Ligt eraan, zo simpel is dat niet.quote:Op zondag 26 september 2010 17:41 schreef jitzzzze het volgende:
Als jij kan hard bewijzen dat je op het aangegeven tijdstip onmogelijk in de genoemde straat geweest kan zijn dan hoef je je geen zorgen te maken.
tja....en hoe wil je dat doen?quote:Op zondag 26 september 2010 17:41 schreef jitzzzze het volgende:
Als jij kan hard bewijzen dat je op het aangegeven tijdstip onmogelijk in de genoemde straat geweest kan zijn dan hoef je je geen zorgen te maken.
nee... auto stond voor mijn eigen straat waar ik een vergunning voor hebquote:Op zondag 26 september 2010 17:45 schreef Jojoortje het volgende:
Maar je hebt wel ergens geparkeerd waar dat niet mocht?
Sowieso bezwaar maken dus. Geen idee of het nut heeft.quote:Op zondag 26 september 2010 17:46 schreef YebCar het volgende:
[..]
nee... auto stond voor mijn eigen straat waar ik een vergunning voor heb
In dat geval heb je gewoon pech. Je kan namelijk niet bewijzen dat jouw auto in een andere straat stond.quote:Op zondag 26 september 2010 17:46 schreef YebCar het volgende:
[..]
nee... auto stond voor mijn eigen straat waar ik een vergunning voor heb
Pech dat je in Nederland woont idd, dat wordt betalenquote:Op zondag 26 september 2010 17:48 schreef Consurechter het volgende:
[..]
In dat geval heb je gewoon pech. Je kan namelijk niet bewijzen dat jouw auto in een andere straat stond.
quote:Op zondag 26 september 2010 17:42 schreef Chinless het volgende:
[..]
Ligt eraan, zo simpel is dat niet.
Ik krijg een boete bij de parking bij de jumbo. Ik betaal niet om te parkeren, maar krijg wel een boete.
Moet ik me dan hard maken dat ik op het werk was? (genoeg collega's die het bevestigen).
Nee zo simpel ist niet meer.
Daarom zeg ik ook; hard bewijzen. Iets met een stukje papier of een bankafschrift of incheckgegevens van je werkgever.quote:Op zondag 26 september 2010 17:43 schreef YebCar het volgende:
[..]
tja....en hoe wil je dat doen?
de auto stond voor de straat geparkeerd. getuigen? of camera beelden waar ik geen toegang tot heb.
met alleen getuigen gaat het je niet lukken helaas.
helaas maar waarquote:Op zondag 26 september 2010 18:02 schreef Dagoduck het volgende:
Waarschijnlijk had de bonnenuitdeler zn bonnenboekje vergeten maar die andere (zelfde met zelfde kleur) auto wel gezien, toen ging hij een nieuw bonnenboekje halen (tegenwoordig zon apparaatje miss was accu wel leeg) toen kwam hij terug, toen was die auto weg, toen ging hij de hele stad doorzoeken naar die auto om hem alsnog te bekeuren en toen zag hij jouw auto, en dacht dat is m! In die tijd is die andere auto weer terug naar die straat gegaan (miss woonde hij daar wel) oid..
Dus je hebt een bekeuring voor parkeren in een straat 10km verderop terwijl je auto thuis stond? En in die straat staat een gelijke auto? Dus je wilt beweren dat de agent daar een feit geconstateerd heeft en vervolgens 10km naar jouw auto is gelopen om de bon daar onder de ruitenwisser te doen, voorzien van jouw kenteken?quote:Op zondag 26 september 2010 17:59 schreef YebCar het volgende:
kunnen ze niet nagaan wie mij die boete heeft gegeven?
want iemand 10km verder een boete geven kan je je wel herinneren natuurlijk,
Het is maar de vraag of ze het ook doen.
blijkbaar wel.quote:Op zondag 26 september 2010 18:55 schreef sanger het volgende:
[..]
Dus je hebt een bekeuring voor parkeren in een straat 10km verderop terwijl je auto thuis stond? En in die straat staat een gelijke auto? Dus je wilt beweren dat de agent daar een feit geconstateerd heeft en vervolgens 10km naar jouw auto is gelopen om de bon daar onder de ruitenwisser te doen, voorzien van jouw kenteken?
Het lijkt me eerder dat die bon al even onder je ruitenwisser heeft gezeten voordat jij hem in de gaten kreeg....quote:Op zondag 26 september 2010 18:59 schreef YebCar het volgende:
[..]
blijkbaar wel.
Het klinkt sterk en dat is het ook.
vandaar dat ik dus geen poooot heb om op te staan.
een bon onder je ruitenwisser valt gelijk op hoorquote:Op zondag 26 september 2010 19:00 schreef sanger het volgende:
[..]
Het lijkt me eerder dat die bon al even onder je ruitenwisser heeft gezeten voordat jij hem in de gaten kreeg....
Denk eens na; hoe kan de parkeerwachter in hemelsnaam weten dat er 10km verderop exact hetzelfde type en kleur auto staat?
dan woon je : niet in de randstadquote:Op zondag 26 september 2010 19:09 schreef sanger het volgende:
Parkeerbonnen zijn bij mijn weten geel trouwens.
quote:Op zondag 26 september 2010 19:19 schreef YebCar het volgende:
[..]
dan woon je : niet in de randstad
of rij je geen auto
of je bent kleurenblindof je word alleen bekeurd door de poltie
Wij hebben ook eens zo'n bekeuring gehad. Bezwaar tegen gemaakt met de grond dat wij op dat moment op vakantie waren in Oostenrijk (was ook echt zo, toevallig) en hotelbonnetjes bijgevoegd en nooit meer iets van gehoord. Stond die auto bij jou voor 't huis of voor je werk of zo? Dan kan je misschien wel stellen van, ho eens jongens, dat kan nooit wat jullie nu zeggen.quote:Op zondag 26 september 2010 17:38 schreef YebCar het volgende:
rare bekeuring:
ik heb op mijn auto een bekeuring gekregen onder de ruitenwisser,
maar de straatnaam dat op de bekeuring staat is van 10 km verderop aan de andere kant van de stad.
ook nog eens een straat waar ik nooit kom en al helemaal niet op de datum dat staat op de bon.
De kenteken klopt echter wel wat er op de boete staat.
Ben dus naar de straat gereden en daar staat ook dezelfde auto met dezelfde kleur.![]()
bezwaar ga ik zeker maken, maar of het enig nut heeft? want nu moet ik weer gaan bewijzen dat ik niet daar heb geparkeerd.
trouwens reden van de boete was niet betaald voor het parkeren.
Die moeten we als maatschappij koesteren inderdaad.quote:Op maandag 27 september 2010 08:40 schreef Alicey het volgende:
Wel grappig, dat de BOA 10 kilometer loopt om een bekeuring tussen de ruitenwissers te doen in plaats van bij de auto die vlak voor zijn neus staat. De BOA doet gelukkig nog eens wat.
Heeft ze het wel geprobeerd dan?quote:Op maandag 27 september 2010 09:49 schreef Rewimo het volgende:
Mijn schoonzusje kreeg een parkeerbon die was uitgeschreven op een zondagochtend in Rotterdam. Zij woont in Brabant, hele gezin was thuis en haar auto stond gewoon in de garage.
Niks tegen te beginnen. Bewijs maar eens dat het jouw auto niet was. Dat kun je niet. Het was een parkeerbon, dus geen foto beschikbaar die je op kunt vragen.
Als het nou een zaterdag was geweest had ze nog iets kunnen doen met pin-bonnetjes van de boodschappen oid, maar hier is het inderdaad zo goed als onmogelijk. Dat is zuur geld inderdaad.quote:Op maandag 27 september 2010 09:52 schreef Rewimo het volgende:
Ja, maar aangezien je niet kunt bewijzen dat het jouw auto niet was, heb je geen poot om op te staan.
Je kunt alleen maar hopen dat het niet nog eens gebeurt. Je gaat je toch afvragen of er soms een auto met jouw kenteken rondrijdt. Want dat kan vervelende situaties opleveren natuurlijk.quote:Op maandag 27 september 2010 09:57 schreef fruityloop het volgende:
Als het nou een zaterdag was geweest had ze nog iets kunnen doen met pin-bonnetjes van de boodschappen oid, maar hier is het inderdaad zo goed als onmogelijk. Dat is zuur geld inderdaad.
Ja hallo, die ambtenaar staat eerst bij die andere auto, schrijft een bon uit die hij vervolgens 10 km verderop bij TS onder de ruitenwisser steekt (omdat die auto's toevallig hetzelfde zijn)....... yeah right.quote:Op maandag 27 september 2010 09:54 schreef boarn het volgende:
Foto maken van die andere auto, zodat je bij bezwaar foto's kunt overleggen.
KOmt het nummerbord ook redelijk overeen tussen jou auto en die andere?
wat staat er verder op?quote:Op zondag 26 september 2010 19:04 schreef YebCar het volgende:
[..]
een bon onder je ruitenwisser valt gelijk op hoor
een witte papier voor je ruit als je gaat rijden
en ten 2de ben ik noooit van mij leven daar geweest in de straat, (ok...misschien een paar keer langsgereden)
heb al een acceptgiro gekregenquote:Op woensdag 29 september 2010 00:33 schreef bij_de_hand het volgende:
[..]
wat staat er verder op?
moet JIJ het bedrag overmaken? of krijg je nog een boete thuis gestuurd MET acceptgiro?
anders is het gewoon een nepboete en geef die maar aan de politie en zeg even waar en wanneer je hem kreeg.. misschien zijn er wel meerdere uitgeschreven..
nooit gehoord van oplichters die valse boetes uitschrijven?
Laat hun maar bewijzen dat je het wel wasquote:Op maandag 27 september 2010 09:49 schreef Rewimo het volgende:
Mijn schoonzusje kreeg een parkeerbon die was uitgeschreven op een zondagochtend in Rotterdam. Zij woont in Brabant, hele gezin was thuis en haar auto stond gewoon in de garage.
Niks tegen te beginnen. Bewijs maar eens dat het jouw auto niet was. Dat kun je niet. Het was een parkeerbon, dus geen foto beschikbaar die je op kunt vragen.
En zo werkt het dus net niet in dit geval. Zij hebben gelijk, tenzij jij als burger kan bewijzen dat ze mis zaten. An sich de goede manier in mijn ogen, anders wordt het een janboel, maar in dit geval trek je dus aan het kortste eind.quote:Op woensdag 29 september 2010 08:38 schreef Keltie het volgende:
[..]
Laat hun maar bewijzen dat je het wel was
Maakt het wel makkelijk om van het begrotingstekort af te komen..quote:Op woensdag 29 september 2010 09:00 schreef fruityloop het volgende:
[..]
En zo werkt het dus net niet in dit geval. Zij hebben gelijk, tenzij jij als burger kan bewijzen dat ze mis zaten. An sich de goede manier in mijn ogen, anders wordt het een janboel, maar in dit geval trek je dus aan het kortste eind.
Precies, want bij ons werd daarvoor gewoon wel de boete kwijtgescholden. Het komt immers nog altijd voor dat er mensen met nep-nummerborden rijden (of gestolen nummerborden), en parkeerwachten schrijven ook nog wel eens een lettertje of cijfertje verkeerd op, dus ze kijken er wel naar of iets een beetje logisch voorkomt.quote:Op maandag 27 september 2010 09:51 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Heeft ze het wel geprobeerd dan?
Als we even uitgaan van 10% onterecht geïnde boetes, kom ik op een 50 a 60 miljoen bruto, dus zonder de kosten van het CJIB etc. Dat vult die 15+ miljard begrotingstekort nou niet echt spectaculair aan hoor..quote:Op woensdag 29 september 2010 09:54 schreef Keltie het volgende:
[..]
Maakt het wel makkelijk om van het begrotingstekort af te komen..
Maar je hebt toch een vergunning voor je eigen straat (als je dat bedoelt met de correcte gegevens) dus dan kun je die toch aanvechten?quote:Op woensdag 29 september 2010 07:16 schreef YebCar het volgende:
[..]
heb al een acceptgiro gekregen
met de correcte gegevens.
Niet als op die bon staat dat het 10km verderop was.quote:Op woensdag 29 september 2010 11:40 schreef tre het volgende:
[..]
Maar je hebt toch een vergunning voor je eigen straat (als je dat bedoelt met de correcte gegevens) dus dan kun je die toch aanvechten?
Correct als in...?quote:Op woensdag 29 september 2010 07:16 schreef YebCar het volgende:
[..]
heb al een acceptgiro gekregen
met de correcte gegevens.
dus geen naam van een andere bedrijf oid.quote:
Lijkt me ook de meest logische verklaring. Fout gemaakt door de controleur idd.quote:Op zondag 26 september 2010 19:52 schreef -jos- het volgende:
Meest waarschijnlijke verklaring: de controleur heeft per ongeluk een foute straatnaam ingevuld en heeft je parkeervergunning niet gezien?
In bezwaar gaan. 50 procent van parkeerboetes die in bezwaar zijn gegaan worden geseponeerdquote:Op zondag 26 september 2010 17:47 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Sowieso bezwaar maken dus. Geen idee of het nut heeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |