abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90878770
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 11:44 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Want in C# kun je niet

[ code verwijderd ]

schrijven bedoel je ? ;)
Dat bedoelde ik niet nee. Ik ken C# niet, het ziet er in ieder geval afschuwelijk uit :D

quote:
7s.gif Op woensdag 5 januari 2011 12:56 schreef thabit het volgende:
Dit is natuurlijk een stuk beter:

[ code verwijderd ]

Precies ^O^
  woensdag 5 januari 2011 @ 13:40:19 #252
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_90878856
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:38 schreef Thomass het volgende:
Dat bedoelde ik niet nee. Ik ken C# niet, het ziet er in ieder geval afschuwelijk uit :D
Och, die regel kun je ook een heel stuk compacter schrijven hoor, net zoals dat stuk C++ trouwens.

Als je wilt kun je in elke taal lelijke code schrijven :)
zzz
  woensdag 5 januari 2011 @ 23:36:09 #253
189216 netolk
maar dan andersom
pi_90912804
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:40 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Och, die regel kun je ook een heel stuk compacter schrijven hoor, net zoals dat stuk C++ trouwens.

Als je wilt kun je in elke taal lelijke code schrijven :)
Ja lelijke code willen we natuurlijk niet hebben hè
Beware of the Raping Zebra's
pi_90915496
On-topic, er ging voor mij een hele wereld open toen ik er achter kwam dat je objecten gewoon op de stack aan kan maken ipv. alleen maar op de heap. Hoe ver kun je daar mee gaan?
pi_90921062
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 00:25 schreef TeringHenkie het volgende:
On-topic, er ging voor mij een hele wereld open toen ik er achter kwam dat je objecten gewoon op de stack aan kan maken ipv. alleen maar op de heap. Hoe ver kun je daar mee gaan?
Totdat de stack vol zit, daarna krijg je een segfault. :P. Hangt dus van je stackruimte af en van de grootte van de objecten. Het lijkt me sowieso raadzaam om zuinig om te gaan met stackruimte in het algemeen.
pi_90926529
quote:
12s.gif Op donderdag 6 januari 2011 10:00 schreef thabit het volgende:

[..]

Totdat de stack vol zit, daarna krijg je een segfault. :P. Hangt dus van je stackruimte af en van de grootte van de objecten. Het lijkt me sowieso raadzaam om zuinig om te gaan met stackruimte in het algemeen.
Dus kleine objecten op de stack, grote op de heap zodat die niet gefragmenteerd raakt?
  vrijdag 7 januari 2011 @ 14:52:05 #257
189216 netolk
maar dan andersom
pi_90977698
Hey, zou deze code anders kunnen?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
enum Name{
    sub1,sub2
};

class Master{
    protected:
        Name _NAME;
};

class Sub1:public Master{
    _NAME = sub1;
};
class Sub2:public Master{
    _NAME = sub2;
};

Ik wil deze classes in een vector<Master> stoppen, maar dan wil ik wel weten wat voor class (sub1,sub2) het is.
Is daar een andere oplossing voor dan een enum?
Beware of the Raping Zebra's
pi_91022444
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 14:52 schreef netolk het volgende:
Hey, zou deze code anders kunnen?

[ code verwijderd ]

Ik wil deze classes in een vector<Master> stoppen, maar dan wil ik wel weten wat voor class (sub1,sub2) het is.
Is daar een andere oplossing voor dan een enum?
Je zou bijvoorbeeld een memberconstante aan kunnen maken die je bij de een initialiseerd op een andere waarde dan bij de ander. Maar ik geloof dat er betere oplossingen zijn, al weet ik niet precies welke (in c# had je typeof(), maar ik geloof niet dat er zoiets is in c++)
Finally, someone let me out of my cage
  zaterdag 8 januari 2011 @ 21:43:01 #259
189216 netolk
maar dan andersom
pi_91042576
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 14:17 schreef minibeer het volgende:

[..]

Je zou bijvoorbeeld een memberconstante aan kunnen maken die je bij de een initialiseerd op een andere waarde dan bij de ander. Maar ik geloof dat er betere oplossingen zijn, al weet ik niet precies welke (in c# had je typeof(), maar ik geloof niet dat er zoiets is in c++)
Die member constante komt dan toch ongeveer overeen met de oplossing die ik had bedacht?
Beware of the Raping Zebra's
pi_91048272
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 21:43 schreef netolk het volgende:

[..]

Die member constante komt dan toch ongeveer overeen met de oplossing die ik had bedacht?
o, had ik niet gezien :P excuus
Finally, someone let me out of my cage
  zondag 9 januari 2011 @ 14:24:58 #261
189216 netolk
maar dan andersom
pi_91065059
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 23:35 schreef minibeer het volgende:

[..]

o, had ik niet gezien :P excuus
ahh, vandaar maar er zou dus een betere oplossing moeten zijn...
Beware of the Raping Zebra's
pi_91078208
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 14:52 schreef netolk het volgende:
Hey, zou deze code anders kunnen?

[ code verwijderd ]

Ik wil deze classes in een vector<Master> stoppen, maar dan wil ik wel weten wat voor class (sub1,sub2) het is.
Is daar een andere oplossing voor dan een enum?
Je kunt met een dynamic_cast checken of een een pointer naar een base class naar een gegeven afgeleide klasse verwijst. Zie http://en.wikibooks.org/wiki/C++_Programming/RTTI
  zondag 9 januari 2011 @ 21:39:33 #263
189216 netolk
maar dan andersom
pi_91088543
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 19:19 schreef thabit het volgende:

[..]

Je kunt met een dynamic_cast checken of een een pointer naar een base class naar een gegeven afgeleide klasse verwijst. Zie http://en.wikibooks.org/wiki/C++_Programming/RTTI
Zo'n dynamic cast kost zeker wel weer veel resources of niet?
Beware of the Raping Zebra's
pi_91088969
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 21:39 schreef netolk het volgende:

[..]

Zo'n dynamic cast kost zeker wel weer veel resources of niet?
Valt wel mee denk ik, volgens mij bepaalt hij de validiteit van de cast aan de hand van de vtable.
  zondag 9 januari 2011 @ 21:57:11 #265
189216 netolk
maar dan andersom
pi_91089864
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 21:45 schreef thabit het volgende:

[..]

Valt wel mee denk ik, volgens mij bepaalt hij de validiteit van de cast aan de hand van de vtable.
Ow ok, het ziet er wel handiger uit dan zo'n member te maken waar je aan kunt zien wat het is

ga het gelijk proberen

bedankt
Beware of the Raping Zebra's
pi_91090656
Je kunt bijvoorbeeld ook een virtual method is_Sub1 aanmaken, die false returnt in de base class en true in Sub1. Lijkt me wat schoner dan met rtti kloten.
  zondag 9 januari 2011 @ 22:25:26 #267
189216 netolk
maar dan andersom
pi_91092028
Hmm, heb het verkeerd begrepen...

[ Bericht 92% gewijzigd door netolk op 10-01-2011 14:48:02 ]
Beware of the Raping Zebra's
  maandag 10 januari 2011 @ 14:47:53 #268
189216 netolk
maar dan andersom
pi_91115014
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 22:07 schreef thabit het volgende:
Je kunt bijvoorbeeld ook een virtual method is_Sub1 aanmaken, die false returnt in de base class en true in Sub1. Lijkt me wat schoner dan met rtti kloten.
Maar hoe doe je zo iets dan?
Beware of the Raping Zebra's
pi_91115341
Zoiets:

1
2
3
4
5
6
7
8
class Base {
public:    
    virtual bool is_Sub1() const {return false;}
};

class Sub1: public Base {
    bool is_Sub1() const {return true;}
};
  maandag 10 januari 2011 @ 15:05:14 #270
189216 netolk
maar dan andersom
pi_91115774
ow ja Xd zo moest dat, maar dan moet ik dus zo'n 7 dingen maken...
maar is denk idd wel netter dan die rtti...

maar waarom is die const dan eigenlijk??

want je code zegt nu toch gewoon return false
Beware of the Raping Zebra's
pi_91116194
Die const kun je ook weglaten. Is alleen om de compiler te vertellen dat de methode niet aan de members van de klasse loopt te frunniken.

Ik denk persoonlijk echter, dat als je een klasse hebt met 7 subklassen waarvoor je type-identificatie nodig hebt, dat dan zeer waarschijnlijk je design voor verbetering vatbaar is.
  maandag 10 januari 2011 @ 15:18:11 #272
189216 netolk
maar dan andersom
pi_91116300
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 15:16 schreef thabit het volgende:
Die const kun je ook weglaten. Is alleen om de compiler te vertellen dat de methode niet aan de members van de klasse loopt te frunniken.

Ik denk persoonlijk echter, dat als je een klasse hebt met 7 subklassen waarvoor je type-identificatie nodig hebt, dat dan zeer waarschijnlijk je design voor verbetering vatbaar is.
Ja, waarschijnlijk is het het best om met templates te werken enzo maar dat moet ik dan weer opzoeken hoe dat werkt en dit snap ik teminste redelijk...

ben bezig met een spel en dan heb ik een class grondstoffen waar de basis dingen voor elke grondstof instaan en dan een omhulsel voor een specifieke grondstof
Beware of the Raping Zebra's
pi_91127182
Je kan toch ook een pure virtual method maken in je base class die een waarde uit een enum typeofsubclass oid. returnet? Of denk ik nu te simpel?
  maandag 10 januari 2011 @ 21:18:39 #274
189216 netolk
maar dan andersom
pi_91134304
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 19:11 schreef TeringHenkie het volgende:
Je kan toch ook een pure virtual method maken in je base class die een waarde uit een enum typeofsubclass oid. returnet? Of denk ik nu te simpel?
Ja dat had ik dus eerst maar toen vroeg ik of het beter kon en kwam er dus die rtti dingen voor

maar ik kwam er idd ook al achter dat het makkelijker in gebruik is als ik zo iets doe
Beware of the Raping Zebra's
  woensdag 12 januari 2011 @ 17:24:33 #275
189216 netolk
maar dan andersom
pi_91219753
Hey heb een probleempje met m'n headers:
Header A:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
#ifndef _HEADERA_H
#define _HEADERA_H
    #include "HeaderB.h"
    namespace A{
        class A_Class{
            B::B_Class _DINGES;
        };
    };
#endif

header B:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
#ifndef _HEADERB_H
#define _HEADERB_H
    #include "HeaderA.h"
    namespace B{
        class B_Class{
            A::A_Class *_BLA;
        };
    };
#endif

nu is het zo dat de compiler error's geeft wat logisch is, normaal loste ik dit op door eerst even een declaratie in zo'n header te zetten maar omdat het nu in een namespace is die nog niet is gedeclareerd werkt dit niet... hoe kan ik dit oplossen? want volgens mij kan je een namespace niet alleen declareren...
Beware of the Raping Zebra's
pi_91221672
Je declareert in A_Class een member van type B_Class, terwijl het mogelijk is dat B_Class op dat moment nog niet gedefinieerd is. De compiler moet weten hoeveel geheugenruimte een object van een class en daarmee dus ook elke member van die class inneemt.

Als je dus dergelijke cross-references wilt toepassen dan moet je dat dus doen middels een pointer of een reference, daarvan ligt namelijk de hoeveelheid geheugenruimte gewoon vast. Je moet dan nog wel forward declaraties class A_class; en class B_class; invoegen.
  woensdag 12 januari 2011 @ 18:18:12 #277
189216 netolk
maar dan andersom
pi_91222422
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 18:02 schreef thabit het volgende:
Je declareert in A_Class een member van type B_Class, terwijl het mogelijk is dat B_Class op dat moment nog niet gedefinieerd is. De compiler moet weten hoeveel geheugenruimte een object van een class en daarmee dus ook elke member van die class inneemt.

Als je dus dergelijke cross-references wilt toepassen dan moet je dat dus doen middels een pointer of een reference, daarvan ligt namelijk de hoeveelheid geheugenruimte gewoon vast. Je moet dan nog wel forward declaraties class A_class; en class B_class; invoegen.
Ja die pointer heb ik... maar hoe kan ik een forward declaratie doen als het in een namespace staat?
Beware of the Raping Zebra's
pi_91223755
Kan dit niet gewoon?
1
2
3
namespace A {
    class A_Class;
}
En dan later gewoon nog een keer namespace A met definities erin.
  woensdag 12 januari 2011 @ 19:02:13 #279
189216 netolk
maar dan andersom
pi_91224618
nee, dan krijg ik een error in header A, dat _DINGES een incomplete type is
Beware of the Raping Zebra's
pi_91256129
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:02 schreef netolk het volgende:
nee, dan krijg ik een error in header A, dat _DINGES een incomplete type is
_Dinges moet natuurlijk wel een pointer of een reference zijn, zoals ik een paar posts terug heb uitgelegd.
  donderdag 13 januari 2011 @ 20:05:29 #281
189216 netolk
maar dan andersom
pi_91279667
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 11:22 schreef thabit het volgende:

[..]

_Dinges moet natuurlijk wel een pointer of een reference zijn, zoals ik een paar posts terug heb uitgelegd.
Ow hehe, vet stom vergeten het bestand op te slaan ofzo want nu doet ie het dus wel :)

hartstikke bedankt
Beware of the Raping Zebra's
pi_91822743
Ik had er al een topic voor geopend (voordat ik deze zag), maar hier dus nog een keer:

Ik krijg het niet voor elkaar om met std::ofstream.seekp() te werken. Ik krijg altijd een corrupt bestand. Het gaat mis bij de volgende code

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
inline void file::write_part(segment *the_segment, ::nntp::decoded_article_ptr decoded)
{
    boost::mutex::scoped_lock   lock(write_mutex);  // make sure we are the only ones messing with segments
    std::string                 filename;           // cache file name
    std::string                 data;               // cache decoded data

    // get the filename and data from the decoded article
    decoded->filename(filename, false);
    decoded->data(data);

    // open file
    out_file.open(filename.c_str(), std::ios_base::binary | std::ios_base::out);

    // if it is a multipart binary, seek to the right position
    if (decoded->multipart())
        out_file.seekp(decoded->begin() - 1);

    // did we arrive at the right position?
    if (decoded->multipart() && out_file.tellp() != decoded->begin() - 1)
        std::cout << "File '" << filename << "', segment " << the_segment->segment_number() <<  " at position " << out_file.tellp() << ", expected to be at " << decoded->begin() - 1 << std::endl;

    // write the data
    out_file.write(data.c_str(), data.length());

    // close the file
    out_file.close();
}

Hou ik daarentegen het bestand open, en zoek ik niet in het bestand, dan gaat het wel goed. Ik moet dan alleen wel de netjes alles in de goede volgorde aan de functie aangeven. De volgende code werkt in dit geval dus wel:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
inline void file::write_part(segment *the_segment, ::nntp::decoded_article_ptr decoded)
{
    boost::mutex::scoped_lock   lock(write_mutex);  // make sure we are the only ones messing with segments
    std::string                 filename;           // cache file name
    std::string                 data;               // cache decoded data

    // get the filename and data from the decoded article
    decoded->filename(filename, false);
    decoded->data(data);

    // open file if necessary
    if (!out_file.is_open())
        out_file.open(filename.c_str(), std::ios_base::binary | std::ios_base::out);

    // are we at the right spot?
    if (decoded->multipart() && out_file.tellp() != decoded->begin() - 1)
        std::cout << "File '" << filename << "', segment " << the_segment->segment_number() <<  " at position " << out_file.tellp() << ", expected to be at " << decoded->begin() - 1 << std::endl;

    // write the data
    out_file.write(data.c_str(), data.length());

    // close the file
    if (the_segment->segment_number() == segment_list.size())
        out_file.close();
}

Ik controleer hier dus of de write position correct is, door de uitkomst van tellp() te vergelijken met wat ik verwacht. Dit doe ik in het eerste geval ook, en na de seekp() werkt dit ook. Alleen, het eerste geval creëert een corrupt bestand en ik heb geen idee waar dat door kan komen. De reden dat ik dit werkend wil krijgen is dat dan de gegevens in willekeurige volgorde kunnen worden geschreven.

out_file is een member variabele van de class file, article is een smart pointer naar een gedecodeerd usenet artikel. Hoe krijg ik seekp() werkend?
One cannot make an omelette without
breaking eggs -- but it is amazing how
many eggs one can break without making
a decent omelette.
  maandag 24 januari 2011 @ 23:59:06 #283
189216 netolk
maar dan andersom
pi_91830006
misschien heb je hier iets aan?
http://www.cplusplus.com/reference/iostream/ostream/seekp/

krijg je ook een foutmelding (throw) zo ja welke?
Beware of the Raping Zebra's
pi_91832153
Lekker aan het crossposten op GoT? :P
pi_91835689
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 23:59 schreef netolk het volgende:
misschien heb je hier iets aan?
http://www.cplusplus.com/reference/iostream/ostream/seekp/

krijg je ook een foutmelding (throw) zo ja welke?
Daar heb ik al gekeken. Kan daar niets vinden wat aangeeft waarom dit niet zou moeten werken.

Ik krijg geen foutmelding. Zoals ik al aangaf, tellp geeft in beide gevallen gewoon de juiste positie aan. Krijg ik die juiste positie echter door een seekp dan werkt het ineens niet.
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 00:49 schreef TeringHenkie het volgende:
Lekker aan het crossposten op GoT? :P
Het beste van beide ;) ...
One cannot make an omelette without
breaking eggs -- but it is amazing how
many eggs one can break without making
a decent omelette.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 09:06:13 #286
192481 Core2
Happiness is the road
pi_91836688
Het is een beetje lastig om daar uitspraken over te doen, aangezien er nogal wat afhankelijkheden aan die functie hangen. Daarnaast maak je gebruik van concurrency, als je ergens een lock vergeet te respecteren in een andere functie kan dat al invloed hebben natuurlijk.
pi_91858870
wat doet "->" precies? ik zie het vaak bij "this" gebruikt worden, maar ik weet niet precies wat het betekent :@.
Finally, someone let me out of my cage
pi_91859703
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 18:44 schreef minibeer het volgende:
wat doet "->" precies? ik zie het vaak bij "this" gebruikt worden, maar ik weet niet precies wat het betekent :@.
a->b is hetzelfde als (*a).b (tenzij een van de operators overloaded is).
pi_91859895
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:01 schreef thabit het volgende:

[..]

a->b is hetzelfde als (*a).b (tenzij een van de operators overloaded is).
ah, pointers he, ik dacht dat ik ze wel doorhad maar het blijft wennen...
bedankt :)
Finally, someone let me out of my cage
pi_91882099
Bedankt voor alle hulp iedereen, het probleem zat hem in het feit dat een bestaand bestand openen en daarin zoeken alles weggooit tenzij je het bestand ook met std::ios_base::in opent :) .
One cannot make an omelette without
breaking eggs -- but it is amazing how
many eggs one can break without making
a decent omelette.
  woensdag 26 januari 2011 @ 09:57:29 #291
192481 Core2
Happiness is the road
pi_91884269
quote:
14s.gif Op woensdag 26 januari 2011 07:42 schreef nightsleeper het volgende:
Bedankt voor alle hulp iedereen, het probleem zat hem in het feit dat een bestaand bestand openen en daarin zoeken alles weggooit tenzij je het bestand ook met std::ios_base::in opent :) .
WTF, heb je ergens een bron waar dit wordt uitgelegd? Dat is wel erg maf gedrag.
pi_91884807
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 09:57 schreef Core2 het volgende:

[..]

WTF, heb je ergens een bron waar dit wordt uitgelegd? Dat is wel erg maf gedrag.
http://stdcxx.apache.org/doc/stdlibug/30-3.html

Gewoon dat streamgedoe niet gebruiken, het voegt alleen maar een hoop ellende toe.
  woensdag 26 januari 2011 @ 20:37:09 #293
189216 netolk
maar dan andersom
pi_91910947
quote:
14s.gif Op woensdag 26 januari 2011 07:42 schreef nightsleeper het volgende:
Bedankt voor alle hulp iedereen, het probleem zat hem in het feit dat een bestaand bestand openen en daarin zoeken alles weggooit tenzij je het bestand ook met std::ios_base::in opent :) .
gebruik dan ook gewoon std::ifstream dan gaat het altijd goed
Beware of the Raping Zebra's
  donderdag 27 januari 2011 @ 13:28:37 #294
189216 netolk
maar dan andersom
pi_91938240
Hey Fokkers,
het wil weer eens niet lukken :(

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
class BUILDING{
    //code
};
class StoreHouse:public BUILDING{
  // code
  public:
   unsigned get_Wood();
   unsigned get_Stone();
};

Building::StoreHouse *SHptr;
    Building::BUILDING *Bptr;;
    for(unsigned i = 0; i < _BUILDINGS.size();i++){
        if(_BUILDINGS[i].get_Name() == Names::nStoreHouse){ // checkt of het wel echt een StoreHouse is en geen ander gebouw
            *Bptr = _BUILDINGS[i];
            *SHptr = reinterpret_cast<Building::StoreHouse*>(Bptr);
            _WOOD += SHptr->get_Wood();
            _STONE += SHptr->get_Stone();
        }
    }

nu krijg ik dus de volgende fout melding:
1error: no match for 'operator=' in '*SHptr = (Building::StoreHouse*)Bptr'

ik snap dit niet want volgens deze link zou dit gewoon legaal moeten zijn... iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

[ Bericht 1% gewijzigd door netolk op 27-01-2011 13:33:33 (verkeerde fout code) ]
Beware of the Raping Zebra's
pi_91958378
1*SHptr = reinterpret_cast<Building::StoreHouse*>(Bptr);
Dat sterretje aan het begin hoort er niet.
  donderdag 27 januari 2011 @ 21:13:09 #296
189216 netolk
maar dan andersom
pi_91959570
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 20:52 schreef thabit het volgende:

[ code verwijderd ]

Dat sterretje aan het begin hoort er niet.
wtf, dat is gewoon dom van mij...

maar dat sterretje is nu dus weg en compileert het wel alleen loopt het programma vast op de eerder geposte code, direct na de reinterpret_cast
Beware of the Raping Zebra's
pi_91961746
Het probleem zit hem in
1*Bptr = _BUILDINGS[i];

Je roept hier een assignment operator aan, terwijl Bptr niet geinitialiseerd is. Kortom, je zit iets naar een min of meer random geheugenadres te kopieren. In plaats daarvan moet je
1Bptr = &(_BUILDINGS[i]);
doen. (Geen idee of die haakjes daar nodig zijn, te lui om op te zoeken. :P). Nog netter is het om zoveel mogelijk met references ipv pointers te werken, maar soit.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 13:51:16 #298
189216 netolk
maar dan andersom
pi_91987377
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 21:45 schreef thabit het volgende:
Het probleem zit hem in

[ code verwijderd ]


Je roept hier een assignment operator aan, terwijl Bptr niet geinitialiseerd is. Kortom, je zit iets naar een min of meer random geheugenadres te kopieren. In plaats daarvan moet je

[ code verwijderd ]

doen. (Geen idee of die haakjes daar nodig zijn, te lui om op te zoeken. :P). Nog netter is het om zoveel mogelijk met references ipv pointers te werken, maar soit.
txs die haakjes hoeven niet :) maar waarom is het netter om met references te werken ipv met pointers?
Beware of the Raping Zebra's
  vrijdag 28 januari 2011 @ 13:56:45 #299
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_91987586
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 13:51 schreef netolk het volgende:
txs die haakjes hoeven niet :) maar waarom is het netter om met references te werken ipv met pointers?
Tijdje terug maar AFAIK: Met references kun je niet goochelen, een pointer kun je echt overal naartoe laten wijzen. Je kunt met references dus minder snel fouten maken.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  vrijdag 28 januari 2011 @ 14:06:24 #300
189216 netolk
maar dan andersom
pi_91988030
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 13:56 schreef Catbert het volgende:

[..]

Tijdje terug maar AFAIK: Met references kun je niet goochelen, een pointer kun je echt overal naartoe laten wijzen. Je kunt met references dus minder snel fouten maken.
ow zo, ik weet niet zo veel van reference maar die kan je dan ook gewoon als class.function() gebruiken? als class een reference is naar die class?
Beware of the Raping Zebra's
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')