voice-over | vrijdag 24 september 2010 @ 10:36 |
quote:Typisch GroenLinks. Kosten interesseert ze niks. Hoe inefficienter, hoe beter lijken zij te denken. Wat kan je anders verwachten van een partij die haar wortels heeft in het communisme. Het huidige beleid van restitutie - formuliertje invullen in geval van vergeten uit te checken - voldoet prima en kost niks. | |
MouzurX | vrijdag 24 september 2010 @ 10:37 |
Slecht plan idd. Om gewoon teveel redenen. | |
habbeflats | vrijdag 24 september 2010 @ 10:38 |
ik vind het wel een goed idee, vooral omdat je binnenkort niet anders meer kan reizen en voor ouderen is dit echt niet makkelijk. ik denk nog niet eens dat juist de studenten het vaak vergeten maar eerder de groep van 60+ die de pas gaat of moet gaan gebruiken. geen slecht idee | |
habbeflats | vrijdag 24 september 2010 @ 10:38 |
quote:geef je redenen dan ook ff als je post | |
L-ascorbinezuur | vrijdag 24 september 2010 @ 10:40 |
quote:Eens. En TS, onderstreep ook even het stuk wat erna komt. quote:Wie zegt dat de overheid dit gaat betalen? | |
Cerbie | vrijdag 24 september 2010 @ 10:41 |
Die dingen zijn binnen twee weken gejat dan wel vernield. Gaat niet werken. | |
DoctorB | vrijdag 24 september 2010 @ 10:45 |
GOED plan. Want het reizen is NIET makkelijker geworden en WEL duurder. Ergo, de OV bedrijven hebben hun woord niet gehouden. Dat het plan uit de koker van GL komt interesseert me dan niet. | |
Basp1 | vrijdag 24 september 2010 @ 10:46 |
quote:Ehum welke partij wou perse die ov-chipkaart doorgedrukt hebben. Weet je wel hoeveel dit project al gekost heeft en het functioneert nog steeds niet. (ruim 1 miljard ¤). Wat was er mis moet de oude betaal methode. Ik had 2 vervoersbewijzen nodig, een treinkaartje en een strippenkaart. Nu heb ik er 1 nou nou wat een effcientie verbetering voor de klant. Waarbij we moeten vermelden dat wanneer het mis ging met de oude methode je eigen schuld was, en bij deze nieuwigheid is het vaak het falen van apparatuur, en dan mag je als klant weer achter je geld aan. Waarbij de vervoerdersorganisaties ook nog allemaal drempels op werpen om je geld terug te krijgen. ![]() | |
habbeflats | vrijdag 24 september 2010 @ 10:47 |
quote:uiteindelijk komt het toch weer uit de belasting. en hier merk je niet zoveel van. je merkt het wel als je 15 euro op je kaart zet en je stapt uit en de bus moet nog een hele hoop haltes tot het eindstation. dit zal bij vooral ouderen gaan gebeuren. en in iedere bus zit al zo'n ding dus als je die eruit haalt en er een paal onder steekt en op het station plant scheelt dat al weer een halte ![]() | |
Wokkel | vrijdag 24 september 2010 @ 10:47 |
Heel die OV chipkaart is een faal. Kosten zijn gestegen, anoniem reizen is er niet meer bij voor abbonementhouders, in/uitcheck palen doen het vaak niet, je kan niet op 1 kaart reizen met meerdere personen. Geen geld meer in investeren lijkt mij het beste idee. | |
habbeflats | vrijdag 24 september 2010 @ 10:49 |
quote:dat in/uit check palen niet werken is niet in jou nadeel. | |
voice-over | vrijdag 24 september 2010 @ 10:50 |
quote:Dat zeg ik niet. Maar waarschijnlijk denk jij als linkse dat er overal in Nederland geldbomen groeien en dat niemand iets hoeft te betalen. Laat ik je uit je droom helpen: uiteindelijk zal de reiziger dus ook de bejaarde van 65+ deze kosten moeten ophoesten. | |
Wokkel | vrijdag 24 september 2010 @ 10:52 |
quote:Het levert je bij een falende incheckpaal een hoop gezeur op met een conducteur, bij een falende uitcheckpaal moet je achter je borg aan gaan. Daarnaast is het voor het OV bedrijf natuurlijk ook een nadeel als die dingen niet werken. | |
habbeflats | vrijdag 24 september 2010 @ 10:52 |
quote:als we met ze alle samen dat geld ophoesten is dat goedkoper dan dat iedereen zijn saldo kwijt raakt door vergeten uit te checken want het overkomt iedereen wel eens. het probleem met rechtse mensen zoals jij is dat ieder idee waar OV Chipkaart in voor komt meteen negatief word bekeken. | |
habbeflats | vrijdag 24 september 2010 @ 10:53 |
quote:nog nooit mee gemaakt, wanneer een incheck paaltje niet werkt is dat de fout van hen en mag je gewoon gratis instappen. werkt de incheck paal wel en de uitcheck paal niet dan loop je gewoon even naar de incheck paal en check je daar uit aan het einde van de rit | |
Basp1 | vrijdag 24 september 2010 @ 10:59 |
quote:Dan zou je als conservatist allang tegen die ov-chipkaart in opstand gekomen moeten zijn want die 1 miljard die er tot nu toe in gepompt is, is niets anders als belastinggeld geweest. En nu verwachten dat de vervoerders voor de rest gaan opdraaien. Nee de overheid wou hoe dan ook dit project erdoorheen drukken, dan zal de overheid ook wel weer voor deze extra dingen gaan opdraaien. ![]() | |
mlg | vrijdag 24 september 2010 @ 11:01 |
Beetje raar toch als je bijna over die paaltjes struikelt en je vergeet uit te checken? Goed dat zulk primitief gedrag tot extra kosten leidt. | |
DeTolk | vrijdag 24 september 2010 @ 11:01 |
quote:Dit dus. typisch een idee van de knuffelpartij | |
XcUZ_Me | vrijdag 24 september 2010 @ 11:03 |
www.ov-stripkaart.nl ![]() De oplossing voor alle problemen! | |
Zith | vrijdag 24 september 2010 @ 11:04 |
quote:onzin, de incheckpalen bij verlaten stationnetjes zijn er ook nog steeds. Goed idee verder: Hoef ik niet meer in de bus te wachten bij de deur tot iedereen uitgecheckt is. ![]() | |
Wokkel | vrijdag 24 september 2010 @ 11:05 |
quote: ![]() Ongelooflijk, waarom makkelijk als het moeilijk kan? | |
habbeflats | vrijdag 24 september 2010 @ 11:06 |
quote:er zullen zat bedrijven zijn die dat ding hufterproof weten te maken ![]() | |
Basp1 | vrijdag 24 september 2010 @ 11:08 |
quote: ![]() Erg leuk gemaakt. | |
Basp1 | vrijdag 24 september 2010 @ 11:09 |
quote:Net zoals men bushokjes hufter proof maakt. (not!) ![]() Ben jij trouwens de nieuwe kloon van VCF? | |
mlg | vrijdag 24 september 2010 @ 11:11 |
Mensen vergeten iets, en dan is het de schuld van het systeem. Opgerot met die SP-mentaliteit. Als ik vergeet om mijn fietsverlichting aan te zetten, mogen we de kosten van de boete die de politie uitschrijft ook terugvorderen? Nee, je bent dan gewoon dom en je doet maar een brain training. Wat is er nou zo moeilijk aan om jezelf even te herinneren dat we verdomme al een half jaar de OV chipkaart hebben? | |
MouzurX | vrijdag 24 september 2010 @ 11:11 |
Gewoon nee. Die dingen worden vernield en als een paal het niet doet ben je de lul, itt tot wanneer de palen in een bus het niet doen. Daarbij kost het ook een vermogen en als je vergeet uit te checken in de bus vergeet je het ook op de halte. Daar zit geen verschil tussen. | |
habbeflats | vrijdag 24 september 2010 @ 11:11 |
quote:nee ik ben geen kloon, en hoe kan een bushokje nou hufterproof zijn als er glas in zit? ![]() | |
habbeflats | vrijdag 24 september 2010 @ 11:14 |
quote:voor ouderen is dat makkelijker gezegd dan gedaan, er zou een soort melding moeten komen dmv een geluidssignaal of iets met een lampje dat je bij de deur herinnert uit te checken, nu zie je misschien op 20% van de bussen een sticker zitten bij de deur, het probleem met het ov is dat ze vaak dingen half doen. pas alle bussen nou gewoon netjes aan dan zou het probleem er ook niet zo zijn | |
Basp1 | vrijdag 24 september 2010 @ 11:16 |
quote:Een wettelijk regel waarbij de gemeenschap gedient is (verlichting brengt veiligheid voor de weggebruikers), vergelijken met een opgedrongen betaalsysteem waar van te voren voorspelde ontwerp fouten inzitten. Typische VVD mentaliteit, domme marketing ideen het publiek door de strot willen drukken die de gemeenschap niets opleveren. | |
habbeflats | vrijdag 24 september 2010 @ 11:17 |
quote:ik stem op jou ![]() | |
Desunoto | vrijdag 24 september 2010 @ 11:32 |
Extra paaltjes zijn niet echt nodig. Grote verspilling van tijd en geld. Dat de borg omlaag kan, ben ik het wel mee eens. Want dat ís gewoon belachelijk hoog. En het systeem moet retourtjes kunnen herkennen. Omdat dit nu niet kan, reis je van A naar B met de prijs van een enkeltje en vervolgens weer van B naar A met weer een enkeltje. ![]() | |
mlg | vrijdag 24 september 2010 @ 11:34 |
quote:De VVD heeft er helemaal niks mee te maken, het is een initiatief van de OV maatschappijen, zoals connexxion, NS, RET en nog wat. Jullie willen allemaal voor de laagste tarieven reizen, dus jullie zetten deze maatschappijen aan om systemen te ontwikkelen wat de kosten drukt om zo die lage tarieven te realiseren. Ik betaal liever wat meer voor een goed-werkend systeem, maar omdat jullie prioriteiten liggen bij elk half jaar een nieuw mobieltje, uitgaan en niet bij het openbaar vervoer, wordt heel Nederland belast met dit soort kostendrukkende zwakzinnige systemen. Ik geef er maar aan toe, zo werkt het nou eenmaal, maar als iemand het recht heeft om te klagen dan zijn dat de mensen die niet zo lopen de miepen over te dure openbaar vervoer. Klaagschavuiten. | |
ethiraseth | vrijdag 24 september 2010 @ 11:37 |
quote:Maar de kosten zijn niet gedrukt door de OV-kaart? Ze zijn duurder geworden juist. Dus je hele betoog is meteen al fout. | |
Basp1 | vrijdag 24 september 2010 @ 11:39 |
Als het systeem echt voor de reiziger was ontworpen zou je niet eens meer het probleem hebben dat je bij de overstap van de trein naar de BUS/tram/metro ook weer een keer opstap tarief betaald. Sterker nog het systeem zou zo slim moeten zijn om de hemelsbrede afstand van je gehele reis te factureren, want met het ov reis je per defenitie altijd om en ben je langzamer als de auto. Toch wordt je geacht om af te rekenen naar het aantal afgelegde kilometers. Als reiziger zou je graag zo snel mogelijk van A naar B komen, omdat je dan het OV neemt wat omwegen maakt mag je er ook nog extra voor betalen. | |
mlg | vrijdag 24 september 2010 @ 11:40 |
quote:Ik ga vanaf het centrum wel is met de bus. Normaal betaalde ik 1,30, nu betaal ik 72 cent. Vanaf dag 1 van de OV chipkaart loop ik niet te klagen en te tieren, maar check ik normaal in en uit. Voor mij is het dus goedkoper, omdat ik kennlijk een van de weinigen ben die een beetje actief nadenkt. In de test regio's waren bovendien nauwelijks problemen. Pas toen het landelijk werd, de SP weer is wat te klagen had, want ze kunnen kennelijk nog steeds niet de privatisering van NS aanvaarden, is het opeens een probleem. Het is gewoon een simpel systeem waar je welgeteld 2 handelingen moet uitvoeren, namelijk in- en uitchecken. | |
MouzurX | vrijdag 24 september 2010 @ 11:40 |
Maar ff serieus dit hele plan slaat toch al nergens op omdat als je in de bus vergeet uit te checken je bij de bushalte ook niet ineens gaat uitchecken? Je zal dezelfde stommiteiten begaan, misschien zelfs vaker omdat je dus niet tijdens het verlaten van de bus al aan de paaltjes herinnert word door mensen die voor jou uitchecken enz. | |
Basp1 | vrijdag 24 september 2010 @ 11:47 |
quote:Dan heb jij geluk. De reizen die ik met de bus maak waren altijd 2 strippen (ongeveer 1.03 euro) met het nieuwe strippenkaart tarief van 7.70 euro. Wanneer ik de chipkaart gebruik ben ik nu altijd rond de 1.30 kwijt. Afhankelijk nog van welke bus ik neem want sommige rijden meer om dan andere. ![]() | |
mlg | vrijdag 24 september 2010 @ 11:52 |
quote:In Twente gaat het ook een beetje anders. Als ik van het centrum van mijn stad naar mijn huis wil, moet ik de bus richting een andere stad nemen. Je betaalt dan de prijs voor naar de andere stad, terwijl ik zo'n 4 haltes (van de 12?) verder moet zijn. | |
Basp1 | vrijdag 24 september 2010 @ 11:55 |
quote:Hoe kom je trouwens aan je oude prijs van 1.30 euro. Dat is geen veelvoud van een aantal strippen, en de strippenkaart kon ik tot vorig jaar door heel nederland gebruiken. | |
mlg | vrijdag 24 september 2010 @ 12:02 |
quote:Geen idee, je kunt ze nog steeds voor 1,30 kopen, van Hengelo naar Enschede. | |
Basp1 | vrijdag 24 september 2010 @ 12:14 |
quote:Dat is dan weer geen geld helemaal van hengelo naar enschede voor 1.30 euro. Hoe gaan ze zulke voordelige kaartjes in die OV chipkaart integreren? Wanneer mensen straks dat traject met de ov-chipkaart doen gaat het ze 1.95 kosten. Terwijl het maar 3 strippen was dus 1.53 met de strippenkaart. | |
DoctorB | vrijdag 24 september 2010 @ 12:27 |
we HADDEN een goed werkend systeem. De strippenkaart. Werkte perfect. | |
Grumpey | vrijdag 24 september 2010 @ 12:32 |
quote:Wat een onzin kritiek van TS. Die palen staan gewoon nu al bijvoorbeeld langs lijn 51 in Amsterdam, dus komen niet helemaal uit de lucht vallen. Inmiddels heb ik al 3x gehad dat de tram-uitcheck aan mijn kant niet werkte, en door de drukte niet de andere kon gebruiken. Dit gebeurt op een perron gewoon niet. edit: overigens vraag ik me af waarom kwaliteit van dienstverlening communistisch wordt genoemd? Wil het liberalisme dan dat de klant afgeserveerd wordt met mindere produkten? | |
Grumpey | vrijdag 24 september 2010 @ 12:34 |
quote:totale onzin, de strippenkaart heeft grote nadelen en is hopeloos ouderwets/duur/onbegrijpbaar, en de ov-chipkaart is op deze punten een perfect systeem. Alleen kinderziektes moet je gewoon adequaat oplossen. | |
voice-over | vrijdag 24 september 2010 @ 12:34 |
quote:Dertig jaar geleden bij de introductie klaagden mensen ook steen en been (te ingewikkeld, te duur) | |
Zith | vrijdag 24 september 2010 @ 12:38 |
quote:De stempelautomaten bij metrohaltes heb ik nog nooit verwoest gezien. | |
Fortune_Cookie | vrijdag 24 september 2010 @ 12:40 |
Prima plan, en ook meer verkoop en oplaadpunten op metrostations, beneden... op het perron. Lijkt me een eerlijke ruil voor het feit dat ik vrij vaak geen wisselgeld terugkrijg, maar een bonnetje waarmee ik een kwartier in de rij mag staan, het feit dat ik al diverse keren een niet werkend kaartje heb gekocht welke ik ook alleen gerestitueerd kan krijgen middels een langdurige klachtenprocedure en het feit dat er bij omleidingen soms ook dingen verkeerd lijken te gaan met het berekenen van de kosten die van de kaart moeten worden afgetrokken. Maar dat laatste ben ik nog niet helemaal zeker van ![]() | |
Fortune_Cookie | vrijdag 24 september 2010 @ 12:41 |
quote:Geheel eens. De rechtse herfst stijgt sommige niet bijster rijkelijk bedeelden nogal naar het hoofd. | |
Basp1 | vrijdag 24 september 2010 @ 12:44 |
quote:Wat waren dan de nadelen van de strippenkaart? Dat je even moest weten hoe het zone systeem werkt. Maar vaak stapte je als klant in en zei je tegen de chauffeur waar je naar toe moet en deze zet dan het aantal benodigde stempels. Duur? In veel gevallen blijkt de OV chipkaart toch voor prijs verhogingen voor reizigers gezorgd te hebben. Zie ook mijn voorbeelden die ik hier heb neergezet. Ouderwets? Never change a winnig team zegt men wel eens. Waarom maar alles willen veranderen als het er voor de klant niet beter mee wordt. Kinderziektes, men is al 10 jaar bezig met die kaart, en om nu nog tegen zogenaamde kinderziektes aan te lopen is een eufemisme voor een falend systeem, waarbij sommige mensen die term van kinderziektes vrolijk van de TLS propaganda over nemen. ![]() | |
Basp1 | vrijdag 24 september 2010 @ 12:51 |
Die lijn 51 is toch een metro lijn, en ja voor de metro moet je buiten de treinen inchecken, maar het systeem van de trams en bussen is zo gemaakt dat je alleen in de voertuigen kunt inchecken. Nog mooier op sommige haltes van lijn 51 stoppen ook trams en wanneer je per ongeluk al bij een paal hebt ingecheckt en dan toch op de tram stapt en daar wilt uitchecken wordt je nogmaals ingecheckt. Of te wel 8 euro vanwege het niet uniform werken van dit systeem. Het werkt toch zo makkelijk zeggen de voorstanders hier. Het zou makkelijk werken als het ook uniform zou werken maar niet met al die uitzonderingen. Ook als je straks bij treinreizen naar een andere vervoersmaatschappij overstapt mag je daar ook weer in en uitchecken, de spoor vervoerders hebben nog steeds geen plan gepresenteerd hoe het straks voor de klant gaat werken dat deze niet meer dan 1 maal het opstaptarief hoeft te betalen. | |
XcUZ_Me | vrijdag 24 september 2010 @ 12:53 |
quote:Ooit geprobeerd iemand mee te nemen op één chipkaart? Ik vind die hele chipkaart een kutsysteem. Ik kan er prima mee werken, maar ik moet meer handelingen verrichten en het kost me meer geld. Tot dusver ben ik dus niet echt enthousiast. | |
Grumpey | vrijdag 24 september 2010 @ 12:57 |
quote:Ok, daar gaan we: Mensen die net over een zone-grens wonen betalen inmiddels al decennia structureel meer aan het openbaar vervoer dan mensen die midden in een zone wonen. Dat is een structurele oneerlijkheid, die we weliswaar jarenlang voor lief hebben genomen, maar nu achterhaald is. Ten tweede is een bus die kleine gemeenten bedient vaak extra duur omdat hij meerdere zones doorloopt, terwijl het qua afstand wel meevalt. Hierdoor vallen mensen, die juist vaak de bus nemen omdat ze uit gemeentes komen waar niets anders is aan OV, extra duur uit. Dit was een groot probleem, en kan nu dus eerlijk worden opgelost. Ten derde was dit een van de top 5 punten die toeristen het meest irriteerde als ze in nederland waren. Ten vierde was er veel grijs-rijden (alle OV), waarbij mensen minder strippen stempelden dan ze reden. Veel mensen deden uit gewoonte gewoon 2 strippen voor elke reis die ze ondernamen. Dit is nuvrijwel totaal uitgebannen. Ten vijfde zwartrijden (Metro's, trams zonder controle). Met het huidige digitale systeem is zwart rijden bemoeilijkt of vraagt meer moeite. ten zesde: trajectdiversering is niet mogelijk in het oude systeem. Met een digitaal systeem kunnen onrendabele bussen duurder worden, en bussen die naast snelwegen rijden als alternatief voor spits goedkoper. Er kan beter op de klant worden ingespeeld. ten zevende: strippenkaarten moest je steeds weer kopen, max was 45 strippen. Met het huidige systeem is automatisch opladen een optie als service voor de frequente klant zodat deze irritatie weg is. ten achtste: het is een universeel systeem: overstappen van verschillende OV vormen zal eenvoudiger worden. En dan heb ik het nog niet over kapote stempelmachines, verwassen strippenkaarten, frauduleuze buschauffeurs, namaak strippenkaarten etc. | |
Grumpey | vrijdag 24 september 2010 @ 12:59 |
quote:Het meenemen van iemand op een chipkaart zal inderdaad niet kunnen. Aan de andere kant is het geen cent duurder om een eigen chipkaart te regelen. | |
Basp1 | vrijdag 24 september 2010 @ 13:13 |
quote:Daar heb je gelijk in, maar we moeten wel realistisch zijn en vaak lagen de meeste zonegrenzen tussen dorpen in. Alleen in sommige echt grote steden bestaat de verdelingen van de stad uit meer dan 1 zone. Ook nemen de meeste mensen niet de bus voor 1 halte om over 1 zone grans te reizen. (ik niet tenminste) quote:Dat is maar de vraag want je gaat per afgelegde kilometer betalen, en we weten ook dat veel bussen een toeristische route rijden. quote:En een chipkaart moeten kopen niet wetende dat ze moeten uitchecken daar zullen ze blij van worden quote:Ow ja ik heb al genoeg verhalen gelezen dat mensen halverwege de reis al uitchecken quote:Zwart rijden wordt alleen bemoeilijkt met een compleet gesloten OV systeem en dat hebben we nog niet en ik zie het ook niet gebeuren dat alle bussen tram en of perron van tourniqettes voorzien worden. quote:Zit de klant te wachten op een diversificatie van de tariefstructuur of een betrouwbaar OV sytsteem waarbij hij zo snel mogelijk van A naar B vervoerd wordt. quote:Ow ow wat fijn we kunnen automagisch opwaarderen aanzetten. Op een strippenkaart kon je nog zien hoeveel saldo je had, nu moet je 14 dagen wachten voordat alles verwerkt is en je het thuis achter je PC kunt zien. Verder moet je nu veel meer handelingen als klant verrichten waarbij bij elke handeling een kasn op een fout is. quote:Liever een kapotte stempelmachine waardoor ik weet dat ik zwart reis, dan dat ik door falend techniek weer achter mijn eigen geld aan moet gaan. | |
Grumpey | vrijdag 24 september 2010 @ 14:25 |
quote:Samengevat (want weer op elk punt reageren wordt een welles/nietes verhaaltje) denk ik dat het huidige OV-chipkaart systeem een vooruitgang is tov de strippenkaart, maar dat er veel kinderziektes zijn die zeker nog wel aangepakt moeten worden. En de ideeen van groenlinks om uit te checken op de perrons kan zowel het punt over grijs rijden als in het gebruiksgemak flink schelen, en is daarom zo'n slecht idee nog niet. Juist vanuit een service-oogpunt had ik wat meer bijstand verwacht van onze liberale/conservatieve medemens ![]() | |
Lyrebird | vrijdag 24 september 2010 @ 14:39 |
Ik heb in veel landen, op drie verschillende continenten met het openbaar vervoer gereisd. In veel van die landen kun je met 1 pas reizen. Denk maar niet dat Nederland dat concept overneemt. Nee, ze moeten het wiel perse op nieuw uitvinden, met alle gevolgen van dien. Stelletje rukkers. | |
Basp1 | vrijdag 24 september 2010 @ 14:48 |
quote:Ik denk dat het systeem een vooruitgang had kunnen zijn. Maar om nu nog deze fouten als kinderziektes na 10 jaar van testen af te blijven doen is gewoon totaal niet meer realistisch in mijn optiek zou dat ding nu toch geen kinderziektes meer mogen hebben. Ik zie ook wel wat om op de haltes ook nog palen neer te zetten, maar ik denk dat de vervoerders daar niets in gaan zien. Die hebben hun systeem al zo ingericht als ze het nu hebben. Als ik bij haltes kan inchecken kan ik toch de met een grote omweg rijdende bus nemen en betaal ik op die manier niet meer per afgelegde weg. Verder zou de politiek een omgekeerd boete systeem moeten opleggen aan de vervoerders, dat wanneer je door falende systemen je geld terug moet vragen je eigen adminstratie kosten van en porto kosten van hun vergoed gaat krijgen. Eens kijken of dan de systemen nog zo vaak blijven falen. | |
Bolkesteijn | vrijdag 24 september 2010 @ 15:03 |
Komop, zo moeilijk is het niet om even je OV-chipkaart voor de lezer te houden als je uit stapt. Reizigers moeten daar zelf op letten, dat stukje eigen verantwoordelijkheid kunnen we toch wel vragen. Niet dat ik nou OV-chipkaart fan ben, de kaart biedt minder functionaliteit zodat de kaartdifferentiatie afgenomen is, maar dat in en uit-checken is nou juist iets dat prima werkt. Maar goed meneer Bonte zou meneer Bonte niet zijn als er weer een groot probleem van wordt gemaakt, zodat problemen die echt terzake doen links blijven liggen. | |
mlg | vrijdag 24 september 2010 @ 15:06 |
quote:Vertel dat de klagende Nederlander. Ik vraag me soms echt af hoe dit gestresste volk het overleefd. | |
Bolkesteijn | vrijdag 24 september 2010 @ 15:10 |
quote:Zolang je het diner niet binnen krijgt door een verpleegster die zegt 'en daar komt het vliegtuigje', kun je prima onthouden dat je uit moet checken als je in hebt gecheckt. En als dat niet lukt verzinnen ze er zelf maar wat op, daar hoeft de politiek zich niet mee te bemoeien. | |
Basp1 | vrijdag 24 september 2010 @ 15:13 |
quote:Gelukig dat er nog mensen wel tegen in gaan want vanuit het rechterzijde van het politieke spectrum hebben we nog helemaal geen kritiek gehoord op die kaart. Ook niet over de problemen die volgens jou dan wel weer ter zake doen. Maar ik zou zeggen stuur een mailjte naar BONTE over de zaken die jij nog niet vind kloppen deze persoon zal denk ik graag deze punten dan ook nog wel meenemen. ![]() | |
Bolkesteijn | vrijdag 24 september 2010 @ 15:15 |
Ik ga niet naar Bonte mailen, die man kunnen ze beter gelijk in de Maas flikkeren want die brengt Rotterdam echt alleen maar ellende. | |
Basp1 | vrijdag 24 september 2010 @ 15:21 |
quote:Kom op zeg er zijn bergen mensen die jaren gewend zijn geweest om alleen een kaartje te kopen en daarmee waren ze voor de hele dag klaar. Als de conducteur langs kwam toonden ze het kaartje en werd er ooit een gaatje geknipt en later een stempel gezet. Nu moeten ze afhankelijk van het trajcet wat ze willen reizen bij elke overstap opletten of ze niet moeten uitchecken en weer inchecken. Mijn pa heeft het geprobeerd maar is er maar weer mee gestopt. Vooral nadat hij een flinke uitbrander van een controleur had gekregen. Hij zat in een trein van veolia en daar kun mag nog niet met je ov-chip in zitten, Terwijl wanneer hij een kaartje gekocht zou hebben voor de hele route veolia en de NS ook niet zouden weten welke route hij nu precies zou reizen. Wanneer men gewoon op die kaart een reisproduct van A naar B zou kunnen zetten zou er voor de oude garde ook al een hele horde minder zijn. | |
Nobu | vrijdag 24 september 2010 @ 15:23 |
Als je tijdens je rit al minstens tien keer "reist u met de ov-chipkaart, vergeet dan niet uit te checken" gehoord hebt en het dan nog voor elkaar krijgt om niet uit te checken vraag je er om. Los daarvan zie ik ook niet waarom die mensen vervolgens een meter verder wel zouden uitchecken. | |
#ANONIEM | vrijdag 24 september 2010 @ 15:24 |
quote:Wat een rare vergelijking. Vergeten uit te checken is geen wettelijke overtreding. | |
Basp1 | vrijdag 24 september 2010 @ 15:26 |
quote:De hersenen van iedereen werken anders, en er zijn genoeg mensen die wanneer ze na een reis eenmaal thuis zitten pas denken verdorie ik ben vergeten uit te checken. Wanneer de bus fijn door gereden is kun je het later nog uitchecken helemaal op je buik schrijven. Nu kunnen die mensen nog even terug naar de halte. | |
Fortune_Cookie | vrijdag 24 september 2010 @ 15:27 |
quote:Als ze aan de andere kant van de straat lopen, dan kunnen ze nog iets. Dat is het voorname verschil ![]() | |
Stranger | vrijdag 24 september 2010 @ 15:27 |
quote:Behalve dan de aanschafprijs van minstens 7,50. | |
Bluesdude | vrijdag 24 september 2010 @ 15:29 |
Met steun van de overheid worden burgers een extra verplichting opgelegd. ...'met een boetesanctie Dat was er vroeger nooit en zoals nu blijkt het is vooral goed voor de zakken van de vervoersbedrijven. Burgers hebben niet gevraagd om deze ov-kaart. Het is hen maar opgedrongen onder het mom" .. het is goed voor u.. | |
Nobu | vrijdag 24 september 2010 @ 15:33 |
quote:Nu ook. Terug lopen, uitchecken in de eerste de beste bus en weer weglopen. Niet uitchecken leer je snel genoeg af als het consequenties heeft. | |
Grumpey | vrijdag 24 september 2010 @ 15:34 |
quote:Helemaal eens. Het is ook van de zotte dat we op dit punt 2e wereld landen voor moeten laten gaan in ontwikkeling en dat we zo'n grote groep mensen in nederland hebben die elke verandering probeer tegen te gaan of daar op gaat zeiken en klagen kom maar kom maar... ![]() | |
Basp1 | vrijdag 24 september 2010 @ 15:38 |
quote:Dat werkt niet. Hij ziet elke bus als een unieke reis en zal je voor de 2e maal inchecken. Dan naai je jezelf helemaal een oor aan. ![]() Het systeem is net slim genoeg om te zien dat wanneer er minder als 35 minuten tussen een uitcheck en een volgende incheck actie zit dit als een overstap beschouwd kan worden. ![]() | |
TomLievense | vrijdag 24 september 2010 @ 15:39 |
quote:In Boedapest heb je vier kaartjes nodig om 20 km met de trein te reizen. Dat is pas leuk. Waarom zouden we niet gewoon allemaal met de chipkaart betalen in het openbaar vervoer. Gewoon een normale betaalkaart, handiger kan het toch niet. | |
Basp1 | vrijdag 24 september 2010 @ 15:44 |
quote:Wanneer je heden ten dage in nederlald het juiste trein traject uit zoekt kan het ook het geval zijn dat je zo vaak mag in en uitchecken. Vroeger kon je met 1 kaartje die reis maken. Waarbij de treinvervoerders nog steeds geen oplossing gepresenteerd hebben om het opstaptarief bij overstappen te regelen. Juist door de privatisering, versplintering van vervoerders en het daardoor ontstane gezeur over hoe het geld verdeeld moest worden tussen de vervoerders heeft men voor de ov-chipkaart in de huidige vorm gekozen. | |
Nobu | vrijdag 24 september 2010 @ 15:45 |
quote:Ik schat het systeem te hoog in blijkbaar ![]() Maar goed, dan nog zie ik niet in waarom er op elke halte een apparaat van tienduizenden euro's moet staan zodat een paar bejaarden geen formuliertje in hoeven te vullen. | |
Lyrebird | vrijdag 24 september 2010 @ 15:45 |
quote:Ik heb het niet over een 2e wereld land, maar over ontwikkelde landen als Japan, de VS en Frankrijk. | |
sneakypete | vrijdag 24 september 2010 @ 17:09 |
quote:Dan ken je mij nog niet. Ik was laatst mijn broekriem kwijt en bleek 'm om te hebben. De OV-chip is dus een ramp voor mij. Gelukkig is-ie hier nog niet ingevoerd. In Brabant kun je voor drie euro een dalurenkaart kopen. Gewoon met contant geld, bij de chauffeur, heel ouderwets. Heerlijk! | |
Illiberal | vrijdag 24 september 2010 @ 17:23 |
Ik ga binnenkort werken bij een toeleverancier van het hele OV-Chipkaart gebeuren. I can has subsidie??? | |
Schadenfreude | zondag 26 september 2010 @ 21:48 |
Is het sowieso niet handiger om de poortjes bij de halte te zetten? Anders staat iedereen bij het uitstappen te dringen bij dat apparaat, terwijl gewoon door een poortje lopen veel makkelijker is. Ik vind de OV chipkaart in de metro wel handig, maar in de bus of trein check ik meestal niet in of uit. | |
Berings | maandag 27 september 2010 @ 10:50 |
Partij die hun wortels in het communisme heeft jezus. Geef de linkse partijen overal maar de schuld van want ze stammen tenslotte allemaal van het communisme af! Zo slecht is het communisme trouwens niet, alleen slecht uitgevoerd door mensen zoals Mao Zedong en Stalin. Uiteraard ga ik nu kapot gescholden worden voor linkse rakker of weet ik 't, wat ik niet ben. Maar valt me op dat links hier vierkant uitgekotst wordt zonder duidelijke reden. Ik vind het een prima maatregel, alleen is er niet echt nagedacht over de kosten. Dit zouden ze kunnen verbeteren want als ze dat fixen lijkt het me best handig. | |
Cerbie | maandag 27 september 2010 @ 11:04 |
quote:Inderdaad, net als de Oyster kaart in Londen, ideaal ![]() Alleen werkt het hier bij lange na niet zo goed als de Oyster Card ![]() | |
thumbnail | maandag 27 september 2010 @ 11:05 |
quote:Alle busmaatschappijen hebben andere kaartlezers dus welke nemen we? | |
Cerbie | maandag 27 september 2010 @ 11:07 |
quote:Die van Arriva en Veolia ![]() Overstappen gaat ook lang niet altijd goed tussen maatschappijen, als ik van Arriva -> Connexxion overstap binnen 35 minuten wordt er dan wel dan niet alsnog een instaptarief gerekend. Bij de strippenkaart kun je tenminste binnen 2-4 uur overstappen (afhankelijk van het aantal strippen). | |
Appelknaller | maandag 27 september 2010 @ 14:43 |
Wat is nou eigenlijk het probleem? Je monteert de chipdingen van de bussen in de bushalte. Hoeven geen nieuwe kastjes bijgemaakt te worden, dus het kan relatief goedkoop ![]() | |
MouzurX | maandag 27 september 2010 @ 14:58 |
quote:Dat het mega veel geld kost om dat te doen Dat ze worden vernield Dat mensen het toch vergeten | |
Picchia | maandag 27 september 2010 @ 15:13 |
Ik vind het wel een goed idee. Hoef je ook niet zo onhandig en snel te friemelen met je portemonnee tijdens het rijden. Ze kunnen dit systeem beter zo snel mogelijk optimaliseren nu het nog in de invoerfase zit. Aan de andere kant is het wel een beetje dubbel, aangezien je in trams en bussen die apparaten toch wel houdt voor de mensen die instappen. | |
MouzurX | maandag 27 september 2010 @ 16:21 |
quote:Snel te friemelen .. bij een kort ritje hou je hem vast.. bij langere ritten heb je genoeg tijd om hem te pakken ![]() | |
Basp1 | maandag 27 september 2010 @ 16:23 |
quote:Misschien in picchia een vrouw en moet deze kaart weer ergens in de uitpuilende handtas gevonden worden. ![]() | |
mlg | maandag 27 september 2010 @ 16:32 |
Dat vind ik wel het nadeel. Niet tijdig aan denken om die kaart uit mn broekzak vol met sleutels en dergelijke te vissen. | |
Spanky78 | maandag 27 september 2010 @ 16:34 |
Die hele ov-chipkaart was al een slecht idee, vooral met de huidige dramatische uitvoering. Het is nog veel erger dat er daarbij ook nog geprofiteerd wordt van de gebruiker (reizen is ook bij uitchecken duurder) | |
kawotski | maandag 27 september 2010 @ 18:46 |
Jullie als ov'ers een chipkaart, de automobilist het rekeningrijden.. Ze hebben maar 1 doel, totale controle over wat jij doet en waar je bent. Dat uitchecken zal ze een worst zijn in Den Haag. | |
Zolcon | woensdag 29 september 2010 @ 11:27 |
Verandering kost tijd. Achteraf zijn mensen blij. Ik vind de chipkaart een verademing. Nooit meer gekut met losse strippen die er nog zijn of dat je ergens weer een strippenkaart moet kopen, of na een regenbui dat je strippenkaart lekker gammel wordt . Die palen lijken me wel een goed idee, ik zie in de tram vaak genoeg dat mensen het vergeten. In Amstelveen hebben ze die palen bij de metro ook op het perron staan dus waarom kan het bij de trams niet. | |
Zolcon | woensdag 29 september 2010 @ 11:29 |
quote:Wat een wantrouwen. Alsof de overheid het ook maar iets kan schelen dat ik de tram naar het Centraal Station pak. Problemen zijn er altijd met veranderingen als deze. Alles moet snel, verandering ook blijkbaar | |
Nielsch | woensdag 29 september 2010 @ 18:42 |
quote:Ah, dus het feit dat zo'n formulier door iemand verwerkt moet worden kost niets? Cool man, waar haal jij die gratis arbeidskrachten vandaag? Die wil ik ook wel! | |
Staatshoofd | woensdag 29 september 2010 @ 20:23 |
Het zou wel de doorstroming verbeteren tijdens de spits, als iedereen gewoon op de halte zou uitchecken en niet zou moeten wachten in de tram bij het uitstappen ivm uitchecken. | |
Zolcon | woensdag 29 september 2010 @ 20:28 |
quote:Of chaos en gevaarlijke situaties (bejaarden en stoeprandjes). In de tram/metro/bus in Amsterdam gaat het altijd prima met het uitchecken op mensen die het vergeten na | |
Nielsch | woensdag 29 september 2010 @ 20:28 |
quote:Inderdaad, het zou zeker een hoop schelen. Uitcheckpalen bij de haltes heeft trouwens nog een ander voordeel; er zijn genoeg mensen die voorin de bus inchecken, gelijk doorlopen naar achteren en direct uitchecken en vervolgens nog de hele route meerijden. Dit soort praktijken zou hiermee verleden tijd zijn. | |
Sander | woensdag 29 september 2010 @ 20:31 |
quote:Nee de OV chipkaart is makkelijk. Kinderziektes je moeder. De strippenkaart kost geen hol, is hardstikke makkelijk (ook voor buitenlanders), en dat argument dat het ouderwets zou zijn ga ik niet eens op in. | |
Nielsch | woensdag 29 september 2010 @ 20:43 |
quote:In de bus zijn nooit retourtjes geweest, behalve als je heel snel weer terugging. Als je het over de trein hebt: een enkeltje met de OV-chipkaart is goedkoper dan een enkeltje uit de kaartautomaat. Twee enkeltjes met de OV-chipkaart kosten evenveel als een retourtje uit de kaartautomaat. |