ik snap nog steeds je stukje niet :/quote:Op dinsdag 21 september 2010 00:09 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
Dan is dat jouw probleem ik maak me er niet druk om nml.
Dus als jij je daar druk om wilt maken...be my guest!
Of grow up...
dt!
Tss het zou me wat zeg..dt daar beoordeel jij mensen op?
Wat zegt dit over jou liefje....?
Dat is natuurlijk ook afhankelijk van die persoon hoe die ermee omgaat. Ik heb zelf van die 'labels', maar juist hiermee weet ik veel duidelijker wat mijn zwakke punten zijn en hoe ik ermee om kan gaan. Je 'label' gebruiken als excuus is gewoon een teken van zwakte.quote:Op dinsdag 21 september 2010 00:01 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Het ergste vind ik eigenlijk nog dat je iemand eigenlijk stigmatiseert! Er wordt een label opgeplakt en vervolgens kan men daarachter zich verschuilen en al het ongewenste gedrag afdoen met 'ik kan er niks aan doen'. Je duwt mensen zo de slachtofferrol in dat je zo steeds meer mensen krijgt die ook niet meer werken. Ik betwijfel weleens of je alle 'aandoeningen' maar moet benoemen.
Je hebt een PM van mij lieverd.quote:Op dinsdag 21 september 2010 00:11 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
ik snap nog steeds je stukje niet :/
Kun je allemaal wel stoer doen, maar maakt het niet duidelijker
Lang niet iedereen is sterk; zowel mensen die onder zo'n label vallen, als degene die verantwoordelijk is voor die mensen of juist het opplakken van zo'n label.quote:Op dinsdag 21 september 2010 00:12 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook afhankelijk van die persoon hoe die ermee omgaat. Ik heb zelf van die 'labels', maar juist hiermee weet ik veel duidelijker wat mijn zwakke punten zijn en hoe ik ermee om kan gaan. Je 'label' gebruiken als excuus is gewoon een teken van zwakte.
bij volwassenen zou je misschien nog enige koppigheid kunnen verwachten, maar een kind van 8 is mentaal gewoon niet in staat om op zo'n manier met een label om te gaan.quote:Op dinsdag 21 september 2010 00:18 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Lang niet iedereen is sterk; zowel mensen die onder zo'n label vallen, als degene die verantwoordelijk is voor die mensen of juist het opplakken van zo'n label.
Maar het zijn de ouders, die dit toestaan, en de vraag is waarom?quote:Op dinsdag 21 september 2010 00:22 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
bij volwassenen zou je misschien nog enige koppigheid kunnen verwachten, maar een kind van 8 is mentaal gewoon niet in staat om op zo'n manier met een label om te gaan.
De meeste kinderen doen alles om schuld en werk wat ze niet leuk vinden te ontwijken.... Als je het hebt over een volwassene die vorige week voor het eerst over ADHD heeft gehoord dan kan ik me het nog wel voorstellen maar deze uitzending gaat over kinderen van 8 die dit gedrag leren met goedkeuren van ouders en leraren.quote:Op dinsdag 21 september 2010 00:12 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook afhankelijk van die persoon hoe die ermee omgaat. Ik heb zelf van die 'labels', maar juist hiermee weet ik veel duidelijker wat mijn zwakke punten zijn en hoe ik ermee om kan gaan. Je 'label' gebruiken als excuus is gewoon een teken van zwakte.
Nou nou nou nouquote:Op dinsdag 21 september 2010 00:05 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
stel je voor dat je je punten gewoon evenredig over de zinnen zou verdelen..
In de middeleeuwen werden mensen met een psychische afwijking gewoon op de brandstapel gezet overigens, het is maar wat je prefereert.
ik denk een combinatie van beiden. Doktoren hebben meestal gelijk, zelfde geld voor politici, politie, etc, etc. Het is onmogelijk overal over te twijfelen. Als je dan ook niet de meest slimme / opgeleide ouder ooit bent, kun je vrij weinig anders doen.quote:Op dinsdag 21 september 2010 00:28 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
Maar het zijn de ouders, die dit toestaan, en de vraag is waarom?
Te weinig tijd, of geen kracht in het zelf?
Ouders behoren voor hun kroost op te komen, doen zij dit niet, ja wat dan!
tikkie gechargeerd, niet minder dan de uitspraak dat we er toen beter mee omgingen dan nu thoughquote:
Daar ligt de kern van het probleem, elke simpele ziel kan zich zonder enig probleem voortplanten.quote:Op dinsdag 21 september 2010 00:30 schreef baba117 het volgende:
deze uitzending gaat over kinderen van 8 die dit gedrag leren met goedkeuren van ouders en leraren.
Wat Zhe-AnGeL al zegt: blind afgaan op wat anderen zeggen is vrij dom.quote:Op dinsdag 21 september 2010 00:34 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
ik denk een combinatie van beiden. Doktoren hebben meestal gelijk, zelfde geld voor politici, politie, etc, etc. Het is onmogelijk overal over te twijfelen. Als je dan ook niet de meest slimme / opgeleide ouder ooit bent, kun je vrij weinig anders doen.
Daarnaast misschien ook wel hoop, een labeltje haalt wel lekker de verantwoordelijkheid weg.
[..]
tikkie gechargeerd, niet minder dan de uitspraak dat we er toen beter mee omgingen dan nu though
Omdat de regimes die wel selectief te werk gingen over het algemeen niet al te positief de geschiedenis ingingen? Bovendien heeft iedere moderne maatschappij haar vuilnismannen en putjes mensen nodig!quote:Op dinsdag 21 september 2010 00:39 schreef sig000 het volgende:
[..]
Daar ligt de kern van het probleem, elke simpele ziel kan zich zonder enig probleem voortplanten.
Het vreemde is dat mensen bij het fokken met koeien, paarden , varkens etc. aanzienlijk selectiever te werk gaan.
In hoeverre is het dom te vertrouwen in mensen die "expert" zijn?quote:Op dinsdag 21 september 2010 00:46 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Wat Zhe-AnGeL al zegt: blind afgaan op wat anderen zeggen is vrij dom.
Maar zoals jij ook aangeeft: veel mensen denken dat een labeltje de verantwoordelijkheid van hen afneemt. Zo werkt het natuurlijk niet, maar volgens mij is half Nederland nog niet zo ver dat ze dat door hebben.
Wat ik zie in de praktijk is een heleboel ontspoorde kinderen uit zeer verschillende achtergronden.quote:Op dinsdag 21 september 2010 00:49 schreef baba117 het volgende:
[..]
Omdat de regimes die wel selectief te werk gingen over het algemeen niet al te positief de geschiedenis ingingen? Bovendien heeft iedere moderne maatschappij haar vuilnismannen en putjes mensen nodig!
Denk trouwens ook dat mensen met een opleiding die het heel erg druk hebben en door hun opleiding vertrouwen hebben gekregen in mensen 'die er verstand van hebben' gevaarlijker voor hun kinderen zijn in dit geval dan paupers die tijd overhebben en de hoge heren niet vertrouwen. Meeste wantrouwende ouders uit deze aflevering zien er niet uit alsof ze erg ver gekomen zijn op school.
Ik heb net even gekeken. Behoorlijk ziek dit. Lekker aan de pillen om de scherpe kantjes ervan af te halenquote:Op maandag 20 september 2010 22:21 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik, maar blijkbaar heeft niemand de uitzending gezien.
Beetje cru, maar in feite is het wel zo.quote:Op maandag 20 september 2010 19:06 schreef yvonne het volgende:
Roken is gevaarlijk maar harddrugs pompen in 4-jarigen is heel normaal.
Nee maar goed, er zijn heen medicijnen die niet schadelijk voor je zijn.quote:Op dinsdag 21 september 2010 09:12 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Beetje cru, maar in feite is het wel zo.
Misdiagnose, wat ik niet begrijp.quote:Op maandag 20 september 2010 19:28 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ach schei toch uit zeg !
Ga eens in op de vraag waarom wij hier (5x) meer "zieke" kinderen hebben dan de landen om ons heen?
Nederland is gek geworden !
Natuurlijk kan men in een slachtofferrol kruipen, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. Een diagnose kan inzicht geven in bepaald gedrag en aan de hand daarvan kan je ermee leren omgaan. De maatschappij zal zich niet aan hen aanpassen, dat moeten ze zelf doen. Dus een slachtofferrol zal daarbij totaal niet helpen.quote:Op dinsdag 21 september 2010 00:01 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Het ergste vind ik eigenlijk nog dat je iemand eigenlijk stigmatiseert! Er wordt een label opgeplakt en vervolgens kan men daarachter zich verschuilen en al het ongewenste gedrag afdoen met 'ik kan er niks aan doen'. Je duwt mensen zo de slachtofferrol in dat je zo steeds meer mensen krijgt die ook niet meer werken. Ik betwijfel weleens of je alle 'aandoeningen' maar moet benoemen.
Goed beschreven!quote:Op dinsdag 21 september 2010 02:09 schreef childintime het volgende:
[..]
Ik heb net even gekeken. Behoorlijk ziek dit. Lekker aan de pillen om de scherpe kantjes ervan af te halenEn goed om te zien dat er toch wel ouders zijn die kritisch zijn en hun kind niet voldouwen met pillen zodat hij/zij lekker meegaand en rustig wordt. Ik begrijp niet dat je als ouder je zo laat intimideren door een school. Je kunt het ook omdraaien en als ouder beslissen dat als een school je kind niet kan bieden waar hij/ zij recht op heeft je op zoek gaat naar een andere school. Wat is er mis met speciaal onderwijs? Je kind zit in een kleine klas, met veel meer onderwijs op maat en veel meer begrip voor eventueel iets "ander" gedrag dan wat ze op een "gewone" school verwachten. Ik heb door wisseling van dochter's school (van gewoon naar speciaal onderwijs) gezien wat dat met mijn kind (geen adhd) deed. Ik had ineens een gelukkig kind, die graag naar school wilde, niet meer steeds met haar neus op het feit werd gedrukt dat ze zich niet helemaal als de rest van de klas gedroeg (want ze gedragen zich daar allemaal anders, dat mag daar ook) en niet steeds geconfronteerd werd met wat ze anders deed dan anderen (en dus in de ogen van de leerkrachten fout was), maar juist geprezen werd voor de dingen die goed gingen. Van een angstig, onzeker kind, veranderde zij in een paar weken tijd naar een gelukkig kind, wat lekker in haar vel zat en zich gewaardeerd voelde om wie ze was.
Het vraagt natuurlijk wel veel van je eigen tijd en energie om dingen om te gooien en te veranderen. Maar dat zie ik als taak die je nou eenmaal op je hebt genomen toen je kinderen kreeg. Het gaat niet vanzelf, je zult moeten investeren, misschien ligt daar wel een oorzaak van deze "hype", er is te weinig tijd en energie.
En wat hier geschreven werd vind ik ook zo waar; kinderen moeten de kans krijgen te groeien. Ze moeten kunnen leren zonder dat je ze continu in hun nek hijgt. Toen ik kind was, speelden we hele dagen buiten, zonder mobieltjes (dus niet traceerbaar), maakten boomhutten, clubjes, zelf spelletjes en ruzie, zonder dat onze ouders van minuut tot minuut wisten wat we deden. Daar leer je van, enorm veel meer dan sportclubjes, tv, muzieklessen, playstation ed. En soms ging het fout, daar leer je van probleemoplossen
Precies!quote:Op dinsdag 21 september 2010 09:21 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Natuurlijk kan men in een slachtofferrol kruipen, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. Een diagnose kan inzicht geven in bepaald gedrag en aan de hand daarvan kan je ermee leren omgaan. De maatschappij zal zich niet aan hen aanpassen, dat moeten ze zelf doen. Dus een slachtofferrol zal daarbij totaal niet helpen.
keer een interessante lezing gehad van een prof, eentje die nogal vooraanstaand is.quote:Op dinsdag 21 september 2010 09:16 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Misdiagnose, wat ik niet begrijp.
Al is het wel zo dat tegenwoordig een gesprek al voldoet voor een diagnose AD(H)D, en er worden verder geen testen afgenomen. En als je eenmaal denkt dat je AD(H)D hebt, dan maak je zo'n test ook wel met een beetje tunnelvisie.
ja en maar pushen je moet wel ze blijven slikken he.quote:Op dinsdag 21 september 2010 09:54 schreef DroogDok het volgende:
Die arts ook in die docu, die bleef maar Ritalin aan iedereen voorschrijven, wat een droeftoeter.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |