abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 september 2010 @ 14:39:54 #102
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_86900227
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:53 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Alsof dat wat uitmaakt :')

Ons democratische stelsel is juist de oorzaak van een hoop ellende. Wat wij nu nodig hebben is een verlichte leider die de decadentie een halt toe kan roepen. Elke beschaving gaat ten onder aan decadentie maar ik ben er van overtuigd dat ik de eerste grote leider ben die dit proces weet om te draaien :P
Mijn stem heb je ook. Of ga je een coup plegen?
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_86902156
quote:
Op maandag 27 september 2010 14:39 schreef Sjabba het volgende:

Mijn stem heb je ook. Of ga je een coup plegen?
Het is gewoon een kwestie van tijd, de maatschappij zal ineenstorten en dan hoef ik slechts de scherven bij elkaar te vegen en met mijn tube lijm aan de slag te gaan :P

Zelfs de hoogste torens beginnen bij de grond O-)
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_86975903
218.684 huizen te koop

Ik hoorde dat woningen die voorheen 220.000 euro deden op een veiling slechts 100.000 euro doen, dus dat is aanbod waar een verkoop is tot een koper zich aandient

Dat wil zeggen als je nu koopt voor 190.000 dat je toch verkeerd bezig bent
When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.
  woensdag 29 september 2010 @ 13:16:02 #105
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_86977443
quote:
Op woensdag 29 september 2010 12:31 schreef Foksnor het volgende:
218.684 huizen te koop

Ik hoorde dat woningen die voorheen 220.000 euro deden op een veiling slechts 100.000 euro doen, dus dat is aanbod waar een verkoop is tot een koper zich aandient

:Z

Ik hoorde dat er hier om de hoek een vrouw gratis appeltaart uitdeelt. Dat betekent dat als je nu 8 euro voor een appeltaart betaald je toch echt verkeerd bezig bent.
and made it rain upward
pi_86977769
quote:

Altijd al willen weten: Is het erg warm onder zo'n alu-hoedje of valt dat wel mee?

Overigens doen de prijzen op een veiling niet echt terzake, dat is voor de normale huizenkoper toch geen optie. (Daar heb je alleen wat aan als je het aankoopbedrag zelf in 1 keer op tafel kunt leggen)
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_86980458
quote:
218.684 huizen te koop

Een veiling is de laatste mogelijkheid die de hypotheekverstrekker heeft om nog wat van zijn lening te kunnen terugzien.

Deze heeft dus vaak al het traject belopen van reguliere markt, betrokken partijen bij banken (opkopers) en mochten zij na al deze mogelijkheden nog steeds geen kopende partij hebben gevonden. Dan kunnen zij ervoor kiezen om het op een executieveiling te gooien.

Ook vrijwillige verkopen komen wel voor bij veilingen, maar dat is maar zeer beperkt.

Dit zijn dus ook vaak geen panden, waar je direct als partij kan intrekken. Zitten dus vaak huurders in, geen benodigde vergunningen aanwezig en liggen vaak beslagen van bepaalde instanties op etc etc. Een bank gaat zo’n pand niet financieren dus daar zitten mensen met een dikke portemonnee of handelaren.
pi_86980690
quote:
Op woensdag 29 september 2010 13:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Altijd al willen weten: Is het erg warm onder zo'n alu-hoedje of valt dat wel mee?

Overigens doen de prijzen op een veiling niet echt terzake, dat is voor de normale huizenkoper toch geen optie. (Daar heb je alleen wat aan als je het aankoopbedrag zelf in 1 keer op tafel kunt leggen)
Banken zijn de woningcorporaties van de toekomst :')

Als een veiling zo weinig opbrengt dan gaan we maar verhuren tegen de marktprijs.... nog steeds pijnlijk maar nog altijd interessanter dan veilen w/
I'll sing you a lullaby.
pi_86996779
218.775 huizen te koop
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_87010719
218.989 huizen te koop

Nieuwe ATH O-)
I'll sing you a lullaby.
  donderdag 30 september 2010 @ 09:17:42 #111
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_87010812
Volgens mij is elk huis wel te koop tegen de juiste prijs, of is dit een dooddoener voor iedereen die allerlei verbanden probeert te leggen?
and made it rain upward
pi_87010892
quote:
Op donderdag 30 september 2010 09:17 schreef Sjabba het volgende:
Volgens mij is elk huis wel te koop tegen de juiste prijs, of is dit een dooddoener voor iedereen die allerlei verbanden probeert te leggen?
:|W
I'll sing you a lullaby.
  donderdag 30 september 2010 @ 09:28:57 #113
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_87011058
Je kan mij nieuwe huis ook vandaag nog kopen, mijn auto ook.
En ik denk dat steeds meer mensen denk, ik zet hem gewoon te koop voor een dusdanige prijs dat ik kan "upscalen". Als dat niet lukt jammer dan.

Of vindt jij dit onzin?
and made it rain upward
pi_87011131
quote:
Op donderdag 30 september 2010 09:28 schreef Sjabba het volgende:
Je kan mij nieuwe huis ook vandaag nog kopen, mijn auto ook.
En ik denk dat steeds meer mensen denk, ik zet hem gewoon te koop voor een dusdanige prijs dat ik kan "upscalen". Als dat niet lukt jammer dan.

Of vindt jij dit onzin?
Je hebt een rare gedachtengang :')
  donderdag 30 september 2010 @ 09:35:00 #115
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_87011198
quote:
Op donderdag 30 september 2010 09:32 schreef antfukker het volgende:

[..]

Je hebt een rare gedachtengang :')
Hoezo? Als ik iets kan verkopen voor een goede prijs zodat opschaling mogelijk is is het juist raar om dat niet te doen.
and made it rain upward
pi_87011370
quote:
Op donderdag 30 september 2010 09:35 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Hoezo? Als ik iets kan verkopen voor een goede prijs zodat opschaling mogelijk is is het juist raar om dat niet te doen.
Je mag mijn huis ook kopen, geen probleem....800k en het is van jou! En dan maai ik het gras ook nog voor je.
pi_87011889
quote:
Op donderdag 30 september 2010 09:14 schreef xenobinol het volgende:
218.989 huizen te koop

Nieuwe ATH O-)
gaat weer erg hard, komt dat er steeds meer afgestudeerden niet door kunnen stromen van hun studentenkamer, wegens tijd contracten en grote schulden, terwijl de babyboomers steeds meer het huis als aanvulling op het pensioen zien en willen cashen.

daarnaast dalen bouwkosten van nieuwbouw erg hard nu door goedkoper materiaal , lagere lonen (roemenen) en goedkopere bouwgrond

[ Bericht 5% gewijzigd door Foksnor op 30-09-2010 10:53:31 ]
When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.
  donderdag 30 september 2010 @ 10:41:50 #118
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_87013055
219.013 huizen te koop :)
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_87013975
quote:
Op donderdag 30 september 2010 09:59 schreef Foksnor het volgende:

[..]

gaat weer erg hard, komt dat er steeds meer afgestudeerden niet door kunnen stromen van hun studentenkamer, wegens tijd contracten en grote schulden, terwijl de babyboomers steeds meer het huis als aanvulling op het pensioen zien en willen cashen.

daarnaast dalen bouwkosten van nieuwbouw erg hard nu door goedkoper materiaal , lagere lonen (roemenen) en goedkopere bouwgrond
Goedkoper materiaal? Dat moet ik nog steeds meemaken, doordat China weer flink aan het inkopen is stijgen de grondstofprijzen weer. Ik ben het er wel mee eens dat de arbeidskosten aan het dalen zijn.

Als de gemeente eens wat meer zou meewerken en de grondprijs zou gaan dalen kunnen huizen weer wat goedkoper worden
pi_87017601
quote:
Op donderdag 30 september 2010 11:12 schreef Vincentkemper het volgende:

[..]

Goedkoper materiaal? Dat moet ik nog steeds meemaken, doordat China weer flink aan het inkopen is stijgen de grondstofprijzen weer. Ik ben het er wel mee eens dat de arbeidskosten aan het dalen zijn.

Als de gemeente eens wat meer zou meewerken en de grondprijs zou gaan dalen kunnen huizen weer wat goedkoper worden
stenen en kozijn en ook beton zijjn flink goedkoper geworden en ze halen nog niet beton uit china, waarom weet ik niet, te zwaar denk ik

verder sterft het van de roemenen op de bouw die allemaal tien uur werken voor minimumloon, dat doet de hollandse bouwvakker niet hoor
  donderdag 30 september 2010 @ 13:15:28 #121
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_87017999
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:03 schreef Foksnor het volgende:

[..]

stenen en kozijn en ook beton zijjn flink goedkoper geworden en ze halen nog niet beton uit china, waarom weet ik niet, te zwaar denk ik

verder sterft het van de roemenen op de bouw die allemaal tien uur werken voor minimumloon, dat doet de hollandse bouwvakker niet hoor
Dus eigenlijk worden de woningen duurder of denk je dat die Roemenen voor altijd 10 uur tegen minimum loon werken.
and made it rain upward
pi_87018358
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:03 schreef Foksnor het volgende:

[..]

De prijzen van grondstoffen voor kozijnen zijn alweer aan het stijgen, dus die prijzen zullen weer langzaam omhoog gaan. Hoe het exact zit met de prijzen van beton weet ik niet precies, maar het is niet zo dat deze prijzen met 40 procent gedaald zijn omdat er maar een beperkt aantal toeleveranciers zijn van betonmortel.

Ik ben het ermee eens dat de bouwkosten inderdaad tussen de 10 en 20 procent gedaald zijn voornamelijk door goedkopere arbeidskrachten en mindere opslagen op de prijzen.

In Nederland moet je nog steeds houden aan de Nederlandse ARBO regels, dat dit niet altijd gebeurd is natuurlijk geen goede zaak want dit neigt naar uitbuiting. Bij grotere bouwprojecten wordt hier tegenwoordig sterk opgelet en staan hier hoge sancties tegenover.

De prijsstijging van woningen is voornamelijk het geval door de stijgende grondprijzen. Bouwprijzen zijn natuurlijk ook gestegen vanaf 1980 (verdubbeld) maar de huizenprijzen zijn met factor 3 gestegen.
pi_87018493
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:25 schreef Vincentkemper het volgende:

[..]
De prijsstijging van woningen is voornamelijk het geval door de stijgende grondprijzen.
Dat zal de gemeenten als muziek in de oren klinken in deze barre tijden
pi_87036340
quote:
NVM blij met handhaving hypotheekrentreaftrek

De Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM) is blij dat het nieuwe kabinet de hypotheekrenteaftrek ongemoeid laat.

Vanmiddag zei toekomstig premier Rutte bij de presentatie van het regeerakkoord dat er niet aan de hypotheekrenteaftrek gemorreld wordt. Hierdoor komt er volgens Rutte rust op de woningmarkt.

NVM-voorzitter Ger Hukker is verheugd over het besluit. “Het is goed nieuws dat het komende kabinet niet drastisch ingrijpt in de hypotheekrenteaftrek. Dit is goed voor het consumentenvertrouwen. Het geeft duidelijkheid en daar zijn we blij om. Mensen kunnen nu weer met een gerust hart een woning kopen.”

Het CDA, de VVD en de PVV, de drie toekomstige regeringspartijen, waren al voorstander van het ongemoeid laten van de hypotheekrenteaftrek. Voor het CDA was dit bij de laatste verkiezingen zelfs een breekpunt. De onzekerheid rond de hypotheekrenteaftrek werd gezien als een rem op de woningmarkt.

In het beleid en de regelgeving op het gebied van volkshuisvesting komt er verder meer ruimte voor het bedrijfsleven en voor verschillen tussen regio's. Er komt onder meer ruimte voor particulier opdrachtgeverschap en wordt gezocht naar maatregelen om krimpregio's nieuwe impulsen en ontwikkelingsmogelijkheden te geven.

Ook krijgen huurders van corporatiewoningen het recht hun woning tegen een redelijke prijs te kopen en wordt de 'Vogelaarheffing' afgeschaft. Deze heffing, ingevoerd door de voormalige minister Vogelaar, werd ingevoerd om arme corporaties bij te staan. Volgens rijkere corporaties 'deugde de heffing niet'.

bron; NVM
En de komende maanden zal de fundateller nieuwe ongekende hoogten bereiken. Overheden moeten eens leren begrijpen dat je de markt niet van bovenaf kan vormen. Het probleem aan de onderkant is de betaalbaarheid, maar daar wil niemand wat aan doen, want dat doet pijn. Kennelijk regeert de hebzucht en is het verstand totaal afwezig _O-
I'll sing you a lullaby.
pi_87039319
Laatst op een verjaardag met wat mensen zitten praten en vreemd genoeg denken ze allemaal dat huizen nu goedkoop zijn ofzo.
Met hun horizon van 2 jaar hebben ze waarschijnlijk gelijk :')
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  donderdag 30 september 2010 @ 21:57:43 #126
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_87040635
quote:
Mensen kunnen nu weer met een gerust hart een woning kopen.
_O-
Net zoals in 2008 en 2009 toen we de HRA hadden, bedoel je?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_87042559
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:57 schreef eleusis het volgende:

[..]

_O-
Net zoals in 2008 en 2009 toen we de HRA hadden, bedoel je?
Waar zijn de jaren vanaf 1893 tot en met 2007 ineens gebleven :?
pi_87043272
219.008 huizen te koop
nog 6000 te gaan
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_87044429
quote:
Op donderdag 30 september 2010 22:44 schreef Verburg_K het volgende:
219.008 huizen te koop
nog 6000 5992 te gaan
Fixed ^O^
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 08:21:03 #130
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_87050017
En weer ruim 300 erbij. :D

219.347
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_87050156
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 08:21 schreef Bayswater het volgende:
En weer ruim 300 erbij. :D

219.347
Nog een jaartje en heel Nederland staat te koop :{w
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 09:22:29 #132
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_87050933
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 08:32 schreef Foksnor het volgende:

[..]

Nog een jaartje en heel Nederland staat te koop :{w
En dan koopt een olie-magnaat heel het land, kan je alleen nog maar huren....
and made it rain upward
pi_87050954
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 09:22 schreef Sjabba het volgende:

[..]

En dan koopt een olie-magnaat heel het land, kan je alleen nog maar huren....
als ie snel failliet wil ;)
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 09:48:18 #134
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_87051491
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 09:23 schreef Foksnor het volgende:

[..]

als ie snel failliet wil ;)
Dat gaat wel meevallen denk ik. Beterr investering dan een voetbalclub of F1 team.
and made it rain upward
pi_87052238
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 09:48 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Dat gaat wel meevallen denk ik. Beterr investering dan een voetbalclub of F1 team.
Dan kan hij beter woningen in duitsland gaan kopen
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 10:27:04 #136
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_87052618
Waarom moet het steeds weer ineens over Duitsland gaan?

Ontopic; Ik vind het enigsinds komisch dat de scheefhuurders steeds roepen dat de woning markt in elkaar zakt maar dat ze zelf nu een verhoging gaan krijgen (zoals verwacht).
Maar het bied ook meer mogelijkheden aan de mensen die wel een gereguleerde woning nodig hebben. Voor het eerst dat ik het eens ben met een besluit van de VVD.
and made it rain upward
pi_87052846
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:27 schreef Sjabba het volgende:
Waarom moet het steeds weer ineens over Duitsland gaan?

Ontopic; Ik vind het enigsinds komisch dat de scheefhuurders steeds roepen dat de woning markt in elkaar zakt maar dat ze zelf nu een verhoging gaan krijgen (zoals verwacht).
Maar het bied ook meer mogelijkheden aan de mensen die wel een gereguleerde woning nodig hebben. Voor het eerst dat ik het eens ben met een besluit van de VVD.
het zal niets uitmaken , sommige huurders zullen hun corporatiewoning gaan kopen dat wel,
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 10:38:41 #138
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_87053030
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:33 schreef Foksnor het volgende:

[..]

het zal niets uitmaken , sommige huurders zullen hun corporatiewoning gaan kopen dat wel,
Tuurlijk maakt het wel uit.
Er zijn ook mensen die wel verder kijken dan hun neus op hun koppige anti-koophoofd. En om dan die gare huurwoning te kopen, dan koop je meteen iets beters toch, staat momentele genoeg te koop.
and made it rain upward
pi_87056176
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:38 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Tuurlijk maakt het wel uit.
Er zijn ook mensen die wel verder kijken dan hun neus op hun koppige anti-koophoofd. En om dan die gare huurwoning te kopen, dan koop je meteen iets beters toch, staat momentele genoeg te koop.
Ja dan gaat er iemand anders jouw huurhuis kopen, dan zou ik het wel zelf kopen, vlak bij het werk en leuke buurt
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 12:58:37 #140
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_87057817
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 12:11 schreef Foksnor het volgende:

[..]

Ja dan gaat er iemand anders jouw huurhuis kopen, dan zou ik het wel zelf kopen, vlak bij het werk en leuke buurt
En dan heb ik een rare gedachtegang :?
and made it rain upward
pi_87058713
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 12:58 schreef Sjabba het volgende:

[..]

En dan heb ik een rare gedachtegang :?
maar ik wil het niet kopen :)
bevalt me prima zo
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 13:29:32 #142
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_87058992
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:22 schreef Foksnor het volgende:

[..]

maar ik wil het niet kopen :)
bevalt me prima zo
Dat snap ik als je scheefhuurt :D
and made it rain upward
pi_87059586
Ik snap heel goed dat de leentokkies hun HRA willen behouden, want ze kopen 'scheef', feitelijk is hun inkomen te klein voor datgene wat ze gekocht hebben en kijken nu met scheve ogen naar de huurders die hun zaakjes wel op orde hebben :) Als de huursubsidie word afgeschaft heb ik daar geen last van, als de HRA word afgeschaft heb ik daar geen last van.... juist omdat dat de scheefkoper steekt zijn ze voorstander van een systeem waarbij je moet betalen naar inkomen... :')
I'll sing you a lullaby.
pi_87060286
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:29 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Dat snap ik als je scheefhuurt :D
Ik heb een huisje in Frankrijk, en ik wil hier niets kopen
voor dat huis heb ik HRA :)
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 14:11:45 #145
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_87060468
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 13:47 schreef xenobinol het volgende:
Ik snap heel goed dat de leentokkies hun HRA willen behouden, want ze kopen 'scheef', feitelijk is hun inkomen te klein voor datgene wat ze gekocht hebben en kijken nu met scheve ogen naar de huurders die hun zaakjes wel op orde hebben :) Als de huursubsidie word afgeschaft heb ik daar geen last van, als de HRA word afgeschaft heb ik daar geen last van.... juist omdat dat de scheefkoper steekt zijn ze voorstander van een systeem waarbij je moet betalen naar inkomen... :')
Wake up; Je huur is te laag omdat dat ooit een sociale woning was met een gereduceert tarief om zo jou met je lage inkomen aan woonruimte te helpen. Nu je meer verdient zou je ook eerlijk zijn dat je de normale prijs betaalt. Huursubsidie staat hier los van.

Wat HRA betreft heb je gelijk, en het steekt me niet.
and made it rain upward
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 14:12:42 #146
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_87060519
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:06 schreef Foksnor het volgende:

[..]

Ik heb een huisje in Frankrijk, en ik wil hier niets kopen
voor dat huis heb ik HRA :)
Kan dat? Wel belachelijk dan zeg...
and made it rain upward
pi_87061705
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:11 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Wake up; Je huur is te laag omdat dat ooit een sociale woning was met een gereduceert tarief om zo jou met je lage inkomen aan woonruimte te helpen. Nu je meer verdient zou je ook eerlijk zijn dat je de normale prijs betaalt. Huursubsidie staat hier los van.

De HRA is toch ook bedoeld om mensen die het eigenlijk niet kunnen betalen toch een eigen woning te laten bezitten? Ben je dan ook voor beperking van de HRA als mensen meer gaan verdienen en dat huis wel zelf kunnen betalen?
eten!!!
pi_87062363
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:12 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Kan dat? Wel belachelijk dan zeg...
Volgens mij kan dat alleen als de woning je hoofdverblijf is. Gevalletje fraude vermoed ik. :o
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 15:00:20 #149
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_87062499
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:40 schreef janatwork het volgende:

[..]

De HRA is toch ook bedoeld om mensen die het eigenlijk niet kunnen betalen toch een eigen woning te laten bezitten? Ben je dan ook voor beperking van de HRA als mensen meer gaan verdienen en dat huis wel zelf kunnen betalen?
Zeker weten. Ik ben er ook voor om de HRA limiet gelijk te laten stellen aan NHG.
and made it rain upward
pi_87067238
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:00 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Zeker weten. Ik ben er ook voor om de HRA limiet gelijk te laten stellen aan NHG.
Maar dan wel de NHG naar de gemiddelde huizenprijs :)
eten!!!
pi_87068361
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 14:11 schreef Sjabba het volgende:

[..]

De huur is niet te laag.... de huur is zelfs te hoog.... we praten over een corporatiewoning... ben je daar wel eens binnen geweest? :')
Je praat over een gereduceerd tarief... wat bedoel je daarmee? Vroeger zijn corporaties opgezet door mensen die betaalbare woonruimte wilden realiseren zonder dat daar dik aan verdient hoefde te worden.. is daar iets mis mee of zo? Hetzelfde principe had je ook bij de onderlinge waarborgmaatschappijen en die bestaan ook en kunnen zelfs prima concurreren met hun commerciele collega's. Vind je dat ook 'vies' :?
Ken jij mensen met huursubsidie? Die mensen verdienen heel erg weinig en moeten geholpen worden met een subsidie omdat woningen door overheidsbeleid voor hen onbetaalbaar geworden zijn. Wat doet de overheid? Woningen betaalbaar maken? Nope... met tuigt een subsidie molen op om invloed te kunnen uitoefenen op zaken die mensen ook prima zonder overheid zouden kunnen regelen, maar dat mag niet van de overheid :X
I'll sing you a lullaby.
pi_87068423
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 15:00 schreef Sjabba het volgende:

[..]

HRA afschaffen is de enige verstandige optie. De NHG moet ook afgeschaft worden, verplaats dat soort verzekeringen maar naar de vrije sector.... waarom moet je als overheid voor verzekeraar gaan spelen voor zaken als koopwoningen? Dat is toch bizar? Kan je een autoverzekering afsluiten bij de overheid? Waarom eigenlijk niet?
I'll sing you a lullaby.
pi_87068827
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 17:35 schreef xenobinol het volgende:
Kan je een autoverzekering afsluiten bij de overheid?
Gelukkig niet. Dat zou erop neer komen dat je elk moment te horen kunt krijgen dat de dekking van de verzekering gaat komen te vervallen of afgebouwd gaat worden. (HRA) :D
pi_87068907
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 17:47 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Gelukkig niet. Dat zou erop neer komen dat je elk moment te horen kunt krijgen dat de dekking van de verzekering gaat komen te vervallen of afgebouwd gaat worden. (HRA) :D
Een dekking vervalt altijd als de betalingstermijn afloopt :')
Als een verzekeraar er mee stopt dan stap je over op een andere.... maar jij als koper bent voor de looptijd van je hypotheek afhankelijk van de overheid.
De HRA is geen verzekering het is een ordinaire subsidie/belastingkorting om gedrag te beinvloeden.
I'll sing you a lullaby.
pi_87069069
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 17:50 schreef xenobinol het volgende:
De HRA is geen verzekering het is een ordinaire subsidie/belastingkorting om gedrag te beinvloeden.
Ik begrijp nog steeds de ophef over de HRA niet hoor.

Als ik rente ontvang over 200.000 moet ik daar belasting over betalen. Maar als ik rente betaal over 200.000 zou dat niet aftrekbaar mogen zijn? Krommer kun je het niet bedenken.
pi_87069252
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 17:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Als ik rente ontvang over 200.000 moet ik daar belasting over betalen. Maar als ik rente betaal over 200.000 zou dat niet aftrekbaar mogen zijn? Krommer kun je het niet bedenken.
Je snapt toch wel wat de gevolgen zijn van de HRA? Je snapt toch wel dat dit een mechanisme is om zinloos geld rond te pompen met doel om het gedrag van mensen te manipuleren? Of loop je nog steeds met oogkleppen op?

Overigens verdient dit topic een 'lekkere tune'

I'll sing you a lullaby.
pi_87069345
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 18:00 schreef xenobinol het volgende:
Je snapt toch wel wat de gevolgen zijn van de HRA?
Ja. Dat het volstrekt rechtvaardig is dat als je belasting moet betalen over ontvangen rente, dat dan betaalde rente aftrekbaar HOORT te zijn.

Net zoals je belasting betaalt over je winst en dat je verlies verrekenbaar is. Volstrekt normaal dus.

Begrijp jij dat ook? :')
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 18:29:01 #158
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_87070023
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 17:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

het criterium is inkomsten
anders zouden alle betaalde rentes aftrekbaar zijn en dat is niet zo

Maar de HRA moet niet afgebouwd worden alleen het huurwaardeforfait zal verhoogd worden van 0,55% naar 1,35% voor woningen onder de 1.000.000
pi_87070119
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 18:29 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

het criterium is inkomsten
anders zouden alle betaalde rentes aftrekbaar zijn en dat is niet zo
Niet de boel omdraaien he.... Het is niet zo dat boven een bepaald bedrag er ineens geen belasting wordt geheven over rente inkomsten.

(Wel onder een bepaald bedrag, en daar hebben we het HWF bij de HRA voor om dat verschil gelijk te trekken)
pi_87070228
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 18:04 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ja. Dat het volstrekt rechtvaardig is dat als je belasting moet betalen over ontvangen rente, dat dan betaalde rente aftrekbaar HOORT te zijn.

Net zoals je belasting betaalt over je winst en dat je verlies verrekenbaar is. Volstrekt normaal dus.

Begrijp jij dat ook? :')
Je eigenwoningschuld in box 3 aftrekbaar maken op de zelfde manier als vermogensrendementsheffing lijkt mij een goed plan!

dus 30 procent mogen aftrekken van een fictieve 4 procent kosten. Dat levert je bij een hypotheek van 2 ton een aftrekpost van 2400 euro per jaar op, een heel stuk lager dan die 8000 die je nu direct in box 1 zou mogen aftrekken
eten!!!
pi_87070307
back on topic:

219.346
eten!!!
pi_87070379
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 18:36 schreef janatwork het volgende:

[..]

Je eigenwoningschuld in box 3 aftrekbaar maken op de zelfde manier als vermogensrendementsheffing lijkt mij een goed plan!

dus 30 procent mogen aftrekken van een fictieve 4 procent kosten. Dat levert je bij een hypotheek van 2 ton een aftrekpost van 2400 euro per jaar op, een heel stuk lager dan die 8000 die je nu direct in box 1 zou mogen aftrekken
Volgens mij haal je nu de ontvangen rente over 2 ton door de war met de vermogensbelasting over 2 ton.

Of zit ik ernaast? Kan ook, ik bemoei al jaren niet meer met belastingen. Hoeft niet meer, gelukkig ;)
pi_87070481
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 08:21 schreef Bayswater het volgende:
219.347
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 18:38 schreef janatwork het volgende:
back on topic:

219.346
1 minder is zo schokkend dat je er een post aan wijdt? :')
pi_87070922
oeps, post van Bayswater gemist....
eten!!!
pi_87071996
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 18:55 schreef janatwork het volgende:
oeps, post van Bayswater gemist....
En mijn post van 18:40uur ook. :+
pi_87074899
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 18:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Volgens mij haal je nu de ontvangen rente over 2 ton door de war met de vermogensbelasting over 2 ton.

Of zit ik ernaast? Kan ook, ik bemoei al jaren niet meer met belastingen. Hoeft niet meer, gelukkig ;)
De rente die je ontvangt over vermogen is onbelast. Vanaf de 20.000 euro word er standaard van uitgegaan dat je een rendement haalt op je vermogen van 4%. Over dit 4% fictieve rendement betaal je 30% belasting. effectief betaal je dus 1.2% belasting over vermogen boven de 20.000 euro.

Op deze manier kan je ook de eigenwoningschuld benaderen. Uiteraard is de situatie dan omgedraaid en creëer je een aftrekpost ipv een belasting
eten!!!
pi_87076272
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 20:35 schreef janatwork het volgende:
De rente die je ontvangt over vermogen is onbelast.
Je geeft geen antwoord.

Ik kan een huis hebben van 2 ton,zonder hypotheek, dan betaal ik vermogensbelasting.

Maar wat als ik geen huis heb en 2 ton op de bank? Daar krijg ik rente over. Daar betaal ik toch gewoon belasting over en niet over een 'fictief' rendement?
pi_87077333
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 21:06 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Je geeft geen antwoord.

Ik kan een huis hebben van 2 ton,zonder hypotheek, dan betaal ik vermogensbelasting.

Maar wat als ik geen huis heb en 2 ton op de bank? Daar krijg ik rente over. Daar betaal ik toch gewoon belasting over en niet over een 'fictief' rendement?
Wel

Nee: http://www.belastingdiens(...)ren_beleggen-12.html
eigenhuis valt in box 1 niet box 3

Je betaald geen belasting over de rente, je betaald inderdaad belasting over een fictief rendement
http://belastingdienst.nl(...)gen-05.html#P60_6328 of wat duidelijker uitgelegd: http://nl.wikipedia.org/wiki/Vermogensrendementsheffing
eten!!!
pi_87077665
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 21:25 schreef janatwork het volgende:

[..]

Wel

Nee: http://www.belastingdiens(...)ren_beleggen-12.html
eigenhuis valt in box 1 niet box 3

Je betaald geen belasting over de rente, je betaald inderdaad belasting over een fictief rendement
http://belastingdienst.nl(...)gen-05.html#P60_6328 of wat duidelijker uitgelegd: http://nl.wikipedia.org/wiki/Vermogensrendementsheffing
Wellicht heb je gelijk. Maar voor alle duidelijkheid, we laten de huizenmarkt er even buiten.

Ik win de lotto. Krijg 1 miljoen. Die zet ik tegen 4% weg op een spaarrekening. Levert mij dus 40.000 rente per jaar op. Dan wordt die 40.000 rente niet als inkomen gezien, maar betaal ik alleen vermogensbelasting over het fictieve rendement van die 1 miljoen?

Klopt dat?
pi_87077871
ja
eten!!!
pi_87078285
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 21:35 schreef janatwork het volgende:
ja
* Lottoformulier haalt...

Je krijgt het voordeel van de twijfel, maar 14k4 over 40k rente van 1 miljoen lijkt me wat laag, zeker als we zouden uitgaan van 10 miljoen ipv 1 miljoen als banksaldo. Zodra belasting voor mij weer een issue word zal ik me er eens in verdiepen.
pi_87086402
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 21:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Je krijgt het voordeel van de twijfel, maar 14k4 over 40k rente van 1 miljoen lijkt me wat laag, zeker als we zouden uitgaan van 10 miljoen ipv 1 miljoen als banksaldo. Zodra belasting voor mij weer een issue word zal ik me er eens in verdiepen.
Oftewel, je bezit minder dan 20k.
pi_87090559
219.993 huizen te koop

Er is iets structureel mis in Nederland met de woningmarkt.

De afgestudeerden hebben geen geld, wel heel veel schulden en slechts tijdelijke arbeidscontracten, of zijn matige ZZP-ers en blijven op hun studentenkamers wonen
De babyboomers zetten hun huis vast te koop, het is een stukje pensioen he

De "sociale" woningcorporaties gaan door met het lozen van hun 1.000.000 tochtige huurflatjes

Er is een tekort aan moderne nieuwbouw, en toch wordt er nauwelijks gebouwd, omdat men grond van 5 euro wil verkopen voor 500 euro, terwijl er steeds meer boeren failliet gaan.

[ Bericht 35% gewijzigd door Verburg_K op 02-10-2010 12:16:35 ]
pi_87091913
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 00:36 schreef Terrorizer het volgende:
Oftewel, je bezit minder dan 20k.
Ik bezit he-le-maal niets. Zelfs geen inkomen. ;)

Life. As it should be ^O^

[ Bericht 4% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 02-10-2010 11:18:12 ]
pi_87093848
Ik denk dat voor 1 november de 225.000 gehaald wordt

[ Bericht 33% gewijzigd door Verburg_K op 02-10-2010 12:46:10 ]
pi_87094651
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 12:27 schreef Verburg_K het volgende:

[ afbeelding ]
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 10:55 schreef xenobinol het volgende:
Misschien is het een goed idee om een datum te noemen waarop de funda teller de 225k aantikt. Ik zet hem op 28 November 2010 :)
Hoe dan ook.... ergens in November word met de dag aannemelijker ^O^
I'll sing you a lullaby.
pi_87110911
De overheid zal nu wel een extra starterslening met overheidsgarantie gaan realiseren, om de overdrachtsbelasting mee te financieren ;)

Geweldig he, zo een overheid die alles doet om de bubble in stand te houden en toch belasting wil heffen
pi_87111120
Nuja vanaf 1 Jan is sociaal huren in Amsterdam niet meer een optie voor woningzoekende luitjes met een inkomen van boven de 33.000 of 35.000 euro bruto per jaar dus ik verwacht dat in het laagste segment de vraag weer wat zal toenemen.
pi_87111216
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 19:58 schreef WammesWaggel het volgende:
Nuja vanaf 1 Jan is sociaal huren in Amsterdam niet meer een optie voor woningzoekende luitjes met een inkomen van boven de 33.000 of 35.000 euro bruto per jaar dus ik verwacht dat in het laagste segment de vraag weer wat zal toenemen.
In Culemborg is ook zo een wijk met een laag segment waar de laatste nette mensen nu gaan vertrekken en er niet meer in komen, ze zullen er wel een hek met bewaking omheen gaan zetten
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 20:03:46 #180
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_87111306
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 20:01 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

In Culemborg is ook zo een wijk met een laag segment waar de laatste nette mensen nu gaan vertrekken en er niet meer in komen, ze zullen er wel een hek met bewaking omheen gaan zetten
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_87113587
Eens kijken of het behoud van de hypotheekrenteaftrek het aantal te koop staande huizen omlaag brengt :7.
pi_87114665
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 21:08 schreef pberends het volgende:
Eens kijken of het behoud van de hypotheekrenteaftrek het aantal te koop staande huizen omlaag brengt :7.
heeft er gaan zak mee te maken
Het huurwaardeforfait gaat naar de 1,35%

payabilty is the keyword
  zondag 3 oktober 2010 @ 05:59:49 #183
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_87124167
220.027 huizen te koop

wordt een mooie dag vandaag, opstaan luie donders !!
pi_87124191
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 05:59 schreef Verburg_K het volgende:
220.027 huizen te koop

wordt een mooie dag vandaag, opstaan luie donders !!
Jaja op naar de Open Huizen, hmmm appel taart :9
  zondag 3 oktober 2010 @ 09:02:37 #185
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_87124776
Ik kan geen huis meer zien :P

Onderhoud, isolatie en een normale prijs zijn hier dan ook verboden.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_87139015
Een stijging van 10% van het aanbod in een half jaar tijd...
Zelfs de huizenmarktoptimisten moeten dit toch zien als een veeg teken.
Wordt Nederland straks de oorzaak van een nieuwe bankencrisis?
Als dit in elkaar dondert kunnen we straks de rabo een bailout geven.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_87139291
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 18:08 schreef fedsingularity het volgende:
Volgens onderstaand grafiekje is het een stijging van circa 10% in 1 en een kwart jaar.
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 12:27 schreef Verburg_K het volgende:

afbeelding
Statistieken... Je kunt erin lezen wat je wenst. Letterlijk. ^O^
  zondag 3 oktober 2010 @ 18:40:12 #188
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_87140144
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 18:16 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Volgens onderstaand grafiekje is het een stijging van circa 10% in 1 en een kwart jaar.
[..]

zoals dat we in drie weken van 215.375 naar > 220.000 gingen
  zondag 3 oktober 2010 @ 18:41:02 #189
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_87140169
quote:
De RABO heeft het al moeilijk genoeg met de inzakkende prijzen van landbouwgrond
pi_87140361
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 18:40 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

zoals dat we in drie weken van 215.375 naar > 220.000 gingen
Exact. Het is maar net wat je (denkt dat je) uitkomt. :D
pi_87141002
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 18:16 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

[..]

Ik keek van april-okt.
pi_87141385
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 19:07 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

Ik keek van april-okt.
Kortzichtig dus. :D
pi_87143641
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 19:19 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Kortzichtig dus. :D
:D

"Denial is a defense mechanism postulated by Sigmund Freud, in which a person is faced with a fact that is too uncomfortable to accept and rejects it instead, insisting that it is not true despite what may be overwhelming evidence."
I'll sing you a lullaby.
pi_87144221
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 20:19 schreef xenobinol het volgende:

[..]

:D

"Denial is a defense mechanism postulated by Sigmund Freud, in which a person is faced with a fact that is too uncomfortable to accept and rejects it instead, insisting that it is not true despite what may be overwhelming evidence."
Dat die gast toen al wist dat de huizenprijzen niet onderuit zouden gaan. _O_
  zondag 3 oktober 2010 @ 20:50:13 #195
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_87145016
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 20:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat die gast toen al wist dat de huizenprijzen niet onderuit zouden gaan. _O_
Ja wat is niet onderuit , mijn collegaatje heeft haar hut na een jaar verkocht 30.000 beneden de start vraagprijs, precies de prijs die ik haar voorspelde een jaar terug

En blij dat ze is nu :)
pi_87145341
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 20:50 schreef Verburg_K het volgende:
En blij dat ze is nu :)
Als ze daar nu blij mee is zat ze zeer waarschijnlijk 50.000 boven de prijs die ze wilde hebben en dus 30.000 boven de prijs die zelfs jij redelijk vond.

Nu heeft ze dus 20.000,- meer dan waar ze genoegen mee zou hebben genomen, de koper is ook blij, en jij hebt er een verhaal bij wat het weer goed doet op verjaardagspartijen. Win-win-win.
  maandag 4 oktober 2010 @ 06:54:22 #197
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_87158412
220.164 huizen te koop
  maandag 4 oktober 2010 @ 06:55:46 #198
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_87158416
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 20:56 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Als ze daar nu blij mee is
Nee ze was blij dat ze van die stress af is, dat was geen grapje voor haar
Of de koper blij is weet ik niet, denk het wel
  maandag 4 oktober 2010 @ 07:36:23 #199
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_87158570
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 18:41 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

De RABO heeft het al moeilijk genoeg met de inzakkende prijzen van landbouwgrond
Waar basseer je dat op? Hun jaarrapport? Dat ziet er nl gewoon goed uit.
Ook de huizenmarkt gaat bij hun nog goed dus graag een bron bij dit soort opmerkingen.
and made it rain upward
  maandag 4 oktober 2010 @ 07:40:47 #200
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_87158589
quote:
Hahaha, Na 2 jaar roepen dat de markt inzakt en er vrijwel niets gebeurd loopt het aantal te koop staande woning op met 10% in een half jaar tijd en jij voorziet meteen een nieuwe bankcrisis en een bailout voor de Rabo? 8)7

and made it rain upward
pi_87159891
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 06:54 schreef Verburg_K het volgende:
220.164 huizen te koop
Een hele goede morgen dus :+
I'll sing you a lullaby.
pi_87159950
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 07:40 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Hahaha, Na 2 jaar roepen dat de markt inzakt en er vrijwel niets gebeurd loopt het aantal te koop staande woning op met 10% in een half jaar tijd en jij voorziet meteen een nieuwe bankcrisis en een bailout voor de Rabo? 8)7

De Rabo heeft de nodige problemen met leentokkies die niet meer kunnen betalen-betalen :Y
Wat men dan doet is ze een regeling aanbieden om het bedrag dat ze niet kunnen betalen weer om te zetten in een lening. Zo kan de Rabo tegen de buitenwereld blijven vertellen dat er niets aan de hand is, want ze zitten niet zo te wachten op grootschalige executie verkopen in deze tijd. w/

Overigens is het nieuwe Rabo deuntje zo rustgevend dat je spontaan zin krijgt om je tot je oogkassen toe te laten financieren voor een stapel stenen op een postzegel _O_
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')