Same here... ENTP ftw!!quote:Op donderdag 23 september 2010 02:25 schreef flyguy het volgende:
ENTP hier..
Moet zeggen dat ik het redelijk eens ben met de omschrijvingen.
[..]
[..]
Famous ENTP's
Alexander the Great
Michaelangelo
Thomas Edison
Nicolai Tesla
Je onderbuikgevoel klopt brainiac.quote:Op woensdag 29 september 2010 11:37 schreef KarinJ. het volgende:
Een vraagje aan de andere INFJ-ers.
Ik ben mijn hele leven lang "raar"gevonden.
Is niet erg hoormaar ik vroeg me af of anderen dat ook hadden, of ligt t gewoon aan mij?
Ja, ik heb dat ook (dit is inmiddels uitgegroeid tot 'iemand met aparte interesses'). Dit is wellicht niet typisch INFJ ('raar' zijn), maar wél typisch FJ om het op te merken en het je aan te trekken.quote:Op woensdag 29 september 2010 11:37 schreef KarinJ. het volgende:
Een vraagje aan de andere INFJ-ers.
Ik ben mijn hele leven lang "raar"gevonden.
Is niet erg hoormaar ik vroeg me af of anderen dat ook hadden, of ligt t gewoon aan mij?
Ik herken ook het kijken naar geheel ipv details en veel gedachten en ideeen hebben, maar herken mezelf niet zo in die beschrijving in jouw post. Ik herken me weer meer in Keirseys tekst. Keirsey zelf is trouwens ook intpquote:Op maandag 27 september 2010 21:52 schreef Premium_Quality het volgende:
Ik kom uit op INTP, wat blijkbaar betekent Introverted iNtuitive Thinking Perceiving. Sommige dingen kloppen behoorlijk goed, vooral het proberen te kijken hoe het geheel van iets werkt ipv details, wegdromen in gedachten, altijd onzeker zijn of ik iets goed heb gedaan, veel moeite doen om simpele keuzes te maken. Alleen heb ik niet zo veel met wiskunde wat normaal zou moeten zijn voor dat type.
Het is wel af te vragen in hoeverre een ander persoonlijkheidstype ook zou kloppen. Iedereen kan in elk type wel wat vinden denk ik zo.
[..]
Edit: die uitleg op Keirsey.com is wel erg positief en voor mij minder herkenbaar.
Naast nauwkeurig zijn moet je ook creatief zijn en overzicht over hetgeen je wilt bereiken hebben. naast dat je uiteindelijk inderdaad de details precies moet uitwerken. Dat kan zowel goed met P of J, maar wellicht juist beter met P.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 11:04 schreef cikolata het volgende:
[..]
Ik herken ook het kijken naar geheel ipv details en veel gedachten en ideeen hebben, maar herken mezelf niet zo in die beschrijving in jouw post. Ik herken me weer meer in Keirseys tekst. Keirsey zelf is trouwens ook intp
Het lijkt me ook logisch dat wiskunde niet zo bij intp past want daarvoor moet je juist heel nauwkeurig werken, dat is meer iets voor intj
quote:Performers have the special ability, even among the Artisans, to delight those around them with their warmth, their good humor, and with their often extraordinary skills in music, comedy, and drama. Whether on the job, with friends, or with their families, Performers are exciting and full of fun, and their great social interest lies in stimulating those around them to take a break from work and worry, to lighten up and enjoy life.
Performers are plentiful, something over ten percent of the population, and this is fortunate, because they bring pleasure to so many of us. Performers are the people for whom it can truly be said "all the world's a stage." Born entertainers, they love the excitement of playing to an audience, and will quickly become the center of attention wherever they are. Performers aren't comfortable being alone, and seek the company of others whenever possible-which they usually find, for they make wonderful playmates. Performers are smooth, talkative, and witty; they always seem to know the latest jokes and stories, and are quick with wisecracks and wordplay-nothing is so serious or sacred that it can't be made fun of. Performers also like to live in the fast lane, and seem up on the latest fashions of dress, food, drink, and music. Lively and uninhibited, Performers are the life of the party, always trying to create in those around them a mood of eat, drink, and be merry.
The Performers' talent for enjoying life is healthy for the most part, though it also makes them more subject to temptations than the other types. Pleasure seems to be an end in itself for them, and variety is the spice of life. And so Performers are open to trying almost anything that promises them a good time, not always giving enough thought to the consequences.
Like the other Artisans, Performers are incurably optimistic - "Always look on the bright side," is their motto - and they will avoid worries and troubles by ignoring them as long as possible. They are also the most generous of all the types, and second only to the Composer Artisans [ISFPs] in kindness. Performers haven't a mean or stingy bone in their body-what's theirs is yours-and they seem to have little idea of saving or conserving. They give what they have to one and all without expectation of reward, just as they love freely, and without expecting anything in return. In so many ways, Performers view life as an eternal cornucopia from which flows an endless supply of pleasures.
Elizabeth Taylor, John Goodman, Marylin Monroe, Judy Garland, Magic Johnson, Pablo Picasso, Bill Clinton, Ronald Reagan, Elvis, and Leonard Bernstein are examples of Performer Artisans.
Als er iets juist wel bij intp past is het wiskunde, ze zijn juist goed in (wiskundige) problemen oplossen. Veel wetenschappers en economen zjn intp.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 11:04 schreef cikolata het volgende:
[..]
Ik herken ook het kijken naar geheel ipv details en veel gedachten en ideeen hebben, maar herken mezelf niet zo in die beschrijving in jouw post. Ik herken me weer meer in Keirseys tekst. Keirsey zelf is trouwens ook intp
Het lijkt me ook logisch dat wiskunde niet zo bij intp past want daarvoor moet je juist heel nauwkeurig werken, dat is meer iets voor intj
Ik ookquote:Op zondag 24 maart 2013 09:13 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Haha, ik had hem een aantal jaar geleden ingevuld en herinnerde me dat moeder theresa ook hetzelfde had. En vulde hem zonet in en kwam weer bij hetzelfde uit: ISFJ.
Kan me er wel in vinden.
Nu, 3 jaar later, scoor ik ENTJ. lijkt beter te passenquote:Op zaterdag 25 september 2010 20:08 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik had ook INFJ. En volgens mij klopt er neits van
Zelfde hier.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 11:51 schreef Grimbert het volgende:
Ook eens even die test gedaan en er is uitgekomen wat ik al dacht
De vetgedrukte stukjes komen echt precies overeen met mij![]()
Extraverted: 44%
Sensing: 12%
Feeling: 25%
Perceiving: 22%
"ESFP"
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij mij komt er echt altijd hetzelfde uitquote:Op zondag 26 mei 2013 00:40 schreef Senor__Chang het volgende:
INTJ met 60-40 bij I-E
Deze test moet je wel een aantal keren doen om een goed beeld te hebben.
Ik vond mijn uitslag verrassend, maar de test ook al op verschillende momenten gedaan en ik heb ook altijd hetzelfde.quote:
Maar wel met elke nieuwe test minder extreem. Ik word gematigd met de leeftijd.quote:Op zondag 26 mei 2013 11:09 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vond mijn uitslag verrassend, maar de test ook al op verschillende momenten gedaan en ik heb ook altijd hetzelfde.
Hier ENFP.. Extravert(33%) intuitive(38%) Feeling(12%) Perceiving(56)%quote:Op zondag 26 mei 2013 00:40 schreef Senor__Chang het volgende:
INTJ met 60-40 bij I-E
Deze test moet je wel een aantal keren doen om een goed beeld te hebben.
Nobel hoor...quote:Op maandag 27 mei 2013 00:20 schreef Trini-Kwan het volgende:
Introverted iNtuitive Thinking Judging .
Het klopt allemaal.
Helaas zeggen dergelijke test altijd dat ik iets technisch moet gaan doen. En dat weet ik. En wil ik. Maar ik zit door vroegere keuzes in een totaal andere sector, de zorg.
Maar ik denk altijd maar, de zorg heeft ook dergelijke mensen nodig. Een team kan toch niet draaien met enkel extroverte niet-nadenkende gevoelvolgende mensen.
Wel de waarheid. Een technisch bedrijf heeft ook baat bij wat andere type mensen dan van die autisten net als ik.quote:
Bijna tegenovergesteld.quote:Op zondag 26 mei 2013 23:06 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hier ENFP.. Extravert(33%) intuitive(38%) Feeling(12%) Perceiving(56)%
Pilsje? Dat zal wel een goede match zijnquote:Op maandag 27 mei 2013 00:36 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Bijna tegenovergesteld.![]()
Ik moet er wel bij vermelden dat ik die test een halfjaar geleden heb gemaakt, toen ik zwaar depressief was.
Ik lees net dat INTJ's en ENFP's de beste matches makenquote:Op maandag 27 mei 2013 00:40 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Pilsje? Dat zal wel een goede match zijn
Nog eens gemaakt en weer INTJ.quote:Op maandag 27 mei 2013 00:36 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Bijna tegenovergesteld.![]()
Ik moet er wel bij vermelden dat ik die test een halfjaar geleden heb gemaakt, toen ik zwaar depressief was.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zit je dan onder de plak?quote:Op maandag 27 mei 2013 11:56 schreef Young_David het volgende:
INFP meldt zich ...
INFP is een van de minst voorkomende types, helemaal onder mannen (ik ken één andere). Misschien zijn ze op internet wat meer te vinden omdat xNFx types (Idealists) wat meer geïnteresseerd zijn in dit soort tests.
Ik heb zelf het boek Please Understand Me II van David Keirsey die alle typen uitgebreid uitlegt en ook wat voor gevolgen het heeft in bijvoorbeeld werk, leidinggeven, relaties en ouderschap
http://www.amazon.com/Ple(...)igence/dp/1885705026
Ben er nog steeds niet uit wat mijn vriendin is. Ik gok ENTJ
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Famous ISFJs
Mother Teresa
George H. W. Bush
Jimmy Stewart
Rosa Parks
Nicholas II
Clara Barton
Kareem Abdul Jabbar
George VI
James Herriot
Moeder Theresa.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn