Ja, ik ben dus wel lid, maar loyaliteit komt niet in m'n woordenboek voor - zoals het een echte D66'er betaamt.quote:Op woensdag 16 februari 2011 15:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik stem toch wel op D66. Maar in de huidige context zou voor mij de EK verkiezingen leidend zijn. Zo controversieel is het in de Brabantse staten allemaal niet.
Welke Provincie?quote:Op woensdag 16 februari 2011 17:34 schreef StormWarning het volgende:
[..]
Ja, ik ben dus wel lid, maar loyaliteit komt niet in m'n woordenboek voor - zoals het een echte D66'er betaamt.![]()
De stemwijzer adviseerde me overigens eerst PvdD, SP en PvdA, D66 viel nog net binnen de cirkel. Maar de PvdA is me te instabiel en die moeten er eerst zelf maar eens achter komen wat ze willen, de PvdD is teveel one-issuepartij en de SP te conservatief. Maar D66 vind ik economisch soms weer wat te rechts en bij de afweging tussen een stuk snelweg en in stand houden van het Groene Hart ga ik als niet-autobezitter sowieso voor het laatste. Maar in de Eerste Kamer heb je wel een partij nodig die staatsrechtelijk kosher is en wat dat betreft scoort D66 natuurlijk alle kudo's die er te verdelen zijn. Ik ben er dus nog niet echt uit.
Viel het jullie trouwens ook op dat D66 en GL in deze stemwijzer veel verder uit elkaar liggen op de links/rechts-schaal dan bij de landelijke en Europese verkiezingen?
Geen idee, ik deed hem voor mijn provinciequote:
Klopt wel, vaak ligt dat aan milieuvraagstukken waar Groenlinks ouderwets dogmatish in zit en D66 wat pragmatischer mee omgaat.quote:Op woensdag 16 februari 2011 17:34 schreef StormWarning het volgende:
Viel het jullie trouwens ook op dat D66 en GL in deze stemwijzer veel verder uit elkaar liggen op de links/rechts-schaal dan bij de landelijke en Europese verkiezingen?
Dat dacht ik zelf dus ook, maar dit figuur deed mij even anders denken.quote:Op donderdag 17 februari 2011 20:34 schreef LB06 het volgende:
Dat is overigens voor zover ik weet niet het standpunt van de JOVD, maar van die persoon. De JOVD is voor zover ik weet tegen de langstudierboete en al helemaal op de wijze waarop deze nu wordt doorgedrukt. De JOVD is verrassend progressief gezien de oerconservatieve wind die er nu door de VVD zelf waait.
Dat is binnen de gezamelijke fractie van PvdA/GL ook altijd het probleem. GL wil geen extra camping en PvdA wil het wel mits dat gecompenseerd wordt.quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Klopt wel, vaak ligt dat aan milieuvraagstukken waar Groenlinks ouderwets dogmatish in zit en D66 wat pragmatischer mee omgaat.
Stel dat er een weg door een natuurgebied aangelegd moet worden
VVD: Ja doen!
Groenlinks: Nee tegen!
D66: Goed mits er een paar KM verderop de verloren natuur wordt gecompenseerd met een grotere oppervlakte aan landbouwgrond die aan natuur wordt gegeven.
Ik dacht dat door de interne verkiezingen Hans Engels op 2 was komen te staan. Dus met zes zetels komt hij er wel in. Met de huidige lijst en peilingen verkrijgen deze mensen een Senaatszetel:quote:Op donderdag 17 februari 2011 22:35 schreef Hexagon het volgende:
Als de peilingen uitkomen mogen we met 6 man sterk de senaat binnen marcheren
Iig mooit dat Roger van Boxtel en Joris Backer erbij komen
Ik hoop ook dat Hans Engels en Klaartje Peters het redden
Naah. Dan maar moreel zuiver ten onder. Niet erg Machiavelli, maar goed.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 14:51 schreef Hexagon het volgende:
Ach D66 kan ook zoals tot 2006 het braafste jongetje van de klas spelen en alleen maar gortdroog en genuanceerd vertellen wat er in je programma staat. Maar dat is duidelijk niet meer van deze tijd.
Maar soms moet je afdalen tot de verdieping van je tegenstander om hem te kunnen verslaan.
Niet pragmatischquote:Op vrijdag 25 februari 2011 14:55 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Naah. Dan maar moreel zuiver ten onder. Niet erg Machiavelli, maar goed.
De echte liberalen zijn tegen de liberalisering van de kunst- en cultuursector. Origineel.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:25 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Dat de VVD geen debat met ze aan durft te gaan is eigenlijk nog de beste reden om D66 te stemmen. Echt, wat laten die pseudo-liberalen zich weer kennen.
Een liberaal is niet per definitie pro liberalisering. Dat zou van ernstige ideologische armoede getuigen..quote:Op maandag 28 februari 2011 19:47 schreef Holograph het volgende:
[..]
De echte liberalen zijn tegen de liberalisering van de kunst- en cultuursector. Origineel.
Minder grote sector dan de huizenmarktquote:Op maandag 28 februari 2011 19:47 schreef Holograph het volgende:
[..]
De echte liberalen zijn tegen de liberalisering van de kunst- en cultuursector. Origineel.
Een liberaal die per definitie pro liberalising is noemen we ook wel anarchist, immers geen overheid.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 14:18 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Een liberaal is niet per definitie pro liberalisering. Dat zou van ernstige ideologische armoede getuigen..
In die context dat straks veel mensen geen geld meer hebben om een culturele uiting te bezoeken, ja. Dan slaat liberalisering de plank mis.quote:Op maandag 28 februari 2011 19:47 schreef Holograph het volgende:
[..]
Of dat er een enorme verschraling optreed en de cultuur in Nederland alleen Marco Borsato en Andre Rieu zijnquote:Op woensdag 2 maart 2011 12:18 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
In die context dat straks veel mensen geen geld meer hebben om een culturele uiting te bezoeken, ja. Dan slaat liberalisering de plank mis.
Pff, we hebben altijd Gordon en de 3J's nogquote:Op woensdag 2 maart 2011 12:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Of dat er een enorme verschraling optreed en de cultuur in Nederland alleen Marco Borsato en Andre Rieu zijn
Dit dus!quote:Op woensdag 2 maart 2011 23:29 schreef sitting_elfling het volgende:
Heb ook D66 gestemd vanochtend. Yay!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |