Luie flikker.quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:04 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik kan PTA niet zo snel vinden, dus ik hoop dat een modje deze dan wil verplaatsen.
Hij stond maarlief helemaal onderaan!!!!quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:13 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Luie flikker.![]()
http://forum.fok.nl/index/forumindex
Doe ik natuurlijk, grapjasquote:Op vrijdag 17 september 2010 15:18 schreef Kirov het volgende:
Koppeling intrappen wil wel eens helpen. Wat voor auto heb je?
Nee, ik probeer er achter te komen wat ik kan verwachten. Een garage kan wel veel zeggen, zo van dat en dat moet vervangen worden, terwijl het misschien alleen maar een kwestie van afstellen zou zijn geweest.quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:26 schreef P8 het volgende:
Als het schakelen wel moeiteloos verloopt als de auto stilstaat, weet een monteur vast wel wat er aan de hand is![]()
Naar de garage moet je sowieso, dus wat wil je in vredesnaam met dit topic bereiken?Zo bij die monteur doen alsof je er verstand van hebt?
Ja. En als ik hem in zijn 5 zet en de koppeling laat opkomen slaat hij ook gewoon af.quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:28 schreef 1299 het volgende:
Wellicht ontkoppelt je koppeling niet volledig. Ga eens stil staan, zet hem in zn eerste verzet, trap de koppeling in en geef maar eens flink gas. Blijft de auto dan gewoon staan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Ja meneer dat kunnen we zo niet zien, daarvoor moet u hem toch echt hier laten". Daarvoor stel ik hier de vraag niet he, ik dacht dat er hier misschien kenners op dat gebied zouden zittenquote:Op vrijdag 17 september 2010 15:47 schreef n_uniet het volgende:
Toch maar gewoon naar de garage gaan en daar vragen wat er aan de hand is en wat er dan aan gedaan zou moeten worden.
quote:Vervolgens kun je hier komen vragen of die aanpassingen logisch zijn.Ja dat kan wel, maar alles wat de garage zegt kan wel "logisch" zijn. En als ik dan met de diagnose hier terugkom is de reactie natuurlijk ook dat wat de garage zegt, ook klopt. Dus daarom post ik het hier.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
Oke maar op een gegeven moment moet je de garage gaan vertrouwen.quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:53 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
"Ja meneer dat kunnen we zo niet zien, daarvoor moet u hem toch echt hier laten". Daarvoor stel ik hier de vraag niet he, ik dacht dat er hier misschien kenners op dat gebied zouden zitten
[..]
Ja dat kan wel, maar alles wat de garage zegt kan wel "logisch" zijn. En als ik dan met de diagnose hier terugkom is de reactie natuurlijk ook dat wat de garage zegt, ook klopt. Dus daarom post ik het hier.
Dat is meer een volkswagen probleemquote:Op vrijdag 17 september 2010 15:57 schreef Hyperdude het volgende:
Zit er nog wel genoeg versnellingsbakolie in?
Vroeger een keer gehad bij een Golf II; hoe warmer het ding werd/hoe meer kms. je had gereden, hoe moeilijker je nog kon schakelen.
Lolwut? Wat heeft schakelen met de sportschool te maken?quote:Op vrijdag 17 september 2010 16:06 schreef BorusBulldog het volgende:
Het probleem ligt in dit geval niet bij de versnellingsbak, dit kan ik als ervaringsdeskundige beamen.
Als je 3x per week naar de sportschool gaat kom je erachter dat schakelen wat soepeler verloopt, dit heeft allemaal te maken met het verval van je lichaam naarmate je ouder wordt en dit is helaas niet af te schrijven enkel gedeeltelijk te corrigeren.
Geen dank.
quote:Op vrijdag 17 september 2010 17:08 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Lolwut? Wat heeft schakelen met de sportschool te maken?
Drukgroep?quote:Op vrijdag 17 september 2010 17:42 schreef 1299 het volgende:
Als je daadwerkelijk hebt uitgesloten dat de koppeling niet goed ontkoppeld dan moet het wel je bak/schakelstangen zijn.
Dat laatste lijkt me dan weer sterk aangezien hij geen schakelproblemen heeft als de motor uit staat.
Negerwat? Dat zijn toch twee volledig gescheiden circuits?quote:Op vrijdag 17 september 2010 20:04 schreef Turquaz52 het volgende:
Hydroulische koppeling? Check je remvloeistof!![]()
(En ja ik meen het, vul indien bij met Dot 4 en ontlucht hem)
Ja ik meen het..
Heb ik volgens mij niet, ik heb ook nooit gehoord van koppelingsvloeistof vervangen of bijvullen. Ik zie verder ook geen remvloeistoflampje branden dus het niveau zou toch goed moeten zijn? Ik ga zo wat remvloeistof halen (dot3 was het geloof ik?) en dan ga ik het eens bijvullenquote:Op vrijdag 17 september 2010 20:20 schreef Turquaz52 het volgende:
Yep, maar de reservoir delen de meeste auto's samen met de koppeling en remmerij..
Of anders zul je een ander reservoir moeten hebben voor je koppeling waar remvloeistof in moet..
Lui? Ja. Maar ik kom er tenminste wel eerlijk voor uit (zie mijn TR met verplaatsingsverzoek). Flikker? Nee. Ik heb hoofdpijn en goede smaak, dus je gaat niet aan je trekken komen vanavond Sneekquote:Op vrijdag 17 september 2010 20:27 schreef Snakey het volgende:
Schopje PTA, maar je bent nog steeds een luie flikker vogeltjesdans.![]()
Heej ,doe eens lief tegen Sneek, anders wordt het topicvoetbalquote:Op vrijdag 17 september 2010 20:32 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Lui? Ja. Maar ik kom er tenminste wel eerlijk voor uit (zie mijn TR met verplaatsingsverzoek). Flikker? Nee. Ik heb hoofdpijn en goede smaak, dus je gaat niet aan je trekken komen vanavond Sneek
quote:Op vrijdag 17 september 2010 20:32 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Lui? Ja. Maar ik kom er tenminste wel eerlijk voor uit (zie mijn TR met verplaatsingsverzoek). Flikker? Nee. Ik heb hoofdpijn en goede smaak, dus je gaat niet aan je trekken komen vanavond Sneek
Da's een zekerheidje, je koppeling heeft eerder last van een lek in je remsysteem dan je remmen zelf.quote:Op vrijdag 17 september 2010 20:25 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Heb ik volgens mij niet, ik heb ook nooit gehoord van koppelingsvloeistof vervangen of bijvullen. Ik zie verder ook geen remvloeistoflampje branden dus het niveau zou toch goed moeten zijn? Ik ga zo wat remvloeistof halen (dot3 was het geloof ik?) en dan ga ik het eens bijvullen
Een vrouw met autokennisquote:Op vrijdag 17 september 2010 23:04 schreef loveli het volgende:
[..]
Da's een zekerheidje, je koppeling heeft eerder last van een lek in je remsysteem dan je remmen zelf.
Ik heb twee reservoirs gezien in mijn auto, een zit op de rembekrachtiger en de ander is iets kleiner en zit daarnaast. En ze zitten allebei tjokvolquote:Op vrijdag 17 september 2010 20:41 schreef Sounddragon het volgende:
Als het een oldskool koppeling met een kabeltje is zóu je kunnen proberen om héél voorzichtig het kabeltje iets strakker te zetten, maar let op dat de boel niet gaat slippen want dan ben je verder van huis (verbrande plaat = onherroepelijk vervangen).. als dat niet helpt houdt het een beetje op de a-techneut, en wordt het toch de garage.
Ze vertelden me dat het vervangen van de drukgroep ongeveer iets van 750,- zou gaan kosten. Kan dat nog goedkoper dan? Ik wil natuurlijk wel dat het goed gemaakt wordt.quote:Neem geen Hyunwattes dealer want die zijn ronduit gestoord qua prijzen, ga gewoon naar een allround, liefst BOVAG garage
quote:Op vrijdag 17 september 2010 20:20 schreef Turquaz52 het volgende:
Yep, maar de reservoir delen de meeste auto's samen met de koppeling en remmerij..
Of anders zul je een ander reservoir moeten hebben voor je koppeling waar remvloeistof in moet..
Koppelingsplaat + drukgroep + lager was voor mijn auto meer dan 500 gulden indertijd. Uiteindelijke kosten werden lager, want de plaat was niet versleten en kon retour, ook geen arbeidsloon want zelf gedaan.quote:Op zaterdag 18 september 2010 15:37 schreef cumcumber het volgende:
750 euro is een hoop geld.
Heb laats de koppeling van mijn Williams laten vervangen met drukgroep e.d. voor iets van 350 euro.
Wel heel rap de koppelingszooi (laten) repareren dan want anders gaat de bak nog sneller naar z'n volgende leven.quote:Op zondag 19 september 2010 00:28 schreef De_Melkboer het volgende:
Aan een hydraulische koppeling valt niets te stellen. Hoe lang is het geleden dat de vloeistof is vervangen, die kan in de loop der jaren wel wat vocht hebben aangetrokken. Of de slave-cylinder, die de koppeling bij de bak indrukt is niet goed meer.
Verder staan de bakken van de Hyundai Accent ook niet zo bekend om hun betrouwbaarheid, maar als de bak zelf nog goed is, niet aankomen.
quote:Op zondag 19 september 2010 00:57 schreef 2cv het volgende:
Nakijken en repareren of doorrijden tot dat ding echt niet meer vooruit komt /wil schakelen zodat je hem naar de sloop kan (laten) brengen.
Genoeg domme Fokkertjes die dan zeggen 'oh, iets verder intrappen is goedkoper dan het probleem oplossen, dus doe ik het zo maar'.quote:
Nee, maar ik geef zo aan waarom ik denk dat daar het probleem zit, en dan is "breng je auto naar de sloop" niet bepaald een realistische optie zeg maar.quote:Op zondag 19 september 2010 01:20 schreef 2cv het volgende:
[..]
Genoeg domme Fokkertjes die dan zeggen 'oh, iets verder intrappen is goedkoper dan het probleem oplossen, dus doe ik het zo maar'.
Het wordt dus optie 1, met de clausule dat ik me geen nieuwe bak wil laten aansmeren als het een kwestie van afstellen is. En daar probeer ik hier achter te komen.quote:Op zondag 19 september 2010 01:26 schreef 2cv het volgende:
Misshien was ik niet duidelijk. 2 opties.
Optie 1: Nakijken en repareren
Optie 2 (de domme-mensen-oplossing die denken geld te besparen): Doorrijden tot dat ding echt niet meer vooruit komt /wil schakelen zodat je hem naar de sloop kan (laten) brengen.
kijk op kroonolie.nl voer je kenteken in en klik dan rechts op versnellingsbak olie en hij laat zo zien welke olie je moet gebruiken .quote:Op zondag 19 september 2010 15:05 schreef vogeltjesdans het volgende:
Was er niet een speciaal soort bakolie? Nee niet die om mee te bakken
Bakolie is inderdaad anders dan motorolie. In mijn versnellingsbak moet 75W80 bijvoorbeeld.quote:Op zondag 19 september 2010 15:05 schreef vogeltjesdans het volgende:
Was er niet een speciaal soort bakolie? Nee niet die om mee te bakken
Ja, en leesbrillen zijn 2 voor de prijs van één bij de ene brilllenboerquote:Op zondag 19 september 2010 18:22 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Meer toeren=moeilijker schakelen? Dat was bij mij de drukgroep. En dan kun je maar beter de hele koppeling vervangen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |