Omdat die groep (de Roma) vooralsnog het grootste probleem is (jaren geleden al met telkens ergens anders hun caravans neerzetten als ze weer eens terecht weggestuurd waren) en omdat het een groep is die hier eigenlijk niets van doen heeft, het zijn geen woonwagenbewoners/zigeuners/kampers zoals de familie van Frans Bauer hè. Dit is echt een hele andere tak.quote:Op dinsdag 21 september 2010 09:04 schreef PietjePuk007 het volgende:
Waarom hebben die sukkels 't toch steeds over 1 groep, dan vraag je om moeilijkheden. Maak generieke wetgeving.
mogguh, van mist word je nat.
In principe niet, hoewel een klein deel wel zigeuners zijn, maar de meeste "reizigers" stammen af van landarbeiders die met hun woonwagen door het land trokken op zoek naar werk.quote:Op dinsdag 21 september 2010 09:39 schreef MeraViglioSa het volgende:
ZIjn mensen in woonwagenkampen per definitie zigeuners eigenlijk?
Dus toch niet. Vond het ook al vreemd, woonwagenfamilies met Joodse namen enzo.quote:Op dinsdag 21 september 2010 09:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
In principe niet, hoewel een klein deel wel zigeuners zijn, maar de meeste "reizigers" stammen af van landarbeiders die met hun woonwagen door het land trokken op zoek naar werk.
http://mens-en-samenlevin(...)en-geschiedenis.html
Volgens mij is dat laatste ook nog amper het geval.quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:05 schreef Toverheks het volgende:
er is wel degelijk verschil tussen een woonwagenbewoner en een zigeuner, een woonwagenbewoner (kamper)woont gewoon op een vaste plek terwijl een zigeuner van land naar land trekt.
zigeuners horen nu eenmaal van stad naar stad en land naar land te trekken, vroeger kon dat makelijk, je pakte je boeltje en hop naar belgie of duitsland, nu kunnen ze het ook wel maar worden gelijk weer weggestuurd en daarom blijven ze steeds op plekken staan waar nog niemand hun er op heeft gewezen dat ze dat niet mogen.quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:08 schreef Copycat het volgende:
[..]
Volgens mij is dat laatste ook nog amper het geval.
Ah, natuurlijk, dat is 't hele probleem. Vond 't al zo vreemd dat ze niet over 1 kam geschoren werden met de Marokkanen. Maar hoe doet Sarkozy dat dan?quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:09 schreef remlof het volgende:
EU-burgers kan en mag je helemaal niet zomaar uitzetten.
Goeiemorgen.
Ook dat.quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:09 schreef Copycat het volgende:
Ik krijg juist het idee dat die media schreeuwen dat alle Roma crimineel zijn en ons land naar de afgrond jagen.
Zo toch maar een duit in zijn Romazakje doen.
Die doet het gewoon en krijgt daarom nu dus de hele EU over zich heen.quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:11 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Ah, natuurlijk, dat is 't hele probleem. Vond 't al zo vreemd dat ze niet over 1 kam geschoren werden met de Marokkanen. Maar hoe doet Sarkozy dat dan?
Volgens mij is dat de laatste decennia aardig uit het bloed verdwenen.quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:11 schreef Toverheks het volgende:
zigeuners horen nu eenmaal van stad naar stad en land naar land te trekken, vroeger kon dat makelijk, je pakte je boeltje en hop naar belgie of duitsland, nu kunnen ze het ook wel maar worden gelijk weer weggestuurd en daarom blijven ze steeds op plekken staan waar nog niemand hun er op heeft gewezen dat ze dat niet mogen.
een zigeuner hoort gewoon te reizen, dat zit in hun bloed.
Ik vind dat dat moet kunnen mits idd crimineel. Rechten als EU-burger m'n hol, die heb je dan verspeeld als het aan mij lag.quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:13 schreef remlof het volgende:
[..]
Die doet het gewoon en krijgt daarom nu dus de hele EU over zich heen.
Ik vind het maar een eng precedent. En andere lidstaten met jouw problemen opzadelen is ook niet echt tof. Als je het per geval bekijkt prima, maar je je kan mensen niet zomaar je land uitschoppen omdat ze toevallig bij een bepaalde groep horen.quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:15 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Ik vind dat dat moet kunnen mits idd crimineel. Rechten als EU-burger m'n hol, die heb je dan verspeeld als het aan mij lag.
Toch was het voor de gemeente Driebergen in 2000 ook al een probleem dat zich niet liet oplossen, ook niet met het betalen van 600.000,= gulden aan "oprotpremie" en toen waren die landen nog geen onderdeel van de EU.quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:13 schreef remlof het volgende:
[..]
Die doet het gewoon en krijgt daarom nu dus de hele EU over zich heen.
ja, maar moeten dan alle zigeuners over 1 kam worden geschoren??? ik kan die doc. niet vinden ging ook over een roma familie die gewoon werkte voor hun brood.quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:13 schreef hondjes het volgende:
Wij hebben hier een groep Roma en die wonen hier al minstens 20 jaar,
Niemand heeft werk, als er een inval wordt gedaan komen er vuurwapens tevoorschijn., wat moeten die gasten met viuurwapens.
IN Spanje is het precies hetzelfde, die twee carjacks , dat waren Roma.
Je hebt in Barcelona daar hele buurten, waar ze wonen, en ga er maar niet in, want levensgevaarlijk.
Ook al die toofpartijen in Barcelona is werk van de Roma.
Bij woonwagenbewoners wel, maar die hebben ook gewoon woonwagen kampen (of kampjes).quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:13 schreef Copycat het volgende:
[..]
Volgens mij is dat de laatste decennia aardig uit het bloed verdwenen.
Hey, laat Teun er nou buitenquote:Op dinsdag 21 september 2010 10:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Toch was het voor de gemeente Driebergen in 2000 ook al een probleem dat zich niet liet oplossen, ook niet met het betalen van 600.000,= gulden aan "oprotpremie" en toen waren die landen nog geen onderdeel van de EU.
Blijft natuurlijk wel het simpele feit dat je in NL (en de meeste andere landen) niet zomaar kunt gaan wildkamperen, en geen vestigingsrecht in een bepaalde gemeente krijgt omdat je in eerste instantie zomaar ergens je caravan neerzet.
Als je op een recreatiepark in je eigen recreatiewoning, op je eigen grond, gaat wonen dan is de kans ook groot dat je uit die woning moet vertrekken omdat het niet geschikt is voor permanente bewoning, maar dat wil niet zeggen dat de desbetreffende gemeente ook gelijk jouw dakloosheid dan maar moet oplossen.
Dat vind ik ook. Maar dat vind ik niet gelden voor criminelen uit een ander land.quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:20 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik vind het maar een eng precedent. En andere lidstaten met jouw problemen opzadelen is ook niet echt tof. Als je het per geval bekijkt prima, maar je je kan mensen niet zomaar je land uitschoppen omdat ze toevallig bij een bepaalde groep horen.
Vind ik.
Het zijn hele families en harstikke crimineel.quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:21 schreef Toverheks het volgende:
[..]
ja, maar moeten dan alle zigeuners over 1 kam worden geschoren??? ik kan die doc. niet vinden ging ook over een roma familie die gewoon werkte voor hun brood.
oh daar hoorde ik van de week ook iets over, 14 poolse arbeiders in zo een bungalow dat park werd ook ontruimd of zoiets. want in bijna alle huisjes woonde polen die moeten weer het land worden uitgezet.quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Toch was het voor de gemeente Driebergen in 2000 ook al een probleem dat zich niet liet oplossen, ook niet met het betalen van 600.000,= gulden aan "oprotpremie" en toen waren die landen nog geen onderdeel van de EU.
Blijft natuurlijk wel het simpele feit dat je in NL (en de meeste andere landen) niet zomaar kunt gaan wildkamperen, en geen vestigingsrecht in een bepaalde gemeente krijgt omdat je in eerste instantie zomaar ergens je caravan neerzet.
Als je op een recreatiepark in je eigen recreatiewoning, op je eigen grond, gaat wonen dan is de kans ook groot dat je uit die woning moet vertrekken omdat het niet geschikt is voor permanente bewoning, maar dat wil niet zeggen dat de desbetreffende gemeente ook gelijk jouw dakloosheid dan maar moet oplossen.
Nou ja, laten we eerlijk zijn; als Nederlander mag je niet eens in je eigen (recreatie)woning op je eigen grond gaan wonen, terwijl het probleem hier een groep is die zomaar ergens zijn caravan neerzet en vervolgens verwacht dat ze daar (gratis) mogen verblijven....quote:
Het gaat ook om overlastgevende Roma.quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:21 schreef Toverheks het volgende:
ja, maar moeten dan alle zigeuners over 1 kam worden geschoren??? ik kan die doc. niet vinden ging ook over een roma familie die gewoon werkte voor hun brood.
En die woonwagens zijn niet eens verplaatsbaar, zo zijn ze vaak uitgebouwdquote:Op dinsdag 21 september 2010 10:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Bij woonwagenbewoners wel, maar die hebben ook gewoon woonwagen kampen (of kampjes).
Nou, in sommige parken controleren ze gewoon veel meer, en gezien de woningen niet voor permanente bewoning zijn.....quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:25 schreef Toverheks het volgende:
[..]
oh daar hoorde ik van de week ook iets over, 14 poolse arbeiders in zo een bungalow dat park werd ook ontruimd of zoiets. want in bijna alle huisjes woonde polen die moeten weer het land worden uitgezet.
deze familie behoort ook tot de Roma Familie maar had gewoon ergens een bestaan opgebouwd met hun wagens, werden nu ook door een gemeente ergens uitgezet omdat ze de Naam Roma dragen terwijl deze mensen gewoon werken etc.etc.quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:25 schreef hondjes het volgende:
[..]
Het zijn hele families en harstikke crimineel.
Of je nu in Praag loopt of Mallorca, Italie of Spanje, overal hetzelfde liedje.
Een enkeling zal zich misschien aanpassen, maar het merendeel leeft van een uitkering en stelen, klinkt hard ,maar de cijfers liegen er gewoon niet om/
En ik heb het nu over Roma en niet over zigeuners.
nou verderop staat er zo een wonnwagenkamp, en er staan mooie tussen, hele villa`s eraan gebouwd is geen straf om daar te wonen hoor.quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:27 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
En die woonwagens zijn niet eens verplaatsbaar, zo zijn ze vaak uitgebouwd
Als ze gewoon werken kunnen ze ook een huis huren, in plaats van hun caravan ergens neer te planten waar ze willen. Heeft dus niets met de naam Roma te maken, maar alles met de koppigheid die daarbij hoort.quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:28 schreef Toverheks het volgende:
[..]
deze familie behoort ook tot de Roma Familie maar had gewoon ergens een bestaan opgebouwd met hun wagens, werden nu ook door een gemeente ergens uitgezet omdat ze de Naam Roma dragen terwijl deze mensen gewoon werken etc.etc.
maar ja dat gebeurd toch ook met marokanen, als er wat gebeurt dan is het alle marokanen het land uit en meer van dat geschreeuw, hoop dat je snapt wat ik bedoel.
Nou... je moest eens weten hoe makkelijk dat nog gaat, net als met de gemiddelde recreatiewoningquote:Op dinsdag 21 september 2010 10:27 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
En die woonwagens zijn niet eens verplaatsbaar, zo zijn ze vaak uitgebouwd
Dat geloof ik graag, het staat ook altijd helemaal vol met van die vet overdreven kitsch, prachtig vind ik datquote:Op dinsdag 21 september 2010 10:30 schreef Toverheks het volgende:
[..]
nou verderop staat er zo een wonnwagenkamp, en er staan mooie tussen, hele villa`s eraan gebouwd is geen straf om daar te wonen hoor.
ja daar ben ik het wel mee eens, je mag gewoon niet permanent wonen in zo een woning, maar gaf alleen aan dat ik er van de week over hoorde, en zat alweer te rekennen, iemand die zijn woning verhuurt aan een pool zal er genoeg voor vangen, ( van de week was er ook iets op tv dat iemand net deed of ie ilegaal roemeen was )quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, in sommige parken controleren ze gewoon veel meer, en gezien de woningen niet voor permanente bewoning zijn.....
Het zijn recreatiewoningen, geen veredelde huurwoningen, dus als ze wel als zodanig gebruikt worden dan is dat misschien lekker makkelijk voor degenen die huren, maar het mag niet.
En om ze nou wel te laten zitten terwijl je Nederlanders die hetzelfde doen er wel uitzet zou ook niet kloppen.
Mera gewoon alles wit he, van dak met mooie steentjes tot uitbouw pilaren en veel plantjes er om heen, nee in de buurt zitten nu 4 kampen hier maar dat is allemaal netjes geen troep rond om nee kleine woonwijken op zich.quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:32 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Dat geloof ik graag, het staat ook altijd helemaal vol met van die vet overdreven kitsch, prachtig vind ik dat
Die 2%, die komt er wel!quote:
ik geloof je, en dat zei ik eerder, er zijn ook romafam. die hun kinderen al met 8 a 9 jaar het pad op sturen om te gaan zakkenrollen, was een kind die liet het zien met de verborgen camara hoe goed *ze* het kon, dat was een engelse doc.quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:33 schreef hondjes het volgende:
Heksje van de 400 werkt er 1....
Dit zijn gewoon harde cijfers, laatst nog bij Paul en Witteman. te zien.
En criminaliteit is 98%.
Heel veel plantjes ...quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:34 schreef Toverheks het volgende:
Mera gewoon alles wit he, van dak met mooie steentjes tot uitbouw pilaren en veel plantjes er om heen,
Vorige week op t.v.: een groep die in de buurt van Utrecht woont, al decennia. Maar nog steeds gaan de meesten niet naar school, heeft 75 % van de jongeren een strafblad, werkt er nauwelijks iemand etc. etc.quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:33 schreef hondjes het volgende:
Heksje van de 400 werkt er 1....
Dit zijn gewoon harde cijfers, laatst nog bij Paul en Witteman. te zien.
En criminaliteit is 98%.
Ik vind Johnny atlijd zo'n schatje en dan doet hij het met Bridget. Bridgetquote:Johnny de Mol opmerkelijk openhartig over Bridget Maasland
door van onze redactie
Johnny de Mol liet tijdens Paul de Leeuws Madiwodovrijdagshow in niet mis te verstane woorden weten dat hij zich enorm vermaakt met Bridget Maasland.
Johnny was in het programma te gast om de nieuwe afleveringen van Waar is De Mol? te promoten, en deed dat op effectieve wijze... Hij begon vrijwel meteen over zijn affaire met Bridget, met wie hij voor het programma naar Suriname afreisde.
"Doe je het met haar?", vroeg Paul direct. "Ja zeker wel!", riep Johnny verheugd. Hij zwoer dat het geen publiciteitsstunt betreft, maar van echte liefde wil hij nog niet spreken. "We hebben nog geen relatie, we zijn aan het daten. Het is nog pril, maar ik vind haar onwijs leuk."
Tijdens hun reis naar Suriname klikte het al wel, maar pas daarna liep het 'uit de klauwen'. "Ik had het toen nog niet zo door. Toen zijn we gaan daten."
Paul vertelde dat hij wel eens een aanvaring heeft gehad met Bridget: "Ze is wel een felle hé? Ik ben een keer door haar klem gezet tegen een muur. Ik was doodsbang. Ik had iets over haar geschreven in een column. Ik stond echt met mijn bek vol tanden." "Ja, dat heb ik ook af en toe met haar", reageerde Johnny fijntjes...
Dat is natuurlijk weer zo'n typische kort door de bocht redenering, die zo kenmerkend is voor een deel, let wel een deel van het "linkse" volk, de fanatici of daarnaar neigende tak zeg maar. Het stigmatiseren, jawel ze doen het, van één ieder die wat durft te zeggen over een bepaalde cultuur want dat is dan direct een racist of vreemdelingenhater. Naïef, bekrompen volk!quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:07 schreef remlof het volgende:
Ja alle Roma en Marokkanen het land uit! Ow en doe de Joden ook maar dan, als we toch bezig zijn
vanavond gaat Johnny op stap met patty brard.quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:58 schreef Deisyy het volgende:
Is het niet vreselijk![]()
[..]
Ik vind Johnny atlijd zo'n schatje en dan doet hij het met Bridget. Bridget
Ik zeg alleen maar dat je heel voorzichtig moet zijn met dat soort uitspraken. Mensen zijn individuen, je moet ze dus ook per individu behandelen, niet als groep.quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:16 schreef Jian het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk weer zo'n typische kort door de bocht redenering, die zo kenmerkend is voor een deel, let wel een deel van het "linkse" volk, de fanatici of daarnaar neigende tak zeg maar. Het stigmatiseren, jawel ze doen het, van één ieder die wat durft te zeggen over een bepaalde cultuur want dat is dan direct een racist of vreemdelingenhater. Naïef, bekrompen volk!
Frankrijk zet ze al als individu uit..iedereen met 300 euro.quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:24 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik zeg alleen maar dat je heel voorzichtig moet zijn met dat soort uitspraken. Mensen zijn individuen, je moet ze dus ook per individu behandelen, niet als groep.
Vanzelfsprekend, ik behoor niet tot het gilde der fanaten, van geen één kant. Ik sluit me in dit geval aan bij Nebahat Albayrak; "groepen, ongeacht hun ras of nationaliteit, die zich niet aan de regels houden en denken dat het legitiem is anderen burgers te terroriseren, keihard aanpakken"quote:
ja, maar naar welk land, of worden ze gewoon ergens bij een willekurige grens neergezet en dat het volgende land het dan maar kan uitzoeken.quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:28 schreef hondjes het volgende:
[..]
Frankrijk zet ze al als individu uit..iedereen met 300 euro.
Ja, de gevolgen aanpakken in plaats van de oorzaak van de problemen. Goed bezigquote:Op dinsdag 21 september 2010 11:33 schreef Copycat het volgende:
Lekker leuren met mensen. Dat zet zoden aan de dijk.
Romaniëquote:Op dinsdag 21 september 2010 11:25 schreef remlof het volgende:
En trouwens, waar wou je Roma zonder nationaliteit naar uitzetten?
De meeste Roma hebben gewoon de Roemeense nationaliteit! En als ze geen nationaliteit hebben (die ze dan vaak heus wel hebben), zijn het dus geen Europese burgers en hebben ze hier zonder werk of vaste verblijfplaats dus niets te zoeken. Dan mogen ze via de geldende wegen proberen om een Europese nationaliteit te verkrijgen.quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:25 schreef remlof het volgende:
dezelfde methode als de autochtone moslimcriminelen: met een blok aan het been de noordzee inquote:Op dinsdag 21 september 2010 11:25 schreef remlof het volgende:
Ze zijn toch al minstens 20 jaar bezig, maar lukt nog steeds niet.quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, de gevolgen aanpakken in plaats van de oorzaak van de problemen. Goed bezig
En in de tussentijd in niemandsland wonen?quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:35 schreef Jian het volgende:
De meeste Roma hebben gewoon de Roemeense nationaliteit! En als ze geen nationaliteit hebben (die ze dan vaak heus wel hebben), zijn het dus geen Europese burgers en hebben ze hier zonder werk of vaste verblijfplaats dus niets te
zoeken. Dan mogen ze via de geldende wegen proberen om een Europese nationaliteit te verkrijgen.
Ik vind het een altijd leuk programma, maar ik vergeet heel vaak dat het komt.quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:22 schreef Toverheks het volgende:
[..]
vanavond gaat Johnny op stap met patty brard.
Van de week zag ik iets soortgelijks bij de appiequote:Op dinsdag 21 september 2010 11:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Bedelen op welke wijze dan ook, wordt door mij in NL niet beloond, mocht ik toevallig een paar croissantjes bij me hebben terwijl me om geld voor eten wordt gevraagd dan bied ik die echter wel aan, en uiteraard werden die (op het station in Amersfoort) geweigerd....
En wat als er onder schooltijd een overduidelijk minderjarige straatkrantverkoopster staat??quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:37 schreef Copycat het volgende:
[..]
En in de tussentijd in niemandsland wonen?
Zwervers geef ik ook niets. Straatkrantverkopers wel, zonder de krant mee te nemen.
Die ben ik nog nooit tegengekomen hier. Op zaterdag staat er soms eentje met een accordeon, maar de krantenverkopers zijn altijd volwassenen.quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:41 schreef Leandra het volgende:
En wat als er onder schooltijd een overduidelijk minderjarige straatkrantverkoopster staat??
Geen idee of het een Roma was, zou op basis van uiterlijk zomaar kunnen, maar dat irriteert me dus mateloos.
Dan pak je die op en lever je af bij de ouders waar dan een goed gesprek mee gevoerd moet worden. En bij herhaling een boete.quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
En wat als er onder schooltijd een overduidelijk minderjarige straatkrantverkoopster staat??
Daar baalde ik echt van, het waren verdorie verse croissantjes van de bakker.... als je vindt dat je op het station in Amersfoort moet vragen om geld voor eten, en je weigert dan simpelweg zoiets dan loop je de boel te besodemieteren en heb je het dus ergens anders voor nodig.quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:39 schreef Marrije het volgende:
[..]
Van de week zag ik iets soortgelijks bij de appie
Als PvdA zegt 'ingrijpen' bedoelen ze 'een kringgesprek houden'.quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:35 schreef remlof het volgende:
diederiksamsom Uitzetten kan vaak niet en lost zeker niks op. Wel: Leerplichtambtenaar die ingrijpt ipv wegkijkt; kinderopvang; werk ipv uitkering. #roma
5 minutes ago via web
Dat dus.
Ik? Of laat ik die oppakken??quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Dan pak je die op en lever je af bij de ouders waar dan een goed gesprek mee gevoerd moet worden. En bij herhaling een boete.
De overheid dus. En inderdaad de onderwijsinspectie er op zetten.quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik? Of laat ik die oppakken??
Beetje lastig om dat persoonlijk op te pakken als het om een ongeveer 9-jarig kind gaat wat overduidelijk geen buurmeisje is.
Dat, want dan ben je strafbaar. En de politie doet het ook niet.quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik? Of laat ik die oppakken??
Beetje lastig om dat persoonlijk op te pakken als het om een ongeveer 9-jarig kind gaat wat overduidelijk geen buurmeisje is.
Boetes wordt niet betaald, denk je nu echt dat dit al niet lang geprobeerd is.quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Dan pak je die op en lever je af bij de ouders waar dan een goed gesprek mee gevoerd moet worden. En bij herhaling een boete.
De onderwijsinspectie reageert alleen op kinderen die ingeschreven staan in de GBA, en iemand die illegaal woont zal zijn/haar kind niet makkelijk inschrijven....... die kinderen worden dus ook niet gemist.quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:44 schreef Copycat het volgende:
Waar is de onderwijsinspectie in deze?
Ouders die weigeren hun kinderen naar school te sturen dienen uit de ouderlijke macht te worden gezet. Dan moet zo'n kind maar naar een pleeggezin of een internaat.quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:46 schreef hondjes het volgende:
[..]
Boetes wordt niet betaald, denk je nu echt dat dit al niet lang geprobeerd is.
Je krijgt de meeste luie Nederlanders (die je dus verstaan en de normen en waarden hier in ieder geval begrijpen) al niet van hun kont met 'gesprekjes'. Laat staan mensen van een totaal afgezonderde cultuur.quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:46 schreef remlof het volgende:
[..]
De overheid dus. En inderdaad de onderwijsinspectie er op zetten.
Een internaat!quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Ouders die weigeren hun kinderen naar school te sturen dienen uit de ouderlijke macht te worden gezet. Dan moet zo'n kind maar naar een pleeggezin of een internaat.
Misschien moet daar dan eens verandering in komen? Je weet immers waar de Roma zich bevinden en dus kun je ook die kinderen opsporen en naar school sturen. Desnoods met schoolbussen.quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:47 schreef Leandra het volgende:
De onderwijsinspectie reageert alleen op kinderen die ingeschreven staan in de GBA, en iemand die illegaal woont zal zijn/haar kind niet makkelijk inschrijven....... die kinderen worden dus ook niet gemist.
Het meisje dat ik een koek zag aanbieden haalde haar schouders op en zei 'dan niet'. En ik dacht: nou, die lekkere koek wil ik welquote:Op dinsdag 21 september 2010 11:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daar baalde ik echt van, het waren verdorie verse croissantjes van de bakker.... als je vindt dat je op het station in Amersfoort moet vragen om geld voor eten, en je weigert dan simpelweg zoiets dan loop je de boel te besodemieteren en heb je het dus ergens anders voor nodig.
Overigens was dat op een vroege ochtend in ongeveer 1995, tegenwoordig loop ik eigenlijk nooit meer met een lunch op het station in Amersfoort
Zitten ze daar precies op hun plek zou je zeggen. Oh nee, das overbodig natuurlijk. Vandaar dat je ze gewoon aan het werk zietquote:Op dinsdag 21 september 2010 11:49 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Een internaat!![]()
De mensen die ik ken die naar een internaat zijn gestuurd zijn stuk voor stuk dik crimineel geworden
Goed, en naar wat voor school stuur je ze dan? Toch zeker als ze 10 jaar of ouder zijn, denk je dat ze braaf in de schoolbanken stil gaan zitten, of dat ze de stof begrijpen, of sociaal om kunnen gaan met andere kinderen?quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:49 schreef Copycat het volgende:
[..]
Misschien moet daar dan eens verandering in komen? Je weet immers waar de Roma zich bevinden en dus kun je ook die kinderen opsporen en naar school sturen. Desnoods met schoolbussen.
Opvoeden gebeurt op diverse niveaus.
Ha ha ha, echte Roma gaan echt geen procedure volgen om hier brave burgers in een doorzonwoning te worden, degenen die dat wel willen, bied ze gerust de mogelijkheid, inclusief een gecontroleerd verblijf tijdens de lopende procedurequote:Op dinsdag 21 september 2010 11:37 schreef Copycat het volgende:
[..]
En in de tussentijd in niemandsland wonen?
Zwervers geef ik ook niets. Straatkrantverkopers wel, zonder de krant mee te nemen.
Voor zover ik weet is SHE Roemeens en niet Roma.quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:53 schreef Noek het volgende:
Maar daar kan Dalaiblama/SHE vast meer over vertellen, over de Roma-kwestie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |