abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 29 september 2010 @ 21:23:10 #176
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_86998123
http://lh5.ggpht.com/_tgL(...)g/s720/bel%20001.jpg

Ik heb er even het praktijkboek NEN 1010 - Elektrische installaties in woningen nagekeken en daar wordt het volgende gesteld.

quote:
Vraag
Ik vervang voor een woningbouwcorperatie geregeld oude groepenkasten door nieuwe. De netbeheerder stelt dan dat er sprake is van een nieuwe installatie, die dus aan de nieuwe druk van de NEN1010 moet voldoen. Klopt dit ?
En het antwoord daarop is dan

quote:
[b]Antwoord :[.b]
Het is de bedoeling dat het te vervangen onderdeel, dus de verdeelinrichting wordt uitgelegd volgens de nieuwste editie van de norm NEN1010. Dit betekend meestal bijvoorbeeld de toepassing van aardlekschakelaars van 30 mA. Het gaat te ver om dan te stellen dat de gehele installatie aan de nieuwe norm moet voldoen.
Uit hetzelfde boek haal ik ook dat de verlichting over twee aardlekschakelaars verdeeld moet worden zodat er bij een defect altijd verlichting over is.

Ik lees nergens dat dit niet voor bestaande installaties van voor een bepaald bouwjaar geld ? Kun je mij een NEN norm noemen waar dit in staat ? :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 30 september 2010 @ 18:13:53 #177
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87030260
*zucht*

het heeft me een halve dag en minimaal zes telefoongesprekken gekost om mijn internet te kunnen verhuizen. Werd eind van de middag teruggebeld dat het wel 'gewoon' mogelijk was en dat ze, om me te compenseren, geen verhuiskosten (á 35 euro) in rekening brengen :) (trouwens sowieso belachelijk, een nieuwe aansluiting is maar 15 euro adm. kosten, en een verhuizing 35 :') )

tussenstand geregelde zaken tot nu toe:

• Huur oude woning opgezegd
• afspraak 1e inspectie is gemaakt
• Rabobank is per 1 november verhuisd naar het nieuwe adres
• Tele2 gaat per 19 november in op het nieuwe adres
• Eneco en Evides gaan per 13 oktober in op het nieuwe adres
• Zilveren Kruis hoef ik niet te regelen, die halen hun adresgegevens rechtstreeks uit het gba.
• TNT post doorsturen (1 maand, vanaf 15 november)

Half geregeld:
Kraamzorg: info aangevraagd wanneer ik m'n adreswijziging daar moet doorgeven

Nog te doen:

• Gemeente (via DigiD)
Ik heb zelf een DigiD, mijn man ook, maar verhuist mijn kind automatisch mee? Of moet ik hem apart verhuizen en dus een DigiD voor hem aanvragen?
• SVB (Kinderbijslag) via DigiD
• CZ via DigiD
• Huisarts
• Apotheek
• OV-Chipkaart (kan dat via mijnov.nl ?)
• diverse klantenkaarten (airmiles, bonuskaart etc)
• Consultatiebureau

Iemand nog aanvullingen voor dat onderste lijstje? (en antwoord op m'n vragen? )

[ Bericht 1% gewijzigd door DJMO op 01-10-2010 17:56:05 ]
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_87030609
wat een gedoe dat omzetten allemaal.

heb nog abonnementen op tijdschriften/krant ofzo?
ik weet zo niets wat je nog aan de lijst kan toevoegen.

quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:13 schreef DJMO het volgende:

Ik heb zelf een DigiD, mijn man ook, maar verhuist mijn kind automatisch mee? Of moet ik hem apart verhuizen en dus een DigiD voor hem aanvragen?
als het goed is kan je met 1 DigiD code jezelf, geregistreerd partner en kind(eren) overzetten.
kijk anders ff als je inlogt bij de gemeente met je DigiD of die optie er is. anders ff bellen.

[ Bericht 0% gewijzigd door loecje op 30-09-2010 19:59:59 ]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 30 september 2010 @ 19:11:27 #179
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87032592
Ik heb (gelukkig) geen kranten of tijdschriften Loecje. Ook geen tv-gids of telefoon aansluiting (alleen een mobiele prepaid). En dat internet overzetten kon blijkbaar alleen telefonisch omdat ik dus geen kpn aansluiting heb en wil. Als je het via de website wil verhuizen, moet je een telefoonnummer opgeven en dat ging in mijn geval dus niet ;)
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

† In Memoriam † vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:16:53 #180
37843 lady-wrb
kortaf
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:41:19 #181
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_87066707
quote:
Op donderdag 30 september 2010 18:13 schreef DJMO het volgende:
*zucht*

het heeft me een halve dag en minimaal zes telefoongesprekken gekost om mijn internet te kunnen verhuizen. Werd eind van de middag teruggebeld dat het wel 'gewoon' mogelijk was en dat ze, om me te compenseren, geen verhuiskosten (á 35 euro) in rekening brengen :) (trouwens sowieso belachelijk, een nieuwe aansluiting is maar 15 euro adm. kosten, en een verhuizing 35 :') )

tussenstand geregelde zaken tot nu toe:

• Huur oude woning opgezegd
• afspraak 1e inspectie is gemaakt
• Rabobank is per 1 november verhuisd naar het nieuwe adres
• Tele2 gaat per 19 november in op het nieuwe adres
• Eneco en Evides gaan per 13 oktober in op het nieuwe adres
• Zilveren Kruis hoef ik niet te regelen, die halen hun adresgegevens rechtstreeks uit het gba.
• TNT post doorsturen (1 maand, vanaf 15 november)

Half geregeld:
Kraamzorg: info aangevraagd wanneer ik m'n adreswijziging daar moet doorgeven

Nog te doen:

• Gemeente (via DigiD)
• SVB (Kinderbijslag) via DigiD
• CZ via DigiD
• Huisarts
• Apotheek
• OV-Chipkaart (kan dat via mijnov.nl ?)
• diverse klantenkaarten (airmiles, bonuskaart etc)

Iemand nog aanvullingen voor dat onderste lijstje? (en antwoord op m'n vragen? )
Bibliotheekabonnement?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:46:50 #182
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87066945
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:16 schreef lady-wrb het volgende:
TerugVindPaleisje :@
ik hoop dat het een paleisje gaat worden ;)

ik moet nog steeds eens lid worden van een bieb stiemie :D dus die hoef ik niet om te zetten ;) wel bedankt voor de reminder om lid te worden straks!

btw gordijnen voor beneden zijn waarschijnlijk uitgezocht, zal zo een screenie maken O+

pi_87067005
consultatiebureau?
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 1 oktober 2010 @ 18:17:10 #184
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87069677
die heb ik er bij gezet vamp! thnx

De meeste linkse :)

ps: we hebben donkerbruine banken, dus ik verwacht wel dat dat heel mooi kleurt bij elkaar O+

pi_87069963
Donkerbruin en donkerpaars, idd mooi :)
pi_87074627
Voor zaken die je moet verhuizen, bekeek ik de post die ik binnenkreeg. Elke keer bijschrijven op de lijst. Voor zaken die je 1 x per jaar betaalt en dus snel vergeet, op de afschriften van december kijken.
Bij mij bv verzekering en bieb idd.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 1 oktober 2010 @ 20:38:26 #187
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87075018
al mijn verzekeringen lopen online bij de Hema, maar ik zit dus te twijfelen per wanneer ik die wijziging daar moet doorgeven. 13-10 krijgen we de sleutel, dan klussen en opknappen, waarschijnlijk gaan we t eennalaatste weekend van november over. Dat is ook de reden dat ik mijn internet per 19-11 over gezet wil hebben. (zo min mogelijk tijd zonder inet :+ )

voor de inboedelverzekering is het natuurlijk van belang dat het huis verzekerd is waar de spullen staan lijkt me. Echter voor de aansprakelijkheid moet je toch ingeschreven staan op het adres waar de verzekering afgesloten is? en in verband met de huurtoeslag kan ik ons het beste per de 1e van $maand overschrijven.

ben ik nog te volgen?

pi_87075111
Volgens mij kan je je ook per een bepaalde datum overschrijven. Dus dat je het nu al wijzigt, maar pas per de 1e van de maand laten ingaan ;)
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 1 oktober 2010 @ 20:45:27 #189
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_87075339
Gewoon even contact opnemen met de verzekering. Die kunnen je vertellen hoe je dat het beste kunt aanpakken.

Mooie gordijnen! ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † zaterdag 2 oktober 2010 @ 12:57:12 #190
37843 lady-wrb
kortaf
pi_87094848
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:46 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik hoop dat het een paleisje gaat worden ;)

+
tuurlijk wel.

gewoon wat verf en creativiteit en je kan van het simpelste behang wat leuks maken of meubels opleuken.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 2 oktober 2010 @ 13:30:57 #191
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_87095815
Zoals ik al zei: open een topic waarin je om tips vraagt om met simpele/goedkope middelen je huis op te fleuren :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_87095844
kijk hier eens een beetje rond....

Zelfmaakideeën #3
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 2 oktober 2010 @ 17:45:59 #193
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87106848
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 13:31 schreef vamperotica het volgende:
kijk hier eens een beetje rond....

Zelfmaakideeën #3
thnx!

Ik heb een begin gemaakt met inpakken, en ergens voelt het vreemd, nog (steeds) niet echt dat ik werkelijk ga verhuizen naar een grote-mensen-huis. Voorlopig zijn de foto's van de wand (en bij het inpakken van die dingen moest ik steeds aan dat nummer denken :') ) kookboeken en romans zijn ingepakt en de fotoalbmus. Ik heb nog wat boeken staan, oa harry potter :@ zodat ik mocht ik toch nog willen lezen, iig wel een boek kan pakken :D

oh en ik heb een (kleine) doos met m'n pc-games en losse kabels, installatie cdroms ingepakt. straks eens een stapel van de belangrijkste papieren maken en die netjes in de kast leggen. Ik heb mijn dochter foto's van t nieuwe huis laten zien, maar ze had niet veel interesse, ik denk dat het nog niet tastbaar (genoeg) is voor haar. wel jammer ergens :@

† In Memoriam † zondag 3 oktober 2010 @ 08:10:00 #194
37843 lady-wrb
kortaf
pi_87124560
wel een voordeel dat je niet zo groot woont,
heb je ook niet zo veel in te pakken :P
en het staat in het nieuwe huis lekker ruim
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 3 oktober 2010 @ 20:46:43 #195
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87144846
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 08:10 schreef lady-wrb het volgende:
wel een voordeel dat je niet zo groot woont,
heb je ook niet zo veel in te pakken :P
en het staat in het nieuwe huis lekker ruim
haha, ik denk dat we meer in te pakken hebben dan ik dacht :') voorlopig heb ik al zes banandozen vol, en een iets kleinere doos met kabels en computerzooi. maar het idee dat m'n kamer leger is ? Eerder dat ik meer troep heb op te ruimen :X

morgen de slaapkamer maar eens uitmesten qua kleding wat ik wel en niet meer draag en het laatste gewoonweg weggooien. Anders sjouw ik a) voor niks, en b) ligt m'n kast daar weer zó vol met troep die ik niet draag :')

pi_87145098
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 20:46 schreef DJMO het volgende:

[..]

morgen de slaapkamer maar eens uitmesten qua kleding wat ik wel en niet meer draag en het laatste gewoonweg weggooien. Anders sjouw ik a) voor niks, en b) ligt m'n kast daar weer zó vol met troep die ik niet draag :')
:Y Slim slim... Ik heb dat niet gedaan en er staan nu nog steeds een paar dozen met (denk ik :@ ) kleding die ik schijnbaar niet mis. Binnenkort maar eens uitmesten dan..
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 3 oktober 2010 @ 21:06:37 #197
147316 crew  DJMO
#trut
pi_87145952
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 20:52 schreef Beijtje het volgende:

[..]

:Y Slim slim... Ik heb dat niet gedaan en er staan nu nog steeds een paar dozen met (denk ik :@ ) kleding die ik schijnbaar niet mis. Binnenkort maar eens uitmesten dan..
ik hik al maanden tegen het opruimen van oude zooi aan, dus nu ik dan ga verhuizen, moet ik er maar eens met de botte bijl doorheen :+

pi_87150296
Ok ik zal het hier even schoonmaken, in de tussentijd en daarna behave!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_87150628
ik had vanuit de flat destijds een doos of 30 nodig :')
Een een mens kan veel zooi verzamelen in een paar jaar.
  Moderator maandag 4 oktober 2010 @ 18:53:36 #200
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_87178443
Voordeel van verhuizen is dat je sneller afscheid neemt van spullen, mensen die vaker verhuizen hebben ook altijd steeds minder spullen te verhuizen is mijn ervaring :)

Is de woningbouwvereniging al langs geweest ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')