CD kopie is legaalquote:Op donderdag 23 september 2010 23:24 schreef 3rdRock het volgende:
[..]
nooit een liedje gedownload oid? just wondering, want ik geloof best dat er mensen die nog nooit gedownload hebben, of een cd-kopietje hebben, maar ik ken er volgens mij verdraaid weinig
ook als die is gedownload van het internet? en wat is dan het verschil tussen een kopie van een fysieke cd en en downloaden van een hele cd van het internet? ervanuitgaande dat je geen cd gekocht hebt.quote:
Downloaden van muziek is legaal. Aanbieden niet. En downloaden van software ook niet.quote:Op donderdag 23 september 2010 23:32 schreef 3rdRock het volgende:
[..]
ook als die is gedownload van het internet? en wat is dan het verschil tussen een kopie van een fysieke cd en en downloaden van een hele cd van het internet? ervanuitgaande dat je geen cd gekocht hebt.
Als je de CD van een vriend hebt, is het illegaal, maar als je de CD uit de bieb haalt, betaal je al ietsje aan de bieb die dat weer geeft aan de artiest, en op de blanko CD zit ook een tax van hier tot ginder, die ook naar de artiest gaat.quote:Op donderdag 23 september 2010 23:32 schreef 3rdRock het volgende:
[..]
ook als die is gedownload van het internet? en wat is dan het verschil tussen een kopie van een fysieke cd en en downloaden van een hele cd van het internet? ervanuitgaande dat je geen cd gekocht hebt.
ja, daar heb je gelijk inquote:Op donderdag 23 september 2010 23:36 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Downloaden van muziek is legaal. Aanbieden niet. En downloaden van software ook niet.
Ja, maar aangezien je de CD niet aan massa's uitleent, zullen ze het door de vingers zien.quote:Op donderdag 23 september 2010 23:37 schreef 3rdRock het volgende:
[..]
ja, daar heb je gelijk in
zit ik me nu af te vragen....als iemand een cd uitleent waarvan je weet dat hij die cd gaat kopiėren, ben je dan strafbaar? ten slotte is dat een soort van uploaden.....:s
Formeel mag je de cd niet uitlenen. Zie de tekst op de meeste cd's.quote:Op donderdag 23 september 2010 23:37 schreef 3rdRock het volgende:
[..]
ja, daar heb je gelijk in
zit ik me nu af te vragen....als iemand een cd uitleent waarvan je weet dat hij die cd gaat kopiėren, ben je dan strafbaar? ten slotte is dat een soort van uploaden.....:s
Klopt, ga naar de winkel of koop via itunes en je zit altijd goedquote:Op donderdag 23 september 2010 23:38 schreef 3rdRock het volgende:
ingewikkelde materie eigenlijk. het lijkt op t eerste gezicht zo simpel
Daarom dus spotify, spotify werkt in weze hetzelfde als de bibliotheek, je gaat ereen, leent wat muziek, kijkt of je het leuk vind en dan koop(ieer) je het op je PC (CD)quote:Op donderdag 23 september 2010 23:44 schreef 3rdRock het volgende:
tja, door het downloaden en kopiėren zijn we zo verwend qua "gratis" muziek en films dat de meesten er het geld niet meer voor over hebben...ik moet er zelf ook niet aan denken om al die cd's te moeten kopen.....Dan ga je dus vooral kopen waarvan je weet dat je het leuk vindt en ontdek je niet zo vaak iets nieuws.....was het downloaden maar nooit uitgevondenleve het downloaden!
En dit trouwens uiteraard, alle CDs die 3v12 nu erop zet in de luisterpaal playlist zijn meestal alleen lokaal te beluisterenquote:Op donderdag 23 september 2010 23:28 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Kan, moet wel eerst het aanbod vergroot worden.
quote:Op vrijdag 24 september 2010 07:52 schreef EdvandeBerg het volgende:
Kane
Opposites
Ik ga even poepen. Roep maar over een minuut of 4.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |