abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 september 2010 @ 23:37:41 #26
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_86621401
quote:
Op zondag 19 september 2010 23:35 schreef Daniel1976 het volgende:
bmw was de enige 6 cilinder in mijn rijtje.
Denk dat 6 cilinder niet zoveel meer gaat zuipen wanneer je hard gaat.
Ik snap het zelf nog niet helemaal.
Versnellingsbakverhoudingen kunnen interessant zijn.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_86622133
quote:
Op zondag 19 september 2010 22:17 schreef Daniel1976 het volgende:
Uit eigen ervaring. Ik moet veel voor mijn werk naar duitsland en ik krijg dan altijd een huur auto mee.
bmw 523i (2.5)
Bij 90 km/h 1:15
Bij 120 km/h 1:12
Bij 240 km/h 1:11

Volvo V70 (2.4)
Bij 90 km/h 1:12
Bij 120 km/h 1:10
Bij 225 km/h 1:4

Volvo C30 (2.0)
Bij 90 km/h 1:20
Bij 120 km/h 1:15
Bij 220 km/h 1:6

Voor morgen heb ik een hyundai i30 -O- gekregen. Dus daarvan kan ik morgenavond de score vermelden.
Alle waren bezine trouwens.
Dus jij maakt met je huurbak telkens 3 ritten op bovenstaande constante snelheden, gedurende een tijd die ook als meningsvol beschouwd kan worden van bijv. een uur? Daarna heb je steeds je auto weer volgetankt om exact te bepalen hoeveel brandstof je nou kwijt was?

Of heb je het gewoon afgelezen van je boordcomputer (die onderling tussen Volvo en BMW nog weleens ietsiepietsie verschillen)?
pi_86624120
Volgens mij kun je het beste eens naar de snelwegverbruik cijfers kijken van 1 model met verschillende motoren. Bijv. een BMW 3 serie, dat loopt van een 316 (1,8l?) tot 330 (even de turbo buiten beschouwing gelaten),
pi_86632532
Ligt aan de combinatie van toerental, motorinhoud en rijgedrag. Je kunt met een kleine motor keihard poken en 1:10 halen (Alto 0.8 @ 140) terwijl je met een drie liter zescilinder 1:12 haalt door heel rustig te rijden (BMW 330 @ 90).
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  maandag 20 september 2010 @ 12:48:33 #30
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_86632695
quote:
Op maandag 20 september 2010 00:00 schreef illusions het volgende:

[..]

Dus jij maakt met je huurbak telkens 3 ritten op bovenstaande constante snelheden, gedurende een tijd die ook als meningsvol beschouwd kan worden van bijv. een uur? Daarna heb je steeds je auto weer volgetankt om exact te bepalen hoeveel brandstof je nou kwijt was?

Of heb je het gewoon afgelezen van je boordcomputer (die onderling tussen Volvo en BMW nog weleens ietsiepietsie verschillen)?
Beide met die verstande dat ik minstens 1 uur achter elkaar topsnelheid rij.

De Hyundai is overigens zwaar terleurstellend.

Ik heb daar nu nog geen gegevens van het verbruik maar de top was maar 182 wat een kut auto.
  maandag 20 september 2010 @ 16:29:52 #31
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86640481
Gewicht en aerodynamica tellen natuurlijk ook mee. En het gebruik van bijvoorbeeld een airco.

Ik denk dat het erg moeilijk is om alle variabelen uit te filteren zodat alleen de verschillen in motortype en -grootte overblijven.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_86647252
quote:
Op maandag 20 september 2010 16:29 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Gewicht en aerodynamica tellen natuurlijk ook mee. En het gebruik van bijvoorbeeld een airco.

Ik denk dat het erg moeilijk is om alle variabelen uit te filteren zodat alleen de verschillen in motortype en -grootte overblijven.
Ja. Nouja volgens mij kun je wel concluderen dat over het algemeen op de Nederlandse snelwegen (waar altijd file is en je niet zo hard rijdt) een kleine motor toch economischer is.
shoarma is lekker
pi_86648935
Ik kan je uit eigen ervaring vermelden dat mijn E36 BMW 318i met zijn originele 4 traps automaat + 1.8 8v M43 motor 480km maakte met een volle tank ala euro 95.. Die zelfde auto heb ik nu voorzien van een 5 traps automaat met andere diff (van een 325i) met een 2.5i 24v 6 cilinder en haal 550/580km met een volle tank ala V-Power Racing 100.. 65 liter that is. ;)

Hoe minder gas je geeft hoe minder een auto verbruikt.. een 6 cilinder heeft zowiezoo meer vermogen onderin de toeren dan een 4 cilinder waardoor je amper hoge toeren maakt om vlot op te trekken :)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_86650859
Maakt het veel verschil als je een grotere motorinhoud hebt dan? Onze Punto 1.1 maakt zo'n 3500 toeren bij 120 Km/h.

Ik keek wel raar op toen iemand zei dat zijn auto (renault megane coupe) 5000 toeren per minuut maakte op de snelweg, en dat was een 1.6. Iets zegt me dat dat niet zo hoort... En hij reed in de hoogste versnelling.
[quote]Op zaterdag 7 augustus 2010 21:39 schreef retorbrapi het volgende:
Windows is het beste besturingssysteem ter wereld.
[/quote]
pi_86653994
quote:
Op maandag 20 september 2010 20:34 schreef zuivelyoghurt het volgende:
Maakt het veel verschil als je een grotere motorinhoud hebt dan? Onze Punto 1.1 maakt zo'n 3500 toeren bij 120 Km/h.

Ik keek wel raar op toen iemand zei dat zijn auto (renault megane coupe) 5000 toeren per minuut maakte op de snelweg, en dat was een 1.6. Iets zegt me dat dat niet zo hoort... En hij reed in de hoogste versnelling.
5000 toeren @ 120 @ hoogste versnelling?? Dacht het niet _O- _O-
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_86653997
Kan best hoor, ik reed vorige zomer in een Peug 307 1.6 cabrio/coupé en dat ding was niet vooruit te pissen, en deed 6000 toeren op de snelweg bij zo'n 180 km/h constant rijden (Spanje). Bij de 160 was het misschien 5500, en bij 140 zeker niet onder 5000.

Sommige auto's zijn gewoon kut. :+
pi_86656699
Peugeot.. daar noem je een merk :')
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_86656776
quote:
Op maandag 20 september 2010 22:27 schreef Turquaz52 het volgende:
Peugeot.. daar noem je een merk :')
Oja jij rijdt zeker alleen ferrari's :')
shoarma is lekker
  maandag 20 september 2010 @ 22:30:14 #39
262938 ForzaScuderiaFerrari
Subaru Impreza GT Turbo
pi_86656854
Mijn 2 litertje verbruikt 1 op 11 ofzo bij 120 :')

De 1.3 Starlet van mijn zus is zuiniger...dus is een kleinere motor zuiniger? 8)7 :'(
Forza Scuderia Ferrari
Subaru Power!
pi_86656873
quote:
Op maandag 20 september 2010 22:28 schreef aarsschimmel het volgende:

[..]

Oja jij rijdt zeker alleen ferrari's :')
Nee paps 1.2 Clio en mijn BMW, dus ik weet hoe je je voelt :*
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_86657381
quote:
Op maandag 20 september 2010 22:30 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Nee paps 1.2 Clio en mijn BMW, dus ik weet hoe je je voelt :*
Kap dan met onzin dat peugeot (ik heb er geen voor de duidelijkheid) zo slecht is. Gewoon een normaal merk dat betaalbaar is voor de meesten, net zo als renault.
shoarma is lekker
pi_86657589
Mijn BMW E21 rijdt 5100 toeren op 120 km/u, maar die heeft maar 4 versnellingen :P

1 op 4 haalt ie dan bij 120 km/u over een lange afstand, op LPG ;(
Facts don't care about your feelings
pi_86658160
quote:
Op maandag 20 september 2010 22:42 schreef YoshiBignose het volgende:
Mijn BMW E21 rijdt 5100 toeren op 120 km/u, maar die heeft maar 4 versnellingen :P

1 op 4 haalt ie dan bij 120 km/u over een lange afstand, op LPG ;(
Maar je hebt wel een hele gave kar O+
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_86658249
Oh ja... dat wel :* O-)
Facts don't care about your feelings
pi_86658365
2 belangrijke dingen worden vergeten in dit topic, gewicht en luchtweerstand.
pi_86659781
quote:
Op maandag 20 september 2010 23:02 schreef sig000 het volgende:
2 belangrijke dingen worden vergeten in dit topic, gewicht en luchtweerstand.
Niet, bijvoorbeeld:
quote:
Gewicht en aerodynamica tellen natuurlijk ook mee. En het gebruik van bijvoorbeeld een airco.

Ik denk dat het erg moeilijk is om alle variabelen uit te filteren zodat alleen de verschillen in motortype en -grootte overblijven.
shoarma is lekker
pi_86659942
quote:
Op maandag 20 september 2010 23:41 schreef aarsschimmel het volgende:

[..]

Niet, bijvoorbeeld:
[..]


Overheen gelezen :@ Gewicht en daarmee rolweerstand + luchtweerstand zijn de 2 meest belangrijkste factoren bij constant snelwegtempo.
pi_86660193
quote:
Op maandag 20 september 2010 23:02 schreef sig000 het volgende:
2 belangrijke dingen worden vergeten in dit topic, gewicht en luchtweerstand.
Dat is voor een groot deel te tackelen door gewoon dezelfde auto te nemen alleen dan een andere motoruitvoering. Evt de lichtere versies verzwaren tot ze hetzelfde gewicht hebben als degene met groot blok.
pi_86660255
quote:
Op maandag 20 september 2010 23:47 schreef sig000 het volgende:

[..]

Overheen gelezen :@ Gewicht en daarmee rolweerstand + luchtweerstand zijn de 2 meest belangrijkste factoren bij constant snelwegtempo.
Ja maar het ging hier vooral alleen om de motor. Als je een auto met 2 verschillende motoren vergelijkt blijft dit nog enigszins gelijk, maarja blijft moeilijk.
shoarma is lekker
pi_86660397
quote:
Op maandag 20 september 2010 23:55 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Dat is voor een groot deel te tackelen door gewoon dezelfde auto te nemen alleen dan een andere motoruitvoering. Evt de lichtere versies verzwaren tot ze hetzelfde gewicht hebben als degene met groot blok.
Meeste motoren presteren het meest efficient bij 3/4 van max vermogen.Bij 120 km/u is de versie met kleinere motor zuiniger, bij hogere snelheden verschuift dat richting versie met grotere motor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')