Het smaakt lekker. Dat jij dat nou niet vind betekent niet dat dat een universele waarheid is.quote:Op zaterdag 18 september 2010 21:27 schreef Madridista het volgende:
Ik wil graag weten wat het lekkere of positieve aan bier is zodat ik het ook leer waarderen
quote:Op zaterdag 18 september 2010 21:28 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Het smaakt lekker. Dat jij dat nou niet vind betekent niet dat dat een universele waarheid is.
[..]
Het smaakt lekker. Dat jij dat nou niet vind betekent niet dat dat een universele waarheid is.
Kun je beschrijven wat het lekkere eraan precies is?quote:Op zaterdag 18 september 2010 21:28 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Hoe doe je dat?quote:Op zaterdag 18 september 2010 21:29 schreef Wille_und_Vorstellung het volgende:
De smaak is bijzaak, maar ik verkeer in de gelukkige positie dat ik ook de smaak erg kan waarderen.
na het werk een koud biertje met je collegas niets is fijner dan datquote:Op zaterdag 18 september 2010 21:30 schreef Madridista het volgende:
[..]
Kun je beschrijven wat het lekkere eraan precies is?
Heb het net voor het eerst gedronken en ik vond het niet bepaald lekker smaken
Aldus een maagdquote:Op zaterdag 18 september 2010 21:31 schreef PiepZeiDeMuis het volgende:
[..]
na het werk een koud biertje met je collegas niets is fijner dan dat
Ik heb het over de smaak.quote:Op zaterdag 18 september 2010 21:31 schreef PiepZeiDeMuis het volgende:
[..]
na het werk een koud biertje met je collegas niets is fijner dan dat
Klopt ik vind het 'gewoon'ook niet lekker hoorquote:Op zaterdag 18 september 2010 21:33 schreef Madridista het volgende:
[..]
Ik heb het over de smaak.
Gewoon zuur.
Goede reactiequote:Op zaterdag 18 september 2010 21:33 schreef Ascendancy het volgende:
Mijn genieten van bier is dat ik het koppel aan de gezelligheid van de kroeg.
De smaak zelf ga je dan vanzelf waarderen.
Het smaakt lekker. Dat jij dat nou niet vindt, betekent niet dat dat een universele waarheid is.
Hoeveel bier moet je drinken voordat je er wat van voelt?quote:Op zaterdag 18 september 2010 21:35 schreef PiepZeiDeMuis het volgende:
[..]
Klopt ik vind het 'gewoon'ook niet lekker hoorje moet het drinken als je dr echt aan toe bent na een lange dag een koel biertje het eerste flesje is niet zo lekker maar de 2e
hmmmm
je moet ook niet alleen gaan drinken dat is niks aan
Jij 1.quote:Op zaterdag 18 september 2010 21:38 schreef Madridista het volgende:
[..]
Hoeveel bier moet je drinken voordat je er wat van voelt?
In den beginne merk je dat de 2e en 3e etc. beter smaken dan de eerste, maar na enige oefening zal de eerste ook al prima smaken. Aan dat idee moet je je vasthouden, wanneer je begint met bier drinken.quote:
op de nuchtere maag met warm weer is een biertje al genoeg dan voel je wel een beetjequote:Op zaterdag 18 september 2010 21:38 schreef Madridista het volgende:
[..]
Hoeveel bier moet je drinken voordat je er wat van voelt?
Dat denk je maar. Wacht maar tot je morgenvroeg wakker wordt.quote:Op zaterdag 18 september 2010 21:41 schreef Madridista het volgende:
[..]
Merkte er anders niks van hoor
Wow, wat een risico neem je dan in het leven.quote:
Wellicht heeft hij de smaak en geur van koffie altijd al zeer aangenaam gevonden.quote:Op zaterdag 18 september 2010 21:44 schreef Stali het volgende:
[..]
Dan weet je toch dat het een kwestie van doorzetten is voor de leuke neveneffecten?
Tja, dan kun je net zo goed aan een spuitfles van Brise hangen. Lavendelgeur.quote:Op zaterdag 18 september 2010 21:45 schreef Wille_und_Vorstellung het volgende:
[..]
Wellicht heeft hij de smaak en geur van koffie altijd al zeer aangenaam gevonden.
Mee eensquote:Op zaterdag 18 september 2010 21:43 schreef Wille_und_Vorstellung het volgende:
[..]
En een beetje smaak.
Zeker, maar wat zijn de neveneffecten daar dan wel niet van?quote:Op zaterdag 18 september 2010 21:47 schreef Stali het volgende:
[..]
Tja, dan kun je net zo goed aan een spuitfles van Brise hangen. Lavendelgeur..
He, jij bracht het naar voren, vertel jij het maar.quote:Op zaterdag 18 september 2010 21:49 schreef Wille_und_Vorstellung het volgende:
[..]
Zeker, maar wat zijn de neveneffecten daar dan wel niet van?
Neuh, het is uiteindelijk hetzelfde pot hopnat. Die nuance maakt niet zo'n groot verschil.quote:Op zaterdag 18 september 2010 21:48 schreef PiepZeiDeMuis het volgende:
welk merk drink je dan qua bier? dat doet het hem ook
Ik probeerde slechts duidelijk te maken dat er niet altijd een periode van doorzetten aan vooraf hoeft te gaan, voordat men het effect waardeert.quote:Op zaterdag 18 september 2010 21:50 schreef Stali het volgende:
[..]
He, jij bracht het naar voren, vertel jij het maar.
Maar smaak en geur is niet hetzelfde.
klopt maar ze hangen wel nauw samen als je niet kon ruiken zou je sommige smaken niet kunnen proeven en smaken bv een appel en een peer hetzelfdequote:Op zaterdag 18 september 2010 21:50 schreef Stali het volgende:
[..]
He, jij bracht het naar voren, vertel jij het maar.
Maar smaak en geur is niet hetzelfde.
bier is heerlijk bovendien zijn er heel soorten en smakenquote:Op zaterdag 18 september 2010 21:55 schreef pugehenis het volgende:
valt me op hoeveel mensen in dit topic bier eigenlijk niet echt lekker vinden
Welk merk heb je gedronken?..quote:Op zaterdag 18 september 2010 21:33 schreef Madridista het volgende:
[..]
Gewoon zuur.
Nee, ik geloof je zeer zeker wel.quote:Op zaterdag 18 september 2010 21:53 schreef Wille_und_Vorstellung het volgende:
[..]
Ik probeerde slechts duidelijk te maken dat er niet altijd een periode van doorzetten vooraf hoeft te gaan, aan het waarderen van de effecten van iets.
Je gelooft het misschien niet, maar er zijn ook mensen die de smaak van bier direct weten te waarderen.
verschilt per gerecht vind ikquote:Op zaterdag 18 september 2010 22:00 schreef Stali het volgende:
[..]
Nee, ik geloof je zeer zeker wel.
Bier is wel apart trouwens. Neem bijv. witbier. Het eerste glas vond ik net afwaswater.
Heb ik bij gewoon blond nooit last van gehad. Gewoon meteen lekker.
Misschien heb je verschillende type drinkers. Zou dat misschien kunnen?
Ik vind een lekker koud biertje heerlijk maar bij het eten drink ik liever wijn.
[..]
He PeZu.quote:Op zaterdag 18 september 2010 21:56 schreef PeZu het volgende:
[..]
klopt maar ze hangen wel nauw samen als je niet kon ruiken zou je sommige smaken niet kunnen proeven en smaken bv een appel en een peer hetzelfde
Smaken verschillen gewoon en de 1 vindt iets direct lekker en de ander pas na een bepaalde periode en vele anderen zullen een bepaalde drank oid nooit waarderen.quote:Op zaterdag 18 september 2010 22:00 schreef Stali het volgende:
[..]
Nee, ik geloof je zeer zeker wel.
Bier is wel apart trouwens. Neem bijv. witbier. Het eerste glas vond ik net afwaswater.
Heb ik bij gewoon blond nooit last van gehad. Gewoon meteen lekker.
Misschien heb je verschillende type drinkers. Zou dat misschien kunnen?
Ik vind een lekker koud biertje heerlijk maar bij het eten drink ik liever wijn.
mwa hoeft niet zo te zijnquote:Op zaterdag 18 september 2010 22:05 schreef Stali het volgende:
[..]
He PeZu..
Maar draai het eens om? Dan is bier per definitie lekker omdat je geen benul hebt.
Ik vergelijk het dan toch met mijn eerste sigaretje, potje bier en bakje koffie. De eerste waren in mijn beleving allemaal smerig.
Trouwens mijn eerste grapefruit en gamba's ook. Je leert dingen eten en drinken. Kwestie van wennen, denk ik. En als het ook nog eens leuke neveneffecten oplevert? Dan wen je wat makkelijker.
Jij hebt het met bier. Ik heb dat meer met wijnen.quote:Op zaterdag 18 september 2010 22:05 schreef Wille_und_Vorstellung het volgende:
[..]
Smaken verschillen gewoon en de 1 vindt iets direct lekker en de ander pas na een bepaalde periode en vele anderen zullen een bepaalde drank oid nooit waarderen.
En dat kan per persoon, per periode weer verschillen. De enige constante bij mij is, dat ik bier vrijwel altijd wel direct kan waarderen. In tegenstelling tot wijn.
Sigaretten worden nooit lekker, het is alleen de verslaving die je voed waardoor je je beter voelt met een sigaret.quote:Op zaterdag 18 september 2010 22:05 schreef Stali het volgende:
[..]
He PeZu..
Maar draai het eens om? Dan is bier per definitie lekker omdat je geen benul hebt.
Ik vergelijk het dan toch met mijn eerste sigaretje, potje bier en bakje koffie. De eerste waren in mijn beleving allemaal smerig.
Trouwens mijn eerste grapefruit en gamba's ook. Je leert dingen eten en drinken. Kwestie van wennen, denk ik. En als het ook nog eens leuke neveneffecten oplevert? Dan wen je wat makkelijker.
Dat zou best kunnen hoor. Veel snoep dat kinderen lekker vinden is voor volwassenen weer veel te zoet. Je smaak verandert. Whiskey heb ik ook aan moeten wennen, eerst beetje uit stoerheid drinken, maar nu vind ik het daadwerkelijk lekker.quote:Op zaterdag 18 september 2010 22:16 schreef Stali het volgende:
[..]
Jij hebt het met bier. Ik heb dat meer met wijnen.
Maar. Ik heb toch een maar. Een kind van pak en beet vijf vindt het allemaal niets. Ze vinden het gewoon vies. Staan heel stoer wat schuim te drinken en trekken meteen een vieze kop. Intussen is die smaak wel opgeslagen in hun geheugen.
Zou het niet kunnen dat je gewoon moet wennen aan sterke smaken en dat daar uiteindelijk een voor- of afkeur voor de uitgesproken smaken ontstaat? En is het gewoon aapje ziet, aapje doet?
Verkapt ik ben 14 en vind breezer lekker-topicquote:Op zaterdag 18 september 2010 21:27 schreef Madridista het volgende:
Ik wil graag weten wat het lekkere of positieve aan bier is zodat ik het ook leer waarderen
Je moet ook wel wennen aan 'sterke' smaken, maar of iemand iets uiteindelijk - of direct - lust hangt ook sterk af van het aantal smaakpappillen per type en de individuele gevoeligheid. Op die manier kan het dus zo zijn dat bepaalde mensen bier nooit wat zullen vinden - er zelfs een afkeer van hebben.quote:Op zaterdag 18 september 2010 22:16 schreef Stali het volgende:
[..]
Jij hebt het met bier. Ik heb dat meer met wijnen.
Maar. Ik heb toch een maar. Een kind van pak en beet vijf vindt het allemaal niets. Ze vinden het gewoon vies. Staan heel stoer wat schuim te drinken en trekken meteen een vieze kop. Intussen is die smaak wel opgeslagen in hun geheugen.
Zou het niet kunnen dat je gewoon moet wennen aan sterke smaken en dat daar uiteindelijk een voor- of afkeur voor de uitgesproken smaken ontstaat? En is het gewoon aapje ziet, aapje doet?
Met het "uiteindelijk" ben ik het wel eens.quote:Op zaterdag 18 september 2010 22:24 schreef Wille_und_Vorstellung het volgende:
[..]
Je moet ook wel wennen aan 'sterke' smaken, maar of iemand iets uiteindelijk - of direct - lust hangt ook sterk af van het aantal smaakpappillen per type en de individuele gevoeligheid. Op die manier kan het dus zo zijn dat bepaalde mensen bier nooit wat zullen vinden - er zelfs een afkeer van hebben.
En dan jouw avatar.quote:Op zaterdag 18 september 2010 22:27 schreef Lexis het volgende:
[..]
Echt he, alsof je hier serieus over kunt discussieren..
hoi lieve staliquote:Op zaterdag 18 september 2010 22:05 schreef Stali het volgende:
[..]
He PeZu..
quote:Op zaterdag 18 september 2010 21:57 schreef zquing het volgende:
Dat jij bier niet lekker vindt, betekend niet dat andere dezelfde mening hebben
Verder zal jij als boertje wel "om kostentechnische redenen" bedoelen.quote:Op zondag 19 september 2010 10:47 schreef Frag_adder het volgende:
de gemiddelde boer / student
..
Pils drink ik kosten technisch vooral op stap
[..]
Leer je smaken kennen, pils (wat we in nederland bier noemen) wordt juist gekenmerkt door de bitterheid van de hop. Zuure bieren zijn vaak sommige witbieren en ales... en cider natuurlijk.quote:Op zaterdag 18 september 2010 21:33 schreef Madridista het volgende:
[..]
Gewoon zuurbitter.
Ja dan wil hij helemaal nooit meer bier drinkenquote:Op zaterdag 18 september 2010 22:32 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
Probeer Grolsch eens dan proat je wel anders
cider is toch geen bierquote:Op maandag 20 september 2010 12:05 schreef Zith het volgende:
[..]
Leer je smaken kennen, pils (wat we in nederland bier noemen) wordt juist gekenmerkt door de bitterheid van de hop. Zuure bieren zijn vaak sommige witbieren en ales... en cider natuurlijk.
ciderquote:Op maandag 20 september 2010 12:05 schreef Zith het volgende:
[..]
Leer je smaken kennen, pils (wat we in nederland bier noemen) wordt juist gekenmerkt door de bitterheid van de hop. Zuure bieren zijn vaak sommige witbieren en ales... en cider natuurlijk.
nee, daarom zet ik het pas aan het eindequote:
Boertjequote:Op zondag 19 september 2010 13:14 schreef Wille_und_Vorstellung het volgende:
[..]
Verder zal jij als boertje wel "om kostentechnische redenen" bedoelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
... Bier moet je eigelijk leren drinken, net als roken en wijnquote:Op zaterdag 18 september 2010 21:30 schreef Madridista het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 22 september 2010 12:35 schreef Stofzuigerzak het volgende:
TS ga lekker pikstaarten drinkenEhm, haanstaart dus, je hebt een dirty mind. Ik prefereer de term 'rooster' boven 'cock'. Is wat minder suggestief.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lekker gek
Beetje cray cray
Fan van De Jeugd
En stiekem ook van Le Le
zO leren we het allemaal xxxquote:Op dinsdag 28 september 2010 03:08 schreef thimothy-afca het volgende:
[..]
... Bier moet je eigelijk leren drinken, net als roken en wijn
Roken moet je eigelijk niet leren :$, alleen stom ik doe het zelf al 7 jaar :$ Oepss
het is gewoon een kwestie van het ezel verhaal,
Gewoon 1ste drinken.. en denk je van Ieell.. en dan gewoon ertegenaan, denk dat ej Cola ofzo drinkt
niet meteen 1ste keer 20 biertjes drinken (niet dat je da haalt) maar alsnog
begin eerst met 1tje en bouw rustig op..
wat je ook kan doen is...
ik weet niet of je Energie lust?, ga mixen, gooi eerst je glas voor 3/4 vol met energie en 1/4 bier.
dan volgende glas 2/4 energie en 2/4 bier.. en dan naar paar glazen, 1/4 energie en dan 3/4 bier
sterker nog, ik drink meestal 1ste 2 biertje zo: 1/4 energie en 3/4 bier
blijft gewoon zo lekker
maarjha dat is dan weer mijn smaak!
probeer iets,
xxjes
Ach, het is ook smerig eigenlijk. Maar zo weten mijn matties dat ik er voor hun ben, ik ben hun boi.quote:Op zaterdag 18 september 2010 21:27 schreef Madridista het volgende:
Je bent een meisje..quote:
leuke meisjes drinken ook bierquote:
Meisjes horen schattige drank te drinken, maar geen bier.quote:
dude ik was laatst op oktoberfest en daar waren veel schattige deernes zwaar ad pullen bierquote:Op zondag 10 oktober 2010 21:52 schreef deepart het volgende:
[..]
Meisjes horen schattige drank te drinken, maar geen bier.
deepart is 16quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:52 schreef deepart het volgende:
[..]
amice ik geloof je.quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:55 schreef PeZu het volgende:
[..]
dude ik was laatst op oktoberfest en daar waren veel schattige deernes zwaar ad pullen bier
Zoals breezer?quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:52 schreef deepart het volgende:
[..]
Rode wijn ook al, witte wijn is veel lekkerder.quote:Op zondag 10 oktober 2010 22:09 schreef 92Merel het volgende:
[..]
Zoals breezer?
Allemaal van die zoete limonade zooi.
Heb liever bier, rode wijn, malibucola en nog wat andere mixjes.
Zoete witte wijn zekerquote:Op zondag 10 oktober 2010 22:09 schreef deepart het volgende:
[..]
Rode wijn ook al, witte wijn is veel lekkerder.
Jaquote:Op zondag 10 oktober 2010 22:12 schreef 92Merel het volgende:
[..]
Zoete witte wijn zeker
Maar TS, gewoon leren drinken anders of gewoon gezond blijven doen en geen bier drinken.
Zoete mousserende witte wijnquote:
geboortedatum: 12-07-1991quote:Op zaterdag 18 september 2010 21:30 schreef Madridista het volgende:
[..]
Best te doen maar ik prefereer bierquote:
Mijn eerste bier vond ik anders zeer goed te drinken.quote:Op zondag 10 oktober 2010 22:21 schreef kanslooz het volgende:
[..]
geboortedatum: 12-07-1991![]()
OT: Je moet het leren drinken, ik ken niemand die zijn/haar 1e pils lekker vond
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |