nee ik ben geen kloon, en hoe kan een bushokje nou hufterproof zijn als er glas in zit?quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Net zoals men bushokjes hufter proof maakt. (not!)![]()
Ben jij trouwens de nieuwe kloon van VCF?
voor ouderen is dat makkelijker gezegd dan gedaan, er zou een soort melding moeten komen dmv een geluidssignaal of iets met een lampje dat je bij de deur herinnert uit te checken, nu zie je misschien op 20% van de bussen een sticker zitten bij de deur, het probleem met het ov is dat ze vaak dingen half doen. pas alle bussen nou gewoon netjes aan dan zou het probleem er ook niet zo zijnquote:Op vrijdag 24 september 2010 11:11 schreef mlg het volgende:
Mensen vergeten iets, en dan is het de schuld van het systeem. Opgerot met die SP-mentaliteit. Als ik vergeet om mijn fietsverlichting aan te zetten, mogen we de kosten van de boete die de politie uitschrijft ook terugvorderen? Nee, je bent dan gewoon dom en je doet maar een brain training.
Wat is er nou zo moeilijk aan om jezelf even te herinneren dat we verdomme al een half jaar de OV chipkaart hebben?
Een wettelijk regel waarbij de gemeenschap gedient is (verlichting brengt veiligheid voor de weggebruikers), vergelijken met een opgedrongen betaalsysteem waar van te voren voorspelde ontwerp fouten inzitten. Typische VVD mentaliteit, domme marketing ideen het publiek door de strot willen drukken die de gemeenschap niets opleveren.quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:11 schreef mlg het volgende:
Mensen vergeten iets, en dan is het de schuld van het systeem. Opgerot met die SP-mentaliteit. Als ik vergeet om mijn fietsverlichting aan te zetten, mogen we de kosten van de boete die de politie uitschrijft ook terugvorderen? Nee, je bent dan gewoon dom en je doet maar een brain training.
ik stem op jouquote:Op vrijdag 24 september 2010 11:16 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een wettelijk regel waarbij de gemeenschap gedient is (verlichting brengt veiligheid voor de weggebruikers), vergelijken met een opgedrongen betaalsysteem waar van te voren voorspelde ontwerp fouten inzitten. Typische VVD mentaliteit, domme marketing ideen het publiek door de strot willen drukken die de gemeenschap niets opleveren.
De VVD heeft er helemaal niks mee te maken, het is een initiatief van de OV maatschappijen, zoals connexxion, NS, RET en nog wat.quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:16 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een wettelijk regel waarbij de gemeenschap gedient is (verlichting brengt veiligheid voor de weggebruikers), vergelijken met een opgedrongen betaalsysteem waar van te voren voorspelde ontwerp fouten inzitten. Typische VVD mentaliteit, domme marketing ideen het publiek door de strot willen drukken die de gemeenschap niets opleveren.
Maar de kosten zijn niet gedrukt door de OV-kaart? Ze zijn duurder geworden juist. Dus je hele betoog is meteen al fout.quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:34 schreef mlg het volgende:
[..]
De VVD heeft er helemaal niks mee te maken, het is een initiatief van de OV maatschappijen, zoals connexxion, NS, RET en nog wat.
Jullie willen allemaal voor de laagste tarieven reizen, dus jullie zetten deze maatschappijen aan om systemen te ontwikkelen wat de kosten drukt om zo die lage tarieven te realiseren. Ik betaal liever wat meer voor een goed-werkend systeem, maar omdat jullie prioriteiten liggen bij elk half jaar een nieuw mobieltje, uitgaan en niet bij het openbaar vervoer, wordt heel Nederland belast met dit soort kostendrukkende zwakzinnige systemen. Ik geef er maar aan toe, zo werkt het nou eenmaal, maar als iemand het recht heeft om te klagen dan zijn dat de mensen die niet zo lopen de miepen over te dure openbaar vervoer. Klaagschavuiten.
Ik ga vanaf het centrum wel is met de bus. Normaal betaalde ik 1,30, nu betaal ik 72 cent. Vanaf dag 1 van de OV chipkaart loop ik niet te klagen en te tieren, maar check ik normaal in en uit. Voor mij is het dus goedkoper, omdat ik kennlijk een van de weinigen ben die een beetje actief nadenkt.quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:37 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Maar de kosten zijn niet gedrukt door de OV-kaart? Ze zijn duurder geworden juist. Dus je hele betoog is meteen al fout.
Dan heb jij geluk.quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:40 schreef mlg het volgende:
Voor mij is het dus goedkoper, omdat ik kennlijk een van de weinigen ben die een beetje actief nadenkt.
In Twente gaat het ook een beetje anders. Als ik van het centrum van mijn stad naar mijn huis wil, moet ik de bus richting een andere stad nemen. Je betaalt dan de prijs voor naar de andere stad, terwijl ik zo'n 4 haltes (van de 12?) verder moet zijn.quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan heb jij geluk.
De reizen die ik met de bus maak waren altijd 2 strippen (ongeveer 1.03 euro) met het nieuwe strippenkaart tarief van 7.70 euro. Wanneer ik de chipkaart gebruik ben ik nu altijd rond de 1.30 kwijt. Afhankelijk nog van welke bus ik neem want sommige rijden meer om dan andere.
Hoe kom je trouwens aan je oude prijs van 1.30 euro. Dat is geen veelvoud van een aantal strippen, en de strippenkaart kon ik tot vorig jaar door heel nederland gebruiken.quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:52 schreef mlg het volgende:
[..]
In Twente gaat het ook een beetje anders. Als ik van het centrum van mijn stad naar mijn huis wil, moet ik de bus richting een andere stad nemen. Je betaalt dan de prijs voor naar de andere stad, terwijl ik zo'n 4 haltes (van de 12?) verder moet zijn.
Geen idee, je kunt ze nog steeds voor 1,30 kopen, van Hengelo naar Enschede.quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoe kom je trouwens aan je oude prijs van 1.30 euro. Dat is geen veelvoud van een aantal strippen, en de strippenkaart kon ik tot vorig jaar door heel nederland gebruiken.
Dat is dan weer geen geld helemaal van hengelo naar enschede voor 1.30 euro. Hoe gaan ze zulke voordelige kaartjes in die OV chipkaart integreren?quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:02 schreef mlg het volgende:
[..]
Geen idee, je kunt ze nog steeds voor 1,30 kopen, van Hengelo naar Enschede.
Wat een onzin kritiek van TS. Die palen staan gewoon nu al bijvoorbeeld langs lijn 51 in Amsterdam, dus komen niet helemaal uit de lucht vallen. Inmiddels heb ik al 3x gehad dat de tram-uitcheck aan mijn kant niet werkte, en door de drukte niet de andere kon gebruiken. Dit gebeurt op een perron gewoon niet.quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:36 schreef voice-over het volgende:
[..]
Typisch GroenLinks. Kosten interesseert ze niks. Hoe inefficienter, hoe beter lijken zij te denken. Wat kan je anders verwachten van een partij die haar wortels heeft in het communisme.
Het huidige beleid van restitutie - formuliertje invullen in geval van vergeten uit te checken - voldoet prima en kost niks.
totale onzin, de strippenkaart heeft grote nadelen en is hopeloos ouderwets/duur/onbegrijpbaar, en de ov-chipkaart is op deze punten een perfect systeem. Alleen kinderziektes moet je gewoon adequaat oplossen.quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:27 schreef DoctorB het volgende:
we HADDEN een goed werkend systeem. De strippenkaart. Werkte perfect.
Dertig jaar geleden bij de introductie klaagden mensen ook steen en been (te ingewikkeld, te duur)quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:27 schreef DoctorB het volgende:
we HADDEN een goed werkend systeem. De strippenkaart. Werkte perfect.
De stempelautomaten bij metrohaltes heb ik nog nooit verwoest gezien.quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Net zoals men bushokjes hufter proof maakt. (not!)![]()
Ben jij trouwens de nieuwe kloon van VCF?
Geheel eens. De rechtse herfst stijgt sommige niet bijster rijkelijk bedeelden nogal naar het hoofd.quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:32 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Wat een onzin kritiek van TS. Die palen staan gewoon nu al bijvoorbeeld langs lijn 51 in Amsterdam, dus komen niet helemaal uit de lucht vallen. Inmiddels heb ik al 3x gehad dat de tram-uitcheck aan mijn kant niet werkte, en door de drukte niet de andere kon gebruiken. Dit gebeurt op een perron gewoon niet.
edit: overigens vraag ik me af waarom kwaliteit van dienstverlening communistisch wordt genoemd? Wil het liberalisme dan dat de klant afgeserveerd wordt met mindere produkten?
Wat waren dan de nadelen van de strippenkaart?quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:34 schreef Grumpey het volgende:
totale onzin, de strippenkaart heeft grote nadelen en is hopeloos ouderwets/duur/onbegrijpbaar, en de ov-chipkaart is op deze punten een perfect systeem. Alleen kinderziektes moet je gewoon adequaat oplossen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |