Ik maakte dit topic op m'n werkquote:
Dit dus.quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:40 schreef PankPinther het volgende:
Allemaal foto's van slaapkamers...
KRK.quote:
Iets mis mee, of was het juist positief bedoeld?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
E-MU 0202 met KRK RP8 monitors, aanrader! RP6 met subwoofer is eventueel nog beter, maar ook duurder.quote:
Vanavond, I promisequote:
Voor het geld klinken die dingen perfect, zeer neutrale frequentierespons. Ze missen wel wat in het hoog, maar dit is al op te lossen met een simpele EQ van 50 euro. En zelfs dan heb je gewoon een ontzettend goede prijs-/kwaliteitverhouding.quote:Op woensdag 22 september 2010 19:59 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Zijn die KRK's nou goede dingen? Kom ze zo vaak tegen de laatste tijd!
Ik heb toen ik monitors ging kopen uitgebreid getest en uitvoerig vergeleken met andere merken en modellen. Ik vond ze prettig "warm" en helder klinken.quote:Op woensdag 22 september 2010 19:59 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Zijn die KRK's nou goede dingen? Kom ze zo vaak tegen de laatste tijd!
Zo'n CRT stoort toch een beetje of niet? Ik had altijd als ik gitaar ging spelen voor m'n crt dat er ontzettend gebrom kwam.quote:Op donderdag 23 september 2010 16:19 schreef Fapperdefap het volgende:
As promised!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zie alleen keys die hebben daar geen last vanquote:Op vrijdag 24 september 2010 23:34 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Zo'n CRT stoort toch een beetje of niet? Ik had altijd als ik gitaar ging spelen voor m'n crt dat er ontzettend gebrom kwam.
Al mijn signalen zijn gebalanceerd, nergens last van dusquote:Op vrijdag 24 september 2010 23:34 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Zo'n CRT stoort toch een beetje of niet? Ik had altijd als ik gitaar ging spelen voor m'n crt dat er ontzettend gebrom kwam.
Ah ok. Ja CRT's zijn wel ontzettend bazig. No way dat je nu nog zo'n resolutie op een redelijk klein scherm krijgtquote:Op zaterdag 25 september 2010 08:25 schreef Fapperdefap het volgende:
[..]
Al mijn signalen zijn gebalanceerd, nergens last van dus
Ik moet trouwens wel eens een nieuwe halen, maar het is wel grappig dat hij het na 10 jaar nog steeds perfect doet. En een resolutie van 1600x1200, dat was echt baas in die tijd.
WTF! woon jij in thailand?quote:Op zondag 26 september 2010 17:20 schreef Yougie het volgende:
Niet schrikken aub![]()
Mijn kamer waar ik ook muziek maak;
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dan de studio waar ik ook werkzaamheden verricht;
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
VET!quote:Op zondag 26 september 2010 18:04 schreef Yougie het volgende:
Daar staat een andere studio van m'n baas, nee ik reis geregeld af naar Italië naar studio 1.. net zoals vorige maand. Toen heb ik 2 weken zitten werken in de studio.
Gaaf zegquote:Op zondag 26 september 2010 18:38 schreef Yougie het volgende:
Als gewone fan van het platenlabel, contact gezocht met de hoofd-producer. Toen ik datzelfde jaar op vakantie ging naar Italië en hem dat vertelde nodigde hij mij uit om een kijkje te nemen. Zo gezegd zo gedaan, na een aantal maanden na dat bezoek geregeld online contact te hebben gehad heeft hij mij gevraagd voor een baan. Nu maak ik ideetjes thuis.. ik schrijf teksten en doe verschillende kleine dingetjes bij 't platenlabel
Handiger ja, maar die was er nog niet toen ik begon met gitaarspelen.quote:Op maandag 27 september 2010 00:49 schreef Braddie het volgende:
Is het niet handiger om een Boss GT-10 te kopen of zo?
Dat is waar, het staat verschrikkelijk vet.quote:Op maandag 27 september 2010 00:58 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Handiger ja, maar die was er nog niet toen ik begon met gitaarspelen.
En die kan niet wat deze verzameling bij elkaar kan.
Plus het staat stoer zoveel losse pedalen
quote:
Thanks jongens! Ik moet zeggen dat het ook wel een projectje van jaren bijbaantjes is geweestquote:
Dus je hebt een aantal mickabels met jack aansluiting en je versterkt het drumstel uit met maar één mic? Of is het een elektrisch drumstel (aangezien de buren er geen last van hebben..)?quote:Op donderdag 30 september 2010 23:20 schreef mwaterl het volgende:
Vandaag zijn mijn spulletjes binnengekomen! Voor 150 euri aan apparatuur. de apparatuur is dan ook niet geweldig, maar goed genoeg om met 5 vrienden lekker te jammen. Op de foto zie je de apparatuur; mic(+standaard), mengpaneeltje, een zooi kabels en een geval om meerdere koptelefoons op aan te sluiten. Hiermee doen we het volgende: 2 gitaren, 1 bas, 1 keyboard, 1 drums, 1 mic aansluiten op mengtafel en vervolgens allemaal een koptelefoon op en dan...raggen zonder dat buren er last van hebben! Ideaal
[ afbeelding ]
Neem aan electrisch anders is het nut van die koptelefoons wel wegquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 11:44 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Dus je hebt een aantal mickabels met jack aansluiting en je versterkt het drumstel uit met maar één mic? Of is het een elektrisch drumstel (aangezien de buren er geen last van hebben..)?
hey onze garagequote:Op woensdag 22 september 2010 11:22 schreef Nuck.Chorris het volgende:
Hier doe ik mijn ding:
[ afbeelding ]
Al een wat oudere foto. Ik ben momenteel op zoek naar een goede externe geluidskaart en niet al te dure monitoren om toe te voegen aan het geheel.
Erg netjes!quote:
quote:
Kunnen natuurlijk ook hele mooie gesloten hoofdtelefoons zijnquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 12:08 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Neem aan electrisch anders is het nut van die koptelefoons wel weg
tis elektrischquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 00:17 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Kunnen natuurlijk ook hele mooie gesloten hoofdtelefoons zijn
Foto van de drumkit?quote:
Zo dan! goed geboerdquote:
Waar zie jij de Presonus monitor station staan?quote:Op dinsdag 9 november 2010 23:11 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Zo dan! goed geboerd![]()
Waarom een Presonus monitor station en geen de hemel ingeprezen Mackie Big Knob?
*Ik zelf denk ook aan de presonus ivm meer aansluitmogelijkheden.
quote:Op woensdag 10 november 2010 08:04 schreef djbambam het volgende:
[..]
Waar zie jij de Presonus monitor station staan?
je koopt er een dikke, nieuwe, Merc E-klasse voor.....quote:Op woensdag 10 november 2010 20:51 schreef PiRANiA het volgende:
djbambam, doe eens een schatting van het geld dat daar staat?
Dat ziet er strak uit,de studio van een ware muziekkant in spe?quote:
Toen zag het er nog netjes uit jaquote:Op vrijdag 12 november 2010 14:22 schreef rubje het volgende:
[..]
Dat ziet er strak uit,de studio van een ware muziekkant in spe?
wat voor een keyboard is dat?quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:15 schreef MvR92 het volgende:
[ afbeelding ]
mijn bescheiden bureautje
Van wat ik kan zien is dat gewoon een Logitec G15 game toetsenbordquote:Op woensdag 15 december 2010 08:53 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
wat voor een keyboard is dat?
lijkt op een lichtgrijze versie van de m-audio oxygen?
ik bedoelde het midi keyboardquote:Op zaterdag 18 december 2010 02:39 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Van wat ik kan zien is dat gewoon een Logitec G15 game toetsenbord
Ah, je bedoeld dat keyboard dat er echter staatquote:Op zaterdag 18 december 2010 10:26 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
ik bedoelde het midi keyboard
ik weet, maar daar heb ik nog geen oplossing voor gevondenquote:Op zaterdag 18 december 2010 23:13 schreef Dribbel_ het volgende:
Wat me opvalt is dat veel mensen best leuke monitor dingen hebben staan, maar ze dan recht op het bureau hebben staan. Je wil ze toch juist op oorhoogte hebben op de goeie plaatsing om juist het profijt eruit te halen ?
Ja, dat dus!quote:Op woensdag 10 november 2010 20:50 schreef RockNijntje het volgende:
Niet normaal gewoon wat sommige van jullie hebben staanEcht vet
Vooral de gitaristen
![]()
Ik denk dat je goedkoper en beter af bent door de bronnen softwarematig te mixen op 1 pc.quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:27 schreef matthisl het volgende:
Gave studio's. Nu kom ik op mijn volgende vraag: Is er hier iemand met verstand van beeldmixers? Ik wil namelijk 2 VGA signalen (i know) mixen naar 1 VGA uitgang. En die beelden moeten kunnen faden, dus geen harde schakels. Is er iemand die me hiermee kan helpen zonder dat ik die signalen eerst moet omzetten naar composiet en dan weer terug naar VGA? Gebruik is voor VJ. Alvast dank!
Component ipv composiet? ;-)quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:27 schreef matthisl het volgende:
Gave studio's. Nu kom ik op mijn volgende vraag: Is er hier iemand met verstand van beeldmixers? Ik wil namelijk 2 VGA signalen (i know) mixen naar 1 VGA uitgang. En die beelden moeten kunnen faden, dus geen harde schakels. Is er iemand die me hiermee kan helpen zonder dat ik die signalen eerst moet omzetten naar composiet en dan weer terug naar VGA? Gebruik is voor VJ. Alvast dank!
zou je de monitoren niet juist andersom leggen? Met de tweeters naar buiten?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar doet dat eigenlijk nauwelijks nog.
quote:Op zondag 2 januari 2011 23:37 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
zou je de monitoren niet juist andersom leggen? Met de tweeters naar buiten?volgens de handleiding moet het zo. Bas aan de buitenkant dus.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
Hoe kom je aan al dat geld man, dat spul ziet er nog nieuw uit.quote:Op donderdag 11 november 2010 12:01 schreef djbambam het volgende:
[..]
je koopt er een dikke, nieuwe, Merc E-klasse voor.....
quote:Op maandag 10 januari 2011 14:04 schreef GoodGawd het volgende:
Wij hebben één laptop:
[ afbeelding ]
Wij hebben één microfoon:
[ afbeelding ]
Één audio interface:
[ afbeelding ]
En gitaren met versterker effecten.
[ afbeelding ]
What else?
Die PSI monitors zijn FIIIIIJJJJJJJNNNN!!!!quote:Op dinsdag 9 november 2010 22:42 schreef djbambam het volgende:
De actuele lijst: (en ja, alle software is legaal)
- Mixer: Mackie Onyx 32-4
- Controllers: Steinberg CC121, Akai APC40, Moog CP-251, Roland PG1000, Native Instruments Maschine
- Monitors: PSI Audio 17-M, Event TR8XL en de Spirit Absolute 2
- Headphone monitor: Beyerdynamics DT770 Pro
- Microfoons: Shure BETA 87a, Rode M1 en de AKG Perception 200.
- Synthesizers:
Moog: Little Phatty StageII
Roland: JP8000, D50, Alpha Juno 2, JD800, JV1010, D110 en de U110
Yamaha: 2x TX7, AN200, DX200, DX21 en de DX7
Korg: E tribe, Triton TR61 en de Karma
Novation: Supernova II Rack
Dave Smith – Tetra
- Samplers: Roland: S220 en de Akai S6000
- Drums: Roland TR909
- Hardware FX en preamps:
ART ProVLA II dynamische processor
Mindprint En-voice MKII mic pre-amp.
Behringer Ultrafex II
3x Behringer MDX 1400 autocom pro
- Computer:
PRODAW studio Extreme Core
Behuizing: Gemodificeerde Antec P180, 120mm casefan
Moederboard Asus P5 P35/45 chipset 1333 mhz FSB.
CPU: Intel quad core Q9400
Memory: 4 gig DDR 800 geheugen
Monitor: 2x TFT LG 24 inch
Apple MacBook Pro
15″ scherm, 3.06 GHz processor, 8 GB geheugen, 500 GB 7200 toeren HD.
- Software:
Sequencers:
Cubase 5 en Nuendo 4
Apple Logic 9 Pro
Albeton live 8 suite
Propellerhead Reason 4 en Record
Image Line Fl studio 9
Cakewalk Sonar 8
Presonus Studio One
Audio: Steinberg Wavelab Essentials.
Softsynths:
Rob Papen Albino 3, Preditor, Blue, SubBoomBass en RG
Native Instruments: Kore Electronic Experience, B4 II, Massive, FM8, Absynth4, Electronic Instruments 2XT, Reaktor 5, Bandstand, Akoustik Piano, Alicia’s Keys
Hartmann: Neuron VS
LennarDigital: Sylenth 1
Soundburst: Northmood
Spectrasonics: Omnisphere
Modartt: Pianoteq
CamelAudio: Alchemy
FabFilter: FabFilter One
Steinberg: the Grand 3
Applied Acoustics: Ultra Analog VA-1
Softsamplers: Native instruments Kontakt 4
Drums:
Native Instruments: Battery 3
Spectrasonic: Stylus RMX
XLN: Audio Addictive Drums
FX software:
Brainworx: bx_dynEQ.
Fabfilter Vulcano, Pro-C, Pro-Q
ExpDigital GFlux
Antares: Autotune 5
Celemony: Melodyne 3.0
db audioware: Sidechain Compressor en Sidechain Gate
PSP: PSP2, 608 multidelay, Lexicon PSP 42
IK Multi Media: Total effects bundle
Softube: FET Compressor
Sugar Bytes: Consequence en Effectrix
Elysia: mpressor
Sound Performance Lab: Attacker, De-Verb, DrumXchanger, EQ ranger Vol. 1, Mo-Verb, Transient Designer
Gitaar software:
IK Multimedia: AmpliTube Fender en Amplitube 3
Waves: GTR Solo
Native Instruments: Guitar Rig
Line6 POD Farm
- MIDI interface:
Steinberg Midex 8, MOTU MIDI express 128 en de Midiman Midisport 1×1, Midisport 2×2
- Recording:
Philips: DCC, DAT en super VHS, Aiwa: Tape deck Geluidskaart: MOTU 828 MKIII
- DJ Gear:
Draaitafels: 2x Technics SL1200 MKII, Numark TT USB
Cardridges: Tonar Banana en Ortofon Concorde Pro
CD spelers: 2x Reloop RMP2 Ltd.
Digitale vinyl systeem: Native Instruments Traktor Scratch Pro.
Controller: Native Instruments Traktor controller X1.
Mixer: Reloop RMX-40 DSP BlackFire Edition
Monitor: Alesis monitor one MKII en de Sony MDRV700 DJ
- Misc:
Gitaar: Fender Stratocaster Classic ’60s Lake Placid Blue, Washburn Lyon series en Cort Earth 100 SE.
Boss DS-1, DS2
Amp: Line 6 Spider III 30
Korg DTR1000 gitaar tuner
Dunlop Crybaby
quote:Op zondag 2 januari 2011 23:37 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
zou je de monitoren niet juist andersom leggen? Met de tweeters naar buiten?NEE!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The best sex is suprise sex! ... unless you're in prison.
Definition of a slut: A girl who tries wearing a tampon, but it keeps falling out!
Al een keer op een gitaar of keyboard gestaan?quote:
AC15, die 30 is niet te tillen men. Moeten wel een beetje mobiel blijvenquote:Op woensdag 12 januari 2011 19:28 schreef Iemand91 het volgende:
Ik ben gewoon verliefd op die bovenstaande VOX.
Een AC-30?
Nee inderdaad, mijn Marshall is van ongeveer hetzelfde gewicht als jouw AC15 en die wil je inderdaad niet veel tillen. Wel erg vette amp! Je bent er vast blij mee.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 01:13 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
AC15, die 30 is niet te tillen men. Moeten wel een beetje mobiel blijvenAl moet je hier ook geen 100m mee lopen. Maar als hij eenmaal staat dan hoor je het ook.
Hij doet het niet. Je moet effe tinypic gebruikenquote:Op maandag 7 februari 2011 20:19 schreef Braddie het volgende:
[ link | afbeelding ]
PC, 32"LG scherm, Suntec mixer, Philips stereo met Bose 301 Serie II speakers uit `82 T Z-2300 setje
Wtfquote:Op maandag 7 februari 2011 20:19 schreef Braddie het volgende:
[ afbeelding ]
PC, 32"LG scherm, Suntec mixer, Philips stereo met Bose 301 Serie II speakers uit `82 T Z-2300 setje
Gipsplaten hebben we nog liggen van een vorige verbouwing.quote:
quote:Op maandag 10 januari 2011 14:04 schreef GoodGawd het volgende:
Wij hebben één laptop:
[ afbeelding ]
Wij hebben één microfoon:
[ afbeelding ]
Één audio interface:
[ afbeelding ]
En gitaren met versterker effecten.
[ afbeelding ]
What else?
Studio Apparatuur # 6 waar ook softe waren besproken worden. hier proberenquote:Op maandag 11 april 2011 20:23 schreef ssebass het volgende:
Misschien niet het goede topic, maar ik kan geen andere vinden. Hier zitten vast mensen die het weten. Hoe krijg je het geluid zo dik. In het onderstaande filmpje is een goed voorbeeld. Ik probeer te dubben en pannen en zowel versterker line out icm microfoon kanalen te combineren, maar het klinkt nog verre van vet.
Hoe bevalt de Digidesign Eleven ?quote:Op woensdag 13 april 2011 20:27 schreef CoiLive het volgende:
Doe ook maar eens mee
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Helemaal geweldig!quote:Op woensdag 13 april 2011 20:56 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Hoe bevalt de Digidesign Eleven ?
Gaafquote:Op woensdag 13 april 2011 20:59 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Helemaal geweldig!
De enige dingen die ik erop mis zijn:
- Akoestische gitaar amp
- Pitch Shifter
- Aparte volume knop voor de hoofdtelefoon (maar dat heb ik opgelost met de nanopatch (druk ik gewoon op Mute en de koptelefoon gaat vrolijk verder).
Wat nog jammer is, is dat je hem alleen volledig kan benutten als audio interface in Pro Tools. Onder Logic werkt bij ook wel, maar dan heb je geen GUI en de settings van je gitaar worden dan ook niet bewaard. Hopelijk komen ze nog een keertje met een standalone of vst plugin voor de Eleven Rack
Wat ook super werkt is je elektrische kit opnemen (de midi) en hieraan dan samples binden van bijv BFD of DKFH. Echter, tijdens het opnemen moet je in plaats van je hi-hat pad en bekkenpads wel je echte hi-hat en bekkens ophangen en die wel opnemen met mics. Zelf gebruik ik deze methode al jaren met hartstikke goede resultatenquote:Op maandag 16 mei 2011 21:46 schreef horned_reaper het volgende:
Dat doe ik met de elektrische kit die daar staat! Daarmee kun je echt prachtig opnemen.
En dan achteraf... als alles helemaal goed is uitgewerkt, worden de drums acoustisch in een studio opnieuw opgenomen. Maar dit is een stuk makkelijker en goedkoper zo.
Vet! is dat een oude 500? Daar zit zo'n lekkere sound in!quote:Op zondag 28 augustus 2011 21:28 schreef guitarist het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuwe aanwinst, oude Soundcraft tafel. Eerste stap naar een mixhoekje thuis.
8000! Net even snel met microfoon en koptelefoon geluisterd of hij het deed. Pre amps en EQ klinken lekker op het eerste gehoord.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:42 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Vet! is dat een oude 500? Daar zit zo'n lekkere sound in!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |