Ha! Ik was eerder!quote:Op zondag 19 september 2010 16:40 schreef Odysseuzzz het volgende:
Oeps dubbel
SC #XVII handshakes away from Greys
Klopt ^^quote:Op zondag 19 september 2010 16:41 schreef Orchestra. het volgende:
[..]
Ha! Ik was eerder!
Maar waar komt dit schema vandaan?
Tijd over ofzo?quote:Op zondag 19 september 2010 16:44 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Klopt ^^
Dat komt van oompaloompa
mijn vriendjesschemaquote:Op zondag 19 september 2010 16:44 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Klopt ^^
Dat komt van oompaloompa
als je zo doet mag je niet meer op mijn vriendjesfeestje komenquote:
Sorryquote:Op zondag 19 september 2010 17:28 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
als je zo doet mag je niet meer op mijn vriendjesfeestje komen
E krijg je ook geen snoepzak mee naar huis!
Het is al goed, even handjes schudden en elkaar beloven het nooit meer te doen!quote:
Het begin is wel wat onwennig. Maar ze zijn echt voor lange tijd gefilmd. Het kijkt bijna als een ontroerende speelfilm oid. Die ene man lijkt uiterlijk trouwens veel op Slavoj Zizek, hehe.quote:Op zondag 19 september 2010 17:28 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
mijn vriendjesschema
Ben overigens die docu aan het kijken die in de vorige thread aan werd geraden, best tergend...
tijd over ofzo?quote:
GAM waarschijnlijk, van het Starcraft 2 topic.quote:Op zondag 19 september 2010 17:51 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
tijd over ofzo?
welke onderwerpen is die linker bovenhoek?
Geen enkele naam komt me daar bekend van voor, zal wel voetbal of iets culinairs zijn
ahahquote:Op zondag 19 september 2010 17:52 schreef Orchestra. het volgende:
[..]
GAM waarschijnlijk, van het Starcraft 2 topic.
Heb jij iets van Zizek gelezen? Ben het nog steeds van plan maar weet niet zo goed waar te beginnen, tips?quote:Op zondag 19 september 2010 17:36 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Het begin is wel wat onwennig. Maar ze zijn echt voor lange tijd gefilmd. Het kijkt bijna als een ontroerende speelfilm oid. Die ene man lijkt uiterlijk trouwens veel op Slavoj Zizek, hehe.
Dat dacht ik eerst ook, maar op een gegeven moment kom je gewoon bij mensen van je eigen niveau.quote:Op zondag 19 september 2010 17:55 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
ahah
die mensen zijn allemaal veel te pro voor mij. Heb sowieso nog niet gemultiplayert, ben bang extreem ingemaakt te worden ^^
Ben vrij snel afgehaakt met het lezen van boeken door filosofen. Misschien is Zizek beter leesbaar, hedendaags enzo.quote:Op zondag 19 september 2010 18:08 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Heb jij iets van Zizek gelezen? Ben het nog steeds van plan maar weet niet zo goed waar te beginnen, tips?
(boeken!)
het is die tocht waar ik tegenop ziequote:Op zondag 19 september 2010 19:00 schreef Orchestra. het volgende:
[..]
Dat dacht ik eerst ook, maar op een gegeven moment kom je gewoon bij mensen van je eigen niveau.
dan begin ik misschien ook maar met een lezingkjequote:Op zondag 19 september 2010 20:46 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Ben vrij snel afgehaakt met het lezen van boeken door filosofen. Misschien is Zizek beter leesbaar, hedendaags enzo.
Ik ken hem voornamelijk van zijn lezingen, en die zijn vaak vermakelijk. Veel te vinden online.
Hij is een clown en komt dan ook steeds vaker in mainstream media.
Ben ergens ook wel benieuwd naar zijn boeken maar dat zal er voorlopig wel niet van komen.
HAha, nee die meneer spreekt mij niet aan. Ook een clown maar een slechte clown.quote:Op maandag 20 september 2010 00:39 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
het is die tocht waar ik tegenop zie
[..]
dan begin ik misschien ook maar met een lezingkje
Ik vond overigens justice van Michael Sandel erg goed, alhoewel het wel echt lectures zijn dus je moet er goed voor gaan zitten i.m.o. Toch redelijk vlot en gemakkelijk geschreven.
kort filmpje van hem:
Dat fora tv clipje had alleen het eerste fragment. Later zou hij de aangedragen oplossing zelf gaan ontkrachten. Dus "slechte" clown was een wat snel oordeel.quote:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik een kort filmpje gepakt he zonder het voor meer dan 20 seconden te bekijkenquote:Op dinsdag 21 september 2010 01:23 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Dat fora tv clipje had alleen het eerste fragment. Later zou hij de aangedragen oplossing zelf gaan ontkrachten. Dus "slechte" clown was een wat snel oordeel.![]()
De totale Justice lectures nu ook gezien. Wel vermakelijk, niet grensverleggend.
Het geheel is selectief. Door er slechts een handvol denkers/stromingen in te betrekken krijg je niet alleen een schijn van bias. Maar lijkt in dit geval wel of alles "gestopt" is begin vorige eeuw.
Het lijkt soms ook alsof filosofie en politiek voor hem een bijkomstigheid zijn. En het eigenlijk een liefde voor retorica is die hij aan het overbrengen is.
Bedankt nog, ik ga zijn boek niet lezen maar heb een goed aantal uren gehad met de lectures op de "achtergrond".
Het is makkelijk op te merken dat hij de laatste eeuw en het heden overslaat. En ook dat hij niet overkomt als een filosoof maar een redenaar. Dus dat ik er nogal verstand van zou hebben denk ik niet. Ik doe aan selectief winkelen vooral voor vermaak.quote:Op dinsdag 21 september 2010 08:52 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik een kort filmpje gepakt he zonder het voor meer dan 20 seconden te bekijken
Wads al verbaasd dat je het zo slecht vond, ben blij dat het toch iets beter was dan je verwachtte.
Justice is zeker niet grensverleggend, maar voor mij, als niet filosoof, een mooi werk om inzicht te krijgen in "het veld". Alhoewel je wel zegt dat het vorige eeuw lijkt te stoppen, missen er belangrijke theorien in?
Je hebt gelijk que retorica, maar dat vind ik ook wel charmant
Ik ga binnenkort Zizek "doen"(gisteren en vandaag zal ik het heel druk hebben en dus geen tijd hebben), maar je lijkt me nogal verstand te hebben van filosofie? Heb je nog andere aanraders?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |