Omdat die groep (de Roma) vooralsnog het grootste probleem is (jaren geleden al met telkens ergens anders hun caravans neerzetten als ze weer eens terecht weggestuurd waren) en omdat het een groep is die hier eigenlijk niets van doen heeft, het zijn geen woonwagenbewoners/zigeuners/kampers zoals de familie van Frans Bauer hè. Dit is echt een hele andere tak.quote:Op dinsdag 21 september 2010 09:04 schreef PietjePuk007 het volgende:
Waarom hebben die sukkels 't toch steeds over 1 groep, dan vraag je om moeilijkheden. Maak generieke wetgeving.
mogguh, van mist word je nat.
In principe niet, hoewel een klein deel wel zigeuners zijn, maar de meeste "reizigers" stammen af van landarbeiders die met hun woonwagen door het land trokken op zoek naar werk.quote:Op dinsdag 21 september 2010 09:39 schreef MeraViglioSa het volgende:
ZIjn mensen in woonwagenkampen per definitie zigeuners eigenlijk?
Dus toch niet. Vond het ook al vreemd, woonwagenfamilies met Joodse namen enzo.quote:Op dinsdag 21 september 2010 09:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
In principe niet, hoewel een klein deel wel zigeuners zijn, maar de meeste "reizigers" stammen af van landarbeiders die met hun woonwagen door het land trokken op zoek naar werk.
http://mens-en-samenlevin(...)en-geschiedenis.html
Volgens mij is dat laatste ook nog amper het geval.quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:05 schreef Toverheks het volgende:
er is wel degelijk verschil tussen een woonwagenbewoner en een zigeuner, een woonwagenbewoner (kamper)woont gewoon op een vaste plek terwijl een zigeuner van land naar land trekt.
zigeuners horen nu eenmaal van stad naar stad en land naar land te trekken, vroeger kon dat makelijk, je pakte je boeltje en hop naar belgie of duitsland, nu kunnen ze het ook wel maar worden gelijk weer weggestuurd en daarom blijven ze steeds op plekken staan waar nog niemand hun er op heeft gewezen dat ze dat niet mogen.quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:08 schreef Copycat het volgende:
[..]
Volgens mij is dat laatste ook nog amper het geval.
Ah, natuurlijk, dat is 't hele probleem. Vond 't al zo vreemd dat ze niet over 1 kam geschoren werden met de Marokkanen. Maar hoe doet Sarkozy dat dan?quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:09 schreef remlof het volgende:
EU-burgers kan en mag je helemaal niet zomaar uitzetten.
Goeiemorgen.
Ook dat.quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:09 schreef Copycat het volgende:
Ik krijg juist het idee dat die media schreeuwen dat alle Roma crimineel zijn en ons land naar de afgrond jagen.
Zo toch maar een duit in zijn Romazakje doen.
Die doet het gewoon en krijgt daarom nu dus de hele EU over zich heen.quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:11 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Ah, natuurlijk, dat is 't hele probleem. Vond 't al zo vreemd dat ze niet over 1 kam geschoren werden met de Marokkanen. Maar hoe doet Sarkozy dat dan?
Volgens mij is dat de laatste decennia aardig uit het bloed verdwenen.quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:11 schreef Toverheks het volgende:
zigeuners horen nu eenmaal van stad naar stad en land naar land te trekken, vroeger kon dat makelijk, je pakte je boeltje en hop naar belgie of duitsland, nu kunnen ze het ook wel maar worden gelijk weer weggestuurd en daarom blijven ze steeds op plekken staan waar nog niemand hun er op heeft gewezen dat ze dat niet mogen.
een zigeuner hoort gewoon te reizen, dat zit in hun bloed.
Ik vind dat dat moet kunnen mits idd crimineel. Rechten als EU-burger m'n hol, die heb je dan verspeeld als het aan mij lag.quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:13 schreef remlof het volgende:
[..]
Die doet het gewoon en krijgt daarom nu dus de hele EU over zich heen.
Ik vind het maar een eng precedent. En andere lidstaten met jouw problemen opzadelen is ook niet echt tof. Als je het per geval bekijkt prima, maar je je kan mensen niet zomaar je land uitschoppen omdat ze toevallig bij een bepaalde groep horen.quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:15 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Ik vind dat dat moet kunnen mits idd crimineel. Rechten als EU-burger m'n hol, die heb je dan verspeeld als het aan mij lag.
Toch was het voor de gemeente Driebergen in 2000 ook al een probleem dat zich niet liet oplossen, ook niet met het betalen van 600.000,= gulden aan "oprotpremie" en toen waren die landen nog geen onderdeel van de EU.quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:13 schreef remlof het volgende:
[..]
Die doet het gewoon en krijgt daarom nu dus de hele EU over zich heen.
ja, maar moeten dan alle zigeuners over 1 kam worden geschoren??? ik kan die doc. niet vinden ging ook over een roma familie die gewoon werkte voor hun brood.quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:13 schreef hondjes het volgende:
Wij hebben hier een groep Roma en die wonen hier al minstens 20 jaar,
Niemand heeft werk, als er een inval wordt gedaan komen er vuurwapens tevoorschijn., wat moeten die gasten met viuurwapens.
IN Spanje is het precies hetzelfde, die twee carjacks , dat waren Roma.
Je hebt in Barcelona daar hele buurten, waar ze wonen, en ga er maar niet in, want levensgevaarlijk.
Ook al die toofpartijen in Barcelona is werk van de Roma.
Bij woonwagenbewoners wel, maar die hebben ook gewoon woonwagen kampen (of kampjes).quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:13 schreef Copycat het volgende:
[..]
Volgens mij is dat de laatste decennia aardig uit het bloed verdwenen.
Hey, laat Teun er nou buitenquote:Op dinsdag 21 september 2010 10:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Toch was het voor de gemeente Driebergen in 2000 ook al een probleem dat zich niet liet oplossen, ook niet met het betalen van 600.000,= gulden aan "oprotpremie" en toen waren die landen nog geen onderdeel van de EU.
Blijft natuurlijk wel het simpele feit dat je in NL (en de meeste andere landen) niet zomaar kunt gaan wildkamperen, en geen vestigingsrecht in een bepaalde gemeente krijgt omdat je in eerste instantie zomaar ergens je caravan neerzet.
Als je op een recreatiepark in je eigen recreatiewoning, op je eigen grond, gaat wonen dan is de kans ook groot dat je uit die woning moet vertrekken omdat het niet geschikt is voor permanente bewoning, maar dat wil niet zeggen dat de desbetreffende gemeente ook gelijk jouw dakloosheid dan maar moet oplossen.
Dat vind ik ook. Maar dat vind ik niet gelden voor criminelen uit een ander land.quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:20 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik vind het maar een eng precedent. En andere lidstaten met jouw problemen opzadelen is ook niet echt tof. Als je het per geval bekijkt prima, maar je je kan mensen niet zomaar je land uitschoppen omdat ze toevallig bij een bepaalde groep horen.
Vind ik.
Het zijn hele families en harstikke crimineel.quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:21 schreef Toverheks het volgende:
[..]
ja, maar moeten dan alle zigeuners over 1 kam worden geschoren??? ik kan die doc. niet vinden ging ook over een roma familie die gewoon werkte voor hun brood.
oh daar hoorde ik van de week ook iets over, 14 poolse arbeiders in zo een bungalow dat park werd ook ontruimd of zoiets. want in bijna alle huisjes woonde polen die moeten weer het land worden uitgezet.quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Toch was het voor de gemeente Driebergen in 2000 ook al een probleem dat zich niet liet oplossen, ook niet met het betalen van 600.000,= gulden aan "oprotpremie" en toen waren die landen nog geen onderdeel van de EU.
Blijft natuurlijk wel het simpele feit dat je in NL (en de meeste andere landen) niet zomaar kunt gaan wildkamperen, en geen vestigingsrecht in een bepaalde gemeente krijgt omdat je in eerste instantie zomaar ergens je caravan neerzet.
Als je op een recreatiepark in je eigen recreatiewoning, op je eigen grond, gaat wonen dan is de kans ook groot dat je uit die woning moet vertrekken omdat het niet geschikt is voor permanente bewoning, maar dat wil niet zeggen dat de desbetreffende gemeente ook gelijk jouw dakloosheid dan maar moet oplossen.
Nou ja, laten we eerlijk zijn; als Nederlander mag je niet eens in je eigen (recreatie)woning op je eigen grond gaan wonen, terwijl het probleem hier een groep is die zomaar ergens zijn caravan neerzet en vervolgens verwacht dat ze daar (gratis) mogen verblijven....quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |