Haha dat is precies de winkel waar ik mijn kaas haalquote:Op donderdag 23 september 2010 20:55 schreef golfer het volgende:
http://www.lamuse.nl/
Beter bestaat niet.
Nou dat zat ik dus ook te denken, maar ja, maakt eigenlijk niet uit toch? Het smaakt in ieder geval lekkerder, of het nou echt is of niet.quote:
Veel supermarkten hebben hun eigen bakkerij en slagerij..quote:Op donderdag 23 september 2010 20:57 schreef Rosbief het volgende:
Brood van de bakker en vlees van de slager is ook beter dan uit de supermercato,
En dan nog is het lekkerder bij een goede keurslager of goede echte bakker.quote:Op donderdag 23 september 2010 20:59 schreef captainkid het volgende:
[..]
Veel supermarkten hebben hun eigen bakkerij en slagerij..
Dan verwacht ik nog de de ingrediënten centraal ingekocht en vandaar uit gedistribueerd wordt. En daarom zijn de ingrediënten minder vers en smaakt het brood/vlees minder.quote:Op donderdag 23 september 2010 20:59 schreef captainkid het volgende:
[..]
Blauwe kaas blijf ik het lekkerst vinden.quote:Op donderdag 23 september 2010 21:02 schreef Karina het volgende:
En als iemand nog een tip heeft voor een lekkere kaas om zo op te etenZe hebben zo veel, ik weet echt niet wat te nemen en ik vind alles lekker. Hele oude, schimmel, jonge, maakt niet uit, allemaal lekker.
Veelal afbakwerk wat meerdere dagen houdbaar is bij levering en het vlees is vaak voorverpakt aangeleverd.quote:Op donderdag 23 september 2010 20:59 schreef captainkid het volgende:
[..]
Maar waar zit dat beter dan in? Jonge kaas is jonge kaas zou je denken.quote:Op donderdag 23 september 2010 21:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Omdat een goede kaasboer zich probeert te onderscheiden door betere kaas te verkopen dan de meeste supermarkten dat doen.
Die komen ook meestal uit een vierkante kaas en volgens mij is de bereiding dan ook niet zo goed als bij een ronde kaas. Volgens mij is de smaakverdeling in een vierkante kaas niet zo gelijkmatig als bij een ronde kaas maar wat het precieze verhaal is weet ik ook niet.quote:Op donderdag 23 september 2010 21:26 schreef Synthesist het volgende:
die goedkopere blokken kaas smaken me ook meestal iets te zout, en het blijft altijd wat te hard
Eens is... Kip haal ik ook liever op de markt.quote:Op donderdag 23 september 2010 21:01 schreef Godtje het volgende:
Ik kom best bij de AH en ik ga ook wel eens de fout in maar een aantal dingen die je er eigenlijk echt niet moet kopen wat mij betreft zijn kaas, kip en fruit.
Fruit belachelijk duur en een hele slechte kwaliteit.
Kip omdat het volgespoten smakeloze dingen zijn.
En dus de juist benoemde kaas. Slecht assortiment met wanproducten.
Waarom zou je kaas invriezen?quote:Op donderdag 23 september 2010 21:10 schreef Dunwich het volgende:
de meeste goedkope kazen uit de supermarkt komen uit fabrieken die de kazen niet echt goed laten rijpen in een kaas kelder, ook wordt er vaak kaas ingevroren en dan verzonden naar de supermarkt
ben vaak bij de aldi/lidl van die ingevroren kaasjes tegen gekomen
een echte kaasboer doet dit natuurlijk niet
Kwaliteit van het product, bv een boerenkaas is gemaakt van rauwe melk, veel smaakvoller.quote:Op donderdag 23 september 2010 21:11 schreef Karina het volgende:
[..]
Maar waar zit dat beter dan in? Jonge kaas is jonge kaas zou je denken.
Ingevroren kaas dus zie ik hierboven.
Dit heb ik bij de AH ook weleens gedaan, maar -afhankelijk van welke medewerker er staat- dit staat meestal garant voor discussie. Ik heb al meerdere keren gehad dat de Appie medewerker (meestal een vrouwquote:Op donderdag 23 september 2010 21:01 schreef deedeetee het volgende:
Voorverpakte kaas zit altijd een bijsmaakje aan vind ik. Ik koop wel kaas in de supermarkt maar dan laat ik een groot stuk vers van een kaas afsnijden.
[ afbeelding ]
ja tot op zekere hoogte jaquote:Op donderdag 23 september 2010 20:59 schreef captainkid het volgende:
[..]
De jong belegen boerenkaas is lekker op dit moment. Van grasmelk, niet te verwarren met graskaas, dat is alleen de allerjongste en daar wordt de eerste grasmelk altijd voor misbruikt. Ik had laatst stolwijker gatenkaas, ook vrij jong maar erg markant.quote:Op donderdag 23 september 2010 21:02 schreef Karina het volgende:
En als iemand nog een tip heeft voor een lekkere kaas om zo op te etenZe hebben zo veel, ik weet echt niet wat te nemen en ik vind alles lekker. Hele oude, schimmel, jonge, maakt niet uit, allemaal lekker.
Ik ken het iig niet, en ik heb mijn levensmiddelen stage bij een kaasfabriek gedaan.quote:Op donderdag 23 september 2010 21:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom zou je kaas invriezen?
quote:Op donderdag 23 september 2010 20:59 schreef captainkid het volgende:
[..]
Bullshit. Randstedelijk dedain.quote:Op donderdag 23 september 2010 20:55 schreef golfer het volgende:
http://www.lamuse.nl/
Beter bestaat niet.
He, mijn kaasboertje. Ik vind die jongens daar maar zozo, maar hun kaas is geweldigquote:Op vrijdag 24 september 2010 15:29 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Bullshit. Randstedelijk dedain.
http://www.kaashandel-debrink.nl/
Beste kaasboer van Nederland.
Ik stond zonet naast hem bij de visboer op de markt.quote:Op vrijdag 24 september 2010 15:29 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Tja, beetje ver uit de buurt om een onsje kaas te halenquote:Op vrijdag 24 september 2010 15:29 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Vond de stelling te stellig.quote:Op vrijdag 24 september 2010 15:37 schreef Karina het volgende:
[..]
Tja, beetje ver uit de buurt om een onsje kaas te halenAmuse zit bij mij om de hoek.
Grappig dat je bij kaas kieskeurig bent, terecht, maar wel voor margarine kiest ipv boter.quote:Op zaterdag 25 september 2010 10:46 schreef pussywillow het volgende:
Volgens mij ligt het er maar aan wat voor kaas je koopt. De kaasboer verkoopt net zo goed 'fabriekskazen', van gepasteuriseerde melk. Die zijn eigenlijk nooit écht lekker, waar je ze ook kooptDe kaasboer verkoopt ook boerenkaas, gemaakt van rauwe melk, dat is gewoon veel smaakvoller. En over voorverpakte kaas hoeven we het natuurlijk helemaal niet te hebben
Ik vind het juist zo triest dat de meeste bakkers in NL eigenlijk erg slecht brood hebben. En vlees is sowieso een ramp, zowel bij de slager als bij de supermarkt. Een goede slager moet je koesteren, dat zijn net als goede bakkers witte ravenquote:Op zaterdag 25 september 2010 10:53 schreef Viking84 het volgende:
Dit geldt trouwens ook voor brood van de bakker en vlees van de slager. Ook veel lekkerder dan die voorverpakte meuk bij de AH.
Ik ben ook een fan van boerenkaas, maar ik weet wel zeker dat mijn kaasboer ook zijn gepasteuriseerde kazen proeft en keurt. Er zijn ook kaasmakers die proberen met gepasteuriseerde melk een mooie kaas te maken. De leveranciers van de supermarkten proberen dat niet, die proberen constante kwaliteit te leveren, altijd hetzelfde.quote:Op zaterdag 25 september 2010 10:46 schreef pussywillow het volgende:
Volgens mij ligt het er maar aan wat voor kaas je koopt. De kaasboer verkoopt net zo goed 'fabriekskazen', van gepasteuriseerde melk. Die zijn eigenlijk nooit écht lekker, waar je ze ook kooptDe kaasboer verkoopt ook boerenkaas, gemaakt van rauwe melk, dat is gewoon veel smaakvoller. En over voorverpakte kaas hoeven we het natuurlijk helemaal niet te hebben
Nou dan haalt mijn school het brood kennelijk bij een goede bakker, want dat is echt ontzettend lekker broodquote:Op zaterdag 25 september 2010 11:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik vind het juist zo triest dat de meeste bakkers in NL eigenlijk erg slecht brood hebben. En vlees is sowieso een ramp, zowel bij de slager als bij de supermarkt. Een goede slager moet je koesteren, dat zijn net als goede bakkers witte raven
iets met referentiekadersquote:Op zaterdag 25 september 2010 17:29 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nou dan haalt mijn school het brood kennelijk bij een goede bakker, want dat is echt ontzettend lekker brood. Dan wil je echt geen kleverige boterhammetjes van thuis meer meenemen
.
Maakt het niet minder waar, niet? Waarheid is nu eenmaal hard.quote:Op zaterdag 25 september 2010 17:33 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Iets met ontzettend arrogante opmerkingen.
Waar slaat dat nou weer op? Een op niets gebasseerde notoire haat richting 'randstedelingen'? Met zo'n uitdrukking maak je jezelf bij voorbaat al compleet belachelijk.quote:Op vrijdag 24 september 2010 15:29 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Niet bij mensen buiten de randstad.quote:Op zaterdag 25 september 2010 17:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waar slaat dat nou weer op? Een op niets gebasseerde notoire haat richting 'randstedelingen'? Met zo'n uitdrukking maak je jezelf bij voorbaat al compleet belachelijk.
Samequote:Op vrijdag 24 september 2010 15:16 schreef Kper_Norci het volgende:
Ik krijg spontaan zin om een stuk kaas te gaan kopen.
Wat jij wiltquote:Op zaterdag 25 september 2010 17:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maakt het niet minder waar, niet? Waarheid is nu eenmaal hard.
Dan ageer je natuurlijk tegen 'het-volk-waarvan-wij-denken-dat-het-zich-bij-voorbaat-al-boven-de-boeren-zet'. Dan maak je je geliefd bij de die andere 8 miljoen... jup.quote:Op zaterdag 25 september 2010 17:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Niet bij mensen buiten de randstad.
Wat een randstedelijke arrogantie. Superioriteitsgevoel ten top. Ongelofelijk dit. Worden wij weer als simpele boertjes in de hoek gezet.quote:Op zaterdag 25 september 2010 17:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan ageer je natuurlijk tegen 'het-volk-waarvan-wij-denken-dat-het-zich-bij-voorbaat-al-boven-de-boeren-zet'. Dan maak je je geliefd bij de die andere 8 miljoen... jup.
I.p.v. dat hij zegt 'deze zaak heeft anders het gouden kaasmes gewonnen', dan valt hij nog serieus te nemen.
Wat je zegt, wereldsmart. Wat je zegt.quote:Op zaterdag 25 september 2010 18:13 schreef Weltschmerz het volgende:
Van die "Old Amsterdam"-arrogantie, allemaal buitenkant, verzonnen, fake, niet te moeilijk en zonder inhoud.
Aan je posts te zien ben je dat ook.quote:Op zaterdag 25 september 2010 18:04 schreef El_Bassie het volgende:
. Worden wij weer als simpele boertjes in de hoek gezet.
Schandalig dit, als provinciaal moet je dit allemaal maar over je heen laten komen. Zo werd mij laatst in de stad verweten dat ik naar gier stonk. Nou vraag ik je.quote:Op zaterdag 25 september 2010 18:56 schreef golfer het volgende:
[..]
Aan je posts te zien ben je dat ook.
Blijf jezelf maar lekker achter die koeieuier verschuilen en vermijdt de grote stad verder.
Dat bij Passendale nog een Abdij staat bedenk ik me dan. Zal wel nieuwbouw zijn.quote:Op zaterdag 25 september 2010 17:47 schreef Red_85 het volgende:
Ik had laatst een stukje Passendale Abdij kaas, damn, dat was ook wel erg lekker.
Koeler?quote:Op vrijdag 24 september 2010 14:10 schreef Weltschmerz het volgende:
Daarnaast lijkt me zo'n plastic verpakking en de koeling niet de optimale manier om kaas te bewaren. Kaas rijpt toch door, een goede kaasboer heeft het een paar graden koeler en zo rijpen kazen volgens mij het beste.
[..]
Koeler dan kamertemperatuur, keldertemperatuur zeg maar.quote:
Er worden vast wel jongetjes misbruikt in Passendale, maar daar houdt volgens mij de link met de kerk op. Het is een beetje de Old Amsterdam van België denk ik.quote:Op zaterdag 25 september 2010 19:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat bij Passendale nog een Abdij staat bedenk ik me dan. Zal wel nieuwbouw zijn.
O, ikdacht dat je bedoelde nog koeler dan bij de supermarkt. Zal ik wel fout gelezen hebben dan.quote:Op zaterdag 25 september 2010 19:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Koeler dan kamertemperatuur, keldertemperatuur zeg maar.
Ik denk dat ik het vooral fout opgeschreven heb.quote:Op zaterdag 25 september 2010 23:31 schreef NoCigar het volgende:
[..]
O, ikdacht dat je bedoelde nog koeler dan bij de supermarkt. Zal ik wel fout gelezen hebben dan.
Dat betwijfel ik nauwelijks.. maar hij was wel erg lekker. Sterk, pittig, stevig en toch lekker romig.quote:Op zaterdag 25 september 2010 19:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat bij Passendale nog een Abdij staat bedenk ik me dan. Zal wel nieuwbouw zijn.
Sommige kazen van de kaasboer komen uiteraard niet uit de kaasfabriek. Bovendien denk ik niet dat de Aldi-kaas slechter is dan die van de Appie. Dat dan wel schadekaas zou zijn slaat ook als een lul op een drumstel.quote:Op woensdag 29 september 2010 15:19 schreef SimtekF1 het volgende:
Na mijn weten is er weinig tot geen verschil tussen de kaas van de supermarkt en die van de kaasboer.
Ik heb "vroeger" een paar jaar vakantiewerk gedaan in een kaasfabriek en alle kaas word op dezelfde manier bereid.
De ene kaas moet langer rijpen in de koelcel dan de ander maar verder is er weinig verschil.
Kaas die in het hele proces een keer van de kar valt en bijvoorbeeld kapot gaat, word vaak gebruikt als geraspte kaas.
En de kaas die je bij de Aldi koopt zal ook wel van zo'n schade kaas komen.
Ik zeg ook niet dat ik het zeker weet, feit is wel dat die schade kaas goedkoper word verkocht, en daarom zou het best kunnen dat de kaas bij de Aldi daarom goedkoper is.quote:Op woensdag 29 september 2010 15:25 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Sommige kazen van de kaasboer komen uiteraard niet uit de kaasfabriek. Bovendien denk ik niet dat de Aldi-kaas slechter is dan die van de Appie. Dat dan wel schadekaas zou zijn slaat ook als een lul op een drumstel.
Tuurlijk zou het best kunnen, maar het is me net iets te veel speculatie.quote:Op woensdag 29 september 2010 15:50 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat ik het zeker weet, feit is wel dat die schade kaas goedkoper word verkocht, en daarom zou het best kunnen dat de kaas bij de Aldi daarom goedkoper is.
Tenzij ze in fabrieken expres kazen laten vallen om ze aan de Aldi te verkopen lijkt me dat erg sterk. De afname van een bedrijf als de Aldi is veel te groot om die af te laten hangen van of en hoeveel kazen een onhandige kazendraaier uit zijn handen laat glippen.quote:Op woensdag 29 september 2010 15:50 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat ik het zeker weet, feit is wel dat die schade kaas goedkoper word verkocht, en daarom zou het best kunnen dat de kaas bij de Aldi daarom goedkoper is.
Het zou ook best kunnen dat je uit je nek kletst.quote:Op woensdag 29 september 2010 15:50 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Dat heeft eerder te maken dat het een goede slager is dan een keurslager. Ken een keurslager die echt geen goed vlees heeft.quote:Op woensdag 29 september 2010 15:28 schreef Japie_Tepel het volgende:
Vlees bij een goede keurslager smaakt ook 100x beter dan bij welke supermarkt dan ook!
Waarom denk je dat het een stuk goedkoper is....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |