De tweede dusquote:Op woensdag 22 september 2010 12:32 schreef Claudia_x het volgende:
Met de eerste naam loop ik al zolang rond dat hij me maar moeilijk loslaat. De tweede naam is ronduit geweldig, maar de derde naam is misschien net iets bijzonderder.
Zolang je maar niet gaat doen wat wij hebben gedaanquote:Op woensdag 22 september 2010 12:15 schreef Tally het volgende:
Hier is de naam een strijd. Meisjesnaam hebben we al heel lang. Waren we zo overuit. Hubbie kwam met die naam en hij is prachtig.
Maar jongensnaamDit weekend met vrienden en hun dochtertje over jongensnamen. Zo'n boekje met allemaal namen ingezien. Maar....... We hebben nog niets. Wel iets wat misschien in de buurt komt maar nog niet het gevoel wat we beide hadden bij de meisjesnaam.
Dat gaat nog wel even duren. Gelukkig heb ik nog 7 maanden
uhhh dat vind ik Robin met een omgekeerde b... zou dr zelf niet voor kiezen dus....quote:Op woensdag 22 september 2010 19:24 schreef Claudia_x het volgende:
Wat vinden jullie van Rodin?
Sorry, ik ga er niet over pm'en. Het is een verrassing; nog 16-17 weken geduld, mensen!![]()
Ja, dat inderdaad. Robin vind ik wel erg leuk, juist voor een meisje. Pascalle vind ik ook gaaf.quote:Op woensdag 22 september 2010 19:34 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
uhhh dat vind ik Robin met een omgekeerde b... zou dr zelf niet voor kiezen dus....
Maar dan moet je ook alle drie je opties vertellen hoor!quote:Op woensdag 22 september 2010 19:24 schreef Claudia_x het volgende:
Wat vinden jullie van Rodin?
Sorry, ik ga er niet over pm'en. Het is een verrassing; nog 16-17 weken geduld, mensen!![]()
Mijn meneer heeft echt helemaal niks met Fok!. Als ik alleen al zeg dat ik gelezen of gezien heb hier krijgt hij al jeuk.quote:Op woensdag 22 september 2010 19:59 schreef Claudia_x het volgende:
Kun je hem niet allemaal schattige Ivan-filmpjes laten zien?
Is dat naar de Franse kunstenaar?quote:
Mooie Sjonnie idd...quote:Op woensdag 22 september 2010 20:19 schreef Poppedein het volgende:
Ik kwam vandaag een kaartje van Beauchon tegen...dat wordt echt plat bo-sjon hier hoor
De omgeving? Kleurt niet leuk bij het behang?quote:Op woensdag 22 september 2010 20:51 schreef Pvoesss het volgende:
Ik denk dat ik uit de naam ben..
Alleen de omgeving is het er niet mee eens
vertel...quote:Op woensdag 22 september 2010 20:51 schreef Pvoesss het volgende:
Ik denk dat ik uit de naam ben..
Alleen de omgeving is het er niet mee eens
Ik zag het vandaag in een SBS6-programma, dus ik kan het me niet voorstellen.quote:Op woensdag 22 september 2010 20:29 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Is dat naar de Franse kunstenaar?
Maar vind het niets.....
Voor mij vallen Tijger en Wolf eigenlijk een beetje in dezelfde categoriequote:Op maandag 20 september 2010 12:42 schreef Poppejans het volgende:
Wij hoorden afgelopen zaterdag een vrouw die haar dochter riep ''Tijger''. Ze bestaan dus echt![]()
![]()
Het had mijn man wel lollig geleken als het een jonger meisje geweest was wat bij Wolf in de klas had kunnen zitten over een paar jaren
Ik zou als het dus Rodein (de kunstenaar) zou zijn, een nogal rare naam vinden, want ik zou het dus als Rodin uistpreken. In dat geval, vind het net een naam van we gaan twee opa's vernoemen en dat doen we creatief. Robert en Dingeman ofzo. (Ja, ik ken wel wat Dingemannenquote:Op woensdag 22 september 2010 21:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zag het vandaag in een SBS6-programma, dus ik kan het me niet voorstellen.
Mijn eerste gevoel bij de naam was: 'Oh, best wel stoer!' Maar toen ik erover na begon te denken vond ik het een steeds raardere naam worden en vroeg ik me af hoe die ouders er toch zo op gekomen zouden zijn.
Afgelopen weekend een Egyptische film (zucht, geen aanraders, nogal flauw, over the top en ontzettend ordinair eigenlijk) gezien en daar heette een personage in de ondertitels Pussy. Nu hebben ze geen P in Arabisch, dus het wat eigenlijk Bussy, en dan van Bushra denk ik, maar ik vroeg me toch af wat de vertalers dachten toen ze daar maar creatief Pussy van gingen maken. Humor natuurlijk....quote:Op woensdag 22 september 2010 21:22 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Voor mij vallen Tijger en Wolf eigenlijk een beetje in dezelfde categorie
Ja maar vanwaar die R dan weer.quote:Op woensdag 22 september 2010 21:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vond het juist heel Scandinavisch klinken, à la Odin en Donar.
http://www.rockingnames.blogspot.com/quote:Op woensdag 22 september 2010 10:17 schreef Chooselife het volgende:
Iemand tips voor een site/boekje met originele naamtips?
We hebben hier een boekje liggen met voornamen van A-Z. Je wordt helemaal scheel van dat boekje na het lezen van 10 namen.
Liever een site met wat kortere lijstjes, waarin originaliteit een rol speelt. Dus geen Hidde-Sem-Lucas lijstjes.
Skye & Alaska vind ik erg leuk.quote:Op woensdag 22 september 2010 22:23 schreef Claudia_x het volgende:
Ik word er niet zo vrolijk van, marcek. Roxy, Jagger, Indya, Skye, Zon, Alaska, Rembrandt.
Jagger en indya vind ik echt leuk en zon, skye en alaska passen wel bij de desbetreffende types ( al zijn dit ook niet echt namen waar ik warm of koud van zou worden)quote:Op woensdag 22 september 2010 22:23 schreef Claudia_x het volgende:
Ik word er niet zo vrolijk van, marcek. Roxy, Jagger, Indya, Skye, Zon, Alaska, Rembrandt.
Ik hou wel van een beetje anders, maar dit is mij ook iets te anders eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 22 september 2010 22:33 schreef marcek het volgende:
Toch als je op zoek bent naar "anders" staat hier een hoop "anders" in.
Voor die 15 euro is het iig wel een erg leuk namenboekje.
Mijn man vindt serieus Rembrandt geweldigquote:Op woensdag 22 september 2010 22:23 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind dat echt zo'n naam in de categorie -Leuk, maar om nou écht een kind van mij zo te noemen...-quote:Op donderdag 23 september 2010 14:57 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Mijn man vindt serieus Rembrandt geweldignou, dus never nooit van mn leven he
Dat zeggen mensen vast ook over Wolfquote:Op donderdag 23 september 2010 15:00 schreef She-Wolf het volgende:
Dat soort namen moet je voor je huisdieren bewaren.
Rembrandt vind ik dan weer okay'ish, maar hoorde hier een stel dat Van Gogh als voornaam overwoog... En dan VanGogh... God bless Canada!quote:Op donderdag 23 september 2010 14:57 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Ik ken de BzV Neeltje niet, maar ken twee andere Neeltjes. Van allebei word ik niet vrolijk, terwijl de naam toch best leuk is....quote:Op donderdag 23 september 2010 15:02 schreef Keshet het volgende:
Ik ken Neeltje alleen uit Boer zoekt Vrouw. Daardoor heb ik meteen hele foute associaties bij die naam!
Die laatste naam is wel een pareltje hoor....quote:Op donderdag 23 september 2010 15:07 schreef Keshet het volgende:
Laatst in de stad hoorde ik een moeder haar kind roepen. <insert Rotterdams accent> A r t e m i s! Hier komen!
Kwam er een heel schattig blond meiske van een jaar of 5 aangedrenteld.
In de tijd dat wij in het ziekenhuis rondzwierven ben ik ook nog een paar pareltjes tegengekomen:
D ' A n g e l o
D i A n g e l o
J u r e n d e l o (met als achternaam die hele beroemde pop van Mattel.)
A rtemis met een r'dams accentquote:Op donderdag 23 september 2010 15:07 schreef Keshet het volgende:
Laatst in de stad hoorde ik een moeder haar kind roepen. <insert Rotterdams accent> A r t e m i s! Hier komen!
Kwam er een heel schattig blond meiske van een jaar of 5 aangedrenteld.
In de tijd dat wij in het ziekenhuis rondzwierven ben ik ook nog een paar pareltjes tegengekomen:
D ' A n g e l o
D i A n g e l o
J u r e n d e l o (met als achternaam die hele beroemde pop van Mattel.)
Zo heet een neefje van B.quote:Op woensdag 22 september 2010 21:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vond het juist heel Scandinavisch klinken, à la Odin, Donar en Thor.
Erg Thea Beckmannig vind ik ze.quote:Op donderdag 23 september 2010 15:17 schreef huuphuup het volgende:
Zo heet een neefje van B.
Broertjes heten K a l l a n en S t a c h.
Zusje heet T h u l e.
T is niet echt mijn smaak.
haha sja dat komt vooral door de meisjesnaam wslquote:Op donderdag 23 september 2010 15:21 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Erg Thea Beckmannig vind ik ze.
Tore dan! Zelfde stijl, ook 'n jongensnaam...quote:Op woensdag 22 september 2010 22:37 schreef Pvoesss het volgende:
Thor staat hier op mijn lijstje maar staat niet zo mooi bij achternaam..
Mijn opa, de boer, noemde zijn honden altijd Tore, maar een stier werd ook wel Tore genoemd... Dus daar gaat mijn associatie alweer: Noorse goden zijn honden....quote:Op donderdag 23 september 2010 15:43 schreef Pyttpytt het volgende:
[..]
Tore dan! Zelfde stijl, ook 'n jongensnaam...
Ik bedenk net dat ik Sta ch ws uit Koning van Katoren ken, niet uit een Beckmanboek. Is dus meer kinderboeken gevoel.quote:Op donderdag 23 september 2010 15:23 schreef huuphuup het volgende:
[..]
haha sja dat komt vooral door de meisjesnaam wslmaar die is daar wel van af geleid.
Ze zijn in elk geval wel eenduidig geweest en hebben voor een duidelijk noordelijk mythologisch thema gekozen. Not my cup of tea maar goed.
gheghe..quote:Op donderdag 23 september 2010 15:46 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Mijn opa, de boer, noemde zijn honden altijd Tore, maar een stier werd ook wel Tore genoemd... Dus daar gaat mijn associatie alweer: Noorse goden zijn honden....
Wolf vind ik wel leuk voor een jongen. Maar die combinatie ook idd, geen goed idee.quote:Op donderdag 23 september 2010 15:02 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Dat zeggen mensen vast ook over Wolf![]()
Maar kom op, alleen de combinatie al: Wolf en Rembrandt![]()
![]()
![]()
daarom dus bij een volgende echt geen al te aparte naam.
Ben jij al uit de namen trouwens? Ben erg benieuwd! Gaat het sowieso weer Engels worden?
Otis voor een meisje?quote:Op donderdag 23 september 2010 15:34 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik ken via via een V a y l a, O t i s en A r t e. Drie zusjes. Ik dacht altijd dat die tweede jongen was totdat ik haar dus een keer zag.
Iemand met bekende mattel pop als achternaam is al pestgevoelig genoeg en dan ook nog eens zo'n voornaam geven
Had ik toch ineens bedacht dat ik Owen heel mooi vind klinken bij Ivan tot ik me bedacht dat je een dochter krijgt. Waar een mens het al druk mee kan hebben hè.quote:Op donderdag 23 september 2010 20:03 schreef Claudia_x het volgende:
Wij gaan ook geen tweede naam verzinnen. Mijn voorkeur gaat uit naar één naam. Lekker simpel, waarom moeilijk doen?
Heb ik over nagedacht maar dan vind ik het weer niet bij de naam van dochterlief passen.quote:Op donderdag 23 september 2010 15:43 schreef Pyttpytt het volgende:
[..]
Tore dan! Zelfde stijl, ook 'n jongensnaam...
Ik vind twee namen gewoon mooi staan.quote:Op donderdag 23 september 2010 20:03 schreef Claudia_x het volgende:
Wij gaan ook geen tweede naam verzinnen. Mijn voorkeur gaat uit naar één naam. Lekker simpel, waarom moeilijk doen?
Heb je dat zelf ook? Het is echt super vervelendquote:Op donderdag 23 september 2010 20:36 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik vind twee namen gewoon mooi staan.
't Liefst 2 namen & een aparte roepnaam.
Ik heb zelf 4 namen en ook nog een roepnaam. Ik ben katholiek opgevoed en het zijn mijn doopnamen vernoemd naar mijzelf, mijn moeder en mijn 2 oma's.quote:Op donderdag 23 september 2010 20:03 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn moeder heeft 't, die vind het niet erg.quote:Op donderdag 23 september 2010 23:46 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Heb je dat zelf ook? Het is echt super vervelend
Ik heet Caroline Astrid, maar mn roepnaam is CarlaMijn ouders vonden dat mooi. Ik ben ook de enige van 4 met meerdere namen.
Rienk heeft wel 2 namen, ook omdat ik dat mooi vind, maar wel waarvan de eerst naam ook zn roepnaam is Rienk Bowe dus
Hahahaquote:Op vrijdag 24 september 2010 10:59 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik snap het Piet Jan we noemen hem Kees écht niet hoor. Onze jongens hebben wel twee namen, Anders was het helemaal zo kaal (korte voornaam én achternaam) ook een wat internationalere, wellicht ooit handig. En verder hormonen.
Daardoor wilde ik ook enge gedichtjes op de kaart, en sommige dingen helemaal niet ( je hebt twee kleine handjes.... ja, misschien heeft mijn kind wel 5 handen, of geeneen, en dan hè, wat dan!!! *paniek*) ik snap Buum wel als hij zegt dat ie kinderen leuk vind, maar mij zwanger niet.
een klant van mijn vent heet zo.quote:Op donderdag 23 september 2010 14:57 schreef Poppejans het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.een volwassen vent dus![]()
quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:36 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
een klant van mijn vent heet zo.
en dan een italiaanse achternaam hebben enzo![]()
rembrandt voor een huisdier
voor een papegaai misschien
mijn buurman heet g e r b r a n d
en zijn zoonSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.een volwassen vent dus
Maar heet ie echt voluit zo of noemen ze m alleen maar zo?
Ik ken een paar mensen die vernoemd zijn naar hun vader. Mijn baas heet David en zijn zoon ook maar die noemt iedereen Davidje, en dat heeft wel iets vind ik ( is ook al een volwassen vent van 30 hoor ). Ik vind het leuker klinken dat dat suffe gejunior wat ik ook vaker hoor in zulke gevallen.Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
dat snap ik ook niet iddquote:Op vrijdag 24 september 2010 10:59 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik snap het Piet Jan we noemen hem Kees écht niet hoor. Onze jongens hebben wel twee namen, Anders was het helemaal zo kaal (korte voornaam én achternaam) ook een wat internationalere, wellicht ooit handig. En verder hormonen.
Daardoor wilde ik ook enge gedichtjes op de kaart, en sommige dingen helemaal niet ( je hebt twee kleine handjes.... ja, misschien heeft mijn kind wel 5 handen, of geeneen, en dan hè, wat dan!!! *paniek*) ik snap Buum wel als hij zegt dat ie kinderen leuk vind, maar mij zwanger niet.
geen idee of ze hem zo echt noemen, maar als mijn buren het over hem hebben noemen ze hem zo.quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:06 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Maar heet ie echt voluit zo of noemen ze m alleen maar zo?
Ik ken een paar mensen die vernoemd zijn naar hun vader. Mijn baas heet David en zijn zoon ook maar die noemt iedereen Davidje, en dat heeft wel iets vind ik ( is ook al een volwassen vent van 30 hoor ). Ik vind het leuker klinken dat dat suffe gejunior wat ik ook vaker hoor in zulke gevallen.
Ohhhhhhhhhhh, ik heb dus hetzelfde, en dat in een land als hiero, waar men toch al vrij makkelijk is met namen, maar nu ga ik dus door het leven als -tje en je spreekt het uit als -ke. Ik weet niet wat mijn ouders bezielde, maar ik doe dit dus geen kind aan.quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:06 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Hahaha![]()
wat ben je toch een heerlijk mens![]()
![]()
Ik heb ook 2 namen en een andere roepnaam. In de praktijk is dat niet erg handig. Ik heb er niet heel veel problemen mee ofzo maar ik moet er wel rekening mee houden als ik bijvoorbeeld naar het buitenland ga dat ik alles invul met mn officiele namen en niet met mn roepnaam + achternaam, dat stuit op problemenzeker in een land als China waar men toch al minder bekend is met ons namen-systeem. probeer het maar ns uit te leggen, echt pff
![]()
Zijn de eerste letters van mijn namenquote:Op zaterdag 25 september 2010 18:32 schreef Vanyel het volgende:
Rewimo een vrouw![]()
Je online naam is ook heul mannelijk!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |