abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86754266
quote:
Op donderdag 23 september 2010 12:59 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

[ http://physics911.ca/modules/myalbum/photos/24.jpg&t=1]afbeelding ]

Ook wel een klein gaatje voor een Boeing.
dat gat is fake, gemaakt door explosieven.
pi_86754309
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:41 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Indirect wel, de massa van het gedeelte gebouw boven de impact hielp natuurlijk mee bij het instorten. Zoals ik het zie werden de vloeren te zwaar belast waardoor de gevel- en kernkolommen weer te zwaar belast werden. Dus in mijn paint de rode pijlen werden opeens allemaal veel dikker en begonnen allerlei onderdelen van de kern en de gevelstructuur het te begeven.
Heb ik nog een vraagje...

Hoe vind jij het dat de crime scene (want das was, hoe dan ook) zo snel weg/verkocht was?

Dat zijn toch lellen van stalen balken... :o

Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_86754628
quote:
Op donderdag 23 september 2010 16:41 schreef Oblivion het volgende:

Hoe vind jij het dat de crime scene (want das was, hoe dan ook) zo snel weg/verkocht was?

[ afbeelding ]
Al met al heeft het nog best lang geduurt voordat echt alles weg was.
De crime scene zelf is natuurlijk niet weg of verkocht, die ligt er nog steeds ;).

Waarom ze zo snel gingen, mja, daar kan ik alleen over speculeren, ik vermoed deels propaganda (beetje "Yes, we can!" avant la lettre) en deels gewoon praktisch, New York is nou eenmaal een wereldstad met veel mensen op straat, een drukbezet metronetwerk. Hoe sneller dat alles weer zou draaien hoe beter. Ook wel weer als propaganda richting de vermoedelijke daders "Ik worstel en kom boven", zeg maar.

Overigens ben ik zelf van mening dat er ná 9/11 enorm misbruik/gebruik van de situatie is gemaakt door onder meer Bush en zijn havikvrinden, maar dat zij (of geheime diensten van de VS oid) alles in scene hebben gezet, dát geloof ik niet.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  Moderator donderdag 23 september 2010 @ 17:02:44 #204
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_86755216
quote:
Op donderdag 23 september 2010 16:41 schreef Oblivion het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wel grappig dat er blijkbaar zoveel troep over blijft dat dat nogal duurt voordat dat opgeruimd is. Vooral als je bedenkt dat er sommige mensen zijn hier die maar blijven roepen dat alles is verpulvert tot stof, maar tegelijkertijd net zo hard verdedigen dat alles heel snel is afgevoerd naar Azie ofzo.

Als alles verpulverd is hoeft er geen staal meer te worden afgevoerd, dat is er dan nl niet meer, want het is verpulverd.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_86755838
quote:
Op donderdag 23 september 2010 17:02 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Wel grappig dat er blijkbaar zoveel troep over blijft dat dat nogal duurt voordat dat opgeruimd is. Vooral als je bedenkt dat er sommige mensen zijn hier die maar blijven roepen dat alles is verpulvert tot stof, maar tegelijkertijd net zo hard verdedigen dat alles heel snel is afgevoerd naar Azie ofzo.

Als alles verpulverd is hoeft er geen staal meer te worden afgevoerd, dat is er dan nl niet meer, want het is verpulverd.
Het merendeel van het staal bleef liggen, maar alles daar tussen was zo'n beetje omgetoverd tot stof. Heel Manhattan was wit en het was nog geen Kerst.

quote:
You have two 110 story office buildings.
You don't find a desk.
You don't find a chair.
You don't find a telephone, a computer.
The biggest piece of a telephone I found was half of a keypad,
and it was about this big:
(makes a shape with his hand about 4 inches in diameter)
The building collapsed to dust.
En het is een feit dat het grootste deel van het staal verdwenen is, zonder dat men het heeft kunnen (mogen) onderzoeken.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2010 17:18:31 ]
pi_86755948
quote:
Op donderdag 23 september 2010 16:48 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Al met al heeft het nog best lang geduurt voordat echt alles weg was.
De crime scene zelf is natuurlijk niet weg of verkocht, die ligt er nog steeds ;).

Jeetje, je begreep me zomaar! :o
Slimme man ben je toch... *op hoofdje klopt... :P
quote:
Waarom ze zo snel gingen, mja, daar kan ik alleen over speculeren, ik vermoed deels propaganda (beetje "Yes, we can!" avant la lettre) en deels gewoon praktisch, New York is nou eenmaal een wereldstad met veel mensen op straat, een drukbezet metronetwerk. Hoe sneller dat alles weer zou draaien hoe beter. Ook wel weer als propaganda richting de vermoedelijke daders "Ik worstel en kom boven", zeg maar.
Kan ik me absoluut iets bij voorstellen, maar het verschepen om het als scrap metal te verkopen?
Dan hadden ze het ook even ergens anders kunnen deponeren, om het eens rustig te bekijken.
quote:
Overigens ben ik zelf van mening dat er ná 9/11 enorm misbruik/gebruik van de situatie is gemaakt door onder meer Bush en zijn havikvrinden, maar dat zij (of geheime diensten van de VS oid) alles in scene hebben gezet, dát geloof ik niet.
Wie zou het dan wel hebben gedaan?
pi_86756030
Een groep 'gelovige' mensen die een enorme hekel aan het emperialistische, ongelovige Verenigde Staten van Amerika.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_86756204
quote:
Op donderdag 23 september 2010 17:02 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Tja, je hebt nou eenmaal staal en dat wat verpulverd was, was volgens mij beton en andere zachte materialen...
Kan aan mij liggen... maar heb geen idee waar je het over hebt. :?

quote:
It is estimated that the search for victims and the clean up of the World Trade Center "Ground Zero" will take nine months. The collapse of the buildings at the World Trade Center created an estimated 1.5 million to 2 million tons of debris.
pi_86756233
quote:
Op donderdag 23 september 2010 17:22 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Een groep 'gelovige' mensen die een enorme hekel aan het emperialistische, ongelovige Verenigde Staten van Amerika.
Mjah....leven ze ook in grotten?
pi_86757814
  donderdag 23 september 2010 @ 18:24:44 #212
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_86758147
quote:
Op donderdag 23 september 2010 18:22 schreef THEFXR het volgende:
micro/mini nukes:
Nou ? je maakt me benieuwd ...
Minds are like parachutes. They only function when open.
  donderdag 23 september 2010 @ 18:25:32 #213
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_86758172
quote:
Op donderdag 23 september 2010 18:24 schreef Demon_Hunter het volgende:

[..]

Ditto
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_86758338
http://www.historycommons.org/project.jsp?project=911_project

Je hoeft er niet op te klikken, wilde 'm in het topic hebben.
pi_86758391
quote:
Op donderdag 23 september 2010 18:24 schreef Demon_Hunter het volgende:

[..]

ik drukte te vroeg op invoeren, heb de post nu aangepast met links, is wel veel lezen,maar als je de tijd voor hebt,zeker doen.
  donderdag 23 september 2010 @ 19:16:25 #216
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_86762668
nee, hele kleine ,micro nukes, om de core om te krijgen.

Ik kwam deze nog tegen in mijn archief.

http://www.youtube.com/watch?gl=NL&hl=nl&v=Qa7PN-8T2VY
pi_86764010
Ik zou wel willen weten hoe dik het glas was the world trade centre... toren 1 en 2 .
pi_86764601
quote:
Op donderdag 23 september 2010 20:07 schreef THEFXR het volgende:

Mooie compilatie waarop de flashes duidelijk te zien zijn. ^O^
pi_86764934
quote:
Op donderdag 23 september 2010 20:47 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Mooie compilatie waarop de flashes duidelijk te zien zijn. ^O^
Daarom wilde ik weten hoe dik het glas is...
Want er zullen mensen zijn geweest die het glas hebben ingeslagen omdat het zo ontzettend rokerig was.
Dan zal je in vol zonllicht ook een flits zien.

Trouwens is errrrrug interessant:

Gaat over het *tak *tak *tak platgaan van WTC 1 en 2.

!
pi_86765145
quote:
Op donderdag 23 september 2010 20:53 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Daarom wilde ik weten hoe dik het glas is...
Want er zullen mensen zijn geweest die het glas hebben ingeslagen omdat het zo ontzettend rokerig was.
Dan zal je in vol zonllicht ook een flits zien.

Trouwens is errrrrug interessant:

Gaat over het *tak *tak *tak platgaan van WTC 1 en 2.

!
Nou heb ik hier geen geluid (ben nog steeds op de uni) maar die biljartbal geeft me al wel een vermoeden waar het over gaat :P
Waarschijnlijk over het dorgeven van energie en dat wanneer A B raakt de energie van A naar B doorgegeven wordt, A stil valt en B verder beweegt.

Is dat de claim die gemaakt wordt en dat de vallende verdieping dus afgeremd had moeten worden door de onderliggende massa?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_86765185
quote:
Op donderdag 23 september 2010 20:57 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Nou heb ik hier geen geluid (ben nog steeds op de uni) maar die biljartbal geeft me al wel een vermoeden waar het over gaat :P
Waarschijnlijk over het dorgeven van energie en dat wanneer A B raakt de energie van A naar B doorgegeven wordt, A stil valt en B verder beweegt.

Is dat de claim die gemaakt wordt en dat de vallende verdieping dus afgeremd had moeten worden door de onderliggende massa?
Jah!
pi_86765499
quote:
Op donderdag 23 september 2010 20:07 schreef THEFXR het volgende:

Ppfff, heb 'm even afgekeken...
Die pluimpjes.... :o
pi_86765731
quote:
Op donderdag 23 september 2010 20:58 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Jah!
hey ff, ik ben er best trots op dat ik dat af leidt uit een begin plaatje met een biljarttafel :D

Ik kan redelijk technisch en uitgebreid uitleggen waar de fout zit, volgens mij heb ik dat al eens gedaan dus zal dat zo terug zoeken.

Een simpelere versie komt hier op neer: de impact van A op B hangt af van zowel de massa van A, als de snelheid. In andere woorden, een baksteen van 1 cm hoogte op je hand laten vallen of 1 meter maakt nogal wat uit.
Er is inderdaad altijd enige vorm van afremming, de vraag is alleen of die waar te nemen valt. Wanneer je een baksteen op een andere bakstenen stapel laat vallen, zie je die afremming goed (de baksteen valt stil, of breekt de baksteen er onder, van hoog genoeg misschien nog een paar daaronder) Wanneer je de baksteen op een kaartenhuis laat vallen, zul je de afremming niet waar kunnen nemen. Dit omdat de impact (impuls) van de baksteen extreem hoog is in vergelijking met de weerstand van de kaartenverdiepingen.

Daarnaast, elke keer dat het bovenliggende deel ergens doorheenbreekt, is het gevolg dat niet alleen dat deel, deels afgeremd, door valt, maar ook dat het meer massa heeft gekregen en de impuls dus hoger ligt.

Stel je een stellage voor waarin 2 personen 3 biljartballen redelijk losjes tussen duim en wijsvinger houden enigszins boven elkaar. Als je van boven hier een biljartbal op laat vallen, neemt de impuls op elke volgende biljartbal toe (van 1 gaat de massa naar 2, vervolgens naar 3, etc).

Ik vermoed, want dit is vaker langsgekomen, dat er in de theoretische uiteenzetting totaal geen rekening is gehouden met de valversnelling. De maker heeft waarschijnlijk, net zoals de biljartballen, zijn voorbeeld van het orizontale vlak letterlijk op het wtc " geplakt" wat verticaal is en waar valversnelling dus een rol speelt.
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_86766000
quote:
Op donderdag 23 september 2010 21:08 schreef oompaloompa het volgende:
-knip-
Dus kort door de bocht, omdat er lucht tussen de vloeren zaten, kon het sneller gaan?
Dus 1 vloer kan geen 20 vloeren daarboven houden...
pi_86766066
quote:
Op donderdag 23 september 2010 21:14 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Dus kort door de bocht, omdat er lucht tussen de vloeren zaten, kon het sneller gaan?
Dus 1 vloer kan geen 20 vloeren daarboven houden...
das iets te kort door de bocht, dat houdt geen rekening met de toename in impuls (energie door het vallen). Ik zoek wel even een betere uitleg. Het is niet de meest gemakkelijke natuurkunde, maar ook niet te moeilijk. Mijn didactisch vermogen schort denk ik gewoon nogal :P
pi_86766309
Vind het heul niet zo gek gevonden, immers het gewicht aan de bovenkant wordt steeds zwaarder dan waar het op neerploft... :7
pi_86766456
quote:
Op donderdag 23 september 2010 21:20 schreef Oblivion het volgende:
Vind het heul niet zo gek gevonden, immers het gewicht aan de bovenkant wordt steeds zwaarder dan waar het op neerploft... :7
Het is de interactie tussen het gewicht en het vallen. Jij kunt bijvoorbeeld gemakkelijk een koelkast op je voeten laten rusten. Gooi je die koelkast er op, dan vermeerdert de hoeveelheid botjes in je voet zich aanzienlijk :P

Hetzelfde geldt voor de toren. Het gewicht van de x aantal verdiepingen kan het makkelijk houden. Knallen die verdiepingen er echter van een bepaalde hoogte op, dan begeeft de boel het.

edit: (als dat overigens was wat je bedoelde, dan heb je helemaal gelijk, ik dacht dat je in rust bedoelde :P)

niet dat ik je overigens een koelkast op je voeten toewens oid
pi_86766625
Allemaal leuk en aardig, maar die flitsen uit THFXR zijn filmpje dan?
pi_86767049
quote:
Op donderdag 23 september 2010 21:22 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Het is de interactie tussen het gewicht en het vallen. Jij kunt bijvoorbeeld gemakkelijk een koelkast op je voeten laten rusten. Gooi je die koelkast er op, dan vermeerdert de hoeveelheid botjes in je voet zich aanzienlijk :P

Hetzelfde geldt voor de toren. Het gewicht van de x aantal verdiepingen kan het makkelijk houden. Knallen die verdiepingen er echter van een bepaalde hoogte op, dan begeeft de boel het.

edit: (als dat overigens was wat je bedoelde, dan heb je helemaal gelijk, ik dacht dat je in rust bedoelde :P)

niet dat ik je overigens een koelkast op je voeten toewens oid
Ah kijk....Okay.

Neuh, ik heb al een aantal gebroken voeten gehad, genoeg daarvan... :X
Volle samsonite koffer was genoeg... :X
pi_86767142
quote:
Op donderdag 23 september 2010 21:25 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik zat net weer 1 te kijken naar building 7...
Zie je ook pluimpjes aan de rechterkant.

Het blijft vreemd.
pi_86768545
quote:
Op donderdag 23 september 2010 21:25 schreef J0kkebr0k het volgende:
aangezien die flitsen ook naast het gebouw te zien zijn in de rook lijkt het mij of brandend materiaal, of slechte opnames.
pi_86768900
Moet wel zeggen, hoe meer ik kijk, hoe meer ik lees, ook de officiële dingen...
Er worden absoluut dingen verzwegen.
pi_86768932
quote:
Op donderdag 23 september 2010 21:58 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

aangezien die flitsen ook naast het gebouw te zien zijn in de rook lijkt het mij of brandend materiaal, of slechte opnames.
Deze al wel eens gezien?

pi_86773561
quote:
Op donderdag 23 september 2010 22:05 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Deze al wel eens gezien?

nopes, ziet er zo op het eerste gezicht erg uitgebreid en handig uit!
Ik zie alleen de relevantie t.o.v. de quote niet, maar misschien is dat de moeheid :D
pi_86773600
Boeiend. Nog meer video fakery. Amateur die filmt heeft dezelfde beelden als CNN... nice.
pi_86773968
quote:
Op donderdag 23 september 2010 23:51 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

nopes, ziet er zo op het eerste gezicht erg uitgebreid en handig uit!
Ik zie alleen de relevantie t.o.v. de quote niet, maar misschien is dat de moeheid :D
Nee, had ook niks met de quote te maken. (ben chaotisch van nature.. :P )
Wilde je het laten weten en is zeker een handige site.
pi_86774030
quote:
Op donderdag 23 september 2010 23:53 schreef J0kkebr0k het volgende:
Boeiend. Nog meer video fakery. Amateur die filmt heeft dezelfde beelden als CNN... nice.
niet exact, dat zie je zelfs wanneer de beelden elkaar afwisselen. Wel bij elkaar in de buurt. Die kans is ongeveer, met een 5 graden afwijking, 1-(35/36)^n waarbij n het totale aantal videobeelden is.

Snap overigens niets van dat intro dingetje met de graden aangezien ze de lijk de vleugel laten volgen en zo dus rotatie op het horizontale vlak interpreteren als stijging in het verticale.

De "boeiend" is jouw manier van zeggen dat het filmpje nu genoeg behandeld is zonder toe te moeten geven dat het geen cd-flitsen waren?
pi_86774048
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 00:02 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Nee, had ook niks met de quote te maken. (ben chaotisch van nature.. :P )
Wilde je het laten weten en is zeker een handige site.
gelukkig, dat vermoedde ik al :P
Ben ook nogal chaotisch :D

interessante vind ik de hoeveelheid info over de gebeurtenissen voor en na 9-11 zelf.
pi_86774213
quote:
Op donderdag 23 september 2010 23:53 schreef J0kkebr0k het volgende:
Dat ene gebouw! :o
WTF?
pi_86774249
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 00:04 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

niet exact, dat zie je zelfs wanneer de beelden elkaar afwisselen. Wel bij elkaar in de buurt. Die kans is ongeveer, met een 5 graden afwijking, 1-(35/36)^n waarbij n het totale aantal videobeelden is.
NAHA.....er is gewoon 1 groepje gebouwen wat anders staat!
pi_86774270
quote:

[..]

gelukkig, dat vermoedde ik al :P
Ben ook nogal chaotisch :D

interessante vind ik de hoeveelheid info over de gebeurtenissen voor en na 9-11 zelf.
Het is de time line van 9/11
Compleet, zit heel wat werk in.
pi_86774397
quote:

[..]

Snap overigens niets van dat intro dingetje met de graden aangezien ze de lijk de vleugel laten volgen en zo dus rotatie op het horizontale vlak interpreteren als stijging in het verticale.

De "boeiend" is jouw manier van zeggen dat het filmpje nu genoeg behandeld is zonder toe te moeten geven dat het geen cd-flitsen waren?
Oh gaan we weer op die tour? Ik vond jouw antwoord nogal nergens op slaan en dus ging ik er verder niet op in.. Je ziet namelijk duidelijk dat er bovenin de top van het gebouw al diverse flitsen en rook pluimpjes te zien zijn.... nog voor het instorten. Flitsen komen overeen met CD flitsen. Maar goed... laat maar zitten. Geen zin om verder met jou daar over te discussiëren kerel.

Heb je het filmpje wel afgekeken en geluisterd wat men de beste amateur filmer vroeg?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2010 00:15:59 ]
pi_86774466
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 00:11 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Nee.... dat zie je verkeerd. Oompa legt het je wel uit zo.. :D
pi_86774479
Kerel?

Oompa is toch een meisje? -O-
pi_86774487
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 00:15 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Oh gaan we weer op die tour? Ik vond jouw antwoord nogal nergens op slaan en dus ging ik er verder niet op in.. Je ziet namelijk duidelijk dat er bovenin de top van het gebouw al diverse flitsen en rook pluimpjes te zien zijn.... nog voor het instorten. Flitsen komen overeen met CD flitsen. Maar goed... laat maar zitten. Geen zin om verder met jou daar over te discussiëren kerel.

Heb je het filmpje wel afgekeken en geluisterd wat men de beste amateur filmer vroeg?
Nee ik was op de uni zonder geluid :/
Maar de flitsen zie je dus ook buiten het gebouw en in de rook.
pi_86774517
quote:

[..]

huh ik snap niet wat je bedoelt?
quote:

[..]

Het is de time line van 9/11
Compleet, zit heel wat werk in.
yeap ik vind het echt een hele interessante link, bedankt daarvoor :)
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 00:18 schreef Oblivion het volgende:
Kerel?

Oompa is toch een meisje? -O-
Ja soms noemt jokkebrok me een man, bankfurt en hij hebben er soms hele elkaar bevestigende gesprekken over, ik zie de lol er niet echt van in tbh :?
pi_86774550
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 00:19 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ja soms noemt jokkebrok me een man, bankfurt en hij hebben er soms hele elkaar bevestigende gesprekken over, ik zie de lol er niet echt van in tbh :?
Huh? Bankfurt en ik..? Ik weet niet waar je die bull shit vandaan haalt?

Ik versprak me! Sorry. :{
pi_86774630
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 00:19 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Het eerste shot, wat van die knul is wordt later uitgezonden door een omroep.
Dan zie je een klein gebouw in de voorgrond staat die veranderd...
Zie je dat echt niet? Pijlen staan erbij.
Kijk als de hele omgeving mee zou veranderen, ietsjes, dan zeg ik ja...
Zoals dat shot met die hoge toren in het midden, dat zie ik wel, dat kan, maar die eerste shot?
Nee dat is te extreem.
quote:
Hoort ook een lange video bij, zal ik je niet aandoen, maar is ook machtig interessant!
quote:
Oh, okay.

(vind sowieso dat jullie best kinderachtig tegen elkaar kunnen zijn.. :@ )
pi_86774664
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 00:24 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Het eerste shot, wat van die knul is wordt later uitgezonden door een omroep.
Dan zie je een klein gebouw in de voorgrond staat die veranderd...
Zie je dat echt niet? Pijlen staan erbij.
Kijk als de hele omgeving mee zou veranderen, ietsjes, dan zeg ik ja...
Zoals dat shot met die hoge toren in het midden, dat zie ik wel, dat kan, maar die eerste shot?
Nee dat is te extreem.
[..]

Hoort ook een lange video bij, zal ik je niet aandoen, maar is ook machtig interessant!
[..]

Oh, okay.

(vind sowieso dat jullie best kinderachtig tegen elkaar kunnen zijn.. :@ )
Video fakery FTW!! *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')