De PVV is dan ook eigenlijk een linkse partij.quote:Op maandag 27 september 2010 16:51 schreef remlof het volgende:
De PVV kan z'n vingers kennelijk nog niet aflikken bij al die rechtse ingrepen in de verzorgingsstaat
Ja oud-links. op sommige punten qua sociale zekerheid zijn ze nog extremer dan de SP.quote:Op maandag 27 september 2010 16:56 schreef nikk het volgende:
[..]
De PVV is dan ook eigenlijk een linkse partij.
Ja, en? Alsof Wilders ooit zijn best heeft gedaan om in Nederland zoveel mogelijk veranderd te krijgen, integendeel. Hij wil schoppen en groeien, die gedoogsteun is een middel om groter te worden, dan kan hij met meer kracht schoppen. Het is hem om het schoppen te doen, de mondiale strijd tegen de islam is waar hij voor bezig is, hij is niet voor Nederland bezig en nooit geweest.quote:Op maandag 27 september 2010 16:18 schreef Mike het volgende:
Daar schiet Wilders niks mee op. Als het nl. inhoudt dat hij daarmee VVD en CDA wegvaagt, dan kan hij nooit meer regeren of meewerken aan een minderheidskabinet.
Toch fijn, van die mensen die openlijk toegeven extreem-rechts te steunen.quote:Op maandag 27 september 2010 16:50 schreef nikk het volgende:
Als je de verhalen moet geloven is een akkoord dichtbij. Hopelijk kan de champagne morgenavond open.
Centrum-rechts.quote:Op maandag 27 september 2010 17:55 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Toch fijn, van die mensen die openlijk toegeven extreem-rechts te steunen.
Dan zitten VVD en CDA dus op de goede wegquote:Op maandag 27 september 2010 16:51 schreef remlof het volgende:
De PVV kan z'n vingers kennelijk nog niet aflikken bij al die rechtse ingrepen in de verzorgingsstaat
Het CDA-congres zal niet snel de partijtop afvallen natuurlijk. Je ziet nu al mensen zich indekken door zich te beroepen op de inhoud van een akkoord om zo de partners waarmee het akkoord wordt gesloten naar de achtergrond te drukken.quote:
Er zal inderdaad voornamelijk naar de inhoud worden gekeken, want ik denk niet dat er veel mensen staan te springen om EN met de PVV samen te werken EN een slecht akkoord te ondersteunen.quote:Op maandag 27 september 2010 18:26 schreef du_ke het volgende:
Het CDA-congres zal niet snel de partijtop afvallen natuurlijk. Je ziet nu al mensen zich indekken door zich te beroepen op de inhoud van een akkoord om zo de partners waarmee het akkoord wordt gesloten naar de achtergrond te drukken.
Dat geldt denk ik voor elke partij... Ik kan me het Paasakkoord tijdens Balkenende II nog goed herinneren. Van Mierlo pleitte nota bene zelfs voor opheffing van de partij... En toch ging men uiteindelijk akkoord.quote:Op maandag 27 september 2010 18:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het CDA-congres zal niet snel de partijtop afvallen natuurlijk.
Dit is inderdaad wat er gaat gebeuren door CDA leden. NIETS dus.quote:Op maandag 27 september 2010 18:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het CDA-congres zal niet snel de partijtop afvallen natuurlijk. Je ziet nu al mensen zich indekken door zich te beroepen op de inhoud van een akkoord om zo de partners waarmee het akkoord wordt gesloten naar de achtergrond te drukken.
Er stond eerst rechts, is het niet?quote:Op maandag 27 september 2010 18:29 schreef Mike het volgende:
[..]
Er zal inderdaad voornamelijk naar de inhoud worden gekeken, want ik denk niet dat er veel mensen staan te springen om EN met de PVV samen te werken EN een slecht akkoord te ondersteunen.
Waar ik me tegen verzet is de houding van bepaalde posters hier alsof CDA-leden een compleet ander soort mensen zijn dan zijzelf (lamme schapen, moreel minderwaardig), wat natuurlijk niet zo is. Jammer eraan is ook dat ze daarmee de kloof tussen links en centrum wat vergroten, terwijl ze eigenlijk het tegendeel zouden moeten willen bewerkstelligen.
Behalve voor de VVD die een lange traditie hebben van interne machtsstrijdjes en voormannen die een dolk in hun rug kregen.quote:Op maandag 27 september 2010 18:36 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat geldt denk ik voor elke partij...
Niet zozeer de mening van de partijtop, alswel dat het CDA zich in een hoek heeft gemanoeuvreerd waar amper nog uit te komen is. Naast dat er vrij veel mensen vrij positief zijn over deze centrum-rechtse samenwerking, heb je natuurlijk ook nog een grote groep die twijfelt. Die groep mensen zal niet snel geneigd zijn om hun eigen fractie een motie van wantrouwen te geven en zullen eerder zo'n akkoord het voordeel van de twijfel geven. Het is ook nog even afwachten hoe massaal de nee-stemmers zullen komen opdagen, want als je het ergens heel erg mee oneens bent, heb je sneller de neiging om te gaan stemmen natuurlijk.quote:Op maandag 27 september 2010 18:41 schreef Jojoke het volgende:
Maar denk je niet dat de mening van de partij-top een sterke invloed heeft op het uiteindelijke uitslag. Wil overigens niet zeggen dat andere partijen zo veel beter zijn op dit gebied.
Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. Maar goed, we zullen zien wat gaat gebeuren. Er is inderdaad grote kans dat relatief veel boze nee-stemmers naar het congres gaan.quote:Op maandag 27 september 2010 18:47 schreef Mike het volgende:
[..]
Niet zozeer de mening van de partijtop, alswel dat het CDA zich in een hoek heeft gemanoeuvreerd waar amper nog uit te komen is. Naast dat er vrij veel mensen vrij positief zijn over deze centrum-rechtse samenwerking, heb je natuurlijk ook nog een grote groep die twijfelt. Die groep mensen zal niet snel geneigd zijn om hun eigen fractie een motie van wantrouwen te geven en zullen eerder zo'n akkoord het voordeel van de twijfel geven. Het is ook nog even afwachten hoe massaal de nee-stemmers zullen komen opdagen, want als je het ergens heel erg mee oneens bent, heb je sneller de neiging om te gaan stemmen natuurlijk.
Ik vind dit ook, met name het eerste deel.quote:Op maandag 27 september 2010 10:52 schreef DragonFodder het volgende:
Wat ik zo jammer vind, is dat er dadelijk een regering gevormd wordt met een dik PVV stempel erop, zonder dat de PVV daar ook maar iets voor verantwoordelijkheid hoeft te nemen qua regeren. Ze hoeven alleen maar te reageren, en kunnen bij lastige discussies lekker buiten schot blijven.
Ik wil de PVV verantwoordelijkheid zien nemen, laat ze maar óf bewijzen dat ze het echt beter weten, óf gewoon opbokken. Dit geschreeuw langs de zijlijn ben ik zó zat! Men stemt op de PVV uit onvrede, of uit de gedachte dat de PVV wel een goede oplossing biedt voor allerlei problemen, maar komt er zo nooit achter wat de PVV écht kan of doet. Op dit moment heb je als PVV'er alleen nog maar mooie en minder mooie beloftes van Wilders. Verder he-le-maal niks.
Laat het hem maar eens waarmaken. Geen gezeik met gedoogsteun (weer zo'n typisch Nederlandse polderoplossing), gewoon verantwoordelijkheid nemen. Je kunt zeggen van het CDA wat je wil, maar ze proberen in ieder geval dát te doen.
Het cda zou moeten fuseren met de vvd. Zijn er nog inhoudelijke verschillen tussen deze twee partijen, nu de echte christendemocraten als dissidenten worden beschouwd en voormalig prominenten als mastodonten buitenspel worden gezet?quote:Op maandag 27 september 2010 19:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Een partij die zichzelf christelijk noemt is natuurlijk al een stap te ver om te praten over een akkoord. Een dergelijke partij zou zich vanuit moreel en christelijke naastenliefde oogpunt natuurlijk niet eens moeten willen inlaten met een partij die volgelingen van een geloof stigmatiseert en wil uitsluiten.
Er zijn nog genoeg verschillen, vooral op ethisch gebied. En vergeet de koopzondagen niet, al schijnt Rutte die al te hebben weggegeven.quote:Op maandag 27 september 2010 20:55 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Het cda zou moeten fuseren met de vvd. Zijn er nog inhoudelijke verschillen tussen deze twee partijen, nu de echte christendemocraten als dissidenten worden beschouwd en voormalig prominenten als mastodonten buitenspel worden gezet?
Maar het zal haar wel ontbreken aan steun uit de Kamer. Als deze coalitie er al komt zal ze het geen vier jaar volhouden, dat weet ik bijna zeker.quote:Ik denk trouwens wel dat deze regering het jaren vol gaat houden, zolang Wilders de boel niet laat klappen (en waarom zou hij dat doen?). Deze eensgezinde regering zal het aan daadkracht niet ontbreken.
Hè godver, ik wil eigenlijk gaan slapen. Krijg je deze shizzle.quote:Op maandag 27 september 2010 21:28 schreef remlof het volgende:
Hmmm:
DominiqueHeyde CDA-fractievoorz Verhagen klonk niet echt optimistisch #formatie : we gaan door tot we resultaat hebben waar we mee kunnen instemmen 1/2
9 minutes ago via web
DominiqueHeyde 2/2 of tot duidelijk is dat dat niet het geval is. Verhagen houdt dus mogelijkheid van mislukken open. Zie straks #nieuwsuur
8 minutes ago via web
Als het CDA met de PVV en VVD werkt komt het natuurlijk nooit goed met die kloof. :p Sterker nog, het CDA trekt erdoor alleen maar verder weg van het centrum. Het CDA is sowieso de laatste jaren al moeilijk meer als centrumpartij te zien, het is niet meer dan een rechtse partij die iets links van de VVD staat.quote:Op maandag 27 september 2010 18:29 schreef Mike het volgende:
[..]
Er zal inderdaad voornamelijk naar de inhoud worden gekeken, want ik denk niet dat er veel mensen staan te springen om EN met de PVV samen te werken EN een slecht akkoord te ondersteunen.
Waar ik me tegen verzet is de houding van bepaalde posters hier alsof CDA-leden een compleet ander soort mensen zijn dan zijzelf (lamme schapen, moreel minderwaardig), wat natuurlijk niet zo is. Jammer eraan is ook dat ze daarmee de kloof tussen links en centrum wat vergroten, terwijl ze eigenlijk het tegendeel zouden moeten willen bewerkstelligen.
Het laatste kabinet die het echt uitzong ligt inderdaad alweer twaalf jaar achter ons.quote:Op maandag 27 september 2010 21:36 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Hè godver, ik wil eigenlijk gaan slapen. Krijg je deze shizzle.
Trouwens. Een kabinet dat het vier jaar volhoudt is voorlopig iets uit het verleden, volgens mij.
Ik denk niet dat de vvd veel geeft om die ethische punten, getuige inderdaad het klakkeloze laten vallen hiervan. Mijn punt was dat het cda weinig van een christendemocratische ideologie laat zien de laatste tijd. Beide partijen komen steeds dichter bij elkaar te staan in een soort conservatief neoliberalisme.quote:Op maandag 27 september 2010 21:31 schreef remlof het volgende:
[..]
Er zijn nog genoeg verschillen, vooral op ethisch gebied. En vergeet de koopzondagen niet, al schijnt Rutte die al te hebben weggegeven.
[..]
Maar het zal haar wel ontbreken aan steun uit de Kamer. Als deze coalitie er al komt zal ze het geen vier jaar volhouden, dat weet ik bijna zeker.
Tja, ik blijf het zeggen, denk nog steeds dat het CDA-PvdA-VVD wordt.quote:Op maandag 27 september 2010 21:28 schreef remlof het volgende:
Hmmm:
DominiqueHeyde CDA-fractievoorz Verhagen klonk niet echt optimistisch #formatie : we gaan door tot we resultaat hebben waar we mee kunnen instemmen 1/2
9 minutes ago via web
DominiqueHeyde 2/2 of tot duidelijk is dat dat niet het geval is. Verhagen houdt dus mogelijkheid van mislukken open. Zie straks #nieuwsuur
8 minutes ago via web
Ik kan de formatie niet langer peilen. Het lukt me gewoon niet meerquote:Op maandag 27 september 2010 21:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Tja, ik blijf het zeggen, denk nog steeds dat het CDA-PvdA-VVD wordt.
Als het waar is wat je zegt, en dat zou best wel eens kunnen, heeft de VVD heel weinig meer met liberalisme van doen.quote:Op maandag 27 september 2010 21:40 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de vvd veel geeft om die ethische punten, getuige inderdaad het klakkeloze laten vallen van hiervan. Mijn punt was dat het cda weinig van een christendemocratische ideologie laat zien de laatste tijd. Beide partijen komen steeds dichter bij elkaar te staan in een soort conservatief neoliberalisme.
Dat zal wel meevallen, denk ik, ze zullen morgen nog wel dooronderhandelen en dan is het go or no go.quote:Maargoed, dat wordt weer een latertje vanavond begrijp ik
Ja dat denk ik ook. Een beetje de druk opvoeren..quote:Op maandag 27 september 2010 21:37 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Natuurlijk. Het is Verhagen hè, die probeert zo op het laatst nog wat punten binnen te slepen. Volgens mij had Jacques Tichelaar laatst in P&W nog een mooi verhaal over de onderhandelingstactieken van Verhagen.
Gelopen is het in elk geval zeker niet.quote:Op maandag 27 september 2010 21:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ze waren anders erg blij met het resultaat van het CBS. En ze zijn wel vaker wat pessimistischer geweest, daarbij zullen Verhagen en Rutte al hun geloofwaardigheid verliezen als dit niet lukt.quote:Op maandag 27 september 2010 21:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dan hebben ze de PVV wel een kans gegeven, blijft natuurlijk gissen of het een eerlijke kans geweest is.quote:Op maandag 27 september 2010 21:48 schreef Holograph het volgende:
[..]
Ze waren anders erg blij met het resultaat van het CBS. En ze zijn wel vaker wat persimistischer geweest, daarbij zullen Verhagen en Rutte al hun geloofwaardigheid verliezen als dit niet lukt.
Dat laatste zal inderdaad de voornaamste reden zijn als deze coalitie er wel komt. Fijn om te weten dat een land een bepaalde regering krijgt omdat de carrière van de bekokstovers ervan er van af hangt.quote:Op maandag 27 september 2010 21:48 schreef Holograph het volgende:
[..]
Ze waren anders erg blij met het resultaat van het CBS. En ze zijn wel vaker wat persimistischer geweest, daarbij zullen Verhagen en Rutte al hun geloofwaardigheid verliezen als dit niet lukt.
Dat blijft idd gissen. Misschien was het wel pro forma.quote:Op maandag 27 september 2010 21:50 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dan hebben ze de PVV wel een kans gegeven, blijft natuurlijk gissen of het een eerlijke kans geweest is.
Dit dus. Verhagen en in mindere mate Rutte weten dondersgoed dat hun politieke carriere een flink deuk oploopt wanneer deze formatie mislukt.quote:Op maandag 27 september 2010 21:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat laatste zal inderdaad de voornaamste reden zijn als deze coalitie er wel komt. Fijn om te weten dat een land een bepaalde regering krijgt omdat de carrière van de bekokstovers ervan er van af hangt.
Zo is het tegenwoordig helaas met de politiek gesteld. Ik kan zelf niet zoveel jaren terug gaan, maar in mijn beleving was de houdbaarheidsdatum van bepaalde politici toch langer.quote:Op maandag 27 september 2010 21:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat laatste zal inderdaad de voornaamste reden zijn als deze coalitie er wel komt. Fijn om te weten dat een land een bepaalde regering krijgt omdat de carrière van de bekokstovers ervan er van af hangt.
Dus Wilders heeft een veel betere onderhandelingspositiequote:Op maandag 27 september 2010 21:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit dus. Verhagen en in mindere mate Rutte weten dondersgoed dat hun politieke carriere een flink deuk oploopt wanneer deze formatie mislukt.
Een juiste conclusie. Vooral toen de draad weer opnieuw op werd gepakt nadat Wilders de stekker eruit had getrokken. Het was overduidelijk dat Verhagen en Rutte koste wat kost door wilden met de onderhandelingen. Ben dan reuze benieuwd wat Wilders er allemaal uit heeft weten te slepen.quote:Op maandag 27 september 2010 21:57 schreef Holograph het volgende:
[..]
Dus Wilders heeft een veel betere onderhandelingspositie
Ik hou mijn hart vastquote:Op maandag 27 september 2010 21:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een juiste conclusie. Vooral toen de draad weer opnieuw op werd gepakt nadat Wilders de stekker eruit had getrokken. Het was overduidelijk dat Verhagen en Rutte koste wat kost door wilden met de onderhandelingen. Ben dan reuze benieuwd wat Wilders er allemaal uit heeft weten te slepen.
Het wordt de eerste stap richting de ondergang van ons land.quote:
Waarschijnlijk meen je het ook nog echt zo.quote:Op maandag 27 september 2010 22:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het wordt de eerste stap richting de ondergang van ons land.
We boffen dat we in een coalitieland leven. Als de PVV het geheel voor het zeggen zou hebben, dan waren we goed zuur. Als je ziet hoe die gekke Wilders omgaat met andersdenkenden, dan houd ik mijn hart vast.quote:Op maandag 27 september 2010 22:02 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Waarschijnlijk meen je het ook nog echt zo.
Maar je kunt Koos niet verantwoordelijk houden voor die figuren. Net zoals je geen generalisatie kunt maken over PVV-stemmers.quote:Op maandag 27 september 2010 22:08 schreef eriksd het volgende:
Als je ziet hoe bepaalde linkse figuren dat ook doen, dan had je gelijk Koos. Je sluit je ogen voor de minstens zulke uitgesproken figuren in eigen gelederen.
Ik zou geen enkele partij een absolute meerderheid toevertrouwen.quote:Op maandag 27 september 2010 22:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We boffen dat we in een coalitieland leven. Als de PVV het geheel voor het zeggen zou hebben, dan waren we goed zuur. Als je ziet hoe die gekke Wilders omgaat met andersdenkenden, dan houd ik mijn hart vast.
Ik spreek in eerste plaats voor mijzelf. En voor zover ik weet willen linkse politici andersdenkenden niet de mond snoeren. Mensen als Pechtold binden verbaal de strijd aan met de PVV. Wilders is echter een compleet ander verhaal. Die wil mensen die hem bekritiseren de mond snoeren. Neem bijvoorbeeld het incidentje met de ambassadeur van Indonesie. Ik vind dat een buitengewoon gevaarlijke houding.quote:Op maandag 27 september 2010 22:08 schreef eriksd het volgende:
Als je ziet hoe bepaalde linkse figuren dat ook doen, dan had je gelijk Koos. Je sluit je ogen voor de minstens zulke uitgesproken figuren in eigen gelederen.
Absoluut mee eens.quote:Op maandag 27 september 2010 22:11 schreef Citizen.Erased het volgende:
Ik zou geen enkele partij een absolute meerderheid toevertrouwen.
Ik geloof niet dat het doorgaat, dus maak je maar niet zo bang.quote:Op maandag 27 september 2010 22:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het wordt de eerste stap richting de ondergang van ons land.
Alleen hebben die mensen geen partij met 25 zetels in de tweede kamer, die ook nog eens regeringsmacht lijkt te krijgen zonder enige mate van verantwoordelijkheid.quote:Op maandag 27 september 2010 22:08 schreef eriksd het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |