En dat is geeneens een Nederlandse trend, maar een internationale. In andere landen doen zelfs soapsterren een gooi naar het parlement, zal me niet verbazen als dat in NL ook nog gebeurd.quote:Op zondag 19 september 2010 17:52 schreef Elfletterig het volgende:
Interessant onderwerp. Ik las laatst ook ergens een discussie of linkse partijen 'het volk' moeten wijzen op hun domheid, of juist niet.
Feit is dat de politiek is veranderd. Politiek is een soort Idols-verkiezing geworden. Het begrip "stemmen" is enorm in waarde gedevalueerd. Het volk beslist over dingen waar het bar weinig van snapt. Het volk laat zich ook makkelijker dan ooit inpakken door een krachtige marketingslogan. Men verdiept zich totaal niet in politiek, laat staan in verkiezingsprogramma's.
En in Frankrijk is zelfs al een soort van soapster aan de macht.quote:Op zondag 19 september 2010 17:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En dat is geeneens een Nederlandse trend, maar een internationale. In andere landen doen zelfs soapsterren een gooi naar het parlement, zal me niet verbazen als dat in NL ook nog gebeurd.
In die beschrijving kan ik me wel vinden.quote:Op zondag 19 september 2010 17:29 schreef Pool het volgende:
[..]
Sachtertorte is een beetje als in Voor een autoritair-conservatieve elitaire neozionist is z'n humor best te pruimen.
Het woord Tokkie heb ik niet gebruikt, en daar doel ik ook niet op. De term 'volk' laat ik meer samenvallen met wat je mensbeeld kunt noemen. Het mensbeeld van rechts is onmiskenbaar pessimistisch, gebaseerd op de Heidelbergse catechismus, zeg maar. Het mensbeeld van links is evenzeer pessimistisch, ware het niet dat men door emancipatie tot redelijke/rationele individuen kan worden opgevoed.quote:Op zondag 19 september 2010 15:03 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Oei.... je zegt dan ongeveer dat een meerderheid van de samenleving een diepgegronde hekel heeft aan zichzelf ? Nee dat geloof ik niet..
Of je bedoelt met "het gewone volk' bepaalde typetjes die ook maar een minderheid is van "het gewone volk' Type tokkie, type altijdzuipend, type hooligan, type agressief-rechtse fokuser
Behalve het type tokkie is een zeker neerkijken onvermijdelijk in iedere samenleving,
Het is terecht dat de samenleving signalen laat uitgaan van dat een dergelijk a-sociaal gedrag onaanvaardbaar is .. dat dit helaas arrogantie van 'verlichte' burgers rationaliseert is een gegeven..
Maar dan weer dwingt dat ons tot bescheidenheid in ons gelijk.... een les voor hen die zich moreel superieur achten.. (ik moet denken aan Cliteur en zijn verlichtingsrethoriek .. die nieuwe PVV -adviseur is dus volgens Cliteur eg nie verlicht, waar hij gelijk in heeft)
Het type tokkie is een ander verhaal.. Je hebt het wel over echte mensen, die echt op tv waren.. Svp genuanceerd redeneren
Als echte rechtse kan ik zeggen dat de enige reden waarom ik pessimistisch ben, de aanwezigheid van linksen is.quote:Op maandag 20 september 2010 00:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het woord Tokkie heb ik niet gebruikt, en daar doel ik ook niet op. De term 'volk' laat ik meer samenvallen met wat je mensbeeld kunt noemen. Het mensbeeld van rechts is onmiskenbaar pessimistisch, gebaseerd op de Heidelbergse catechismus, zeg maar. Het mensbeeld van links is evenzeer pessimistisch, ware het niet dat men door emancipatie tot redelijke/rationele individuen kan worden opgevoed.
Dat heb ik nou met rechtsen. In mijn optiek was het veel beter toeven in Nederland als er geen rechtsen zouden bestaanquote:Op maandag 20 september 2010 00:18 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Als echte rechtse kan ik zeggen dat de enige reden waarom ik pessimistisch ben, de aanwezigheid van linksen is.
Nee. die heb je niet gebruikt en waar ik "je" schreef moet je zien als een schrijfstijl...Ik bedoelde niet jouw persoon. Ik dacht aan een diskussie tussen Ramdas en Zwagerman die nu loopt op Joop.nl waar het woord tokkie wordt gebruiktquote:Op maandag 20 september 2010 00:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het woord Tokkie heb ik niet gebruikt, en daar doel ik ook niet op.
Ja natuurlijk ... daar zit wat in.. Gematigden hebben meer compassie en op dit punt lijkt links de gematigdheid meer te absorberen, meer open te willen staan voor de mogelijkheid van verandering van mensen en van de gelijkwaardigheid van de mens, wat ook logisch is als je bedenkt dat de wortels van links de 19e eeuwse arbeidersbeweging is.quote:De term 'volk' laat ik meer samenvallen met wat je mensbeeld kunt noemen. Het mensbeeld van rechts is onmiskenbaar pessimistisch, gebaseerd op de Heidelbergse catechismus, zeg maar. Het mensbeeld van links is evenzeer pessimistisch, ware het niet dat men door emancipatie tot redelijke/rationele individuen kan worden opgevoed.
Let's agree to disagree.quote:Op maandag 20 september 2010 09:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat heb ik nou met rechtsen. In mijn optiek was het veel beter toeven in Nederland als er geen rechtsen zouden bestaan
Dat heb ik nou met rechtsen, linksen en middens.quote:Op maandag 20 september 2010 09:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat heb ik nou met rechtsen. In mijn optiek was het veel beter toeven in Nederland als er geen rechtsen zouden bestaan
Nou, het is grappig en ook zeer triest om te zien dat de Wilders aanhang totaal geen idee heeft dat de acties van Wilders wel degelijk erg lijken op de manier waarom de Joden werden neergezet in de jaren 30. Wilders mag dan nog geen concentratiekampen klaar hebben staan, maar dat zegt niet dat hij niet op dezelfde manier probeert een hele grote groep mensen de schuld te geven van alle ellende in dit land en in europa. Weldenkende mensen hopen dat er bij de PVV aanhang echt ooit een keer een belletje gaat rinkelen voordat het te laat is en de voorspelde etnische zuiveringen echt plaats gaan vinden hier.quote:Op zaterdag 18 september 2010 13:10 schreef Daniel1976 het volgende:
Ja terechte klacht. Ze blazen van te voren al alsof wilders hitler 2.0 is.
Ze rollen gewoon over elkaar heen om wilders zo zwart mogelijk te maken.
Het is bijna grappig.
Nou, rechts is overduidelijk van plan mensen uit dit land te weren en zelfs te deporteren. Links doet niets wat ook maar enigszins in de buurt komt. Dus laten we niet roepen dat linkse aanhang en rechtse aanhang hetzelfde zijn, want dat is alle behalve zo. Rechts moet gestopt worden, voordat er etnische zuiveringen gaan plaatsvinden in dit land en in europa. De etnische zuiveringen in Bosnie waren al erg genoeg en mogen nooit meer gebeuren.quote:
Ja hoor, etnische zuiveringen nog wel.quote:Op dinsdag 21 september 2010 04:00 schreef Ratso het volgende:
[..]
Nou, het is grappig en ook zeer triest om te zien dat de Wilders aanhang totaal geen idee heeft dat de acties van Wilders wel degelijk erg lijken op de manier waarom de Joden werden neergezet in de jaren 30. Wilders mag dan nog geen concentratiekampen klaar hebben staan, maar dat zegt niet dat hij niet op dezelfde manier probeert een hele grote groep mensen de schuld te geven van alle ellende in dit land en in europa. Weldenkende mensen hopen dat er bij de PVV aanhang echt ooit een keer een belletje gaat rinkelen voordat het te laat is en de voorspelde etnische zuiveringen echt plaats gaan vinden hier.
Wat een stakker. Maarja, het is al laat hé.quote:Op dinsdag 21 september 2010 04:02 schreef Ratso het volgende:
[..]
Nou, rechts is overduidelijk van plan mensen uit dit land te weren en zelfs te deporteren. Links doet niets wat ook maar enigszins in de buurt komt. Dus laten we niet roepen dat linkse aanhang en rechtse aanhang hetzelfde zijn, want dat is alle behalve zo. Rechts moet gestopt worden, voordat er etnische zuiveringen gaan plaatsvinden in dit land en in europa. De etnische zuiveringen in Bosnie waren al erg genoeg en mogen nooit meer gebeuren.
Niet helemaal goed in het bolletje zeker. Je geloofd de linkse media een beetje te hard. Er wordt niemand gedeporteerd! Er worden hooguit mensen die hier ten onrechte verblijven teruggestuurd naar daar waar ze vandaan komen. Dat zijn over het algemeen mensen die een plek innemen van iemand die het echt nodig heeft om een veilig heenkomen te zoeken in nl.quote:Op dinsdag 21 september 2010 04:02 schreef Ratso het volgende:
[..]
Nou, rechts is overduidelijk van plan mensen uit dit land te weren en zelfs te deporteren. Links doet niets wat ook maar enigszins in de buurt komt. Dus laten we niet roepen dat linkse aanhang en rechtse aanhang hetzelfde zijn, want dat is alle behalve zo. Rechts moet gestopt worden, voordat er etnische zuiveringen gaan plaatsvinden in dit land en in europa. De etnische zuiveringen in Bosnie waren al erg genoeg en mogen nooit meer gebeuren.
De zoveelste kloon van Scanmanquote:Op dinsdag 21 september 2010 10:16 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat een stakker. Maarja, het is al laat hé.
de·por·te·ren -teerde, h gedeporteerd (van personen) wegvoeren, bv. naar een ballingsoord; het land uitzettenquote:Op dinsdag 21 september 2010 12:12 schreef marky het volgende:
[..]
Niet helemaal goed in het bolletje zeker. Je geloofd de linkse media een beetje te hard. Er wordt niemand gedeporteerd! Er worden hooguit mensen die hier ten onrechte verblijven teruggestuurd naar daar waar ze vandaan komen. Dat zijn over het algemeen mensen die een plek innemen van iemand die het echt nodig heeft om een veilig heenkomen te zoeken in nl.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |