abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 september 2010 @ 12:40:23 #276
230985 Iska
In case of fire, use stairs!
pi_86707235
quote:
Op woensdag 22 september 2010 12:32 schreef Lightning_NL het volgende:
:') Onder welke steen kom jij vandaan gekropen?
Ben pas heel kort bezig met defensie, dus tjah.. dan loop je nog wel eens achter ;)

quote:
Op woensdag 22 september 2010 12:37 schreef Vortix het volgende:

[..]

Budgettekort? Check. Te weinig geld om salaris voor nieuwe aanwas te betalen? Check. Uitgestelde opkomsten? Check.

Ik zou vorige maand begonnen zijn aan de KOO in Breda, maar alles voor infanterie en logistiek van aug 2010 is doorgeschoven naar feb 2011. En dat is niet het enige voorbeeld.
Balen :S:S, maar kan je wel lkkr half jaartje op vakantie ;)
"All science is either physics or stamp collecting" || Ernest Rutherford
"And I think about all of us. Walking our own Green Mile, each in our own time" || Paul Edgecomb
  woensdag 22 september 2010 @ 12:42:59 #277
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_86707309
quote:
Op woensdag 22 september 2010 12:40 schreef Iska het volgende:

[..]

Balen :S:S, maar kan je wel lkkr half jaartje op vakantie ;)
Grappenmaker :') Het geld groeit niet aan de bomen. Nee, kennis verdiepen zal je bedoelen!
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  woensdag 22 september 2010 @ 12:46:44 #278
230985 Iska
pi_86707411
quote:
Op woensdag 22 september 2010 12:42 schreef Vortix het volgende:

[..]

Grappenmaker :') Het geld groeit niet aan de bomen. Nee, kennis verdiepen zal je bedoelen!
Ik ben nog wel van plan om zoiets te gaan na behalen bachelor voordat ik de wijde wereld van defensie intrek :Y
"And I think about all of us. Walking our own Green Mile, each in our own time" || Paul Edgecomb
pi_86707468
quote:
Op woensdag 22 september 2010 12:34 schreef m.k het volgende:

[..]

niet iedereen is zo slim en gestresseerd in defensie als jij ;)

:')
Nja, ik denk dat het toch een beetje algemene kennis is.
  woensdag 22 september 2010 @ 12:48:56 #280
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_86707476
Zijn wel vette dingen ja :) Zelf nooit zoiets gedaan maar ik kan me voorstellen dat je dat gedaan wil hebben!
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  woensdag 22 september 2010 @ 12:50:12 #281
230985 Iska
pi_86707506
Wat heb jij trouwens gestudeerd Vortix?
  woensdag 22 september 2010 @ 12:54:02 #282
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_86707626
Ik heb een bachelor sociologie gedaan. Tijdens die studie dus besloten dat de academische wereld voorlopig niet echt iets is waar ik mijn beroep van wil maken. Ook ontdekt dat mijn echte interesse ligt in conflicten en internationale betrekkingen.
Toen dus besloten om bij Defensie te gaan solliciteren en aangenomen, maar uitgesteld. Nu doe ik een minor conflictstudies in Utrecht ter afwachting van Februari. Bevalt me tot nu toe wel :)
  woensdag 22 september 2010 @ 12:57:06 #283
230985 Iska
pi_86707714
Nice, zelfde motivatie als ik heb om bij defensie te gaan dus ;). Maar vind je het nu niet jmmr dat je aan een opleiding begint die je ook zonder je bachelor had kunnen doen (als je tenminste infanterie gaat doen)? Ik wil namelijk Off. Genie of Off. TD gaan doen om de afgelopen jaren tenminste niet 'voor niets laten zijn
  woensdag 22 september 2010 @ 13:03:01 #284
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_86707858
Ik ga inderdaad naar de infanterie. Daar heb ik heel bewust voor gekozen, opleiding of geen opleiding. Ik vind het niet echt jammer, ik zal de inzichten die ik heb gekregen door mijn studie alsnog kunnen gebruiken (hedendaagse inzet is veel meer dan alleen maar gevechten, maar ook bijvoorbeeld intel verkrijgen uit locals) en door mijn academische opleiding geldt mijn KOO als MWO.

Komt nog bij dat je bij de KL om de drie jaar van stoel verandert, dus stel dat je besluit om alsnog iets te willen doen met je studie is de switch naar (voor mij) bijvoorbeeld ISTAR of verkenning zo gemaakt.
  woensdag 22 september 2010 @ 13:06:26 #285
230985 Iska
pi_86707946
Ja, daar heb inderdaad wel een goed punt. Je hebt nu sowieso goede doorgroeimogelijkheden door je achtergrond (lijkt mij). Wil je trouwens naar pantserinfanterie of luchtmobiel?
  woensdag 22 september 2010 @ 13:19:44 #286
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_86708357
Dat is niet aan mij om te bepalen :) De opleiding voor infanterieofficieren is duaal, dus je moet tijdens de opleiding sowieso je rode baret halen. Naderhand wordt bepaald waar je naartoe gaat. Zo ben je flexibeler voor Defensie :)
  woensdag 22 september 2010 @ 13:21:19 #287
230985 Iska
pi_86708398
Ooww, dat wist ik nog niet ;). Ik dacht dat je pas na je basisopleiding verder ging voor de painf of lmb
  woensdag 22 september 2010 @ 13:29:41 #288
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_86708645
Dat was vroeger ook zo. Momenteel zit de structuur als volgt in elkaar: KMA -> VTO Infanterie -> Plaatsing (en als je naar painf gaat nog een cursus CV90).
  woensdag 22 september 2010 @ 14:21:56 #289
230985 Iska
pi_86710513
Betekend dat dat je mag kiezen welke baret je draagt (lijkt me sterk maar toch)?
pi_86710549
quote:
Op woensdag 22 september 2010 12:37 schreef Vortix het volgende:

[..]

Budgettekort? Check. Te weinig geld om salaris voor nieuwe aanwas te betalen? Check. Uitgestelde opkomsten? Check.

Ik zou vorige maand begonnen zijn aan de KOO in Breda, maar alles voor infanterie en logistiek van aug 2010 is doorgeschoven naar feb 2011. En dat is niet het enige voorbeeld.
Dat is jammer, maar wel goed dat je ondertussen verder bent gegaan met een andere studie, alle extra kennis die je opdoet is mooi meegenomen! :7
Ik heb op 6okt as voorlichting voor Officier P&O bij de Luchtmacht en ben benieuwd wat ze over uitgestelde opkomsten etc gaan vertellen. Op dit moment studeer ik af (HBO) en ben ik ook al begonnen met een premaster (afronden in juni 2011) en hoopte, als alles goed gaat, in augustus 2011in Breda te starten. Maargoed.. mocht dat niet lukken, dan stellen we de plannen wel weer bij!
  woensdag 22 september 2010 @ 14:30:28 #291
230985 Iska
pi_86710822
Heeft iemand trouwens ervaring met de Minor Krijgswetenschappen? Lijkt me namelijk wel leuk/toepasselijk om die volgend jaar te gaan volgen
  woensdag 22 september 2010 @ 14:32:43 #292
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_86710900
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:21 schreef Iska het volgende:
Betekend dat dat je mag kiezen welke baret je draagt (lijkt me sterk maar toch)?
Nee, welke baret je draagt hangt af van waar je werkt :)
pi_86711411
quote:
Op woensdag 22 september 2010 13:03 schreef Vortix het volgende:
Ik ga inderdaad naar de infanterie. Daar heb ik heel bewust voor gekozen, opleiding of geen opleiding. Ik vind het niet echt jammer, ik zal de inzichten die ik heb gekregen door mijn studie alsnog kunnen gebruiken (hedendaagse inzet is veel meer dan alleen maar gevechten, maar ook bijvoorbeeld intel verkrijgen uit locals) en door mijn academische opleiding geldt mijn KOO als MWO.

Komt nog bij dat je bij de KL om de drie jaar van stoel verandert, dus stel dat je besluit om alsnog iets te willen doen met je studie is de switch naar (voor mij) bijvoorbeeld ISTAR of verkenning zo gemaakt.
Dus je hebt kans dat wij collega's worden als je ooit switched naar de verkenners :3.
(Ik heb alleen nog geen flauw idee of ik nou bij de BVE of ISTAR word gedumpt volgend jaar na de AMO :') )

Waarom ging je eigenlijk niet gelijk voor officier cav verk als ik het vragen mag?
(Painf is ook dikke pret natuurlijk :7 )
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
  woensdag 22 september 2010 @ 16:13:49 #294
230985 Iska
pi_86714631
Eindelijk goede waterdichte hardloopschoenen gevonden :D! Tenminste geen last meer van vervellende voeten door verzopen schoenen na stukje rennen in het bos
pi_86714999
Waterdichte hardloopschoenen? Gewoon op fatsoenlijke kisten rennen in het bos! :P (Niet van die goedkope dump zooi.)
Sleep nu zelf altijd een stel Meindl Army Pro mee als ik ga hardlopen in het bos hier, zitten heerlijk.
(Vind het persoonlijk wat fijner als ik 's morgens nog ga trainen in het bos wat stevige schoenen voor ik naar de sportschool ga, zit ook paar km heen en terug hardlopen bij.)

Maar het is maar water, dat droogt vanzelf wel :').

[ Bericht 0% gewijzigd door Vronsky op 22-09-2010 16:29:44 ]
  woensdag 22 september 2010 @ 16:37:32 #296
230985 Iska
pi_86715678
Ja, 's wel nice maar ik heb nog het excuus dat ik een studentje ben he ;)... kisten komen vanzelf :P
En nat is zeker het probleem niet, maar 2-3 keer per week je voeten verzuipen vind de huid onder mijn voeten niet zo prettig :P
pi_86715853
Hardlopen op kisten? Niet echt slim... :N
pi_86715963
(Dat is stiekem ook de reden dat ik nu die kisten meeneem ipv van m'n normale hardloopschoenen.)

Het is vooral erg als het hier weer eens heeft geregend :(, ik train altijd vlakbij de leusderheide, en als het hier regent is het de meest vreselijke blubberzooi in het bos, dus ik kom dan ook altijd compleet bruin en zeiknat thuis. (Maakt het wel leuk! :D)

Ga heel misschien binnenkort dit kopen: zijn ook waterdicht als het goed is, ben alleen wel benieuwd of het wel ECHT goed voor je voeten is.
Mensen lopen er ook marathons op. :/

quote:
Op woensdag 22 september 2010 16:41 schreef Lightning_NL het volgende:
Hardlopen op kisten? Niet echt slim... :N
Op lange afstand is het ook niet echt slim, heb daar m'n normale hardloopschoenen voor, maar als ik aan het trainen ben in het bos vind ik het zelf wat prettiger (Bied wat meer steun en als ik met boomstammen aan het kloten ben heb ik liever wat meer bescherming op m'n voeten dan van die sukkelige hardloopschoenen waar ik nog eens m'n tenen in breek :p.
pi_86716239
Hou er wel rekening mee dat als je veel en vaak hardloopt met je kisten, dat je gewoon je hele gestel naar de klote helpt. Dat merk je nu misschien nog niet, maar misschien ineens wel wanneer je 30 bent.
  woensdag 22 september 2010 @ 17:31:16 #300
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_86718034
Je kunt misschien beter gaan speedmarsen, 2 minuten op 1 minuut af.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')