Bij ons net zo hoor en ik las het hier wel meer. Die meisjesnaam is veel makkelijker. Behalve voor Claudia danquote:Op woensdag 22 september 2010 12:15 schreef Tally het volgende:
Hier is de naam een strijd. Meisjesnaam hebben we al heel lang. Waren we zo overuit. Hubbie kwam met die naam en hij is prachtig.
Maar jongensnaamDit weekend met vrienden en hun dochtertje over jongensnamen. Zo'n boekje met allemaal namen ingezien. Maar....... We hebben nog niets. Wel iets wat misschien in de buurt komt maar nog niet het gevoel wat we beide hadden bij de meisjesnaam.
Dat gaat nog wel even duren. Gelukkig heb ik nog 7 maanden
De tweede dusquote:Op woensdag 22 september 2010 12:32 schreef Claudia_x het volgende:
Met de eerste naam loop ik al zolang rond dat hij me maar moeilijk loslaat. De tweede naam is ronduit geweldig, maar de derde naam is misschien net iets bijzonderder.
Zolang je maar niet gaat doen wat wij hebben gedaanquote:Op woensdag 22 september 2010 12:15 schreef Tally het volgende:
Hier is de naam een strijd. Meisjesnaam hebben we al heel lang. Waren we zo overuit. Hubbie kwam met die naam en hij is prachtig.
Maar jongensnaamDit weekend met vrienden en hun dochtertje over jongensnamen. Zo'n boekje met allemaal namen ingezien. Maar....... We hebben nog niets. Wel iets wat misschien in de buurt komt maar nog niet het gevoel wat we beide hadden bij de meisjesnaam.
Dat gaat nog wel even duren. Gelukkig heb ik nog 7 maanden
uhhh dat vind ik Robin met een omgekeerde b... zou dr zelf niet voor kiezen dus....quote:Op woensdag 22 september 2010 19:24 schreef Claudia_x het volgende:
Wat vinden jullie van Rodin?
Sorry, ik ga er niet over pm'en. Het is een verrassing; nog 16-17 weken geduld, mensen!![]()
Ja, dat inderdaad. Robin vind ik wel erg leuk, juist voor een meisje. Pascalle vind ik ook gaaf.quote:Op woensdag 22 september 2010 19:34 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
uhhh dat vind ik Robin met een omgekeerde b... zou dr zelf niet voor kiezen dus....
Maar dan moet je ook alle drie je opties vertellen hoor!quote:Op woensdag 22 september 2010 19:24 schreef Claudia_x het volgende:
Wat vinden jullie van Rodin?
Sorry, ik ga er niet over pm'en. Het is een verrassing; nog 16-17 weken geduld, mensen!![]()
Mijn meneer heeft echt helemaal niks met Fok!. Als ik alleen al zeg dat ik gelezen of gezien heb hier krijgt hij al jeuk.quote:Op woensdag 22 september 2010 19:59 schreef Claudia_x het volgende:
Kun je hem niet allemaal schattige Ivan-filmpjes laten zien?
Is dat naar de Franse kunstenaar?quote:
Mooie Sjonnie idd...quote:Op woensdag 22 september 2010 20:19 schreef Poppedein het volgende:
Ik kwam vandaag een kaartje van Beauchon tegen...dat wordt echt plat bo-sjon hier hoor
De omgeving? Kleurt niet leuk bij het behang?quote:Op woensdag 22 september 2010 20:51 schreef Pvoesss het volgende:
Ik denk dat ik uit de naam ben..
Alleen de omgeving is het er niet mee eens
vertel...quote:Op woensdag 22 september 2010 20:51 schreef Pvoesss het volgende:
Ik denk dat ik uit de naam ben..
Alleen de omgeving is het er niet mee eens
Ik zag het vandaag in een SBS6-programma, dus ik kan het me niet voorstellen.quote:Op woensdag 22 september 2010 20:29 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Is dat naar de Franse kunstenaar?
Maar vind het niets.....
Voor mij vallen Tijger en Wolf eigenlijk een beetje in dezelfde categoriequote:Op maandag 20 september 2010 12:42 schreef Poppejans het volgende:
Wij hoorden afgelopen zaterdag een vrouw die haar dochter riep ''Tijger''. Ze bestaan dus echt![]()
![]()
Het had mijn man wel lollig geleken als het een jonger meisje geweest was wat bij Wolf in de klas had kunnen zitten over een paar jaren
Ik zou als het dus Rodein (de kunstenaar) zou zijn, een nogal rare naam vinden, want ik zou het dus als Rodin uistpreken. In dat geval, vind het net een naam van we gaan twee opa's vernoemen en dat doen we creatief. Robert en Dingeman ofzo. (Ja, ik ken wel wat Dingemannenquote:Op woensdag 22 september 2010 21:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zag het vandaag in een SBS6-programma, dus ik kan het me niet voorstellen.
Mijn eerste gevoel bij de naam was: 'Oh, best wel stoer!' Maar toen ik erover na begon te denken vond ik het een steeds raardere naam worden en vroeg ik me af hoe die ouders er toch zo op gekomen zouden zijn.
Afgelopen weekend een Egyptische film (zucht, geen aanraders, nogal flauw, over the top en ontzettend ordinair eigenlijk) gezien en daar heette een personage in de ondertitels Pussy. Nu hebben ze geen P in Arabisch, dus het wat eigenlijk Bussy, en dan van Bushra denk ik, maar ik vroeg me toch af wat de vertalers dachten toen ze daar maar creatief Pussy van gingen maken. Humor natuurlijk....quote:Op woensdag 22 september 2010 21:22 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Voor mij vallen Tijger en Wolf eigenlijk een beetje in dezelfde categorie
Ja maar vanwaar die R dan weer.quote:Op woensdag 22 september 2010 21:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vond het juist heel Scandinavisch klinken, à la Odin en Donar.
http://www.rockingnames.blogspot.com/quote:Op woensdag 22 september 2010 10:17 schreef Chooselife het volgende:
Iemand tips voor een site/boekje met originele naamtips?
We hebben hier een boekje liggen met voornamen van A-Z. Je wordt helemaal scheel van dat boekje na het lezen van 10 namen.
Liever een site met wat kortere lijstjes, waarin originaliteit een rol speelt. Dus geen Hidde-Sem-Lucas lijstjes.
Skye & Alaska vind ik erg leuk.quote:Op woensdag 22 september 2010 22:23 schreef Claudia_x het volgende:
Ik word er niet zo vrolijk van, marcek. Roxy, Jagger, Indya, Skye, Zon, Alaska, Rembrandt.
Jagger en indya vind ik echt leuk en zon, skye en alaska passen wel bij de desbetreffende types ( al zijn dit ook niet echt namen waar ik warm of koud van zou worden)quote:Op woensdag 22 september 2010 22:23 schreef Claudia_x het volgende:
Ik word er niet zo vrolijk van, marcek. Roxy, Jagger, Indya, Skye, Zon, Alaska, Rembrandt.
Ik hou wel van een beetje anders, maar dit is mij ook iets te anders eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 22 september 2010 22:33 schreef marcek het volgende:
Toch als je op zoek bent naar "anders" staat hier een hoop "anders" in.
Voor die 15 euro is het iig wel een erg leuk namenboekje.
Mijn man vindt serieus Rembrandt geweldigquote:Op woensdag 22 september 2010 22:23 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind dat echt zo'n naam in de categorie -Leuk, maar om nou écht een kind van mij zo te noemen...-quote:Op donderdag 23 september 2010 14:57 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Mijn man vindt serieus Rembrandt geweldignou, dus never nooit van mn leven he
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |