abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 21 september 2010 @ 19:33:23 #1
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_86684999

Welkom in Klussen en Wonen !

Hier kun je alle vragen stellen over alle klussen in en om het huis, witgoed, meubels, kleuren en andere interieur trends. Laat zien wat je kan, stel je vragen, help een ander op weg of show je eigen woning,of kamer !

Diensten
K&W is geen arbeidsbureau, en ook geen klussenbedrijf, het aanbieden van en/of vragen
om diensten zien we liever niet. De zgn. huiswerktopics (waarin je opdrachten voor school
voorlegt aan users) horen ook niet in K&W thuis.

Belangrijk om te weten
In K&W mag je voor iedere klus een eigen topic openen.
We zijn dol op uitgebreide klustopics met een geheel eigen verhaal!
Daarom organiseren wij ieder jaar weer DE KLUS VAN HET JAAR verkiezing.

Maar ook de kleine klussen met gedetailleerde uitleg komen aan bod, sterker nog een goede werkbeschrijving nemen we graag op in ons Klusboek (wordt op dit moment gebouwd).

Als je een probleem hebt, leg dan goed uit wat er is en probeer wanneer mogelijk een foto van de situatie te plaatsen.

Lukt het plaatsen van een foto niet, kijk dan even hier.

Algemeen
De FAQ van FOK! en de policy zijn hier natuurlijk ook gewoon van toepassing.

Heb je een vraag, opmerking of gewoon een goed idee? Wij doen er graag iets mee!

Wanneer je het niet eens bent met een slotje, een verplaatst topic of wat dan ook, kan je eveneens in dit topic terecht.

We kijken graag samen naar mogelijke oplossingen!
Wil je het liever alleen met een modje regelen, dan kan je mail/pm naar:

Vonkenboer / vonkenboer@fok.nl
Ml-etje

Gezellig kletsen mag hier natuurlijk ook!! Bovenal wees welkom *O*
  Moderator dinsdag 21 september 2010 @ 19:35:02 #2
92034 crew  Vonkenboer
pi_86685059
En sticky + last post

quote:
Op dinsdag 21 september 2010 05:04 schreef wonderer het volgende:
Oh help... ik wil hem niet dichtgooien zo, maar ik zit even ergens mee... kan iemand me een naam geven voor een onderdeeltje dat een loodgieter/installateur wel eens zou kunnen gebruiken (een verbindingsstukje van een pijp of zo, maar dan de officiele naam die bijna niemand kent)? Ik schrijf een boek met een loodgieter erin en ik moet wat lingo/jargon hebben, en ik weet er zelfs niks van.

Speelt zich af in 1996, mocht dat er nog toe doen. PM ook welkom en anders check ik het volgende topic wel even. Alvast bedankt!
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 19:29 schreef Vonkenboer het volgende:
Niet alledaagse vraag maar ik denk dat je hier genoeg inspiratie kunt vinden.
http://www.toolstation.nl/shop/Installatie/d20 :)
  dinsdag 21 september 2010 @ 19:35:42 #3
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_86685085
Oké, deze titel had ik eerder bij [SINGLES] verwacht :@
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
  Moderator dinsdag 21 september 2010 @ 19:38:08 #4
92034 crew  Vonkenboer
pi_86685168
Of gereedschap natuurlijk ! Je dacht toch niet dat we met andere zaken bezig waren ? _O-
  dinsdag 21 september 2010 @ 19:42:55 #5
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_86685357
Nouja, met deze combinatie valt het me niet eens kwalijk te nemen :@

Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
  Designer dinsdag 21 september 2010 @ 19:52:09 #6
266257 crew  DeZwabber
dugga doo dugga dugga doo
pi_86685758
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 19:38 schreef Vonkenboer het volgende:
Of gereedschap natuurlijk ! Je dacht toch niet dat we met andere zaken bezig waren ? _O-
wie weet gebruiken mensen bij andere zaken ook gereedschap
🐙
pi_86686147
Whohoho it's a wicked wicked world oh oh oh ... :+
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  dinsdag 21 september 2010 @ 20:05:36 #8
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86686356
Vonk, bedankt :)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Moderator dinsdag 21 september 2010 @ 22:05:51 #9
92034 crew  Vonkenboer
pi_86691640
Ik hoop dat je daar genoeg informatie aan hebt om een beetje in "vakjargon" het boek te kunnen aanvullen ;)
  dinsdag 21 september 2010 @ 22:14:05 #10
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_86692034
Yah ;) Puntstukken en sokken, helemaal goed ;) En nu kan ik natuurlijk ook nog verder zelf naar doehetzelf-sites gaan zoeken, had ik helemaal niet aan gedacht.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_86724494
Even een vraagje hier.. ik ben op zoek naar een woord, maar ik kan er niet opkomen... erg irritant.

Het gaat hier om: Als je een stalen kolom plaatst, dan plaats je onder de kolom stelmoeren, hierdoor heb je een ruimte tussen de vloer en de kolom. Die ruimte kan opgevult worden door (bijv.) cement.... Hoe heet dat opvullen met cement? Ik dacht dat het onderzadelen was, maar Google kan daar weinig mee...

Iemand enig idee?
pi_86730506
quote:
Op woensdag 22 september 2010 20:13 schreef _Jeffrey_ het volgende:
Even een vraagje hier.. ik ben op zoek naar een woord, maar ik kan er niet opkomen... erg irritant.

Het gaat hier om: Als je een stalen kolom plaatst, dan plaats je onder de kolom stelmoeren, hierdoor heb je een ruimte tussen de vloer en de kolom. Die ruimte kan opgevult worden door (bijv.) cement.... Hoe heet dat opvullen met cement? Ik dacht dat het onderzadelen was, maar Google kan daar weinig mee...

Iemand enig idee?
•het onderstoppen van staalconstructies zoals voetplaten noemt men ondersabeling
pi_86732482
Dat woord zocht ik dus. Bedankt :)
pi_86740076
en dat doe je met krimpvrije mortel, niet met gewone zandcement
pi_87014424
Hoera! Na eerst alle grote bouwmarkten afgebeld te hebben op zoek naar voorgerond/lakdraagfolie MDF, het uiteindelijk bij de kleine doe het zelver om de hoek gevonden! Echt raar dat 'de grote jongens' dat dan niet hebben en de toko om de hoek weer wel. Maar goed, dit weekend ga ik erheen om het op maat te laten zagen, dan staat het klaar voor als ik over een paar weken aan de slag ga met de inbouwkast! *O*

Heb trouwens nog niet naar de prijs gevraagd... :{
pi_87015183
Wie weet trouwens welke soort verf je op die MDF met lakdraagfolie moet smeren(/spuitbussen)?
pi_87099467
MDF besteld (op maat gezaagd) *O* *O* *O*
pi_87100589
quote:
Op donderdag 30 september 2010 11:46 schreef Beijtje het volgende:
Wie weet trouwens welke soort verf je op die MDF met lakdraagfolie moet smeren(/spuitbussen)?
Viel de prijs mee?
Je moet wel goed hechtende verf hebben hoor anders kwast je voor niets.
pi_87101369
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 15:38 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Viel de prijs mee?
Je moet wel goed hechtende verf hebben hoor anders kwast je voor niets.
Hoef pas te betalen bij afhalen ;-) Hij dacht dat ik waarschijnlijk 3 platen a 45 euro per stuk nodig zou hebben (neem 18 mm). Wel prima dus. Duurder dan gewoon mdf, maar schijnt wel veel makkelijker te zijn dit.
Wbt soort lak; ik vroeg het aan de houtmeneer, en hij zei: maakt niet uit welke lak, maar wel eerst opschuren. Dus tja... Ik probeer het gewoon. (Ik ga eens kijken of ik iets in een spuitbus kan vinden, of zou dat niet bestaan voor hout..?)

Andere kwestie:
Welke deurmat zal ik nemen??? (Wordt nu echt nodig met dat natte weer buiten, loop nu elke keer met een doekje m'n eigen sporen uit te wissen) Ik wil niet zo'n suffe inloopmat (want dat gaat hoe dan ook opvallen op mijn rood/geel/zwarte gangvloer), maar iets geinigs (als het dan toch niet onopvallend kan). Dit zijn de opties die ik heb gevonden en me leuk lijken (de één leuker dan de ander overigens ;)).

(Trouwens ook lekker cheap deze laatste - alleen niet gekeken naar verzendkosten)

Deze laatste is trouwens veel te duur voor me, ;) 65 e :o
pi_87101443
De bloempjes *O* lekker vrolijk O+

En idd schuren helpt het beste.
Denk dat je spuiten niet echt mooi krijgt :@ althans ik kan het niet.
pi_87101768
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 16:00 schreef Ml-etje het volgende:

Denk dat je spuiten niet echt mooi krijgt :@ althans ik kan het niet.
Oh... -O-
(Nog nooit gedaan dus geen idee, leek me wel makkelijk, haha)
pi_87101796
Ik vind trouwens eigenlijk het nijlpaard het leukst, maarja die is zo belachelijk duur... Ik denk er nog eens even over na...
pi_87109395
Net behangetje gehaald bij de Praxis voor in de inbouwkast (aan één kant, tegen de achterkant van de gipsplaten) *O* (Maar zag dat ze de 20% korting niet hebben toegepast -O- of het moet al bij de prijs op de schap in hebben gezeten, morgen ff bellen)
Meteen maar een "randje" gehaald voor schilderijen. De lange bij de Ikea is er toch niet meer, -O- dus dan maar twee kortere naast elkaar...
pi_87110118
Ik heb de kikker besteld! :D
pi_87112190
:D hij is wel apart meis :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')