quote:Anders lees je het topic effe...een iPad is de zwaar en te duur voor degenen die alleen maar wat willen lezen en eventueel aantekeningen willen maken. Multifunctionaliteit is leuk als je het gebruikt. Dat doe ik niet, ik gebruik voor andere taken wel een échte computer / laptop.Op dinsdag 26 oktober 2010 12:50 schreef rubje het volgende:
Als het al niet gezegd is, er is maar 1 goede multifunctionele eReader/computer etc:
[ afbeelding ]
quote:Ja, en nu?Op dinsdag 26 oktober 2010 12:36 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/E_Ink
quote:Zo'n ding heb ik bij de action gekocht voor ongeveer dezelfde prijs en ik word er zeeziek van , dat ding wiebelt alle kanten opOp maandag 25 oktober 2010 21:42 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Ik heb toevallig gisteren dit besteld (voor 2 euro zonder verzendkosten). Deze kan ik denk ik gewoon op de hoes van mijn Nook clippen en dan het lampje precies op het schermpje richten. Hopelijk is er dan weinig ander licht nodig
[ afbeelding ]
Voor de geďnteresseerden:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.2288
quote:Zwart-wit schermen met een resolutie van 800*600 kan ik niet revolutionair vinden, sorry. Ik lees liever tijdschriften en bekijk grafieken liever in kleur.Op dinsdag 26 oktober 2010 14:53 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Nu hoor je die link te volgen en te lezen waarom deze zwart/wit schermen evolutionair zijn.
quote:Een metalen hok op 4 wielen is ook niet revolutionair, ook al rijd ie op electriciteit.Op dinsdag 26 oktober 2010 15:18 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zwart-wit schermen met een resolutie van 800*600 kan ik niet revolutionair vinden, sorry. Ik lees liever tijdschriften en bekijk grafieken liever in kleur.
quote:Jij vindt tijdschriften in zwart-wit lezen en grafieken bekijken in grijstinten dus wel ideaal begrijp ik? De techniek kan nog zo leuk zijn, het is nog lang niet uitontwikkeld. En dat wacht ik liever op iets mooiers, in dit geval dus een kleurenscherm.Op dinsdag 26 oktober 2010 15:29 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Een metalen hok op 4 wielen is ook niet revolutionair, ook al rijd ie op electriciteit.
Geef niks, als je niks wilt weten over nieuwe technologie en de voor en nadelen wat deze mee brengt.
quote:Jij hebt dan ook geen partner.Op dinsdag 26 oktober 2010 15:34 schreef deepart het volgende:
Geen lampje nodig hier. Ik lees gewoon met lampen aan in huis/bed.
quote:Dat dat ding Linux gebruikt zal inderdaad niet veel betekenen voor het gebruiksgemak. Het was dan ook meer een opmerking in de trant van "hé wat leuk, open-source" dan een echt pluspunt van dat ding. Overigens doet de "community" achter bijvoorbeeld Linux-gebaseerde systemen niet onder voor die van closed-source systemen. Mooi voorbeeldje is de Dingoo A320.Op dinsdag 26 oktober 2010 12:07 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
ik raad je heel erg aan om extra info in te winnen.
Dat een ereader linux gebruikt zegt niet veel. Bijna allemaal gebruiken ze dat http://wiki.mobileread.com/wiki/E-book_Reader_Matrix
Dat het os open source is zegt ook niet veel. Of je moet zelf goed genoeg zijn om ZELF aan het OS te sleutelen, anders ben je overgeleverd aan The Community. Die nerds dus, die zelf iets ontwikkelen. En dan moet je afvragen... welke apparaat heeft meer kans op een grotere actieve community.
Wat betreft pdf-reflow, heel veel andere ereaders hebben dat ook, o.a. sony. Maar heb je wel eens gezien hoe dat werkt? Alleen voor text-pdf zal het min of meer werken. Voor plaatjes en zo dus niet. En laten veel PDF nou net eigenlijk een verzameling gescande plaatjes zijn...
quote:Het is dan ook een volledig ander soort scherm dan je beeldscherm. Het maken van kleurenschermen is momenteel gewoon nog te duur voor consumentenproducten (wat betreft e-ink). Bovendien zijn magazines prima in grijstinten (niet zwart-wit dus) te zien.Op dinsdag 26 oktober 2010 12:09 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Van de website:
[..]
maar dan dit:
[..]
Revolutionair zeg, een zwart-wit scherm!Leuk om magazines en plaatjes te kijken in zwart-wit. Ook lekker praktisch bij grafieken. Op mijn eigen papier / beeldscherm is het anders gewoon in kleur.
quote:Voor tijdschriften en whatever color heb ik mijn ipad.Op dinsdag 26 oktober 2010 16:13 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Jij vindt tijdschriften in zwart-wit lezen en grafieken bekijken in grijstinten dus wel ideaal begrijp ik? De techniek kan nog zo leuk zijn, het is nog lang niet uitontwikkeld. En dat wacht ik liever op iets mooiers, in dit geval dus een kleurenscherm.
Daarbij zeg ik niet dat het uberhaupt niet geschikt is voor het doel, lezen dus, maar voor wat ík wil lezen dus niet.
Vergelijk met een auto slaat trouwens als een tang op een varken.
quote:Moeie dusOp maandag 25 oktober 2010 20:35 schreef kahlanamnell het volgende:
[..]
Toch jammer dat je geen mooie ogen van blacklight krijgt![]()
ik lees op een e-reader, stoor me niet aan het trage omdat dat bij die van mij wel meevalt in epub formaat. Vind het wel jammer dat je in bed met een lampje moet lezen, krijg binnenkort een ipad van het werk, eens zien of dat fijner is (al hoor ik wel klachten dat hij groot en zwaar is voor lezen in bed).
quote:Ik bedoel dus, als je adhv "Linux" een ereader uitkiest, doe dat dan bij een reader die wel een flinke userbase heeft. zoals de kindle en de sony's. Daar zijn namelijk WEL extra programma's voor te vinden die je kan installeren en zelfs complete firmware rewrites.Op dinsdag 26 oktober 2010 16:20 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Dat dat ding Linux gebruikt zal inderdaad niet veel betekenen voor het gebruiksgemak. Het was dan ook meer een opmerking in de trant van "hé wat leuk, open-source" dan een echt pluspunt van dat ding. Overigens doet de "community" achter bijvoorbeeld Linux-gebaseerde systemen niet onder voor die van closed-source systemen. Mooi voorbeeldje is de Dingoo A320.
quote:Ik praat uit ervaring, dus je kan daar conclusies uit trekken of niet. Van de PDFs die ik heb geprobeerd om te reflowen, valt het heel erg tegen. Enkel text-pdf is nuttigs, maar daar zijn epubvarianten van. En voor PDF die echt in PDF moeten, daar helpt reflow niks mee, al hebben ze een text-laag. Zoals een programmeerboek, worden de teksten om een blok gewrapped, 2-3 pagina's verder...PDF-reflow, tja... ik heb er een aantal video's van gezien (ook van andere e-readers) en daar kwam de eSlick toch echt beter uit. Wat betreft de PDF's zelf... tot nu toe zijn bijna alle PDF's die ik in mijn handen heb gehad, text-gebaseerd geweest... alleen ingescande dingen (overheidsdocumenten etc.) zijn grafisch... en zelfs daarvan heeft een groot deel gewoon een text layer (d.m.v. OCR)
quote:Als je er mooie ogen van kreeg, dan hadden wij als mannen geen e-reader meer in onze handen, maar waren de vrouwen ermee vandoorOp dinsdag 26 oktober 2010 16:24 schreef Swetsenegger het volgende:
Moeie dusMaar ik vind een ipad ook te zwaar om te lezen. Daarom mijn iPod met retina display. Backlight kan je dimmen tot behoefte. Leest ideaal.
quote:Nee valt best mee dat scherm. Resolutie is verschrikkelijk hoog, dus je kan nogal wat letterformaten instellen. En ik lees voornamelijk horizontaalOp dinsdag 26 oktober 2010 16:44 schreef kahlanamnell het volgende:
[..]
Als je er mooie ogen van kreeg, dan hadden wij als mannen geen e-reader meer in onze handen, maar waren de vrouwen ermee vandoor
Is dat scherm van een ipod niet erg klein? Lees je dan horizontaal (ipod horizontaal in je handen)?
quote:Sorry, niet aan mij besteed dan. Dan wegen de voordelen voor mij niet meer op tegen de nadelen. Leuk dat jij graag tijdschriften en grafieken in grijstinten leest/bekijkt, ik niet.Op dinsdag 26 oktober 2010 16:20 schreef joepie91 het volgende:
Het is dan ook een volledig ander soort scherm dan je beeldscherm. Het maken van kleurenschermen is momenteel gewoon nog te duur voor consumentenproducten (wat betreft e-ink). Bovendien zijn magazines prima in grijstinten (niet zwart-wit dus) te zien.
EDIT: Leuk weetje over e-ink schermen: ze verbruiken in principe alleen stroom als het beeld verandert. Theoretisch kun je dus oneindig je e-reader op dezelfde pagina laten staan. Daarom wordt de accuduur ook gemeten in "pageturns" en niet in uren.
quote:Ja, nu heb je ineens je iPad daarvoorOp dinsdag 26 oktober 2010 16:22 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Voor tijdschriften en whatever color heb ik mijn ipad.
[ afbeelding ]
Maar jouw stelling zwart/wit = verouderd techniek is hetgeen waar ik tegen in ga. Eink heeft zijn voor en nadelen. Net zoals een electro-auto vs benzineslurper.
quote:Jawel maar ik lees over het algemeen als zij ook wakker is.Op dinsdag 26 oktober 2010 16:14 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Jij hebt dan ook geen partner.
quote:Oh okOp dinsdag 26 oktober 2010 17:52 schreef deepart het volgende:
[..]
Jawel maar ik lees over het algemeen als zij ook wakker is.
quote:Weet iemand of je hier ook je eigen boeken op kunt zetten?Op zaterdag 9 oktober 2010 08:58 schreef computergirl het volgende:
[..]
die wilde ik net ook posten, ik las er gisteren over in het Parool.
Een e-reader met wifi voor 150 euro
http://www.oyo.nl
[ afbeelding ]
quote:Volgens de site:Op dinsdag 26 oktober 2010 23:21 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Weet iemand of je hier ook je eigen boeken op kunt zetten?
Ik heb een aantal boeken in epub-formaat en pdf, kan ik die hier uploaden en bekijken?
quote:ja, maar kan ik mijn eigen boeken uploaden?Op dinsdag 26 oktober 2010 23:39 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Volgens de site:
• Ondersteunt de bestandsformaten ePUB, TXT, PDF, HTML, JPEG, PNG en BMP
quote:Goed zegOp dinsdag 26 oktober 2010 23:40 schreef JoPiDo het volgende:
ik kan zelf ook de site lezen, daar heb ik jou niet voor nodig
quote:Heel graag gedaan.Op dinsdag 26 oktober 2010 23:40 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
ja, maar kan ik mijn eigen boeken uploaden?
ik kan zelf ook de site lezen, daar heb ik jou niet voor nodig
quote:waarom reageer je op mijn vraag als je toch niet zeker weet of je antwoord klopt?Op woensdag 27 oktober 2010 00:19 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Heel graag gedaan.
Overigens lijkt het mij van wel. Als je toch alleen boeken uit hun store kon lezen zouden de bestandstypen totaal niet van belang geweest zijn; immers, niet-ondersteunde bestandstypen zouden simpelweg niet in de store terechtkomen.
Althans, bovenstaande is wat simpele logica mij vertelt.
quote:Onzin. Ik kan zelf bestanden via usb op m'n Kindle zetten. Ook kan ik ze mailen naar <mijnusername>@kindle.com, en dan komen ze er via wifi op te staan.Op woensdag 27 oktober 2010 00:53 schreef JoPiDo het volgende:
..omdat je juist niet je eigen boeken er op kunt zetten, net als op de Kindle van Amazon
quote:http://nl.wikipedia.org/wiki/KindleOp woensdag 27 oktober 2010 01:01 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Onzin. Ik kan zelf bestanden via usb op m'n Kindle zetten. Ook kan ik ze mailen naar <mijnusername>@kindle.com, en dan komen ze er via wifi op te staan.
quote:Zucht. Ik heb het ding toch hier naast me liggen met bestanden die ik er zelf op heb gezet.Op woensdag 27 oktober 2010 01:03 schreef JoPiDo het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kindle
jammer voor je
quote:Op woensdag 27 oktober 2010 01:20 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Zucht. Ik heb het ding toch hier naast me liggen met bestanden die ik er zelf op heb gezet.
Droeftoeter. Lees je eens wat beter in, of leer duidelijker vragen stellen hier.
quote:heb je hem gekraakt of is dit bij nieuwe versies veranderd?Andere formaten, bijvoorbeeld van andere e-boekuitgevers zoals Sony, of het door Google en boekverkoper bol.com gebruikte vrije/open ePub-formaat zijn er niet mee te lezen.
quote:http://www.ereaders.nl/26(...)ub_gaan_ondersteunenOp woensdag 27 oktober 2010 01:20 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Zucht. Ik heb het ding toch hier naast me liggen met bestanden die ik er zelf op heb gezet.
Droeftoeter. Lees je eens wat beter in, of leer duidelijker vragen stellen hier.
quote:Weet je wat? Zoek 't maar lekker zelf uitOp woensdag 27 oktober 2010 01:25 schreef JoPiDo het volgende:
heb je hem gekraakt of is dit bij nieuwe versies veranderd?
quote:de vraag staat er duidelijk: kan ik mijn eigen boeken in epub-formaat er op zetten, dat kan dus niet op de KindleOp woensdag 27 oktober 2010 01:34 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Dat heeft bijvoorbeeld met DRM te maken. (Misschien moet je je uitspraak "eigen boeken" verduidelijken.) Je kunt er geen elders gekochte beveiligde ePub/pdf-bestanden op zetten nee. Dan moet je die eerst met een 'truc' omzetten naar bijvoorbeeld onbeveiligde mobi-bestanden.
Los daarvan kun je er gewoon bestanden opzetten via usb of wifi. Als je maar zorgt dat die onbeveiligd zijn en in een leesbaar formaat. En volgens mij is Kindle/Amazon daarin niet uniek. Al die eBook-stores beveiligen hun spul met DRM dacht ik.
quote:ah, meneertje is op zijn teentjes getraptOp woensdag 27 oktober 2010 01:34 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Weet je wat? Zoek 't maar lekker zelf uit.
quote:Leer je eens gedragen op een forum waar mensen hulpvaardig je vragen proberen te beantwoordenOp woensdag 27 oktober 2010 01:40 schreef JoPiDo het volgende:
ah, meneertje is op zijn teentjes getrapt
met zijn Kindle
quote:eerst antwoord iemand 'ik denk het wel' en dan ga jij een verhaal beginnen over de Kindle waarin ik uiteindelijk gelijk hebOp woensdag 27 oktober 2010 01:41 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Leer je eens gedragen op een forum waar mensen hulpvaardig je vragen proberen te beantwoorden.
quote:Nope. Lees maar eens wat beter
quote:omdat jij zo snel op je teentjes getrapt bent:Op woensdag 27 oktober 2010 01:46 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Nope. Lees maar eens wat beter.
(Die was té grappig op te negeren. Wat ik nu verder maar met je ga doen nu.)
quote:hoi, is jou dat gelukt met je @kindle,com mailadres?Op woensdag 27 oktober 2010 01:01 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Onzin. Ik kan zelf bestanden via usb op m'n Kindle zetten. Ook kan ik ze mailen naar <mijnusername>@kindle.com, en dan komen ze er via wifi op te staan.
quote:Nice!! http://tweakers.net/nieuw(...)r-op-26-oktober.htmlOp woensdag 27 oktober 2010 11:12 schreef mcwops het volgende:
[..]
hoi, is jou dat gelukt met je @kindle,com mailadres?
btw, ook zo tevreden met je Kindle? (kreeg vanmorgen mail van B&N over de nieuwe color-Nook $249)
quote:YepOp woensdag 27 oktober 2010 11:12 schreef mcwops het volgende:
hoi, is jou dat gelukt met je @kindle,com mailadres?
quote:Sure, prima ding. Al een paar boekjes (Asimov) op gelezen, op de bank en in bed, gaat primabtw, ook zo tevreden met je Kindle?
quote:.Op woensdag 27 oktober 2010 11:43 schreef leolinedance het volgende:
Nice!! http://tweakers.net/nieuw(...)r-op-26-oktober.html
quote:Het enige voordeel daarvan is dat je zo'n boek er via wifi op kan zetten toch?Op woensdag 27 oktober 2010 12:20 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Yepals ik er wat naartoe mail, komt 't (via wifi) erop te staan.
[..]
quote:Als ik op m'n werk zit en een pdf of doc heb dat ik op m'n Kindle wil hebben (die thuis ligt), dan mail ik 'm simpel naar m'n Kindle-mailadres. Alternatief is dat ik 'm naar mezelf mail, 's avonds thuis m'n mail check, het bestand opsla op m'n pc, de usb-kabel in de Kindle prik, en het bestand overzet.Op donderdag 28 oktober 2010 12:54 schreef deepart het volgende:
Het enige voordeel daarvan is dat je zo'n boek er via wifi op kan zetten toch?
quote:Toch knap, zo'n ding goed en stevig maken, met rits en eventueel andere vakjes etc., van stof waarschijnlijk, voor minder dan 10 euro. Incl. distributie naar de verkoper en naar jou toe etc.Op donderdag 28 oktober 2010 20:50 schreef Cudles het volgende:
Heb nu de Sony 350. Bevalt me goed. Zo'n Touch screen werkt toch veel handiger en je kan snel woorden opzoeken die je niet begrijpt. Je moet wel echt bij een lichtbron gaan zitten, anders is het te donker.
Ben nu alleen nog op zoek naar een cover/case voor onder de 10 euro. Alles wat hoger is, is echt een rip-off
quote:DuidelijkOp donderdag 28 oktober 2010 13:57 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Als ik op m'n werk zit en een pdf of doc heb dat ik op m'n Kindle wil hebben (die thuis ligt), dan mail ik 'm simpel naar m'n Kindle-mailadres. Alternatief is dat ik 'm naar mezelf mail, 's avonds thuis m'n mail check, het bestand opsla op m'n pc, de usb-kabel in de Kindle prik, en het bestand overzet.
Het eerste is eenvoudiger.
quote:Graag gedaanOp donderdag 28 oktober 2010 21:15 schreef Cudles het volgende:
@ Deepart; Thanks voor de link.
Ik heb geen extra vakjes nodig en de stof hoeft niet duur te zijn zolang mijn e-reader maar niet ondergestoft raakt. Leer staat misschien mooier, maar is inderdaad een stuk duurder.
De stof hoeft ook niet stevig te zijn, want ik laat hem toch niet vallen. Zo'n lap stof kost 1 euro, het in elkaar zetten ook een euro, het verschepen ook een euro. Dan heeft een fabrikant nog 7 euro winst.
quote:Alle credits gaan naar leolinedanceOp donderdag 28 oktober 2010 21:15 schreef Cudles het volgende:
@ Deepart; Thanks voor de link.
Ik heb geen extra vakjes nodig en de stof hoeft niet duur te zijn zolang mijn e-reader maar niet ondergestoft raakt. Leer staat misschien mooier, maar is inderdaad een stuk duurder.
De stof hoeft ook niet stevig te zijn, want ik laat hem toch niet vallen. Zo'n lap stof kost 1 euro, het in elkaar zetten ook een euro, het verschepen ook een euro. Dan heeft een fabrikant nog 7 euro winst.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |