abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86554392
Nou, soms heeft hij van die nachten, dan wil hij blijven sabbelen ofzo.
En dan friemelt hij met dat hoedje en dan irriteert me dat lichamelijk, het voelt heel naar. En daardoor ook geestelijk. En dat zijn de momenten dat ik weleens denk te willen stoppen.
Gelukkig slaapt hij meestal door.

[ Bericht 25% gewijzigd door oeke op 17-09-2010 23:15:55 ]
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_86563313
oeke, herkenbaar, die nachten. Lange tijd niet gehad, maar nu tijdens de vakantie twee keer, en dat is gewoon niet zo prettig. Ik slaap dan ook niet echt goed, want ze blijft telkens voor eventjes aanhappen en sabbelen om dan weer in slaap te vallen. Maar meestal ben ik gewoon toch nog blij dat we een ochtend- en avondvoeding kunnen doen, het blijft toch heel bijzonder en ze geniet er nog steeds echt van O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 18 september 2010 @ 11:03:30 #28
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_86565235
oeke wat ontzettend schattig van dat hoedje! Nathan slaat hier de hoed er soms af, dan is het brullen omdat hij 3 seconden langer moet wachten zodat ik em er weer goed op kan zetten :') .
pi_86573979
Van onder naar boven lezen is even raar. Ik dacht huh, wat voor hoed? Maar ik begrijp dat het over een tepelhoed gaat.
Lekker simpel van mezelf.

Gisteravond ging het weer goed. Hij heeft doogeslapen. Vanmorgen leek het weer alsof hij niet genoeg had aan de borst. En moest na het eten nog heel veel huilen.
pi_86583394
Dames, Lotte is afgelopen maand erg vaak voor een nachtvoeding (of 2, of 3, of 4 :O ) gekomen en nu had ik eigenlijk gister ongesteld moeten worden. Kan dat, dat je menstruatie weer uitblijft nadat je opeens meer gaat voeden? en nee, zwanger ben ik niet :s)
Lotte!
Noah!
pi_86584048
Zou goed kunnen Linda :Y
nachtvoedingen zijn vaak een goede uitblijver van de menstruatie
pi_86584090
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 22:01 schreef mrien het volgende:
Zou goed kunnen Linda :Y
nachtvoedingen zijn vaak een goede uitblijver van de menstruatie
In dat geval mag ze er nog wel even mee doorgaan :9 Wordt nu mn hele cyclus door de war gegooid? Of word ik dan gewoon over 4 weken alsnog ongesteld (het ziet er namelijk naar uit dat ze er weer klaar mee is, al 2 nachten goed doorgeslapen)
Lotte!
Noah!
pi_86584174
Geen idee! Vaak zied je dat bij het opgeven/ophouden van de nachtvoeding zo dat de menstruatie weer terugkomt
Hoe dat dan andersom zit..geen idee eigenlijk
pi_86595983
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 22:03 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

In dat geval mag ze er nog wel even mee doorgaan :9 Wordt nu mn hele cyclus door de war gegooid? Of word ik dan gewoon over 4 weken alsnog ongesteld (het ziet er namelijk naar uit dat ze er weer klaar mee is, al 2 nachten goed doorgeslapen)
Ik geloof niet dat je simpel een hele menstruatie gaat overslaan, want je baarmoederslijmvlies zal zich wel hebben opgebouwd tot het moment dat de prolactine je cyclus ging remmen. Als het prolactinelevel weer lager wordt, denk ik dat je alsnog een bloeding kunt verwachten. Dat je agenda daardoor door de war gaat, is denk ik wel weer aannemelijk :)
pi_86599513
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 22:03 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Stomme Fok!wet o|O

Thnx voor je antwoord Wup...ik ga het afwachten
Lotte!
Noah!
pi_86605081
quote:
Op zondag 19 september 2010 12:16 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat je simpel een hele menstruatie gaat overslaan, want je baarmoederslijmvlies zal zich wel hebben opgebouwd tot het moment dat de prolactine je cyclus ging remmen. Als het prolactinelevel weer lager wordt, denk ik dat je alsnog een bloeding kunt verwachten. Dat je agenda daardoor door de war gaat, is denk ik wel weer aannemelijk :)
Ook als je in de tussentijd geen eisprong hebt gehad? :)
pi_86614268
Blauw mondje hier. Achterin een wit stipje en ze drinkt slordig, klikend. Zeker voor het onzekere.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 20 september 2010 @ 11:40:47 #38
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_86630564
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 21:09 schreef WupWup het volgende:
Davinia die 9 maanden is minimaal. Veel vaker is het pas rond de eerste verjaardag, daarom ook geen drinken bijgeven in het eerste jaar. (Dat is een veel grotere aanslag op het vraag-aanbod principe dan vast voedsel.)
Ik zou in jouw geval wel afkoppelen, jij moet zo secuur aanleggen.
En dan krijg je nu met liefde en plezier een trap onder je gat ~O>

Auw! :X niet zo hard!:P
ik heb nu wel afscheid moeten nemen van mn geliefde melkblaar :o ;( :P *O*

helder :)
maar dan vraag ik me toch af waarom stefan kleintjes zegt datje vanaf 9 mnd drinken bij kan geven?
en hoe gaat dat dan met dames die voleldige dagen werken en vanaf 9 mnd niet meer op hun werk mogen kolven? dan zou dat ook eind bv gaan betekenen, als ze geen nachtvoedingen hebben?
gaat voor mij niet op, want ik heb pas over 3 wk gesprek met bedrijfsarts, dan rustig opbouwen, dan is madam al bijna 10 mnd, komt wel goed.

aviva is van de keuteldienst, dus heb van het weekend back to basics, en alleen bv en vaak aanleggen. ik hoop echt op een poepexplosie vandaag op het kdv... zo zielig -O-

zijn er trouwens dames van oudere kindjes die langsgaan bij de opvang om te voeden? ik kreeg vanochtend op een opmerking van de leidster dat het pedagogisch niet verantwoord zou zijn voor aviva om 2x afscheid te moeten nemen door de voeding :? ik ga nu om half 5, ivm yoghurt na het slaapje. ik zou natuurlijk ook kunnen voeden ipv de yoghurt, maar dan mist ze een tafelmoment en dat vindt ze wel gezellig.
al bedenk ik me nu dat ze natuurlijk ook ff kunnen bellen als ze aan de yoghurt gaan, het duurt toch al gauw 20 minuutjes om daar te komen, en dan is de yoghurt wel klaar, toch? kweenie, zal ff meoten overlegggen. maar kheb echt geen zin om 2x te moeten kolven. en 3 voedingen op een dag vind ik echt te weinig.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 20 september 2010 @ 11:42:07 #39
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_86630611
oh, trouwens, linda, ik heb nu een paar keer geen nachtvoeding gehad, 3x raden welke verrassing ik vanochtend had }:|

tico, balen van de spruw! maar ergens wel verwacht, toch? jullie waren toch nog niet helemaal spruwvrij toen leyla kwam? enneh, foto! O-)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_86631309
quote:
Op zondag 19 september 2010 16:54 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Ook als je in de tussentijd geen eisprong hebt gehad? :)
Anovulatoire cyclus :Y Menstruatie is vooral de afbraak van het baarmoederslijmvlies, niet zozeer het afstoten van het onbevruchte eitje. Dat kan ook zonder slierten en klonten :Y)

Davinia ik heb hier naast me liggen het boek 'eten voor de kleintjes' en op pagina 92 staat toch echt dat je in het eerste levensjaar beter geen drinken bijgeeft, mocht je nog plannen hebben om in het tweede jaar verder te voeden ;) Vanaf de eerste verjaardag is je productie doorgaans stabiel vertelt ie. Ik ga er blind vanuit dat hetzelfde staat in z'n boek 'Borstvoeding', geen zin om dat op te zoeken.
Dat kolven tijdens een werkdag doe ik nog steeds, maar ik heb dan ook geen standaard kantoorbaan en vaak ook geen rustige lunchpauze. En geen baas die in m'n nek staat te hijgen. Daarbij heb ik de laatste weken ineens last van stuwing na een uur of 4 :? Volgens mij is m'n kind een soort bodemloos vat ofzo, want als je ziet wat erin gaat aan bijvoeding en dan ook nog minimaal 8 goede voedingen per dag... :o
Precies d'r vader nu ik erover nadenk, die kan ook zo vreten :D
pi_86631458
quote:
Op maandag 20 september 2010 12:02 schreef WupWup het volgende:

[..]

Anovulatoire cyclus :Y Menstruatie is vooral de afbraak van het baarmoederslijmvlies, niet zozeer het afstoten van het onbevruchte eitje. Dat kan ook zonder slierten en klonten :Y)

Aaah, op die fiets. Beeldende uitleg weer, thanks! :P
Ik kolf ook nog één of twee keer per dag op m'n werk, hoor. We hebben een uur pauze en die neem ik anders toch niet.
pi_86631540
Ik ben met 9 maanden gestopt met kolven op mijn werk. Ik werk 3 dagen en als ik dan thuiskwam, legde ik Senna meteen aan. Dan had ze dus op die drie dagen drie voedingen (ochtend- en avond voeding en als ik thuiskwam). Op de overige 4 dagen legde ik vaker aan. Hier werkte dat prima, maar dat wil niet zeggen dat dat standaard is.

Trouwens Davinia, wat ontzettend fijn dat je nog steeds bv geeft :*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_86631554
Gelijk heb je Tico, dat je het zekere voor het onzekere neemt. Hoop dat jullie er snel vanaf zijn. Is het ook al weg bij de andere meiden?

De LLL-scholingsdag afgelopen zaterdag was leuk! Veel geleerd en info gekregen over de opleiding tot leidster, maar ik twijfel nog een beetje. Er gaat best veel tijd in zitten en ik weet nog even niet waar ik 5-10 uur per week vandaan ga halen de komende 1-2 jaar. Dus ik oriënteer me ondertussen ook even op de VBN-opleiding en misschien sla ik het beiden wel over en ga ik over een paar jaar direct de opleiding tot lactatiekundige volgen.
Oh, en Niels slaapt heeeeeel lief in de doek O+ en hij maakt precies dezelfde geluidjes als 'ie wil drinken als Emma :D O+
pi_86631637
Ik kolf nog 1 keer op mijn werkdag.
De andere dagen kreeg ze 3 voedingen maar ik ben sinds een paar dagen naar 4 gegaan want ik had het gevoel dat mijn productie het ging begeven...
pi_86631761
Ik bedacht me wel nog...Leah is overmorgen 9 maanden. Dan mag ik niet meer "in de baas zijn tijd kolven" toch?
Ik kolf nu namelijk na de lunch (ik lunch altijd samen met collega's)
pi_86632016
De voedingswet is tot 9 maanden na de geboorte inderdaad, maar je zou nog je lunchtijd ervoor kunnen gebruiken als je dat wilt. En misschien is je baas wel hartstikke schappelijk en mag je gewoon door (meer borstvoeding = minder ziekteverlof door zieke baby ;) ) of werk je een kwartiertje langer door aan het einde van de dag.
pi_86632056
Ja de andere meiden waren al wel vrij... Nou ja, het is ook niet heel erg ofzo, ik had al spul in huis. Het is wel zeker weten spruw, drinken gaat alweer ietsjes beter.. Vanavond 2e lading blauw erin. Wel een kliederzooi, mn hydodoeken, en t zit op een truitje van Leyla. Gelukkig goedkoop hema dingetje.

Blauwe lippen

Klaar voor een voeding: "Voed mij!"
pi_86632065
Lunchtijd mag ik absoluut gebruiken (en ik heb een hele schappelijke manager) dus wie weet...
pi_86634172
quote:
Op maandag 20 september 2010 12:08 schreef WupWup het volgende:
Gelijk heb je Tico, dat je het zekere voor het onzekere neemt. Hoop dat jullie er snel vanaf zijn. Is het ook al weg bij de andere meiden?

De LLL-scholingsdag afgelopen zaterdag was leuk! Veel geleerd en info gekregen over de opleiding tot leidster, maar ik twijfel nog een beetje. Er gaat best veel tijd in zitten en ik weet nog even niet waar ik 5-10 uur per week vandaan ga halen de komende 1-2 jaar. Dus ik oriënteer me ondertussen ook even op de VBN-opleiding en misschien sla ik het beiden wel over en ga ik over een paar jaar direct de opleiding tot lactatiekundige volgen.
Oh, en Niels slaapt heeeeeel lief in de doek O+ en hij maakt precies dezelfde geluidjes als 'ie wil drinken als Emma :D O+
Bij de vbn ben ik lang geen 5 a 10 uur bezig per week.
pi_86634632
Hopelijk zijn jullie er snel vanaf Ticootje :*
Hier kon ik merken dat het minder werd als mijn tepels en zijn mond minder paars kleurden, de kleurstof pakt het beste op de schimmel (of op bacteriën).

quote:
Op maandag 20 september 2010 12:08 schreef WupWup het volgende:
Ja? Wat grappig en schattig! O+ O+ Toch nog instinctief dus?
Ik was zo blij hij ging slapen, hij heeft drie keer kort geslapen terwijl hij een tijdje terug bijna niet meer wilde slapen in de doek *O*
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')