abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 september 2010 @ 14:16:59 #126
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_86748746
quote:
Op donderdag 23 september 2010 13:59 schreef Mutant01 het volgende:
Mag ik vragen waar dit topic in essentie over gaat? Ik poog mee te lezen, maar het onderwerp verspringt met elke post. Is het een wedstrijd? Want daar lijkt het verdomde veel op.
Het is gewoon de zoveelste bitchfight tussen overtuigingen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 23 september 2010 @ 14:22:55 #127
302122 Dunwich
The Horror...
pi_86748939
quote:
Mag ik vragen waar dit topic in essentie over gaat? Ik poog mee te lezen, maar het onderwerp verspringt met elke post. Is het een wedstrijd? Want daar lijkt het verdomde veel op.
het lijkt op :

WIJ ZIJN BEEEETERRRRRR
pi_86749458
quote:
Misschien is het idd. een wedstrijd. de titel is; islam vs christendom. maw; wat zijn de verschillen, en wat zijn de overeenkomsten. welke religie heeft meer draagvlakte en is zodoende dichter bij de waarheid.
  donderdag 23 september 2010 @ 14:46:37 #129
pi_86749715
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:38 schreef NumberSeven het volgende:
welke religie heeft meer draagvlakte en is zodoende dichter bij de waarheid.
De werkelijkheid is geen democratie. Iets is waar omdat het zo is, niet omdat veel mensen vinden dat het zo is.

De meeste mensen denken dat je dood gaat als je met een broodrooster in bad stapt.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_86749880
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het is gewoon de zoveelste bitchfight tussen overtuigingen.
En waar ben jij inmiddels van overtuigd?
  donderdag 23 september 2010 @ 14:55:39 #131
302122 Dunwich
The Horror...
pi_86750080
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De werkelijkheid is geen democratie.
http://en.wikipedia.org/wiki/First_Council_of_Nicaea

huh ? wat ? :P

ffe een debat houden over wat we nou precies al +- 300 jaar bij elkaar lullen :P
pi_86752788
quote:
Op woensdag 22 september 2010 23:49 schreef Burakius het volgende:

[..]

Toon dan fouten aan. Ik daag je uit :). Wees gewaarschuwd: net zoals dat het feitelijk werd aangenomen dat de aarde plat was en deze nu rond is , zo kan men zich ook vergissen in wetenschap in de huidige periode.
Dit beëindigt de hele discussie over fouten natuurlijk.

De uitvlucht dat een "fout in de Koran" slechts in tegenspraak is met de huidige wetenschap, maar daarmee nog niet per se ook met de waarheid, daar kun je je immers altijd op beroepen.

Tel dit op bij een goed aantal andere uitvluchten en het is effectief een kwestie van dat de Koran waar is, omdat dit in de Koran staat.
  donderdag 23 september 2010 @ 16:13:27 #133
pi_86753193
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:50 schreef NumberSeven het volgende:

[..]

En waar ben jij inmiddels van overtuigd?
Dat het bewijs van het bestaan van God er niet gaat komen.
  donderdag 23 september 2010 @ 16:14:55 #134
pi_86753244
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:55 schreef Dunwich het volgende:

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/First_Council_of_Nicaea

huh ? wat ? :P

ffe een debat houden over wat we nou precies al +- 300 jaar bij elkaar lullen :P
Praten is makkelijk. Ik kan uren lullen over het Grote Heilige Spaghettimonster.
pi_86756561
De "wetenschappelijke bewijzen" in de Koran zoals ik die hier op Fok! en andere sites heb gezien zijn vaak nogal vaag geformuleerd, en daarbij wordt een belangrijk stuk wetenschap (de evolutietheorie) op basis van de Koran ontkend.

Hoe kun je dan nog spreken over "wetenschappelijke bewijzen"? Dat is toch vooral selectieve interpretatie?
pi_86757658
quote:
Op donderdag 23 september 2010 14:38 schreef NumberSeven het volgende:

[..]

Misschien is het idd. een wedstrijd. de titel is; islam vs christendom. maw; wat zijn de verschillen, en wat zijn de overeenkomsten. welke religie heeft meer draagvlakte en is zodoende dichter bij de waarheid.
2 miljard Christenen tegen 1,5 miljard Moslims. Auw, je verliest het.

(bron)
pi_86757967
quote:
Op donderdag 23 september 2010 17:36 schreef Haushofer het volgende:
De "wetenschappelijke bewijzen" in de Koran zoals ik die hier op Fok! en andere sites heb gezien zijn vaak nogal vaag geformuleerd, en daarbij wordt een belangrijk stuk wetenschap (de evolutietheorie) op basis van de Koran ontkend.

Hoe kun je dan nog spreken over "wetenschappelijke bewijzen"? Dat is toch vooral selectieve interpretatie?
Evolutietheorie vind ik dan ook een theorie die niet klopt. Dus hoe kan het dan iets neerhalen uit de Qur'an?
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_86757991
quote:
Op donderdag 23 september 2010 12:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Jij gelooft hierin?
Nogal een essentiele kwestie en zo te zien zijn de Christelijke heren het niet met elkaar eens. Ik pak de popcorn wel even terwijl ik geniet van mijn onveranderde Qur'an.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_86758140
quote:
Op donderdag 23 september 2010 18:18 schreef Burakius het volgende:

[..]

Evolutietheorie vind ik dan ook een theorie die niet klopt. Dus hoe kan het dan iets neerhalen uit de Qur'an?
Ik blijf mezelf quoten :')

quote:
Op woensdag 22 september 2010 18:48 schreef Gaspedaal het volgende:

De volgende bizarre cirkelredenering: er is geen enkel vers in de Koran dat wordt weersproken door de wetenschap. Ja, maar hoe zit het dan met de evolutietheorie? Nou, die klopt niet, want die is strijdig met de Koran, dus klopt 'ie niet. Dus is de Koran nog steeds 100% wetenschappelijk correct.

Als er een wetenschappelijk "feit" is dat in tegenspraak is met de Koran, dan ga je helemaal niet serieus twijfelen, dan zeg je gewoon dat het geen wetenschappelijk "feit" is, omdat het volgens de Koran niet klopt.
  donderdag 23 september 2010 @ 18:25:29 #140
pi_86758170
quote:

[..]

Het kan zijn dat jij je vergist en dat de evolutietheorie veel dichter bij de waarheid zit dan de koran. Dan kan je het heel hardnekkig ontkennen, maar dan is de koran niet waar.
pi_86758265
Ik zie niet hoe de evolutietheorie strijdig is met de Koran, immers de Koran gaat niet in detail in op het ontstaan van de mensheid en de evolutie die daarmee gepaard is gegaan.
Allah Al Watan Al Malik
pi_86758278
quote:
Op donderdag 23 september 2010 18:19 schreef Burakius het volgende:

[..]

Nogal een essentiele kwestie en zo te zien zijn de Christelijke heren het niet met elkaar eens. Ik pak de popcorn wel even terwijl ik geniet van mijn onveranderde Qur'an.
Sjiitische rebellen voeren guerrillaoorlog tegen soennitische overheid.
Libanoncrisis steeds meer conflict tussen sjiieten en soennieten
Explosies bij sjiitische moskeeën in Bagdad
Aanslag op heilige sjiitische moskee in Samarra

Is het eerste wat ik op google tegenkom.

We pakken de popcorn wel even, indeed :')
  donderdag 23 september 2010 @ 18:33:23 #143
pi_86758408
quote:
Op donderdag 23 september 2010 18:28 schreef Mutant01 het volgende:
Ik zie niet hoe de evolutietheorie strijdig is met de Koran, immers de Koran gaat niet in detail in op het ontstaan van de mensheid en de evolutie die daarmee gepaard is gegaan.
Ga het nou niet te ingewikkeld maken. :(

Als er meer aanwijzingen, bewijzen, feiten pleiten voor evolutie dan voor de koran dan kunnen we de islam degraderen tot een mening en een hobby, net als het christendom.
pi_86758424
quote:
Je denkt toch niet dat de Sijieten een andere Koran hebben he?
Allah Al Watan Al Malik
pi_86758441
quote:
Tenzij je een bioloog bent kun je toch nauwelijks aanspraak maken op het soort expertise dat zo'n mening zou rechtvaardigen. Overigens heb ik geen uitspraken in de Koran kunnen ontdekken die echt strijdig zijn met evolutie.

quote:
Met elke post waarin je niet aangeeft welke "wetenschappelijke bewijzen" er in de Koran staat daalt je geloofwaardigheid.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_86758510
quote:

[..]

:Y Alle moslims zijn het met elkaar eens...
En de Koran is 1x samengesteld door Uthman en daarna is er geen enkel vers meer op 2 verschillende manieren gesignaleerd...
:Y

Da's echt waar..
...men begint immers altijd te moraliseren als de zaken mislopen en men ergert zich over de moraal zolang men haar comfortabel tegenover het recht van meningsuiting en op pluralisme kan stellen. (Benedictus XVI)
pi_86758516
quote:
Op donderdag 23 september 2010 18:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ga het nou niet te ingewikkeld maken. :(

Als er meer aanwijzingen, bewijzen, feiten pleiten voor evolutie dan voor de koran dan kunnen we de islam degraderen tot een mening en een hobby, net als het christendom.
Ook jij doet alsof er een tegenstrijdigheid is, terwijl ik er eerder een toevoeging in zie. Er is geen "tijdsbestek" in de Koran, zoals deze wel in de Bijbel bijv wel te vinden is - er is helemaal geen gedetailleerd omschreven verloop van de ontwikkelingen van de schepping.
Allah Al Watan Al Malik
pi_86758539
quote:
Op donderdag 23 september 2010 18:33 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je denkt toch niet dat de Sijieten een andere Koran hebben he?
Nee, maar ik denk wel dat de islamitische heren het niet met elkaar eens zijn, net zoals de "christelijke heren het niet met elkaar eens zijn" - aldus Burakius. Als hij zijn popcorn wil pakken, pak ik de mijne.
pi_86758581
quote:
Op donderdag 23 september 2010 18:35 schreef Dwerfion het volgende:

[..]

:Y Alle moslims zijn het met elkaar eens...
En de Koran is 1x samengesteld door Uthman en daarna is er geen enkel vers meer op 2 verschillende manieren gesignaleerd...
:Y

Da's echt waar..
Answering Islam aanhalen om een punt te maken, is net zoiets als StormFront als bron gebruiken om de slechtheid van Joden aan te tonen.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 23 september 2010 @ 18:38:20 #150
pi_86758610
quote:
Op donderdag 23 september 2010 18:36 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ook jij doet alsof er een tegenstrijdigheid is, terwijl ik er eerder een toevoeging in zie. Er is geen "tijdsbestek" in de Koran, zoals deze wel in de Bijbel bijv wel te vinden is - er is helemaal geen gedetailleerd omschreven verloop van de ontwikkelingen van de schepping.
Dus Burrakius is een leugenaar. Hij ziet een tegenstrijdigheid die hij gebruikt om de waarheid van de koran te bewijzen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')