard lastig, maar Hughes en Pettitte hebben ook een behoorlijk seizoen achter de rug.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 05:05 schreef Version2 het volgende:Is nu toch wel gedaan, met deze wedstrijd èn de series.
Ik geef ze weinig kans. De offense is totaal uit vorm en nu doet Teixiera ook niet meer mee voor de rest van de playoffs. Dat scheelt een hoop. Misschien dat ze er een Game 7 uit kunnen slepen maar zoals Hughes na de All-Star break loopt te pitchen acht ik die kans behoorlijk klein. En dan moet je in Game 7 tegen Lee. Ik zie Texas deze series in 6 games winnen.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 09:37 schreef Colplay het volgende:
[..]
Met de series weet ik nog niet zeker hoor. Texas is natuurlijk wel dik favoriet, maar CC moet vanavond natuurlijk gewoon winnen voor New York. Twee keer winnen in Texas, met een keer Lee op de heuvel wordt uiteraard lastig, maar Hughes en Pettitte hebben ook een behoorlijk seizoen achter de rug.
1 2 3 4 | Phillies: $ 141,928,379 Giants: $ 98,641,333 Rangers: $ 55,250,544 |
quote:Teixeira zal voornamelijk qua 1B defense worden gemist, op die ene HR tegen de Twins na heeft hij qua offense opnieuw weinig gedaan in de playoffs. De offense is op dit moment Cano en een beetje Granderson & Jeter. Eigenlijk is dat het verhaal van het seizoen, 1 a 2 spelers die de offense dragen en de rest die er een beetje bijloopt. Bij de Rangers is iedereen red hot en de bullpen heeft zich weer herpakt.Op woensdag 20 oktober 2010 15:07 schreef The_Playmaker het volgende:
[..]
Ik geef ze weinig kans. De offense is totaal uit vorm en nu doet Teixiera ook niet meer mee voor de rest van de playoffs. Dat scheelt een hoop. Misschien dat ze er een Game 7 uit kunnen slepen maar zoals Hughes na de All-Star break loopt te pitchen acht ik die kans behoorlijk klein. En dan moet je in Game 7 tegen Lee. Ik zie Texas deze series in 6 games winnen.
quote:Ik weet niet of Berkman met z'n .171 vs lefties een verbetering is.Op woensdag 20 oktober 2010 18:45 schreef Version2 het volgende:
[..]
Teixeira zal voornamelijk qua 1B defense worden gemist, op die ene HR tegen de Twins na heeft hij qua offense opnieuw weinig gedaan in de playoffs. De offense is op dit moment Cano en een beetje Granderson & Jeter. Eigenlijk is dat het verhaal van het seizoen, 1 a 2 spelers die de offense dragen en de rest die er een beetje bijloopt. Bij de Rangers is iedereen red hot en de bullpen heeft zich weer herpakt.![]()
Maargoed, straks hopen op een W, op wat voor manier dan ook en dan zien we het wel in Texas. Cano in ieder geval in de 3 hole vandaag en Berkman vervangt Tex op 1B.
quote:Kan niet veel slechter dan Tex met zijn 0 for 14 en 3 walks in de seriesOp woensdag 20 oktober 2010 19:02 schreef The_Playmaker het volgende:
[..]
Ik weet niet of Berkman met z'n .171 vs lefties een verbetering is.
quote:Dus ou een Giants - Rangers WS ook in dat opzicht nog best hilarisch zijnOp woensdag 20 oktober 2010 17:18 schreef popolon het volgende:
Playoff team payrolls 2010:
[ code verwijderd ]
quote:Als je die verschillen ziet......die zijn wel huge ja.Op woensdag 20 oktober 2010 19:18 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Dus ou een Giants - Rangers WS ook in dat opzicht nog best hilarisch zijn
quote:Tuurlijk is het begrijpelijk, maar die haat is natuurlijk ook wel een beetje jaloezie. De reden dat de Yankees dit zo makkelijk kunnen doen is natuurlijk ook omdat ze zo groot en populair zijn dat ze dit geld ook binnenhalen. Ze hebben een paar jaar op papier verlies geleden, maar dat was zonder de inkomsten van de zender YES, waar de Yankees voor een derde eigenaar van is.Op woensdag 20 oktober 2010 19:47 schreef Slomy het volgende:
[..]
Als je die verschillen ziet......die zijn wel huge ja.
Opzich is het dan inderdaad lachwekkend dat een team met een payroll van 200 miljoen er zometeen uitgekicked word door een team met een payroll van 55 miljoen. Snap ik ook waar die Yankee haat over het algemeen vandaag komt
quote:Ach de Cubs en Mets konden niet eens aan de .500 komen met een 100,000,000+ payrollOp woensdag 20 oktober 2010 17:18 schreef popolon het volgende:
Playoff team payrolls 2010:
[ code verwijderd ]
quote:Yankees fans zijn over het algemeen behoorlijk arrogant, dat helpt ook niet echt om een positief imago op te bouwen.Op woensdag 20 oktober 2010 21:52 schreef Colplay het volgende:
[..]
Tuurlijk is het begrijpelijk, maar die haat is natuurlijk ook wel een beetje jaloezie. De reden dat de Yankees dit zo makkelijk kunnen doen is natuurlijk ook omdat ze zo groot en populair zijn dat ze dit geld ook binnenhalen. Ze hebben een paar jaar op papier verlies geleden, maar dat was zonder de inkomsten van de zender YES, waar de Yankees voor een derde eigenaar van is.
Met het nieuwe stadion hebben de Yankees vorig 280 miljoen dollar binnen gehaald aan tickets. Dus zonder merchandise en sponsoring e.d. Er waren zes ploegen die meer uit de kaartverkoop haalden dan ze uitgaven aan salarissen, waarbij de Yankees de grootste marge hadden, voor de Red Sox (32 miljoen). Niet toevallig de op een na grootste club qua uitgaven aan salarissen.
quote:Misschien niet nee. Maar zie je niet overal dat de grootste club van het land het meest gehaat is. Ajax, Real Madrid, Lakers.Op woensdag 20 oktober 2010 22:05 schreef PirE het volgende:
[..]
Yankees fans zijn over het algemeen behoorlijk arrogant, dat helpt ook niet echt om een positief imago op te bouwen.
quote:3-0Op woensdag 20 oktober 2010 22:47 schreef Levitas het volgende:
Wat een GRUWELIJKE fouten van Texas, sjonge jonge!, 2-0 Yankees
quote:Zou ik toch een iets grotere voorsprong voor willen hebben mocht je dat willen proberen ...Op woensdag 20 oktober 2010 23:10 schreef Colplay het volgende:
En gelijk 5-0, HR Cano.
Nu je deze ruime voorsprong hebt, zou je dan CC van de heuvel kunnen halen en hem later in de serie nog een keer gebruiken? Bijvoorbeeld in Game 7 op 2 dagen rust. CC staat nu op 43 pitches.
quote:Nee joh, nog 6 innings te spelen. Laat ze deze voorsprong maar eens vasthouden t/m de 6e inning.Op woensdag 20 oktober 2010 23:10 schreef Colplay het volgende:
En gelijk 5-0, HR Cano.
Nu je deze ruime voorsprong hebt, zou je dan CC van de heuvel kunnen halen en hem later in de serie nog een keer gebruiken? Bijvoorbeeld in Game 7 op 2 dagen rust. CC staat nu op 43 pitches.
quote:Dat is wel waar. Maar met 2 innings Mo, Joba en Wood nog in de pen moet je een eind kunnen komen. Maar omdat iemand hier ook al zei dat het gaat om het winnen van de serie moet je misschien wat risico's nemen, zeker gezien het feit dat je dan tegen Lee moet. Iemand enig idee hoeveel pitches CC max. mag gooien om zaterdag (als nodig is natuurlijk) nog 1 of 2 innings te kunnen gooien?Op woensdag 20 oktober 2010 23:15 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Zou ik toch een iets grotere voorsprong voor willen hebben mocht je dat willen proberen ...
quote:Ok, had het idd vaak in negende inning gezien maar vond het er nu wel erg op lijken. Niemand van de Yankees leek er ook maar een seconde mee te zitten dat hij van 2 naar 3 ging. Op t resultaat had t ook geen invloedOp woensdag 20 oktober 2010 23:16 schreef Version2 het volgende:
[..]
En een steal wordt defensive indifference genoemd als het er eentje in de 9e inning en in een blow out game is. Dan heeft zo'n steal over het algemeen vrij weinig invloed op de uiteindelijke score.
quote:Hadden kansen, maar uitgerekend Hamilton in een doubleplay en inning over. Hart van de order van NYY komt er nu aan.Op woensdag 20 oktober 2010 23:45 schreef Levitas het volgende:
HR Treanor
5-1. Nou Texas, kom op. Laat dit het begin zijn om je eroverheen te knokken!
quote:Ja dat Oswalt daar stond was wel een verrassing ja. Zal veel vertrouwen geven aan de bullpen voor de komende wedstrijden. Lincecum moet het eigenlijk vannacht al afmaken voor de Giants.Op donderdag 21 oktober 2010 05:27 schreef popolon het volgende:
Oswalt in de negende?Ze hebben vertrouwen in de bullpen daar in Philly.
quote:Beter doet ie dat anders vervalt het College Football weer op ESPNAmerica, al zal er vast een stream te vinden zijn voor LSU/Auburn.Op donderdag 21 oktober 2010 09:30 schreef Colplay het volgende:
[..]
Ja dat Oswalt daar stond was wel een verrassing ja. Zal veel vertrouwen geven aan de bullpen voor de komende wedstrijden. Lincecum moet het eigenlijk vannacht al afmaken voor de Giants.
quote:Cliff Lee. Misschien Crawford. De rest zal wel gereserveerd worden voor Jeter, Pettitte en Mo. Nu maar hopen dat die laatste twee iig terug willen komen en het niet voor gezien houden.Op zaterdag 23 oktober 2010 05:08 schreef popolon het volgende:
Een mislukt seizoen voor de Yanks, een seizoen als nooit eerder voor de Rangers. Sport kan soms zo leuk en onvoorspelbaar zijn.
Yankees, tot volgend seizoen. Kijken voor hoeveel ze nu weer gaan inkopen.
quote:En dan vragen mensen zich af waarom men een hekel heeft aan de Yanks ......
quote:Like I careOp zaterdag 23 oktober 2010 05:18 schreef popolon het volgende:
Tuurlijk terecht. Maar zo overtuigend had eigenlijk niemand verwacht. De Yankees zijn gewoon weggezet.
[..]
En dan vragen mensen zich af waarom men een hekel heeft aan de Yanks ......
quote:Nou nou.
quote:Yup, is leuk voor de Rangers, gun het ze ook wel. Ze hebben wel een aantal spelers waar ik veel sympathie voor heb. En ze waren gewoon duidelijk veel beter.Op zaterdag 23 oktober 2010 05:25 schreef popolon het volgende:
[..]
Nou nou.Kom op zeg, 't poenerige team wordt in de hoek gezet door een 'amateurclub'. Geweldig toch?
quote:Texas heeft een dikke tv deal gesloten dus die zullen ook wel enigszins in de running voor Lee zijn. Maar een salary cap zal ook een floor moeten hebben. Het is vrij opmerkelijk als je leest dat sommige teams (Marlins, Pirates etc) meer geld binnen krijgen aan shared revenue en luxury tax, dan dat ze aan payroll uitgeven. Die hebben owners die geld in hun eigen zakken steken ipv in het team te investeren.Op zaterdag 23 oktober 2010 05:46 schreef popolon het volgende:
Ik klaag niet hoor, ik geniet.
Maar een cap zou ik zeker toejuichen. Anders blijf je dit soort berovingen krijgen van teams met veel minder kapitaal.
quote:Net zo goed als er geen regel is dat je niet 200 mil uit mag geven aan pay-roll, is er geen regel dat je niet mag verdienen aan je team.Op zaterdag 23 oktober 2010 05:55 schreef Version2 het volgende:
Het is vrij opmerkelijk als je leest dat sommige teams (Marlins, Pirates etc) meer geld binnen krijgen aan shared revenue en luxury tax, dan dat ze aan payroll uitgeven. Die hebben owners die geld in hun eigen zakken steken ipv in het team te investeren.
quote:Zolang de Giants maar winnen
quote:Dat het team oorspronkelijk uit New York komt, speelt geen rol meer. Die club zit nu wel verankerd in de stad. Ze staan al heel lang droog, maar ik denk dat dit minder leeft bij grote clubs zoals de Red Sox voor 2004 en de Cubs op dit moment. De Giants hebben soms jaren met een goed team. Andere jaren is het een stuk minder. Op dit moment hebben ze een goede rotation, een goede bullpen, maar een matige offense. World Series is een grote verrassing. Als het ze lukt vannacht.Op zaterdag 23 oktober 2010 10:09 schreef Anatool het volgende:
Giants kunnen straks voor de 16de keer zich plaatsen voor de WS waarin ze wel maar 5 keer succesvol waren, de laatste keer al in 1954. 56 jaar is heel wat, leeft het mogelijk einde van deze drought een beetje in San Francisco ? (cfr Boston in 2004 en Chicago in 2005) Of kan het de gemiddelde fan/inwoner niet veel schelen omdat de Giants van oorsprong een team uit New York is ?
Iemand die hierop een kijk heeft ?
quote:Ja daar hoop ik uiteraard ook op
quote:Ze zullen hard achter Lee aan gaan want ik denk dat we nu wel gezien hebben dat hun pitching niet goed genoeg is op dit moment. CC is de #1 maar wie is de #2 pitcher in NY? Hughes die pas één goede seizoen achter de rug heeft? Pettite die steeds ouder word? "Headcase" Burnett? Vazquez was een complete bust.Op zaterdag 23 oktober 2010 05:15 schreef Version2 het volgende:
[..]
Cliff Lee. Misschien Crawford. De rest zal wel gereserveerd worden voor Jeter, Pettitte en Mo. Nu maar hopen dat die laatste twee iig terug willen komen en het niet voor gezien houden.
quote:Klopt, maar revenue sharing en luxury tax is er juist om de small market teams financieel te helpen. Als je dan ziet dat ze al minder uitgeven dan dat ze binnenkrijgen aan gedeelde inkomsten dan is dat toch vreemd? Ze staan wel als eerste in de rij om de schuld bij de big spenders te leggen en te klagen dat ze niet mee kunnen maar wel lekker geld meepakken en vervolgens niet uitgeven/herinvesteren. MLB heeft niets voor niets aan/voor het begin van dit seizoen de Marlins op de vingers getikt en ze aangespoord om meer uit te geven. Als Pirates front office moet je je toch doodschamen dat je al 18 jaar achter elkaar een losing record hebt. Rebuilden ok, maar die gasten blijven maar bezig.Op zaterdag 23 oktober 2010 10:53 schreef Guard het volgende:
[..]
Net zo goed als er geen regel is dat je niet 200 mil uit mag geven aan pay-roll, is er geen regel dat je niet mag verdienen aan je team.
quote:Zegt een Red Sox fan
quote:Gok dat Lee op dezelfde manier benaderd zal worden als Sabathia. Dikke offer op de 1e dag. Las overigens dat Lee heeft gezegd dat als ze de WS winnen, het wel moeilijk zal zijn om Texas te verlaten. Yeah right, it's all about $$$.Op zaterdag 23 oktober 2010 17:46 schreef The_Playmaker het volgende:
[..]
Ze zullen hard achter Lee aan gaan want ik denk dat we nu wel gezien hebben dat hun pitching niet goed genoeg is op dit moment. CC is de #1 maar wie is de #2 pitcher in NY? Hughes die pas één goede seizoen achter de rug heeft? Pettite die steeds ouder word? "Headcase" Burnett? Vazquez was een complete bust.
Ik geef de Rangers overigens goede kansen om Lee te signen. De Rangers zijn namelijk ook van plan om hun payroll flink te verhogen.
quote:'fan' in de AL vind ik dat team dan nog het beste (heb roots in Boston, thats all), maar eigenlijk heb ik helemaal niets met de AL
quote:Tis van beide kanten een beetje de pot die de ketel verwijt dat ie zwart ziet, en een teken dat er is mis is met de financiele structuur in de MLB.Op zaterdag 23 oktober 2010 18:46 schreef Version2 het volgende:
Klopt, maar revenue sharing en luxury tax is er juist om de small market teams financieel te helpen. Als je dan ziet dat ze al minder uitgeven dan dat ze binnenkrijgen aan gedeelde inkomsten dan is dat toch vreemd? Ze staan wel als eerste in de rij om de schuld bij de big spenders te leggen en te klagen dat ze niet mee kunnen maar wel lekker geld meepakken en vervolgens niet uitgeven/herinvesteren. MLB heeft niets voor niets aan/voor het begin van dit seizoen de Marlins op de vingers getikt en ze aangespoord om meer uit te geven. Als Pirates front office moet je je toch doodschamen dat je al 18 jaar achter elkaar een losing record hebt. Rebuilden ok, maar die gasten blijven maar bezig.
quote:Marlins doen de laatste jaren gewoon lekker mee en dan is het alleen maar knap als je dat lukt met een small payroll.Op zaterdag 23 oktober 2010 18:46 schreef Version2 het volgende:
MLB heeft niets voor niets aan/voor het begin van dit seizoen de Marlins op de vingers getikt en ze aangespoord om meer uit te geven. Als Pirates front office moet je je toch doodschamen dat je al 18 jaar achter elkaar een losing record hebt. Rebuilden ok, maar die gasten blijven maar bezig.
quote:Ik ben van mening dat je laatste zin voor bijna elke sport geldt, echter lijken de GM's daar anders over te denken.. Superstars (spelers die bij de NBA 25+ PPG, MLB 40+ HR etc) krijgen altijd gigantisch betaalt, maar meestal zijn ze egoistisch en arrogant.Op zaterdag 23 oktober 2010 19:02 schreef Terreros85 het volgende:
De Athletics hebben met een lage payroll en een slimme strategie jarenlang goed meegedaan in de American League. Vaak playoffs. Dit is allemaal te lezen in het boek 'Moneyball'. Het heeft heel vaak te maken met de draft. Ik denk dat je bij honkbal beter 5 aardige spelers kunt hebben dan 1 superster.
quote:Moet je nagaan wat ze kunnen bereiken als ze het geld van revenue sharing daadwerkelijk gebruiken waarvoor het bedoeld is.... bv Uggla een contract aanbieden.Op zaterdag 23 oktober 2010 18:54 schreef PirE het volgende:
[..]
Marlins doen de laatste jaren gewoon lekker mee en dan is het alleen maar knap als je dat lukt met een small payroll.
quote:De draft in de MLB is een crapshoot. Elk team zal blij zijn als ze 1 a 2 spelers per jaar draften die een echte impact kunnen maken. Daarnaast is elke prospect trade bait totdat ze het bewijzen op major league level. Kijk naar de A's. Billy Beane heeft Carlos Gonzalez en Street getrade voor een half jaar van Matt Holliday. De prospects die ze voor Holliday hebben ontvangen zijn allemaal minder dan de prospects die ze hebben gebruikt. Daar heeft zijn "moneyball theorie" hem een beetje in de steek gelaten. Meedoen is leuk, uiteindelijk draait het om het winnen van de WS en dat hebben ze al lange tijd niet gedaan.Op zaterdag 23 oktober 2010 19:02 schreef Terreros85 het volgende:
De Athletics hebben met een lage payroll en een slimme strategie jarenlang goed meegedaan in de American League. Vaak playoffs. Dit is allemaal te lezen in het boek 'Moneyball'. Het heeft heel vaak te maken met de draft. Ik denk dat je bij honkbal beter 5 aardige spelers kunt hebben dan 1 superster.
quote:Zie liever het geld naar de spelers gaan dan dat de owners het in hun eigen zakken stoppen. De superstars in honkbal verdienen dat salaris gewoon. Over het algemeen heb je dan gewoon een hele goede track record van 6+ jaar, dat mag ook wel beloond worden.Op zaterdag 23 oktober 2010 19:06 schreef Reanimation het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat je laatste zin voor bijna elke sport geldt, echter lijken de GM's daar anders over te denken.. Superstars (spelers die bij de NBA 25+ PPG, MLB 40+ HR etc) krijgen altijd gigantisch betaalt, maar meestal zijn ze egoistisch en arrogant.
quote:Geld zal een belangrijke rol spelen. Maar ik denk dat de Yankees niet met een offer zullen komen die ontzettend hoger zal zijn dan wat de Rangers bereid zijn om te betalen. Nolan Ryan is gek van Lee en heeft al gezegd dat geen prijs te hoog is. De Rangers payroll gaat volgend jaar richting $100 million. Ik vond het ook overigens interessant wat ze op ESPN en TBS zeiden na afloop. Met wie heeft hij een betere kans om prijzen te winnen in de toekomst? Normaal zou je zeggen de Yankees maar de Rangers zijn goed bezig. Ze hebben een hoop jonge spelers en zijn bezig een team te bouwen die jaren meekan. Daarom zijn ze ook bereid om hun payroll te verdubbelen. CC had in Milwaukee weinig kans om echt om de prijzen mee te doen. Ze waren niet in staat om hun team te verbeteren. De Rangers zitten wel in die positie. Ze spelen ook nog eens in de AL West dus dat telt ook mee.Op zaterdag 23 oktober 2010 18:46 schreef Version2 het volgende:
Gok dat Lee op dezelfde manier benaderd zal worden als Sabathia. Dikke offer op de 1e dag. Las overigens dat Lee heeft gezegd dat als ze de WS winnen, het wel moeilijk zal zijn om Texas te verlaten. Yeah right, it's all about $$$.
Payroll van de Rangers zal wel omhoog moeten gaan. Hamilton, Cruz, C.J. Wilson, Murphy zitten in hun arbitration jaren en als ze Guerrero willen houden gaat die ook meer verdienen. Tel daar een eventueel contract voor Lee bij op en je zit op pakweg 40-50 miljoen meer dan dit jaar, verdubbeling van de payroll dus.
AL West wordt wel interessant volgend jaar. Denk dat de Angels hard achter Crawford of Werth en Beltre zullen gaan. Morales keert terug. Rotation stond lekker te pitchen de laatste paar maanden. Die hebben volgend jaar gewoon weer een prima team.
quote:Dat mag best, maar ik zie niet in waarom de bedragen zo absurd hoog moeten zijn.Op zaterdag 23 oktober 2010 19:34 schreef Version2 het volgende:
Zie liever het geld naar de spelers gaan dan dat de owners het in hun eigen zakken stoppen. De superstars in honkbal verdienen dat salaris gewoon. Over het algemeen heb je dan gewoon een hele goede track record van 6+ jaar, dat mag ook wel beloond worden.
quote:CC Sabathia heeft anders veel kosten. Hij moet al het personeel van zijn persoonlijk MacDonald's vestiging betalen en dat tikt aardig aanOp zaterdag 23 oktober 2010 19:56 schreef Guard het volgende:
[..]
Dat mag best, maar ik zie niet in waarom de bedragen zo absurd hoog moeten zijn.
quote:Hij kan net als ieder ander gewoon bij de plaatselijke Micky-D's in de rij gaan staanOp zaterdag 23 oktober 2010 20:02 schreef PirE het volgende:
[..]
CC Sabathia heeft anders veel kosten. Hij moet al het personeel van zijn persoonlijk MacDonald's vestiging betalen en dat tikt aardig aan
quote:Neuh, dat duurt te lang. CC eet graag een paar hamburgermenu's als de Yankees at bat zijn en dat lukt niet als hij in de rij moet staanOp zaterdag 23 oktober 2010 20:04 schreef Guard het volgende:
[..]
Hij kan net als ieder ander gewoon bij de plaatselijke Micky-D's in de rij gaan staan
quote:Ah daarom pitcht hij niet in de NLOp zaterdag 23 oktober 2010 20:06 schreef PirE het volgende:
[..]
Neuh, dat duurt te lang. CC eet graag een paar hamburgermenu's als de Yankees at bat zijn en dat lukt niet als hij in de rij moet staan
quote:Precies, jij snapt het
quote:Je kunt nu wel concluderen dat de offseason moves van de Yankees weinig hebben bijgedragen dit seizoen. Vazquez was een complete bust. Granderson had een goede postseason maar een erg teleurstellende regular season. Over Nick Johnson zeggen we maar helemaal niks. Ze traden Austin Jackson weg en lieten Matsui lopen. Achteraf is makkelijk praten natuurlijk maar de moves die Cashman maakte waren niet succesvol.Op zaterdag 23 oktober 2010 05:43 schreef Version2 het volgende:
[..]Mijn opmerking was meer gericht op die laatste zin. Dat anderen de Yankees haten omdat ze veel geld uitgeven aan free agents. Diep in hun hart zouden ze ook owners als de Steinbrenners willen hebben die liever winnen dan winst maken. Daarnaast, de Yankees overtreden toch geen regels door een payroll van 200 miljoen te hebben. Ga bij Bud Selig klagen dat er geen salary cap is
quote:Die jonge spelers die nu nog "goedkoop" zijn gaan alleen maar duurder worden. Die verdubbeling van de payroll kunnen ze volgend jaar waarschijnlijk nog wel aan. Maar het jaar erna? Niet dat het weer verdubbelt maar dat gaat ook alleen maar hoger worden. Als Hamilton tussentijds niet een extension tekent, in 2013 een free agent wordt, hebben ze dan de ruimte om hem een dikke FA contract aan te bieden? Zelfde geldt voor de andere spelers.Op zaterdag 23 oktober 2010 19:55 schreef The_Playmaker het volgende:
[..]
Geld zal een belangrijke rol spelen. Maar ik denk dat de Yankees niet met een offer zullen komen die ontzettend hoger zal zijn dan wat de Rangers bereid zijn om te betalen. Nolan Ryan is gek van Lee en heeft al gezegd dat geen prijs te hoog is. De Rangers payroll gaat volgend jaar richting $100 million. Ik vond het ook overigens interessant wat ze op ESPN en TBS zeiden na afloop. Met wie heeft hij een betere kans om prijzen te winnen in de toekomst? Normaal zou je zeggen de Yankees maar de Rangers zijn goed bezig. Ze hebben een hoop jonge spelers en zijn bezig een team te bouwen die jaren meekan. Daarom zijn ze ook bereid om hun payroll te verdubbelen. CC had in Milwaukee weinig kans om echt om de prijzen mee te doen. Ze waren niet in staat om hun team te verbeteren. De Rangers zitten wel in die positie. Ze spelen ook nog eens in de AL West dus dat telt ook mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |