Lijkt me niet dat ze dan een poot hebben om op te staan, zeker niet als ze nergens melding maken dat ze eventueel nog geleverd kunnen worden.quote:We hebben nergens bericht gehad dat de levertijd langer zou zijn, en of we de tegels dan nog wilden hebben.
Ook hebben we geen koopovereenkomst getekend, of ergens anders onze handtekening gezet.
Ik lees nergens dat je het bedrijf een datum hebt gesteld voor wanneer ze moesten leveren, ik ga er dan ook vanuit dat je de overeenkomst niet hebt ontbonden. In dat geval: ja, je moet betalen als het bedrijf aannemelijk kan maken dat er een overeenkomst is.quote:Op donderdag 23 september 2010 18:56 schreef JohnB52 het volgende:
Hallo,
Wie kan mij helpen?
6 mei 2010 hebben we bij een bedrijf 2 dozen tegels besteld, bedoeld om als plint te gebruiken voor onze laminaatvloer.
Bedrijf heeft telefonisch laten weten dat ze op dat moment niet meer leverbaar zijn.
13 augustus krijgen wij een brief (aangetekend nog wel) met daarin de factuur, en de mededeling:
"voorts delen wij u mede dat er nog 2 dozen (2,16m2) GPD 57 5x60 voor u gereed staan in ons magazijn, u dient deze zsm af te nemen en de factuur per omgaande aan ons te voldoen"
Zijn we nog verplicht de tegels te kopen?
Laminaatvloer ligt er inmiddels al sinds april in, en hebben andere plinten gekocht.
We hebben nergens bericht gehad dat de levertijd langer zou zijn, en of we de tegels dan nog wilden hebben.
Ook hebben we geen koopovereenkomst getekend, of ergens anders onze handtekening gezet.
En wat heb je toen gedaan of gezegd? "Laat maar zitten, ik koop ze wel ergens anders."? Of: "Okee."quote:Op donderdag 23 september 2010 18:56 schreef JohnB52 het volgende:
Hallo,
Wie kan mij helpen?
6 mei 2010 hebben we bij een bedrijf 2 dozen tegels besteld, bedoeld om als plint te gebruiken voor onze laminaatvloer.
Bedrijf heeft telefonisch laten weten dat ze op dat moment niet meer leverbaar zijn.
..en dat is het bewijs van de overeenkomst. Veel succes met tegelenquote:Op donderdag 23 september 2010 19:07 schreef JohnB52 het volgende:
Hun reactie op de bestelling van 6 mei was als volgt:
Beste John en Corina,
Hier de antwoorden op jullie vragen;
Graag zouden we nog 2 pakken Aktie wandtegel Rick in mat wit bestellen,30x60 a 39,50 m2
***is op voorraad, en zetten wij voor jullie klaar
Ook wilden we graag nog 2 pakken GPD 5x60 bestellen, a 86,35.
***deze heb ik voor jullie besteld en verwachten wij week 20 bij ***** ( do 20 mei denk ik)
(het staat er echt, 20 mei....) dus bijna 3 maanden geleden.
20 mei is overigens zelfs al 4 maanden geleden.quote:Op donderdag 23 september 2010 19:07 schreef JohnB52 het volgende:
Hun reactie op de bestelling van 6 mei was als volgt:
Beste John en Corina,
Hier de antwoorden op jullie vragen;
Graag zouden we nog 2 pakken Aktie wandtegel Rick in mat wit bestellen,30x60 a 39,50 m2
***is op voorraad, en zetten wij voor jullie klaar
Ook wilden we graag nog 2 pakken GPD 5x60 bestellen, a 86,35.
***deze heb ik voor jullie besteld en verwachten wij week 20 bij ***** ( do 20 mei denk ik)
(het staat er echt, 20 mei....) dus bijna 3 maanden geleden.
6 mei bestel je de tegels, en de vloer moet er op 6 april in liggen?quote:Op donderdag 23 september 2010 19:13 schreef JohnB52 het volgende:
Op dat moment duidelijk gemaakt, dat de vloer er 6 april in moest liggen, omdat we dan gingen verhuizen, dus niet meer nodig waren.
Uiteraard telefonisch. Lijkt me wel rechtsgeldig, maar verdomd moeilijk om te bewijzen.
He's a timetraveller Don.quote:Op donderdag 23 september 2010 19:17 schreef DonJames het volgende:
[..]
6 mei bestel je de tegels, en de vloer moet er op 6 april in liggen?
Tuurlijk wel! Als TS geen fatale datum stelt (hij kan het in elk geval niet bewijzen) bestaat die overeenkomst gewoon nog. En nu wil de ene partij zijn deel nakomen (namelijk leveren), en dan zal de andere partij (TS dus) ook zijn deel moeten nakomen. Betalen that is.quote:Op donderdag 23 september 2010 19:17 schreef Daniel1976 het volgende:
Je hoeft helemaal niets af te nemen volgens mij. Zij hebben niet geleverd dus ze zijn de koopovereenkomst niet nagekomen. Het lijkt me niet dat dit stand houdt voor een rechter.
Of het is 6 april 2011. Mooi op tijd dus, z'n bestellingquote:Op donderdag 23 september 2010 19:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
He's a timetraveller Don.
6 Juni bedoelde ik, maargoed, ik heb ze opdracht gegeven ze te bestellen, maar als je dan niets meer van ze hoort, behalve dat ze niet binnenkomen, mag je er toch vanuit gaan dat ze nooit meer gaan komen?quote:Op donderdag 23 september 2010 19:17 schreef DonJames het volgende:
[..]
6 mei bestel je de tegels, en de vloer moet er op 6 april in liggen?
Het bedrijf mag er toch ook wel van uitgaan dat iemand even van zich laat horen als het ze te lang duurt.quote:Op donderdag 23 september 2010 19:26 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
6 Juni bedoelde ik, maargoed, ik heb ze opdracht gegeven ze te bestellen, maar als je dan niets meer van ze hoort, behalve dat ze niet binnenkomen, mag je er toch vanuit gaan dat ze nooit meer gaan komen?
Dat kan je wel vinden, het is alleen niet zo.quote:Ik vermoed dat ze de tegels in het magazijn tegen zijn gekomen, uitgezocht hebben voor wie ze bestemd waren, en daarna brief + factuur hebben gestuurd. Mijn inziens geldt 3 mnd niet als een normale levertijd voor tegels, die volgens hun eerst 20 mei binnen zouden komen, en dat daardoor de koop ontbonden kan worden.
Nou, dit bedrijf heeft zich zeker niet fatsoenlijk opgsteld. Drie maanden niks laten horen is niet normaal, zeker niet bij een simpele tegelbestelling. Je zou je kunnen beroepen op rechtsverwerking, alleen het spijtige is dat enkel tijdsverloop in beginsel niet voldoende is daarvoor. Zijn er andere gedragingen die duiden op niet nakomen?quote:Op donderdag 23 september 2010 19:29 schreef DonJames het volgende:
[..]
Het bedrijf mag er toch ook wel van uitgaan dat iemand even van zich laat horen als het ze te lang duurt.
[..]
Dat kan je wel vinden, het is alleen niet zo.
Ok, je hebt dus duidelijk aangegeven dat als ze voor een bepaalde datum niet zouden leveren, de levering niet meer nodig zou zijn?quote:Op donderdag 23 september 2010 19:34 schreef JohnB52 het volgende:
De melding van hun, dat ze de tegels 20 mei verwachten, helpt ook niet?
Wij hebben in ieder geval gebeld waar de tegels bleven, op dat moment niet leverbaar, en duidelijk gemaakt dat we er na verhuisdatum niets meer aan hebben.
Telefonisch, dus niets op papier, ik weet het, niet heel erg in mijn voordeel...
Mag ik vragen wat je daarmee precies bedoeld?quote:Op donderdag 23 september 2010 19:33 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Zijn er andere gedragingen die duiden op niet nakomen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |