abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 september 2010 @ 19:15:07 #251
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_87032762
quote:
Op maandag 27 september 2010 15:43 schreef Ratso het volgende:

[..]

Grappig? :{

Op die manier werkt Wilders al járen. De meest walgelijke dingen roepen, maar zolang hij ze niet daadwerkelijk uitvoert is het niet verboden.
En dus? Ik wil ook geen marokkaan in mijn huis, ga je me nu aangeven :')
pi_87034499
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:34 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

jij doet p&o toch? bij welk bedrijf, of wat voor soort bedrijf?
Klopt. Een klein Industrieel bedrijf (net meer dan 100 mensen in dienst).
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_87034582
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:47 schreef Gia het volgende:

[..]

Spanjaarden en Portugezen hebben 2 achternamen, maar gebruiken ze niet altijd allebei.

Stel een Portugees Nederlands meisje, geboren uit een Hollandse moeder en Portugese vader, gebruikt alleen de eerste achternaam, dat is dus die van moeder, vind je dat dan liegen?
Nee. Dat is toch haar achternaam? Maar als iemand doet als of hij de Vries heet, maar eigenlijk de Groot heet, of da Silva of el Kadouri, dan vind ik dat wel vreemd. Is dat raar? Ik trek dan de conclusie (terecht of onterecht, maar dat is niet mijn probleem) dat iemand iets te verbergen heeft.
  donderdag 30 september 2010 @ 20:12:05 #254
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_87034951
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:00 schreef djenneke het volgende:

[..]

Klopt. Een klein Industrieel bedrijf (net meer dan 100 mensen in dienst).
wat voor soort industrie?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_87036158
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:12 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

wat voor soort industrie?
Ik wil graag anoniem blijven, dus dat vertel ik niet. Waarom wil je het weten? Het betreft ongeschoolde arbeid. Ja, we hebben ook Marokkanen in dienst. En ik doe persoonlijk de werving en selectie (en vaak ook eventueel ontslag). Mocht dat je volgende vraag zijn.
pi_87045035
quote:
Op donderdag 30 september 2010 09:59 schreef Gia het volgende:
Ik vind het van de zotte als ik eigenaar zou zijn van een zaak en al 4 keer problemen heb gehad met Marokkanen, dat ik dan niet tegen mijn bedrijfsleider zou mogen zeggen: Neem maar liever geen Marokkanen meer aan.

In dit geval ging dat via een memo, en ik snap dat het volgens Nederlands recht niet mag, maar hé feitelijk moet ik dat toch lekker zelf weten wie ik aanneem en wie niet. We zijn toch niet verplicht Marokkanen in dienst te nemen!!
Bij AH zijn ze blijkbaar bang dat de vakken helemaal leeg zijn als de Marokkaanse vakkenvullers klaar zijn met hun werk,
pi_87050230
quote:
Op donderdag 30 september 2010 09:59 schreef Gia het volgende:
Ik vind het van de zotte als ik eigenaar zou zijn van een zaak en al 4 keer problemen heb gehad met Marokkanen, dat ik dan niet tegen mijn bedrijfsleider zou mogen zeggen: Neem maar liever geen Marokkanen meer aan.

In dit geval ging dat via een memo, en ik snap dat het volgens Nederlands recht niet mag, maar hé feitelijk moet ik dat toch lekker zelf weten wie ik aanneem en wie niet. We zijn toch niet verplicht Marokkanen in dienst te nemen!!
Dus als je al vier keer problemen hebt gehad met mannen, dan mag je van jou ook gewoon zeggen, ik neem geen mannen meer aan? Of als je juist moe wordt van de vrouwen in je bedrijf juist de vrouwen? Of als je al twintig keer 55+ers hebt gehad die zich bovengemiddeld vaak ziek melden, dan mag je gewoon zeggen, die nemen we niet meer aan? (Ik zeg niet dat dit niet gebeurd hoor, maar de vraag is of dit moet mogen). Begrijp je ook de gevolgen daarvan?
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 09:14:38 #258
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_87050792
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:35 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ik wil graag anoniem blijven, dus dat vertel ik niet. Waarom wil je het weten? Het betreft ongeschoolde arbeid. Ja, we hebben ook Marokkanen in dienst. En ik doe persoonlijk de werving en selectie (en vaak ook eventueel ontslag). Mocht dat je volgende vraag zijn.
ik vraag dat omdat je bij sommige beroepen wat vaker met klanten in contact komt en representatief personeel zoekt. ik vermoed dat jij iets in de santairevoorzieningen doet.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_87052052
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 09:14 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik vraag dat omdat je bij sommige beroepen wat vaker met klanten in contact komt en representatief personeel zoekt. ik vermoed dat jij iets in de santairevoorzieningen doet.
Nope. Maar het meeste personeel zit wel in de buitendienst en heeft klantcontact. Dus representativiteit is een eis. We hebben ook wel eens mensen naar huis gestuurd om zich om te kleden omdat ze met een rastafarimuts aan kwamen zetten of zo'n panty op hun hoofd. Dat kan dus niet.
pi_87052757
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 08:37 schreef djenneke het volgende:

[..]

Dus als je al vier keer problemen hebt gehad met mannen, dan mag je van jou ook gewoon zeggen, ik neem geen mannen meer aan? Of als je juist moe wordt van de vrouwen in je bedrijf juist de vrouwen? Of als je al twintig keer 55+ers hebt gehad die zich bovengemiddeld vaak ziek melden, dan mag je gewoon zeggen, die nemen we niet meer aan? (Ik zeg niet dat dit niet gebeurd hoor, maar de vraag is of dit moet mogen). Begrijp je ook de gevolgen daarvan?
als blijkt uit statistieken en ervaringen dat 50% van de mannen de vrouwelijke collegas lastig vallen geef ik je groot gelijk dat je dan liever vrouwen kiest.
als uit statistieken en ervaring blijkt dat 55+ vaker ziek zijn ook...de overheid en linkse mensen komen je niet helpen als je bedrijfje failliet gaat omdat je maar alles met een bedrijfsrisico aan nam.

maar goed, marokkanen moeten niet zo zeiken maar een keer zich goed gedragen en niet iedere keer huilen discriminatie...
pi_87055484
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:31 schreef koekjestrommeltje het volgende:

[..]

als blijkt uit statistieken en ervaringen dat 50% van de mannen de vrouwelijke collegas lastig vallen geef ik je groot gelijk dat je dan liever vrouwen kiest.
als uit statistieken en ervaring blijkt dat 55+ vaker ziek zijn ook...de overheid en linkse mensen komen je niet helpen als je bedrijfje failliet gaat omdat je maar alles met een bedrijfsrisico aan nam.

maar goed, marokkanen moeten niet zo zeiken maar een keer zich goed gedragen en niet iedere keer huilen discriminatie...
Bijna alle criminaliteit wordt door mannen gedaan. Het is niet zo dat 50% van alle mannen crimineel zijn. Maar het is ook niet zo dat 50% van alle Marokkanen crimineel zijn. En ook niet 50% van alle Marokaanse mannen, voor wat dat betreft.

De ziektecijfers onder jongeren en onder ouderen zijn schrikbarend hoger in onze organisatie, dan onder andere leeftijden. En dat geldt volgens mij eigenlijk overal. Bij mijn vorige werkgever was het in ieder geval ook zo. Dat betekent dat dus wel dat deze mensen niet meer aangenomen gaan worden en in bijstand, WIA of WW terecht gaan komen. Vind je het dan nog zo leuk?

Er is hier (in het geval van deze topic) duidelijk sprake van discriminatie. Dan mag dat ook wel benoemd worden lijkt me?
pi_87055680
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:52 schreef djenneke het volgende:

[..]

Bijna alle criminaliteit wordt door mannen gedaan. Het is niet zo dat 50% van alle mannen crimineel zijn. Maar het is ook niet zo dat 50% van alle Marokkanen crimineel zijn. En ook niet 50% van alle Marokaanse mannen, voor wat dat betreft.

De ziektecijfers onder jongeren en onder ouderen zijn schrikbarend hoger in onze organisatie, dan onder andere leeftijden. En dat geldt volgens mij eigenlijk overal. Bij mijn vorige werkgever was het in ieder geval ook zo. Dat betekent dat dus wel dat deze mensen niet meer aangenomen gaan worden en in bijstand, WIA of WW terecht gaan komen. Vind je het dan nog zo leuk?

Er is hier (in het geval van deze topic) duidelijk sprake van discriminatie. Dan mag dat ook wel benoemd worden lijkt me?
Waarom zeg je telkens "Marokkanen"? Het zijn toch Nederlanders?
Ik zeg: discriminatie.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 12:28:04 #263
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_87056797
Is dit topic nou nog steeds open.....:')
pi_87057343
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:57 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Waarom zeg je telkens "Marokkanen"? Het zijn toch Nederlanders?
Ik zeg: discriminatie.
Als ik het over Marokkanen heb, dan heb ik het over Marokkanen. Ik zeg: Kinderachtig gezeik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')