Nee ik zoek iets goedkopers.quote:
quote:Op zondag 19 september 2010 16:40 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Een eReader kost snel 200 a 250 euro en werkt echt bagger.
welneequote:Op zondag 19 september 2010 16:42 schreef bioloogje het volgende:
eBook hot or not? #2
Zelf zou ik geen kindle nemen omdat die alleen boeken van amazon.com kan openen.
Niet irriterend traag. Je gebruikt hem alleen om boeken te lezen he. Niet zoals een ipad, waar je nog veel meer dingen mee wilt kunnen.quote:
Eensquote:Op zondag 19 september 2010 17:27 schreef Sjaakz het volgende:
Ik zou eerder kijken naar:
* welk formaat scherm je prettig vindt lezen
* handzaamheid (ik zou het liefst een zo licht mogelijk model nemen)
* hoe het scherm licht weerkaatst
De iPad is geen e-reader. Dus dat kan sowieso geen goed antwoord zijn. En als -readersubstituut is het een zeer slechte. Het blijft namelijk een display met backlight, en dat is nou net de reden dat e-readers bestaansrecht hebben. Het fijn kunnen lezen, gelijkwaardig als vanaf papier.quote:
Gisteren toevallig nog een gesprek met iemand over gehad, hij heeft zowel een iPad als een E-reader, de E-reader leest echt veel fijner vanwege bovengenoemde reden PLUS de E-reader is een stuk lichter. Hij heeft een Kindle en die is stukken goedkoper dan een iPad.quote:Op zondag 19 september 2010 17:31 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
De iPad is geen e-reader. Dus dat kan sowieso geen goed antwoord zijn. En als -readersubstituut is het een zeer slechte. Het blijft namelijk een display met backlight, en dat is nou net de reden dat e-readers bestaansrecht hebben. Het fijn kunnen lezen, gelijkwaardig als vanaf papier.
Mooi ding, wat kost dat en wanneer komt hij uit?quote:Op zondag 19 september 2010 19:35 schreef Mendeljev het volgende:
Het heeft weliswaar geen touchscreen maar ik zou gaan voor de Skiff reader mocht die voor een goede prijs op de markt komen. De Skiff bezit alle aspecten waar een reader aan moet voldoen en is ook nog gemakkelijk op te bergen.
[ afbeelding ]
Wanneer hij uit komt is nog niet bekend en de prijs wordt ook niet gegeven maar volgens een Apple-insider om en nabij de $300.quote:Op zondag 19 september 2010 19:42 schreef deepart het volgende:
[..]
Mooi ding, wat kost dat en wanneer komt hij uit?
Niet duur.quote:Op zondag 19 september 2010 19:45 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Wanneer hij uit komt is nog niet bekend en de prijs wordt ook niet gegeven maar volgens een Apple-insider om en nabij de $300.
Ik heb de mijne destijds om precies dezelfde redenen gekocht. Maar het type aantekeningen dat jij waarschijnlijk maakt, zul je nooit op een mobiel apparaat kunnen maken. Onderstrepen, omcirkelen, arceren, etc. is goed mogelijk. Maar echte aantekeningen is het niet geschikt voor. Het kan wel, maar werkt nog minder goed dan typen op een telefoon. Dus daarvoor zul je er wel een vel papier bij moeten gebruiken. Heb je genoeg aan het arceren en omcirkelen van zaken, en heb e de meerprijs van ongeveer 200 euro meer (minimaal, als je ècht noties wil kunnen schrijven heb je immers een groter scherm nodig, met betere editfuncties. Wil je alleen kunnen arceren/onderstrepen, dan is de meerprijs minder) ervoor over dan kun je het doen. Persoonlijk zou ik nu gewoon voor een optie gaan die je pdfjes goed weergeeft, en je aantekeningen maken middels het bewaren van pagina's (dat kan wel op elke ereader volgens mij) of gewoon te noteren waar je al je aantekeningen maakt.quote:Op woensdag 22 september 2010 15:07 schreef Don_Gurgen het volgende:
Ik overweeg ook om een e-reader aan te schaffen. Ik ben momenteel met mijn scriptie bezig en moet enorme hoeveelheden pdf'jes printen en lezen. Dat is best zonde van het papier, de inkt en het geld en geeft ook een enorme bende (en dan heb ik het nog niet over het gewicht van mijn tas dat iedere dag toeneemt...). Een e-reader lijkt me daarom misschien wel een uitkomst. Ik ben alleen niet echt thuis in de e-readers en vroeg me of er meer mensen zijn die zo'n ding voor studie of werk gebruiken? Ik maak graag kleine aantekeningen in artikelen en wil dingen kunnen onderstrepen. Een touchscreen lijkt me daarom wel handig, maar ik zag dat je met bijv. de kindle met een toetsenbord aantekeningen kan maken, iemand ervaring hiermee of anders een oordeel?
Alvast bedankt!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |