Dit is dan ook geen officiele bonquote:Op vrijdag 24 september 2010 09:13 schreef karr-1 het volgende:
Lijkt me niet, alleen officieel aangestelde ambtenaren mogen bonnen uitschrijven.
Klopt. Maar wat doe je dan met mensen die niet meewerken of die de politie bellen ?quote:Op vrijdag 24 september 2010 09:13 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dit is dan ook geen officiele bon.
Wat willen ze zeggen? Iemand heeft illegaal een papiertje op mijn auto gelegd?quote:Op vrijdag 24 september 2010 09:14 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Klopt. Maar wat doe je dan met mensen die niet meewerken of die de politie bellen ?
Op dat papiertje staat iets over foutparkeren en een kratje bier. Niet strafbaar, maar misschien wel vervelend?quote:Op vrijdag 24 september 2010 09:15 schreef Sander het volgende:
[..]
Wat willen ze zeggen? Iemand heeft illegaal een papiertje op mijn auto gelegd?
natuurlijk zet ik niet mijn eigen adres erop, maar bijvoorbeeld het adres vna iemand die wel wat bier kan gebruikenquote:Op vrijdag 24 september 2010 09:23 schreef DoctorB het volgende:
Slim. Je adres erop. Er is altijd wel iemand die zich in de zak gezeken voelt door zo'n actie en een leeg kratje bier door het raam komt tassen (of een vol kratje Oetinger, da's nog goedkoper) Of een baksteen.
Dan weet ik wel iemand. Meneer DRA is zelfverklaard grootgebruiker van bier:quote:Op vrijdag 24 september 2010 09:26 schreef Maanvis het volgende:
[..]
natuurlijk zet ik niet mijn eigen adres erop, maar bijvoorbeeld het adres vna iemand die wel wat bier kan gebruiken
Precies, dat leek mij dus ook alquote:
Mensen die bier kunnen gebruiken hebben meestal geen adresquote:Op vrijdag 24 september 2010 09:26 schreef Maanvis het volgende:
[..]
natuurlijk zet ik niet mijn eigen adres erop, maar bijvoorbeeld het adres vna iemand die wel wat bier kan gebruiken
Hoezo? Zoals TS het formuleert is van een dreigement (nodig om afpersing te zijn) geen sprake.quote:
Onzin, er staat immers geen sanctie op het niet voldoen. Het is ludiek (al is het niet grappig)quote:
Succes met het doen van aangifte zou ik zeggen....quote:Op vrijdag 24 september 2010 09:46 schreef A-mineur het volgende:
Volgens mij is dat misleiding/oplichting/fraude ies strafbaar!
Neigt naar chantage.quote:Op vrijdag 24 september 2010 09:10 schreef Maanvis het volgende:
Na het lezen van dit bericht had ik ineens een idee:
Foutparkeren kost je een kratje bier
Wat nou als ik komende zaterdag in het centrum zelf rond ga lopen en zelfgeprinte bonnetjes maak met daarop een bericht als "Voor deze ene keer zien we het foutparkeren door de vingers, kom maar een kratje bier brengen op dit en dit adres."
Is dat dan legaal?
in welk opzicht? er staat nergens dat het verplicht is om het kratje bier langs te brengen.quote:
Maar gematst op welke manier? Het is niet dat je een bon uit kunt schrijven als het kratje bier niet komt.quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:33 schreef Maanvis het volgende:
[..]
in welk opzicht? er staat nergens dat het verplicht is om het kratje bier langs te brengen.
het is hoogstens een verzoek omdat de auto-eigenaar gematst is door mij
In hoeverre is het dan wel chantage?quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:34 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Maar gematst op welke manier? Het is niet dat je een bon uit kunt schrijven als het kratje bier niet komt.
nah, die actie zal succes hebben gehad...quote:Op vrijdag 24 september 2010 09:18 schreef pipojansen het volgende:
heeft een keer een autorijschool bij ons in de buurt gedaan.
bijna identieke bon als wat die agenten uitschrijven achter de ruitenwissers.
was natuurlijk gewoon reclame.
maar een hoop mensen schrokken zich een hoedje.
op de achterkant stond dat ze een gratis les konden krijgen wanneer ze iemand overhaalden bij hen te komen lessen. voornamelijk auto's die scheef of op een parkeervak stonden die niet voor hen bestemd was enzo. dus het was niet zomaar lukraak alle auto's in een parkeergarage.
Geen idee of het echt chantage is, maar het neigt wel die kant op. Als jij iets voor me doet, zal ik niets zeggen over je auto die verkeerd staat. Maar ik vraag me dan af wat er gebeurt als je niet mee zou werken.quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:05 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
In hoeverre is het dan wel chantage?
TS vraagt toch alleen om een cadeautje als dank voor zijn aardigheid? Dat kun je onmogelijk chantage noemen.quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:30 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Geen idee of het echt chantage is, maar het neigt wel die kant op. Als jij iets voor me doet, zal ik niets zeggen over je auto die verkeerd staat. Maar ik vraag me dan af wat er gebeurt als je niet mee zou werken.
quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:25 schreef rub3n het volgende:
Moet je niet sowieso een vergunning hebben om te flyeren? (Dat is tenslotte wat je doet)
Nogmaals: waarom neigt het naar chantage. Er is namelijk geen drukmiddel.quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:30 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Geen idee of het echt chantage is, maar het neigt wel die kant op. Als jij iets voor me doet, zal ik niets zeggen over je auto die verkeerd staat. Maar ik vraag me dan af wat er gebeurt als je niet mee zou werken.
quote:
Voor de duidelijkheid maar even een linkje naar een uitleg over afpersing/chantage.quote:
Alleen als het om een commercieel doeleinde gaat.quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:25 schreef rub3n het volgende:
Moet je niet sowieso een vergunning hebben om te flyeren? (Dat is tenslotte wat je doet)
jij doet echt alles om onder dat kratje bier uit te komen hequote:
Hmm ja ik zie wat je bedoelt. Ik was inderdaad wat stellig. Er is inderdaad geen drukmiddel, dus strikt genomen ook geen chantage.quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:53 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Nogmaals: waarom neigt het naar chantage. Er is namelijk geen drukmiddel.
Mijn vraag is er omdat je nogal stellig reageerde.
[..]
[..]
Voor de duidelijkheid maar even een linkje naar een uitleg over afpersing/chantage.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |