Terwijl de regen zachtjes tegen de ramen tikte, maakte Stali zich op om naar bed te gaan. Het feest van de burgemeester had tot laat in de avond geduurd en Stali had gehoopt deze avond eens flink te scoren. Helaas was dat voor de zoveelste keer niet gelukt, en Stali maakte zich op om alleen in haar Hästensbed te kruipen. Ze lag nog maar net in het donker toen ze opeens een geluid in de hoek hoorde. Doodstil lag Stali in bed te luisteren, zich langzaam realiserend dat het geluid steeds dichterbij kwam. Ineens kwamen vanuit het donker twee armen die Stali vastpakten, uit bed trokken en richting het raam duwden. Stali schreeuwde en gilde, maar het mocht niet baten. De onbekende vreemdeling zette haar voor het open raam, schreeuwde: “Ik hoop dat je er keihard van af valt!”, en duwde Stali uit het raam. Stali (dorpsbewoner) brak al haar botten en stief in haar eigen voortuin.
Puntenslijpsel was nog op het dorpsplein en verliet als één van de laatsten het feest. Ze had enorm genoten van de ruige muziek, en lallend en strompelend liep ze terug naar huis. Puntenslijpsel was zich er niet van bewust dat ze gevolgd werd door een duister persoon, die totaal niet opviel. Puntselslijpsel zong nog een lied maar kreeg opeens van achter een klap op haar hoofd. “Heee joooh jij mallllle loeoeoeeder,” probeerde ze nog uit te brengen, terwijl ze struikelde over haar eigen woorden. Ze wilde zich omdraaien maar raakte uit balans en viel op de grond. In een flits zag ze een ijzeren staaf op zich afkomen en daarna werd alles zwart voor haar ogen. Puntenslijpsel (cop) stierf aan inwendige bloedingen midden op straat.
Intussen was JaniesBrownie in haar badkamer bezig, ze wilde nog even gauw een douche nemen voordat ook zij haar bed zou opzoeken. JaniesBrownie poetste haar tanden en ging daarna nog even een broodje eten in de keuken, om vervolgens onder de douche te stappen. Onder de douche zong ze altijd haar zelfbedachte liederen. “Ik ben zo gek op milfjes, milfjes pak ik als ik kan, tralalala”. JaniesBrownie zong zo hard dat ze niet merkte dat twee figuren haar badkamer waren ingekomen. Met een snelle beweging ramde de één de douchedeuren open en trok de ander Janies onder de douche weg. Janies slaakte een gil maar deze werd bruut afgekapt doordat de mob met een mes in één soepele beweging JaniesBrownies (dorpsbewoner) hoofd van haar romp scheidde.
Rust zacht, Stali, Puntenslijpsel en JaniesBrownie…[hintvrije zone]
Dorpelingen, jullie mogen de hints gaan ontrafelen! Morgen om
21:00 wordt degene met de meeste stemmen gelynched! Succes!
En remember: overal waar ‘hij’ staat, mag ook ‘zij’ gelezen worden en vice versa.